home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 385 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Træner drømmen skal udleves! #MinFørsteFMBlog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Træner drømmen skal udleves! #MinFørsteFMBlog  (Læst 2613 gange)
Corns93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Træner drømmen skal udleves! #MinFørsteFMBlog
« : 20 Mar 2015, 13:24 »

Velkommen til min første Football Manager blog!

Jeg har været en trofast og flittig spiller igennem mange år, og nu er det ved at være tid til at jeg skal skrive min første blog.
So here goes...

Tankerne bag bloggen:

Jeg har sat mig ind i min ''fiktive'' rolle som dog er blandet med erfaringer fra mit rigtige liv.
Siden jeg var 5 har jeg spillet fodbold og altid elsket det! Jeg har haft erfaringer fra; Diverse talenthold, Jyllandsserien, Danmarksserien og forskellige serie hold. Derudover har jeg trænet et u11 mandsskab i den lokale klub.
I denne blog omhandler historien at jeg simpelthen vil smide alt hvad jeg har i hænderne (dog beholder jeg mit job som jeg har nu), og hvis der skulle være et tilbud fra en klub - så slår jeg til!

Jeg har valgt at inddrage en masse ligaer så der er muligheder fra start, men også muligheder for spændende eventyr i fremtiden!


JEG STARTER SELVFØLGELIG UDEN JOB


LIGAER INDDRAGET. ALLE SAMMEN ER HELT NED TIL DEN LAVESTE RÆKKE

Spillet er nu startet op. Det er desværre blevet den tid på dagen hvor jeg skal til at på arbejde, så jeg når ikke mere lige nu, men allerede i aften vil første kapitel komme! Min vagt på mit arbejde starter kl. 14:30 og slutter mellem 20:00-21:30, så der vil komme opdateringer før 14:30 og efter 20:00-21:30!
Jeg håber i har lyst til at læse med!
DENNE BLOG VIL IKKE GÅ DØD

/ CORNS93  Peace
Logged

Bolton Wanderers Football Club
Once in - Never out

Svartovich
Gæst
 
Sv: Træner drømmen skal udleves! #MinFørsteFMBlog
« Svar #1: 20 Mar 2015, 13:31 »

Hvis du lige ventede 10 dage med at poste din blog, kunne du evt. tilmelde dig Blogkonkurrencen 2015. Smiley
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Træner drømmen skal udleves! #MinFørsteFMBlog
« Svar #2: 20 Mar 2015, 16:22 »

Spændende med endnu en træner der starter uden job!

Angående blog konkurrencen er det desværre sådan at de bliver låst efter de 30 dage 😕
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Træner drømmen skal udleves! #MinFørsteFMBlog
« Svar #3: 20 Mar 2015, 16:30 »

Spændende med endnu en træner der starter uden job!

Angående blog konkurrencen er det desværre sådan at de bliver låst efter de 30 dage 😕

Ja men kan vel blive låst op igen efter afstemning
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Corns93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Træner drømmen skal udleves! #MinFørsteFMBlog
« Svar #4: 20 Mar 2015, 23:59 »

1. Kapitel - Indledning, job & info


Tankerne om en trænerkarriere fylder meget i hovedet på mig. Det er svært at fokusere på mit nuværende arbejde, da jeg virkelig hungre efter at komme igang!
Der har været mange spørgsmål i mine tanker. Hvor ender jeg? Hvad er mine ambitioner? Hvor meget skal jeg satse i mit første job?
De tanker har jeg efterhåndet fået besvaret af mig selv.
Min træner karriere skal starte i udlandet, men ikke for langt væk fra Danmark, hvis det nu skulle gå galt så kan jeg relativt hurtigt vende hjem.
Jeg fik tilbudt en jobsamtale ved Odder som stod og manglede en til deres hold i 2. Division Vest. Jeg takkede selvfølgelig pænt nej tak, da jeg som beskrevet ovenfor, har andre ambitioner.

MIN MANAGERPROFIL:



ET KIG PÅ JOBMARKEDET:

http://imgur.com/rWaK0ak (Kunne ikke uploade billedet i en ordentlig kvalitet)

Efter en lille månedstid var det på tide at kigge på jobmarkedet og se om der var noget interessant, eftersom jeg ikke havde fået nogle tilbud, udover fra Odder.

Ift. Hvad mine startmål var, så passede Frederikstad og Akademi Helsingborgs IF mig bedst.
Unge spillere har altid tiltalt mig meget, og det er også det mit fokuspunkt ville være i den klub jeg nu skulle havne i, så jeg bliver også nødt til at begrænse mine muligheder en smule.

Frederikstad: Hvis jeg virkelig skulle teste mig selv som manager fra start, så ville Frederikstad jo være en god mulighed. Pengene er gode i Norge, men det handler ikke om pengene endnu. Nu handler det om erfaring!
Egil 'Drillo' Olsen's gamle klub, ville dog nok også være for ambitiøst med min trænererfaring, men jeg søgte jobbet!

Akademi Helsingborgs IF: Denne klub var noget interessant for mig! Jeg behøver vel ikke gå i detaljer med begrundelsen for ansøgningen!


Træner drømmen starter:



Fredag d. 4 Juli, en varm sommerdag, ringer min telefon imens jeg er på arbejde. Opkalder kommer fra Sverige, nærmere bestemt Helsingborg. De haste indkalder mig til et møde. Så efter at have få fri af min chef, starter jeg bilen og kører mod Helsingborg. Da jeg ankommer til Helsingborg bliver jeg budt velkommen af bestyrelsesformand Joakim Holmberg, assisterende manager Sven Andersson og tilknyttet træner og tidligere Premier League og Norske landsholdsspiller Erik Edman.
Der skal tilknyttes en manager hurtigst muligt, og der bliver hurtigt lagt et tilbud på bordet. En halvårig kontrakt med ca. 14.000 DKR i månedsløn + en lejlighed og bil - Acceptabelt. Jeg takker uden megen tøven, ja til jobbet.
På forhånd har jeg lavet en aftale med mit arbejde omkring dette, så det var også i orden.
(Akademi Helsingborgs IF blev oprettet i 2013, efter at Helsingborgs IF overtog klubben ''Ramlösa Södra FF. Kort sagt er det jo som navnet indikerer, Helsingborgs IF's Akademi.'')



Jeg tiltræder halvejs inde i sæsonen og får en kontrakt til slut på sæsonen. Vi befinder os på 3 plads halvejs inde i sæsonen, og det må siges at være mere end godkendt eftersom at truppen er meget ung og uerfaren!
Efter en snak med bestyrelsen omkring forventninger til resten af sæonen, virker opgaven ret overkommelig.
Jeg skal undgå nedrykning, som er 14 point væk, så mine egne personlige mål er en top 5 placering.




TRUPPEN:



Som i kan se er min trup MEGET ung. Mine to rutinerede kræfter Miodrag Cvetkovic og Rabie Salem, er dem som skal gå forrest og hive de unge spillere op! Rabie Salem har en dårlig rapport, men fine stats og så har jeg brug for noget rutine, så han er selvfølgelig i betragtning til hver eneste kamp.

PROFILER: Rasmus Lindgren, Tobias Tönnerberg (Topscorer, 7 mål) & Miodrag Cvetkovic.

TAKTISK:

Da jeg tiltræder som manager tilkendegiver jeg selvfølgelig min fodbold filosofi. Jeg vil spille effektiv boldbesiddende fodbold samt at kunne forsvare, når en tæt føring skal holdes hjem. Begge former for fodbold skal være kyniske og jeg har for så vidt muligt forsøgt at skabe mine taktikker ud fra det. Min startende taktik skal være mit varemærke og det er med den at jeg skal vise mig frem og vise min form for fodbold og gerne tiltrække noget opmærksomhed på den måde.

Start udgangspunkt:


Defensiv kynisme:

Logged

Bolton Wanderers Football Club
Once in - Never out

Corns93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Træner drømmen skal udleves! #MinFørsteFMBlog
« Svar #5: 22 Mar 2015, 21:47 »

2. Kapitel - En svær begyndelse




Det hele er nyt og noget uvant d. 6 Juli 2014, da jeg bliver præsenteret som ny mand i spidsen for Akademi Helsingborgs IF. Allerede samme dag, skal vi spille. Jeg har selvfølgelig vidst i 2 dage er jeg var manager, så en smule mentalforberedelse var allerede lavet. Vores hjemmekampe skal spilles på Olympia, som også er førsteholdets bane. Ved 10 tiden bliver jeg hentet af Joakim Holmberg, bestyrelsesformande n, som tager mig med ud til stadion på, Mellersta Stenbocksgatan, 254. Efter en mindre rundvisning, bliver jeg vist ind i et meget småt, men flot lokale. Her sidder der 18 spillere der skal møde sin nye træner for første gang.
Til holdmødet præsenterer jeg selvfølgelig mine ambitioner og mål. Som klubben ganske vist fortalte mig, så er målet at undgå nedrykning som er 14 point væk, det er jeg selvfølgelig tilfreds med og det giver mig noget arbejdsro at jeg ikke har en nedrykning hængende over hovedet.
De rutinerede spillere Cvetkovic og Salem, er ikke tilfredse med min tilgang. De mener at truppen er for ung til at man kan vide sig sikker. Ikke en specielt god start, og den tillid som de rutinerede skulle vise de unge, var måske mere fjern end jeg forventede.

DE FØRSTE 6 KAMPE:

http://imgur.com/C8BoOD0

5 point i 6 kampe. I forhold til vores offensive spil er jeg ikke skuffet. Defensiven har svigtet meget, og vi har mistet point i 3/6 kampe på personlige fejl. Ludvig Rohdin som jeg så som mit førstevalg på målmandsposten, fejlede i de første 2 kampe og jeg måtte lynhurtigt tage en beslutning om at prøve den meget unge reservekeeper Kalle Joelsson af, og han har leveret solide præstationer. I forhold til at vi kun har været sammen på træningsbanen i 6 uger, har spillerne allerede fundet sig okay tilrette med vores spilsystem, som er noget anderledes end det de spillede under hos forrige træner.
Højdepunktet i de første 6 kampe var den sene hjemmesejr over Lindome på 1-0. Efter dominans i samtlige 87 minut, tager Tobias Tönnerberg sagen i egen hånd. Han modtager bolden på midten i en kontra, sætter to Lindome forsvarer af og brager bolden op i fjerneste hjørne! En kæmpe forløsning. Trods lidt sløje resultater, er vi på en 5. plads, som også er en del af sæson forventningerne. Nu skal der arbejdes hårdt på den defensive indstilling og måske ændre en smule i systemet så vi bliver mere kompakte.

Logged

Bolton Wanderers Football Club
Once in - Never out

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010