home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 417 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Giro d' Italia 2015
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Giro d' Italia 2015  (Læst 26614 gange)
SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Giro d' Italia 2015
« : 09 Maj 2015, 22:09 »

Vi havde også en sådan tråd sidste år, så hvorfor ikke igen i år? Årets første Grand Tour, Giroen, startede i dag med Orica GreenEDGE som vinder. Contador lagde formidabelt ud og kom ind som nummer 2 og tjente derfor et par sekunder på hans andre rivaler.

Feltet i år er ikke helvedes skarpt, men stadigvæk rummer det stadig en del kvalitet. Contador er selvfølgelig favorit, mens Porte er udset til at være hans største udfordrer, mens Urán og Aru også forventes at findes helt oppe i toppen af klassementet. Derfra er det mere eller mindre helt åbent med ryttere som Pozzovivo, Zakarin, Van den Broeck, Intxausti, Niemiec, Betancur, Kreuziger, König, Izaguirre, Atapuma, Chaves, Hesjedal, Formola, Caruso etc.

Imorgen er en ren sprinteretape, men de næste 3 dage efter er mellemsvære dage i kuperet terræn med den første afslutning opad på 5. etape på Abetone. Her forventes det at man måske føler hinanden af på tænderne, men nok ikke mere end det taget den relativt lette stigning in mente.

Jeg glæder mig til vi rigtigt kommer i gang! Altid et herligt løb, selvom jeg ærligt må erkende, at jeg foretrækker Touren over Giroen og de sidste par år synes jeg faktisk også, at Vueltaen mere eller mindre er kommet op på niveau.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #1: 10 Maj 2015, 10:10 »

Med fraværet af de andre store navne så ligner det et Giro hvor Contador har alle muligheder, men har han reelt samme som før karantænen ? IMO så mangler Contador 4-5 % hans antrit er blevet markant ringere og han kan ikke holde et angreb over længere distance når og hvis han ellers angriber i bjergene. Holdet er ellers stærkt men mangler der ikke en bjerghjælpe rytter der kan sendes ud foran feltet for Kreuziger får næppe lov at slippe afsted på et togt.

Pozzovivo, Zakarin, Van den Broeck, Intxausti, Niemiec, Betancur, König, Izaguirre, Atapuma, Chaves, Hesjedal, Formola, Caruso og Ulissi er alle ryttere som skal ud og angribe for at kunne vinde Giroen og kommer en af dem med i det rigtige udbrud så kommer Team Saxo og Sky altså på overarbejde.

IMO vil vi få et anarkistisk Giro og det kan gå hen og blive et fantastisk løb netop fordi Contador er den eneste af super super stjernerne der stiller op naturligvis er Porte en modstander også et navn men helt i samme liga som Contador mener jeg ikke han er... endnu - men med en masse ryttere med stjerne potentiale fordelt på et stort antal forskellig hold så vil der blive angrebet på selv de store mellemetaper og det kan blive forrygende at se og jeg tror vi får en anden rytter end Contador som sejrherre når giroen slutter om 3 uger.

Logged

YNWA

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #2: 10 Maj 2015, 15:06 »

Jeg tillader mig lige at linke til en stor optakt.

Med fraværet af de andre store navne så ligner det et Giro hvor Contador har alle muligheder, men har han reelt samme som før karantænen ? IMO så mangler Contador 4-5 % hans antrit er blevet markant ringere og han kan ikke holde et angreb over længere distance når og hvis han ellers angriber i bjergene. Holdet er ellers stærkt men mangler der ikke en bjerghjælpe rytter der kan sendes ud foran feltet for Kreuziger får næppe lov at slippe afsted på et togt.

Måske har han ikke haft det i år (indtil videre - det kan der være mange forklaringer på), men jeg synes da afgjort, at han var meget, meget stærk sidste år. Se hans angreb i Criterium du Dauphiné fx. Det var én lang spurt op ad det ene bjerg sammen med Chris Froome. Generelt var han flyvende i sidste sæson, så jeg vil slet ikke med på snakken om at afskrive ham endnu.

Mht. holdet: Rogers fandt bjergben sidste år, Basso er stadig solid. Men hvorfor skal de sendes ud foran feltet?

Pozzovivo, Zakarin, Van den Broeck, Intxausti, Niemiec, Betancur, König, Izaguirre, Atapuma, Chaves, Hesjedal, Formola, Caruso og Ulissi er alle ryttere som skal ud og angribe for at kunne vinde Giroen og kommer en af dem med i det rigtige udbrud så kommer Team Saxo og Sky altså på overarbejde.

Den eneste der, der MÅSKE kunne vinde, er i min optik Pozzovivo. Zakarin skal lige bevise noget over tre uger, men det kan ikke afvises, at han også kan det - men lad os nu se.. Van den Broeck har bare ikke fordums styrke, ligesom også Niemiec har været ret skidt kørende. Da Intxausti blev nummer otte var det fantastisk for ham - for det er hans loft. Betancur er tvivlsom grundet vægten. König måske på sigt - men han er jo Portes mand. Izagirre har ikke bevist noget i Grand Tours. Formolo har ikke bevist meget i år, Ulissi er mere puncheur. De skal ud i det der udbrud, som Arroyo/Porte/Kiserlovski sad i for et par år tilbage, hvis de skal have en chance.

Jeg tror ikke, Contador er uovervindelig, men jeg giver gerne en kæmpe is med 20 kugler, hvis en af de nævnte ryttere (undtagen Pozzovivo!) går hen og vinder løbet. Det skal virkelig - som du skriver - blive et meget anarkistisk løb, hvis de skal have en chance. Hvis vi kigger på andre ryttere, der kan vinde, så vil jeg da hellere nævne Fabio Aru fra Astana. Han er - sammen med Porte og Urán - klart Contadors største rival.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #3: 10 Maj 2015, 20:14 »

Jeg tillader mig lige at linke til en stor optakt.
 

Mht. holdet: Rogers fandt bjergben sidste år, Basso er stadig solid. Men hvorfor skal de sendes ud foran feltet?

IMO så skal Contador forsøge at angribe på nogle af etaperne og derfor kunne det være fint at have en holdkammerat med i et Udbrud ude foran ofte har Riis valgt at sætte et højt tempo i bunden af bjerget og så ender det ofte med at Contador sidder alene og uden støtte et terræn som det vi ser i år er klart til angreb og Contador skal hente mere tid på Porte og Uran som jeg tror bliver en alvorlig rival i året Giro

Logged

YNWA

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #4: 10 Maj 2015, 20:32 »

Desværre mange styrt på den første rigtigt etape som sædvanligt, men relativt er det vel egentligt ikke så galt igen taget de sidste år i betragtning.

Imorgen bliver en fin etape i kuperet terræn. TV2 sender fra 14.30, hvilket betyder, at de vel mere eller mindre sender hele etapen. Den ligger til sprintertype som Matthews og Lobato, som begge er glimrende i hårdt terræn.
Logged

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #5: 10 Maj 2015, 22:59 »

IMO så skal Contador forsøge at angribe på nogle af etaperne og derfor kunne det være fint at have en holdkammerat med i et Udbrud ude foran ofte har Riis valgt at sætte et højt tempo i bunden af bjerget og så ender det ofte med at Contador sidder alene og uden støtte et terræn som det vi ser i år er klart til angreb og Contador skal hente mere tid på Porte og Uran som jeg tror bliver en alvorlig rival i året Giro

Selvfølgelig skal Contador angribe - men det plejer han jo, at kunne klare fint nok selv.

Derudover har han altså Kreuziger. Det kan godt være, han ikke får lov at angribe, men hvis han holder den form, som han havde i Liege-Bastogne-Liege, så er han jo en top5-rytter i det her felt. Et angreb fra ham vil i så fald tynde gevaldigt ud i favoritgrupperne, hvilket gør at Contador kan angribe. Det så vi i sidste års Tirreno-Adriatico for eksempel: http://www.procyclingstats.com/race/Tirreno_Adriatico_2014_Stage_4_Cittareale_Selva_Rotonda

Det der med at angribe langt ude fra, have en holdkammerat derude osv., er jo primært noget man gør, når man har prøvet andre ting, og ikke har fået slået konkurrenterne i en direkte duel. Som fx Contador i Vuelta 2012. Eller Andy Schleck i Tour 2011. Eller Talansky i Criterium du Dauphine 2014. Eller Martin i Catalonien Rundt 2013. I alle tilfælde kunne man ikke lave forskellen i bjergene mand mod mand, og derfor angreb man på denne måde. Jeg forventer noget helt andet af Contador i årets løb.

Porte og Urán skal nok være der, men nu vi må se. Quintana legede med Uran sidste år, og jeg tror i det hele taget ikke, at han har udviklet sig meget mere i bjergene, og i dag mistede han jo Serry. Han er om nogen alene. Porte plejer at have en dårlig dag, men måske har han lært det. Aru er nok farligere end Uran, som jeg ser det.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #6: 11 Maj 2015, 13:06 »

Den eneste dårlige dag jeg kan huske fra Porte, var den havde havde efter Ax-3-Domaines i Touren 2013. I 2014 var han jo bare decideret dårlig i anden halvdel, mener ikke det kan tilskrives en dårlig dag. Ellers har han vel aldrig været kaptajn i en GC før og har bare ageret ren hjælperytter (udover i 2010, hvor jeg dog ikke kan huske, om han havde en dårlig dag - det kan vel mere tilskrives han generelle niveau dengang?) og derfor tabt meget tid på forskellige etaper.

Ret sikker på Porte ikke får en decideret dårlig dag, som i 2013, hvor han ellers var helt fremragende kørende og klart en af de bedste i bjergene.
Logged

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #7: 11 Maj 2015, 17:22 »

Den eneste dårlige dag jeg kan huske fra Porte, var den havde havde efter Ax-3-Domaines i Touren 2013. I 2014 var han jo bare decideret dårlig i anden halvdel, mener ikke det kan tilskrives en dårlig dag.

Korrekt - en dårlig uge :-) Husk på at han trods alt var med helt fremme, så det var jo en dårlig periode. For mig er det nu det samme - han var med helt fremme, indtil klappen gik helt ned (og det var ikke forårsaget af et styrt). Han gik jo alligevel fra 2. pladsen i klassementet til at tabe 8:48 på Chamrousse.

Ellers har han vel aldrig været kaptajn i en GC før og har bare ageret ren hjælperytter (udover i 2010, hvor jeg dog ikke kan huske, om han havde en dårlig dag - det kan vel mere tilskrives han generelle niveau dengang?) og derfor tabt meget tid på forskellige etaper.

Han havde nogle dårlige dage i 2010 også, men dem regner jeg nu ikke rigtigt med - han var tyk dengang.

Ret sikker på Porte ikke får en decideret dårlig dag, som i 2013, hvor han ellers var helt fremragende kørende og klart en af de bedste i bjergene.

Hvem ved! Måske.
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #8: 11 Maj 2015, 19:13 »

Nogen der har styr på hvad der er sket med Pozzovivo? Styrtet så virkelig ikke godt ud og de scener der fulgte efter gjorde heller ikke!

I en anden retning, så syntes jeg det var en mærkelig etape. Jeg vil give kommentatorerne ret, i at alle så meget uinteresseret ud i den samlede sejr. Der var ikke rigtig nogen der virkelig kørte efter det, hvilket også gjorde Saxo tinkoffs taktik, virkelig underlig. De har ikke en så hurtig mand til at køre spurter, så hvorfor sidde og føre hele dagen? Det burde jo være Orica med førertrøjen, der skal trække feltet for at bibeholde den trøje.
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #9: 11 Maj 2015, 23:29 »

I morgen er vel første etape, hvor man potentielt kan se en favorit prøve sig selv og konkurrenterne af. De rammer Biassa, som er 3.4 km lang med 8.9 i snit og 14 på det stejleste. På toppen er der kun 10 kilometer til mål, hvor ca. 8 af disse er nedkørsel. Så det kunne være sjovt, hvis man så et udspil, som gør at Contador og Porte reagerer.
Logged

Liverpool F.C

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #10: 12 Maj 2015, 20:44 »

Al min hype omkring Formolo bærer endelig frugt!

Nu skal DOMBROWSKI bare lige til at komme i gang.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #11: 14 Maj 2015, 21:19 »

Efter Contadors styrt i dag er Aru og Porte ligestillede favoritter hos bookmakerne. Contador er kun en outsider nu - interessant.
Logged

Liverpool F.C

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #12: 16 Maj 2015, 08:21 »

Giroen rammer nogle seriøse bjerge idag, med en småskadet Contador men ellers velkørende Tinkhoff Saxo hold så bliver det dagen hvor konkurrenterne skal og kan angribe Contador og  Tinkhoff Saxo holdet kan komme på overarbejde hvis de skal forsøge at holde Contador i lyserød.

Jeg håber vi får et drama at se og der er vel ikke helt umuligt at forestille sig at Contador spiller lidt på skaden og måke laver et overraskelse angreb idag... det ville ligne Tinkov og helt sikkert passe ham godt.
Logged

YNWA

Caviezel
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #13: 19 Maj 2015, 19:59 »

Logged

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Giro d' Italia 2015
« Svar #14: 19 Maj 2015, 20:52 »

Dårlig dag. Sagde det jo.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010