home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  2 Brugere, 229 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes  (Læst 19687 gange)
Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Granotes
« Svar #15: 06 Apr 2015, 17:43 »

Dejlig letlæselig blog du har gang i. Simpelt bygget op med fine afsnit. Desuden er det også et meget spændende holdvalg, selvom jeg aldrig har været den store fan af Levante. Wink
Fedt med en kommentar. Det er med til at motivere. Kan fortælle at der sker ting og sager i næste update som kommer engang i aften.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Les Gones
« Svar #16: 06 Apr 2015, 20:48 »



Jeg havde egentlig forventet at være i Levante i mange år. Sådan gik det ikke, nogle gange får man et tilbud der er for godt. Sådan et fik jeg. Efter de flotte resultater var jeg en eftertragtet herre. Fiorentina og Lyon ville have mig til samtale og her fristede det franske tophold.

Efter en jobsamtale blev jeg ansat. Lyon ligger på en skuffende 16 plads. Dog har de spillet tre-fire kampe mindre end mange af de andre hold og er faktisk kun otte point fra sjettepladsen som giver adgang til Europa, som klubben forventer jeg skal kvalificere mig til. Helt klart et realistisk mål som jeg tror jeg kan opnå.

Jeg har ikke fået noget transferbudget, men har 700 tusinde om ugen at give af i lønbudget. Klubben har ikke rigtig været aktiv i nogle af transfervinduerne, så truppen er næsten identisk med den man starter med i FM. Jeg forventer dog at hente nogle på fri transfer, da der er nogle mangler. Kunne godt bruge en højrekant og klubben har også kun en højreback, så det er helt klart noget der skal kigges på til sommer.

Klubben endte på en fjerdeplads sidste sæson så de er også med i Europa. De gik også videre for gruppe spillet. Her håbede jeg på at trække Levante, da det kunne være sjovt, men jeg måtte nøjes med et andet spansk hold i form af Granada. Helt klart en modstander jeg burde kunne slå.

Min første kamp er på udebane mod Bastia, kun en dag efter jeg er blevet ansat. En kamp jeg burde vinde, selvom jeg har otte spillere ude med skader og karantæner.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2015, 23:20 af Boerre » Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #17: 07 Apr 2015, 08:11 »

God blog. Overskuelige opdateringer, så man kan følge godt med.

Spændende at se hvad du kan udrette i det franske  Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #18: 07 Apr 2015, 11:56 »


Lyon sælger stjerne
Der har ikke været meget transferaktivitet i Frankrigs trejde største by de seneste år. Efter man vandt syv mesterskaber i træk er det kun gået ned af bakken. Det har også sat sig på økonomien og med flere profiler på holdet, var det ikke en overraskelse at man var nød til sælge en af dem hvis der kom et ordenligt tilbud.

Sådan et kom der fra Barcelona. 275 millioner kroner er eftersigende røget Lyons vej, mens man sender Samuel Umiti til Spanien. Umiti har været fast mand i Lyons forsvar de seneste fire sæsoner, på trods af han kun 22 år gammel og også været inde omkring det franske landshold. Derfor er det et stort tab, men prisen var simpelthen for god for den økonomiske ramte klub.

Umiti var eftersigende ikke kun den eneste profil der var bud efter. Den engelske storklub, Chelsea, har også haft føleren ude efter Alexandre Lacazette. Lacazette har ikke ligefrem imponeret på det seneste og været meget ramt af skader og derfor var Lyon også villige til at forhandle. De forlangte eftersigende 150 millioner for angriberen, en pris som Chelsea ikke vil møde.

Med salget af Umiti var der luft i budgettet, men også et hul i midterforsvaret. Flere spiller var rygtet til, men man skulle helt frem til den sidste dag på transfervinduet før en erstatning var på plads. Den danske manager kiggede mod sit gamle land Spanien efter forstærkning og her fandt han en colombianer. Jeison Murillo blev hentet i Granada for 100 millioner. Den hovedetstøds stærke forsvarspiller har fået trøjenummer 23 og en kontrakt på fire et halvt år. Det forventes han går direkte ind og erstatter Umiti.

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #19: 07 Apr 2015, 16:08 »

God blog. Overskuelige opdateringer, så man kan følge godt med.

Spændende at se hvad du kan udrette i det franske  Smiley
Tak for kommentaren. :-)
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #20: 08 Apr 2015, 12:41 »


Jeg har nu stået i ledelse af Olympique Lyon i 21 kampe. Klubben var i krise da jeg overtog den, det må man sige vi ikke er mere. I de 20 kampe har vi kun tabt tre, vundet hele 15 og spillet tre uafgjorte. Den flotte stime har fået os fra en 16 til en femte plads, kun 3 point efter Saint-Etienne på fjerdepladsen og vi har endda en kamp mindre. Så målet med at komme i Europa League ser ud til at holde.

Man må sige at jeg har ramt taktikken meget godt. Hele 52 gange har vi scoret i de 20 kampe, og vi har den pariode jeg har været træner endnu ikke gået fra banen uden at scorer. Jeg stiller op i en 4-3-3 eller 4-1-2-2-1 formation om man vil. En taktik som jeg har rigtig meget succes med i FM. Jeg skaber rigtig mange åbne chancer, mens man har bolden meget. Vores gennemsnitboldbesid delse ligger på 53,5%, hvilket jeg synes er meget godt da det første kampe før min tid trækker ned. Desuden er forsvaret også nogenlunde, vi har lukket 23 mål ind under min ledelse.

Hvis vi kigger nærmere på nogle af de kampe vi har spillet, så startede vi ude mod Bastia. En rigtig dårlige kamp fra vores side, faktisk formåede vi ikke at skabe en eneste åben chance, mens vi tillod hele tre. Alligevel formåede vi at hive en 1-0 sejr hjem på mål af Dejan Drazic. Næste kamp var starks bedre. Selvom vi gjorde det rigtig svært for os selv mod Guingamp ved at få en mand vist ud og lave straffespark, så vandt vi 4-1.

Herefter spillede vi 2-2 på udebane mod Lille inden vi henholdsvis slog Evian 2-0 og Lille 3-1. Efter det løb vi ind i det eneste nederlag i ligaen til Marseille. I en lige kamp på udebane var vi bagud 2-0 inden vi kom på 2-2, hjemmeholdet formåede dog i slutminutterne at scorer til 3-2.

Det var tydeligt at se i takt med holdet lærte min taktik blev spillet bedre og bedre. De næste fem kampe betød tre sejr og to uafgjorte. Vi slog blandt andet Monaco på udebane på to mål i overtiden. De næste fire kampe blev alle vundet og vi er nu oppe på fem sejr i træk i ligaen.

Succesen i ligaen har vi også formået at overfører til de andre tuneringer vi er med. I pokaltuneringen er vi i semifinalen hvor vi skal møde Bastia. Vi har været heldige med lodtrækningen, vi skulle helt frem til kvartfinalen før vi mødte et hold fra Ligue 1. Her vandt vi 3-1 over Montpellier.

I Europe League er vi også i kvartfinalen. Vi skulle som sagt imod spanske Granada. En overkommelig modstander som dog skulle give os problemer. Vi startede meget godt. 2-0 på udebane efter 23 minutter på mål af Jorden Ferri og Alexandre Lacazette. Vi kollapsede dog totalt i anden halvleg og tabte kampen 3-2. Skuffende når man er foran 2-0, dog stadig et okay resultat på grund af udebane målene. De udebane mål skulle vise at blive vigtige, da vi endte med at vinde 2-1 og derved er videre på reglen om udebane mål. I næste runde ventede Brügge. Det var allerede afgjort efter første kamp hvor vi smadrede belgierne 4-1. Derfor gjorde det ikke meget at vi tabte 2-1 i returopgøret. I næste runde venter Leverkusen.

Alt i alt en rigtig god start i det franske. Jeg håber at kunne stjæle fjerdepladsen, det bliver nok svært at nå Champions League pladserne. Jeg forventer desuden at vi vinder den franske pokaltuneringen da vi er det bedste hold tilbage. I Europa League har jeg ikke rigtig nogle forventninger, klubben forventede bare vi gik videre far gruppespillet, så målet er nået.

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #21: 09 Apr 2015, 11:09 »


De forskellige ligaer rundt omkring i Europa er så småt ved at slutte. Dog mangler der mange vigtige kampe, en af dem bliver spillet her i aftes i Schweiz på St. Jakobs Park. De to hold. Wolfsburg og Lyon. Kampen. Europa League finalen.

Optakt
Der var lagt op til en spændene finale mellem to godt spillende hold. Lyon havde været fyr og flamme lige siden ansættelsen af deres nye træner, mens Wolfsburg havde fejet alt modstand væk i deres vej til finalen. Hvis man skal kigge på holdenes vej til finalen, så havde Lyon det sværest idet de trådte ind i turneringen allerede i tredjekvalifikation srunde. Her mødte Lyon Trnava, som man sammenlagt slog hele 8-0. I den afgørende kvalifikationsrunde ventede norske Aalesund. De blev slået begge gange 2-0 og Lyon var nu klar til gruppespillet. Det samme var Wolfsburg som via deres placering i ligaen indtrådte direkte i turneringen.

Begge hold viste imponerende form og gik ubesejret igennem deres respektive gruppe. Lyon var endt i en let gruppe med Maribor, PAOK og Petrolul hvilket bød på tre sejrer og tre uafgjorte. Wolfsburg vandt deres gruppe imponerende med 14 point. Wolfsburg var i gruppe med Granada, CSKA Moskva og Botev.

Da første knockout runde startede havde Lyon fået ny træner. De stormede der ud af i den hjemlige ligaen og det spil førte de med i Europa. I første knockout runde slog man Granada på reglen om udebane mål i to underholdene opgør som sammenlagt endte 4-4. I næste runde slog man belgiske Brügge 5-3 inden man i kvartfinale slog Leverkusen 3-1. I semifinalen ventede de tidligere vindere fra Atletico. Den nye hjemmebane har vist sig at være et fort og på hjemmebane spillede man sig tæt på finalen da Atletico blev besejret 3-1. Returopgøret endte 3-3 og Lyon kunne ny for første gang se sig selv i en europæisk finale.

Første gang var det også for Wolfsburg, som havde spillet sig finalen ved at slå et andet spansk hold, Bilbao. Inden da havde man på imponerende vis slået FCK, Schalke og Inter ud. FCK blev slået 5-0, Schalke 4-0 og Inter 6-2. Med disse flotte resultater gik Wolfsburg også ind til kampen som favoritter hos bookmakerne.

Der var ikke mange overraskelse i startopstillingen for de to hold. Lyon måtte dog se bort fra deres stærke venstreback Henri Bedimo som var ude med en skade. Desuden var der også tvivl om hvem der skulle vogte målet. Anthony Lopez havde været ude med en skader og blev ikke fundet klar til opgøret, og derfor var det Joao Carlos der var manden mellem stænderne. Wolfsburg havde også et par skader, men ikke hos nogle af de foretrukne. De to startopstillinger var følgende:


Kampen
Paolo Tagliavento havde fået æren af at være dommer og da klokken rundende 19.45 kunne han fløjte den i gang. De små 38.000 der var mødt op skulle ikke vente længe på at blive underholdt. Forhåndsfavorittern e fra Tyskland kom ud som fyr og flamme og allerede efter et minut kom de frem til første mulighed. Wolfsburg nok bedste spiller, Kevin De Bryne, førte bolden frem og lagde en smuk aflevering i dybden til Jonathan Schmid. Schmid blev dog afvist af Lyon keeperen som flot reddede bolden ud til hjørne. Franskmanden skulle dog få revanche. Allerede minutter efter kom Wolfsburg frem til endnu en mulighed. Andre Schurle prøvede lykken med et skud udenfra. Den våde bold var for meget for Joao Carlos som ikke kunne holde den og derved opgav en ripost. Her var det netop Schmid der var først på bolden og med venstrebenet svigtede han ikke. MÅL! En fantastisk start på kampen, specielt for Wolfsburg.

På trods af føringen så Wolfsburg sig ikke tilbage. De kom frem til rigtig mange muligheder og opskriften var meget den samme. Kevin De Bryne førte bolden frem og fandt en af de hurtige kantspillere i dybden. På denne måde kom Wolfburg frem til meget og i det 16 minut var Schmid endu engang på spil. Den belgiske playmaker fandt Schurle i dybden og verdensmesteren lagde bolden ind over til kantkollegaen som ramte bolden rent i luften. 2-0 og Lyon havde nu alle odds imod sig.

Bedre blev det heller ikke kort før pausen. Lyon var egentlig kommet bedre med i kampen, men lige lidt hjælpe det da føringen blev udbygget til 3-0. Endnu engang prøvede Schurle med et skud udefra og denne gang efterlod den keeperen chanceløs. Et rigtig flot mål at gå til pause på. Lyon skulle nu bruge et mirakel.

Lidt håb kom der dog senere i kampen. Et par gode indskiftninger af Tolisso og Centurion gav et overtag i spillet til de pressede franskmænd og i det 69 minut kom reduceringen. Som så mange gange før var det Alexandre Lacazette der fik netmaskerne til at blafre. Efter godt opspil fandt indskiftet Centurion Lacazetta i feltet som afsluttede resolut. Håber var nu tilbage.

Lyon satsede alt mens førerholdet stillede sig længere tilbage på banen. Franskmændene pressede på og i det 80 minut syntes miraklet ikke så langt væk. Efter powerplay omkring Wolfsburg felt kom den utrættelige midtbane spiller Ferri frem til et hovedstød fra tæt hold og stillingen var nu 3-2. Var Wolfsburg ved at smide det hele væk?

Lyon smed nu alt frem. Midterforsvaren Kone blev smidt frem i angrebet og man begyndte nu at slå lange bolde op mod ham. Wolfsburg stod dog godt imod og Lyon blev aldrig farlige. I stedet kunne de slukke alt håb i ovetiden da Kevin De Bryne fandt den store angriber Guido Carrillo med en stikning. Argentineren cementeret sejren og Wolfsburg kunne lade sig hylde som vinderne af Europa League.

VFL WOLFSBURG 4 – 2 OLYMPIQUE LYON


Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #22: 10 Apr 2015, 11:26 »

Season 3 i Diablo begynder i dag, så der bliver ikke meget tid til FM, hvilket også kommer til at gå ud over bloggen. Men jeg vil prøve at opdaterer så ofte jeg kan.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #23: 12 Apr 2015, 08:26 »


Selvom vi tabte Europe League finalen så har det været en god sæson. De sidste kampe i ligaen er spillet og selvom det blev til nogle point tab, sikrede vi os den europæiske givende femte plads, hvilket var målet. Vi var tæt på fjerdepladsen men da vi skuffende tabte til Angers, vores eneste nederlag i de otte kampe, mistede vi chancen for at forbi passere Saint-Etienne.
Resultater:
Caen 2-1
Auxerre 2-1
Lens 3-3
Bordeux 1-1
Montpellier 4-2
Bastia 2-0
Lorient 3-2
Angers 1-2
PSG 3-3

Vi gik dog ikke pokalløse igennem sæsonen. Pokalturneringen blev vundet på overbevisende vist. Efter at have slået Bastia 2-0 i semifinalen var vi klar til finalen mod Nice. De fik ingen chance da vi udspillede dem på det groveste og kunne løfte trofæet efter en 5-0 sejr. Min første pokal som manager og forhåbentlig ikke den sidste.

Nu venter et kommende transfervindue hvor jeg ikke regner med de store handler. Klubbens økonomi er ikke for god og pengene i Frankrig er ikke store. Vil jeg vil have nogle ind, skal der nogle ud. Jeg har dog allerede ageret lidt på transferfronten og sikrede mig den lovende angriber Luka Jovic. Vi har efterhånden fået en lille serbisk koloni da vi allerede har tre i form af Milan Bisevic, Andrija Zivkovic og Dejan Drazic. Jeg forventer dog vi skal ud og forstærke den centrale midt da vi mister to. Steed Malbranque går på pension, mens Arnold Mvuemba kontrakt udløber.

Det bliver en spændende næste sæson, hvor jeg regner med vi kæmper med om mesterskabet. Med den form vi har vist i ligaen tror jeg straks det er muligt og vi skal mindst kvalificerer os til Champions League så vi kan få økonomien på ret. Men først er der lige et transfervindue der skal overstås.

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #24: 15 Apr 2015, 13:58 »


Silly season er ovre os og det er tid til rygter.

Clement Granier til Juventus eller Manchester City
Det er ingen hemmlighed at Lyon har problemer med pengepunge. Derfor kan de også været tvunget til et profilsalg og en af dem kan meget vel være playmakeren Clement Granier. Både Manchester City og Juventus skuffede sidste sæson og er i bestræbelserne på at hente mesterskabet tilbage er de ude efter forstærkninger. Den franske landsholdsspiller ville pynte på alle hold og med Yoann Gourcuff som backup ser et skifte meget realistisk ud.

Alexandre Lacazette til Arsenal eller Chelsea
En anden profil er angriberen Lacazette. Lacazette scorede sidste sæson 28 mål og var en stor medvirken til at Lyon sluttede sæsonen flot af. I Vinters var han på vej ud for en pris på 150 millioner, men efter den flotte sæson skulle hans pris nu være det dobbelte. Det afholder dog ikke de to Premier League klubber fra at købe, og med det prisskilt ser Chelsea ud til at være favoritten til at løbe med skarpretteren.

Paulo Dybala til Lyon
Det er dog ikke kun profiler der er rygtet væk fra Lyon. Lacazette kan meget vel være væk og det efterlader et hul oppe foran. Til at udfylde dette har man eftersigende set sig lun på argentineren Paylo Dybala. Dybala kommer fra to flotte sæsoner i Palermo og kan meget vel være klar til tage skridtet op og her er Lyon klar til at give ham chancen.

Luciano Vietto til Lyon
Dybvala er ikke ene eneste argentiner der er rygtet til. Luciano Vietto skiftede sidste sæson til Bayern München for det svimlede beløb på 360 millioner. Han har dog ikke levet op til sit prisskilt og kan allerede være på vej væk. Lyon skulle eftersigende have føleren ude efter ham og de tyske mestre skulle eftersigende være klar til at lytte på tilbud. Prisen skulle være omkring 100 millioner.

Lucas Hernandez til Lyon
Lucas Hernandez har langt udsigt til spilletid i Atletico Madrid. Talentet har han dog og fransk-spanieren skulle være kommet på Lyons radar. Atletico er dog ikke klar til at sælge og forlænger eftersigende hele 270 millioner for ham. Derfor kan en lejeaftale være en mulighed.

Henri Bedimo til Roma
Henri Bedimo satte sig solidt på venstreback positionen sidste sæson og var en af Lyons bedre spillere. Det skulle have vagt interesse. De italienske mestre har mistet Ashley Cole og erstatningen skulle være Bedimo. Bedimo har rundet 32 år og da Lyon har en filosofi omkring unge spillere kunne de meget vel sælge og satse på yngre kræfter.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #25: 18 Apr 2015, 11:59 »


Det obligatoriske transfervindue er overstået. Der er blevet solgt for over en halv milliard, mens hele otte spillere er blevet hentet ind til førsteholdstruppen. Vi har taget et kig på truppen.

Målmænd:
Joao Carlos – Anthony Lopes – Nicolai Larsen
Med kun seks rene burer sidste sæson var der rygter om en ny målmand. Situationen ser dog uændret ud, Anthony Lopes ser stadig ud til at være den udvalgte imellem stænderne. Han skal dog ikke føler sig for sikker, for Lyon har været ude at hente den danske landsholdskeeper Nicolai Larsen. Joao Carlos, som fik en del kampe sidste sæson, forventes at være tredjevalg og kan meget vel være på vej ud, da hans kontrakt udløber ved slutningen af sæsonen.

Backs:
Christophe Jallet – Vojtech Kubista – Henri Bedimo – Souleyman Doumbia
Silvio og Dabo er begge fortid. Begge søgte mere spilletid og derfor er de nu fortid i klubben. Ind er kommet den tjekkiske landsholdspiller Vojtech Kubista og talentet Souleyman Doumbia. Kubista er rigtig central midt, men manageren har udtalt at han skal spille back. Doumbia kommer fra PSG hvor han kom i overskud med deres mange indkøb. Han er god defensiv, men har sine mangler offensivt. Jallet og Bedimo forventes dog at starte endnu en sæson.

Midterforsvar:
Milan Besevic – Jeison Murillo – Lindsey Rose – Leo Pereira
Her er der sket endnu en ændring. Kone er skiftet til hollandsk fodbold og i hans sted er kommet Leo Pereira. Pereira er en venstrebenet forsvarsspiller, noget som Lyon ikke havde. Han forventes at starte inde ved siden af forsvarskrumtappen Jeison Murillo. Aldrende Milan Besevic forventes at være backup, mens Lindsey Rose kun er at finde i klubben fordi han kan dække alle pladser i forsvaret. Alt i alt kunne forsvaret godt se stærkere ud. 

Midtbane:
Corentin Tolisso – Maxime Gonalons – Gueida Fofana – Saphir Taider – Wylan Cyprien – Yoann Gourcuff – Jordan Ferri
Lyon havde sidste sæson en af de bedste centrale midt i Frankrig. Grenier har forladt dem til fordel for Juventus på en pris på 250 millioner. Dog har man stadig Gourcuff som forventes at erstatte ham, så savnet bliver ikke for stort. Som backup har man hentet det dyreste indkøb (60 millioner). Den franske U21-landsholdspiller Cyprien er kommet Lens. En spiler med et stort potentiale. En anden ny spiller er Taider. Taider kommer fra Inter hvor han ikke kunne få spilletid. Spilletid er der dog også langt til, da man foran ham har Ferri som spillede en stor sidste sæson. På den defensive midt er situationen uændret. Gonalons er fantatisk, mens man kan stille spørgsmålstegn til hans backup Tolisso.

Fløje:
Andrija Zivkovic – Ricardo Centurion – Virgil Misidjan – Dejan Drazic
Centurion var hentet ind til at være stjernen i offensiven, men er fuldstændig blevet outshinet af unge Zivkovic. Zivkovic var Lyons bedste sidste sæson med både assist og mål. Modsat ham har man endnu eng stor spiller i form af Misidjan. Misidjan var inde omkring det hollandske landshold der vandt EM, men blev soteret fra bruttotruppen, noget man ikke kan forstår når man ser ham spille i Lyon. Som backup har man førnævnte Centurion og den unge serber Drazic, som besidder et stor talent. Lyons stærkeste position.
 
Angreb:
Yassine Benzia – Luciano Vietto – Luka Jovic
Lacazetta-æren er forbi. Den franske landsholdspiller er nu at finde i Premier League, da et prissklit på 200 millioner var for stort at sige nej til. I stedet har man nu hentet Vietto. Vietto kommer fra Bayern München, som købt ham for 360 millioner. Lyon har eftersigende kun betalt 85 millioner for ham og han kan meget vel gå hen og blive et røverkøb. Som backup har man hentet den lovende Jovic. Tredjemanden er Benzia, som sidste sæson viste prøver på sit talent.

Lyon starter sæsonen mod PSG i den franske supercup.

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #26: 20 Apr 2015, 13:14 »


Det er vinterpause og det tid til at gøre status. Jeg har spillet 20 kampe i ligaen og kampen om mesterskaber har så småt formet sig. Ikke overraskende er pengestærke PSG i toppen, men jeg er lige i hælene. To point er jeg efter, og med et spring ned til tredjepladsen er jeg den eneste udfordre til parisser klubben.

Hvis vi kigger nærmere på nogle af de kampe vi har spillet, så startede vi netop sæsonen mod PSG. Da vi vandt pokalen sidste sæson skulle vi op imod dem i super cuppen. Selvom det ikke er den mest præstigefulde turnering, så ville jeg gerne vinde den. Det ville PSG også, og endda mere end, sådan så det i hvert fald ud i kampen. Vi blev godt og grundigt udspillet og der var tydelig at se at penge betyder noget i fodbold. Vi tabte kampen 3-1, blandt på et saksespark af Carlos Vela (tror det er det første straksespark jeg har set i FM).

Skuffelsen i supper cuppen så dog ikke ud til at sætte sig på os, da vi startede ligaen fornuftigt. De første fem kampe gav 13 ud af 15 point. Vi slog blandt andet Monaco 4-2. Den eneste sejr vi ikke fik, var på udebane mod Valenciennes hvor vi skuffende fik 2-2. Mere skuffende var der i kamp nummer seks, hvor vi løb ind i det første nederlag. 2-0 tabte vi til Toulouse. De næste tre kampe bød alle på sejr. Blandt andet en underholdene kamp mod Auxerre, som vi vandt 4-3 på et mål i overtiden.

Herefter spillede vi nok den dårligste kamp under min ledelse, da vi på udebane mødte Lille. 3-0 tabte i en kamp hvor vi blev godt og grundigt rundbarberet. Generelt har det været godt, men i de kampe hvor vi har tabt har vi fandeme også været dårlige. Det har ikke været uheldige nederlag som jeg plejer at lide under, vi har simpelthen bare faldet igennem nogle kampe. Endnu en af dem var da vi mødte PSG i ligaen.

Vi gik ind til kampe med to sejrer efter nederlag mod Lille. Det var en direkte kampe om førstepladsen. Vi var på udebane, så jeg havde ikke mange forventninger, forhåbentlig kunne vi i det mindste få en uafgjort så vi ikke kom for langt efter. Det kunne vi ikke, PSG angrebsduo med Zlatan Ibrahimovic og Edison Cavani var for meget. 2 mål af svenskeren og et mål af Cavani var mere end vi kunne klarer med vores enkle pind og derfor gik vi endnu engang fra banen med et 3-1 nederlag og henvist til andenpladsen.

Vi var nu fem point efter PSG og vi kunne nu ikke tåle at smide flere point. Det gjorde vi heller ikke resten af året. Otte ud af otte blev vundet og vi er nu som sagt kun 2 point efter. Nu skal vi bare holde den også tage dem på hjemmebanen. Af de otte sejrer, så slog vi blandt andet Marseille hele 4-0 på udebanen i vores nok bedste kampe i sæsonen.

Vi har også været på arbejde i Europa. Endnu engang var vi at finde i Europa League og efter vi kom i finalen sidste år, så kan vi jo kun gå efter at vinde den i år. Vi tiltrådte i gruppespillet, hvor vi endte i en gruppe bestående af Sparta Prag, Utrech, Genk og os. En overkommelig gruppe. Vi vandt også gruppen. Tre sejr og tre uafgjorte var nok til at sende os videre som nummer et. I næste runde venter Sporting Lissabon.

Den sidste turnering vi har været med i er Liga Cuppen. Her mødte vi Bastia. Jeg sendte reserve på banen i håb om det var nok, hvilket det ikke var. 2-1 tabte vi på hjemmebane og vi er nu ude af den lille cup turnering.

Alt i alt kører det meget godt i det franske og jeg tror på at vi kan fuld fører en treble, selvom det bliver svært.

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #27: 22 Apr 2015, 12:04 »


Jeg havde egentlig ikke forventet at lave de store ændringer i truppen henover vinteren. Alligevel endte jeg ud i flere handler. Tre spillere blev hentet, mens fem røg ud den modsatte vej.

Jeg havde længe kigget efter en ny defensivmidtbane, da jeg ikke var tilfreds med dybden på denne position. Endnu engang kiggede jeg mod Tjekkiet, hvor jeg i Teplice faldt over den talentfulde Laco Takacs. 24 millioner måtte jeg af med for den fysisk stærke tjekker. En rigtig god pris og han er allerede mere værd end jeg gav for ham. Hans stats er vilde for en 20-årig og han kan desuden også dækker midterforsvaret. Købet af ham betød at Christophe Tolisso var kommet i overskud. Tolisso havde spillet elendigt under mig når han fik chacen og det var da heller ingen klubber der vil have ham. Derfor endte jeg med at fyre ham.

Andre spillere var også kommet i overskud og var begyndt at brokke sig over manglende spilletid. En af dem var Guida Fofana. Ligesom Tolisso fik jeg heller ingen penge for ham, jeg slap for at fyre ham, da Vitesse valgte at købe ham for ingen penge. Ingen penge fik jeg heller ikke for Lindsey Rose. Rose var egentlig en okay spiller og han kunne dække alle tre pladser i midterforsvaret, så er lidt ked af at miste ham. Men jeg gider ikke have utilfredse spillere i truppen, så han røg til Panathinaikos.

Jeg havde stadig penge tilbage fra sommerens transfervindue og ville meget gerne have en ny venstreback. Henri Bedimo spillede godt men nærmede sig 33 og jeg var derfor på udkig efter en ny. Desuden var Bedimo utilfreds og ville gerne væk da større klubber have vist interesse. Bedimo blev skudt afsted til Shakta og erstatningen blev fundet i Grækenland. 40 millioner sendte jeg afsted til Olympiakos for Arthur Masuako. Et rigtig godt køb hvis jeg selv skal sige det. Også er han endda franskmand. Otte U-21 landskampe har han fået, så talentet er der. Desuden har han allerede 3,5 stjerne i nuværende niveau hvilket er godt for en back, da det efter min mening er svære at finde i FM. Tror han bliver god.

Økonomien i klubben var efterhånden god, så jeg var ikke tvunget til profil salg. Nogle gange få man dog et bud der er for godt og sådan et fik jeg. Murillo kom til klubben for et år siden for 100 millioner, en pris som Real Madrid var ville til at fordoble. 200 millioner betalte de for ham og han er nu tilbage i Spanien. Dette efter ladte et hul i midterforsvaret. Flere emner var i kikkerteren. Blandt andet danske Jores Okore, han valgte dog Juventus i stedet. I sidste ende så endte jeg med at hente mexicaneren Diego Reyes. 75 millioner måtte jeg af med for ham. Har aldrig prøvet ham i FM, men han har spillet nogle flotte sæsoner i Chivas, alle til over syv i snit. Så Tror på ham.

Den sidste ændring i truppen var at jeg hev en ungdomsspiller op. Efter salget af Lindsey Rose var jeg en midterforsvar i under tal og da jeg ikke havde flere penge tilbage måtte jeg hive en op. Ewan Leblanc er navnet på regenet. Hans nuværende niveau er dog ikke særlig godt, men han skal nok blive god i fremtiden.

Synes selv vi er kommet styrket ud af transfervinduet selvom vi har mistet Murillo. Jeg tror på at disse ændringer kan være med til at vippe PSG af pinden. Men vi får at se..
Logged

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #28: 24 Apr 2015, 20:33 »

Amen altså en standard du holder. Det er formidabelt!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #29: 25 Apr 2015, 02:43 »

Amen altså en standard du holder. Det er formidabelt!
Tak! :-)
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010