home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  TSG 1899 Hoffenheim
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: TSG 1899 Hoffenheim  (Læst 5175 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
TSG 1899 Hoffenheim
« : 19 Feb 2015, 19:46 »


Det overrasker mig noget, at der endnu er ingen der er startet med Hoffenheim (Eller i hvert fald vil tale højt om det); Så jeg vil da starte med at dele mine erfaringer. Inden jeg begyndte vidste jeg to ting om klubben. De blev - Og det er vel det man også bedst kender dem for - Herbstmeister i 08/09, og Jannik Vestergaard spiller i klubben. Og med de to ting i bagagen, gik jeg ellers i gang med en super talentfuld trup, som har et kæmpe potentiale - Uden en bestyrelse der kræver latterligt meget.


OBS: Ikke stærkeste opstilling
IIgennem mit 1½ år i klubben, har jeg praktiseret én taktik, som klubben kort skulle lære i de første kampe i løbet af min første sæson. Spillet kalder det en 2-5-1-2 2DM, men jeg foretrækker at kalde det en 2-4-1-3. De to forsvarer siger sig selv; De skal for alt i verden kun forsvare, og lave en hulens masse professionelle frispark, så jeg ikke bliver straffet på kontra - Og det er lykkedes meget godt. Så spiller jeg med to wingbacks (Angreb), der udgør bredden på mit hold. De løber derfor solen sort hver kamp, men samtidig er de også farlige med deres dybe indlæg, da modstanderens backs sjældent når frem til dem. De efterlader nogle huller, men det er ikke være end forsvaret kan løse det. På midten har jeg en Regista (Support) og Dybdeliggende Playmaker (Support), som primært opholder sig på midten af banen; Både offensivt og defensivt. Det samme gælder min Felt-Til-Felt midtbane, som tonser frem og tilbage.

I angrebet har jeg på 10'er positionen en Skyggeangriber, der veksler en del sammen med min Falske 9'er. Den kombination skaber en del postyr, som min komplette angrebsspiller ved siden af så udnytter - Meget effektivt endda. I praksis kommer jeg tit til at stå 4-5 mand centralt på meget små områder, hvilket betyder jeg har et stort overtag på midten af banen, og holdet løser det glimrende. Når småspillet bliver for meget, har jeg mine wingbacks, men også angribere at sende bolden op på, hvilket fungerer til UG. Jeg spiller desuden med Kontroller og Meget Frit, da jeg vil lade det være op til spillerne at tænke deres egne instrukser, mens holdets instrukser er følgende:
Hold på bolden
Kortere afleveringer
Arbejd bolden ind i feltet
Ballonindlæg
Søg Overlap
Skub Højere op
Skærm mere af
Vær aggressivt involveret
Afskær målmanden fra at trille bolden ud
Vær mere udfoldende


Første Sæson:
Første sæson bød på et stille transfervindue, hvor jeg solgte for 19.000.000 mere end jeg hentede for. Man har kunne læse om min kamp for en sund økonomi, og derfor handlede jeg økonomisk ansvarligt.
Transfers Ind:
Francis Coquelin, Arsenal (14.000.000) – Senere kåret til sæsonens bedste køb i Bundesligaen
Stefan Posch, Admira Wacker Mödling (5.500.000)
Nils Quaschner, Salzburg (10.000.000)
Espen Ruud, OB (Fri Transfer) – Var Superligaens bedste spiller
Transfer Ud:
Tarik Elyounoussi, Stuttgart (27.000.000)
David Abraham, Lanus, (16.000.000)
Jiloan Hamad, Hannover (5.000.000)
Jeg spiller som sagt uden kanter, hvorfor klubbens kantspillere alle er blevet solgt eller forsøgt solgt.

Sæsonen bød på rigtig fin fodbold, hvor jeg hjemme på Wirsol Arena kun tabte én gang. Jeg var få minutter fra at kunne kalde mig Herbstmeister, men Bayern scorede i overtiden, og havde så +1 mere end mig på målscoren. Men jeg var med i toppen over vinteren på en delt førsteplads med Bayern og Dortmund. Foråret var mere ustabilt, hvor jeg svingede lidt i det på udebane, men jeg endte på en flot 3. plads, foran Dortmund og Schalke, men efter Bayern og Leverkusen. Det betød Champions League-Gruppespil i den kommende sæson.

I DFB-Pokalen blev kvartfinalen endestationen, efter at have slået Dortmund i 2. Runde, blev Bayern min overmand.

Som man også kunne læse i min tråd om en sund økonomi, fik jeg med en topplacering rettet op på økonomien, som nu blomstrer sundt i Rhein-Neckar. Det hjalp et salg af min helt store profil Roberto Firmino (årets spiller i Bundesligaen) også på. Han gik til Monaco for 215.000.000 + 60.000.000 alt efter succes. Også flere reservespillere blev skudt af sted, og det samme galt Strobl, Bicakcic og Espen Ruud, mens jeg dog afviste et bud fra Dortmund på Volland for over ½ milliard. Ind er kommet
Antonio Barreca
Kenny Saief
Boris Engelsk (Tysk Regen)
Maritn Hinteregger
Paulo Dybala
Ruben Rayos

Sæson bød som sagt på CHL-Gruppespil, hvor jeg blev parret med Lazio, City og PSG. Umiddelbart havde jeg håbet på en 3. plads, men det så svært ud efter lodtrækningen. Jeg startede dog med 3-3 hjemme mod City, derefter et 1-0 nederlag i Paris, og så en 3-2 sejr i Italien. Så dummede jeg mig hjemme mod Lazio, hvor jeg kunne havde sikret mig 3. pladsen og tabte 2-0, men i England sikrede jeg mig så 3. pladsen, da jeg overraskende slog City med 4-2. Der venter stadig én kamp, hvor jeg kan konsulterer min 2. plads i gruppen. Hvor mange point jeg skal bruge mod PSG, afhænger dog af Lazio-City-kampens udfald.


I Ligaen er jeg 2'er efter Bayern, hvor jeg har haft et par dumme pointtab, men stadig kun er 2 point efter. Trods købet af Dybala, har Modeste været skræmmende stærkt med 16 mål i bare 9(2) ligakampe. Også Dybala og Volland spiller flot, men målscoringen står franskmanden dog for, mens de klarer assistene. Samtidig har den bare 20-årige Bruno Nazario der fik det værste job på holdet (At tage over for Firmino) klaret det til UG. Han er steget til det dobbelte i værdi, og har spillet med et snit på 7,16, og kvitteret med 4 mål og 5 assists. Ikke Firmino-standard, men absolut godkendt.

Ellers præstere holdet fremragende, og det har givet mig overskud til at begynde at hive de helt unge op på førsteholdet. Sidste år var det kun Süle og Volland der fik tid på banen, men nu er Robin Hack, Benedikt Gimber og Dennis Geiger ved at spille sig til en plads i 18-Mandstruppen. Derudover vælter mit U19-Hold i store talenter (De er gået videre i CHL-Gruppespillet), med Hayk Galstyan i front, der i en alder af blot 17 år har spillet 5 landskampe for Armenien. Han er dog i skarp konkurrence på angrebsposten, hvorfor hans debut endnu ikke er kommet.
Logged

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: TSG 1899 Hoffenheim
« Svar #1: 19 Feb 2015, 20:43 »

Kort info: Jannik Vestergaard er lige her i januar skiftet til Werder Bremen.

Rigtig fint indlæg, har mange gange overvejet Hoffenheim, men det er aldrig blevet til noget! :/

EDIT: FM-wise skifter Vestergaard jo ikke før opdateringen, men alligevel.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: TSG 1899 Hoffenheim
« Svar #2: 19 Feb 2015, 20:47 »

Kort info: Jannik Vestergaard er lige her i januar skiftet til Werder Bremen.

Rigtig fint indlæg, har mange gange overvejet Hoffenheim, men det er aldrig blevet til noget! :/

EDIT: FM-wise skifter Vestergaard jo ikke før opdateringen, men alligevel.
Der kan man bare se hvor meget jeg ved om Hoffenheim :p

Men jeg kan varmt anbefale dem. En trup med et enormt stort potentiale, blandet med en god portion erfaring.
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: TSG 1899 Hoffenheim
« Svar #3: 19 Feb 2015, 21:43 »

Jeg er blevet lidt inspireret af dit indlæg, og overvejer at starte med Hoffenheim.

Men er der nogle nævneværdige spillerindstillinge r, man skal være opmærksomme på at have med på forskellige spillere?
Logged

Kjeld85
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: TSG 1899 Hoffenheim
« Svar #4: 19 Feb 2015, 22:44 »

Ellers præstere holdet fremragende, og det har givet mig overskud til at begynde at hive de helt unge op på førsteholdet. Sidste år var det kun Süle og Volland der fik tid på banen, men nu er Robin Hack, Benedikt Gimber og Dennis Geiger ved at spille sig til en plads i 18-Mandstruppen. Derudover vælter mit U19-Hold i store talenter (De er gået videre i CHL-Gruppespillet), med Hayk Galstyan i front, der i en alder af blot 17 år har spillet 5 landskampe for Armenien. Han er dog i skarp konkurrence på angrebsposten, hvorfor hans debut endnu ikke er kommet.

Hvad med Toljan? Jeg har selv et længere spil med netop Hoffenheim kørende, hvorfor jeg - baseret ud fra egne oplevelser - i den grad kan anbefale ham.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: TSG 1899 Hoffenheim
« Svar #5: 19 Feb 2015, 22:46 »

En god introduktion af klubben, som jeg aldrig har fået startet et save med. Har igennem tiden haft fat i Bremen, Wolfsburg, Schalke, Leverkusen og 1860 München. Kunne være jeg skulle overveje Hoffenheim som det næste tyske eventyr, når jeg på et tidspunkt lukker i Italien hvor jeg giver den som Roma for tiden.

I den sammenhæng overvejede jeg, hvorledes det er mht. økonomien i klubben, samt hvorledes deres rep. er? Det er vel begrænset hvad man kan lave af aktioner på transfermarkedet hvis ikke man sælger nogle navne?
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: TSG 1899 Hoffenheim
« Svar #6: 20 Feb 2015, 10:09 »

Jeg er blevet lidt inspireret af dit indlæg, og overvejer at starte med Hoffenheim.

Men er der nogle nævneværdige spillerindstillinge r, man skal være opmærksomme på at have med på forskellige spillere?
Mine wingbacks sparker mod targetmand eller forreste stolpe. Ellers har jeg ingen spillerindstillinge r, fordi jeg samtidig spiller "Meget Frit", hvilket overlader det til spillerne at tænke selv Wink

Hvad med Toljan? Jeg har selv et længere spil med netop Hoffenheim kørende, hvorfor jeg - baseret ud fra egne oplevelser - i den grad kan anbefale ham.
Toljan spillede 21 kampe i første sæson og det samme gjorde Kim Jin-Su. Op til denne sæson var Schalke dog interesseret, og jeg kunne ikke love ham at være førsteholdsspiller, så han ville gerne væk. Jeg ville dog ikke sælge til Schalke, som ej heller ville matche min vurdering, så han blev i stedet utilfreds. Jeg gav ham chancen for at spille sig til en bedre kontrakt - Det resulterede i en stribe dårlige kampe, to selvmål og flere foræringer til modstanderen, og han har nu været bænket i to måneder. Nu er han dog kommet til fornuft og er tilfreds i klubben, så jeg påtænker at spille ham tilbage på holdet i løbet af januar. Hans problem er blot, at Kim Jin-Su spiller fremragende og har 7,34 for denne sæson, mod hans 6,74.

En god introduktion af klubben, som jeg aldrig har fået startet et save med. Har igennem tiden haft fat i Bremen, Wolfsburg, Schalke, Leverkusen og 1860 München. Kunne være jeg skulle overveje Hoffenheim som det næste tyske eventyr, når jeg på et tidspunkt lukker i Italien hvor jeg giver den som Roma for tiden.

I den sammenhæng overvejede jeg, hvorledes det er mht. økonomien i klubben, samt hvorledes deres rep. er? Det er vel begrænset hvad man kan lave af aktioner på transfermarkedet hvis ikke man sælger nogle navne?
Jeg startede med laveste ambition (Respektabel placering i ligaen), og det kastede 24 millioner af sig. Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan huske om jeg justerede budgettet lidt, men samtidig fik jeg solgt fint ud, så der er fine penge at købe for. Hoffenheim er på papiret ikke et tophold, så det er ikke verdensstjerner man skal ud og hente. Så jeg vil mene budgettet er fint, uden at være helt i top. Op til anden sæson fik jeg dog 150 millioner at handle ind for qua min overraskende topplacering.

Omkring omdømme, så har holdet mellem 3½ og 4 stjerner. Jeg har her til 2. sæson kunne lokke fine spillere til klubben, hvor det dog er økonomien der bestemmer (Og fordi jeg ikke vil give spillere latterligt mange millioner i løn). Men i første sæson er det begrænset, ja, men jeg vil stadig mene at udvalget er ganske fint, taget i betragtning af at klubben heller ikke forventer at vinde ligaen.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: TSG 1899 Hoffenheim
« Svar #7: 22 Feb 2015, 20:02 »

Hvis første sæson var fantastisk, så blev Sæson 15/16 i Hoffenheim et sandt eventyr. Jeg havde i forvejen sikret holdets deres første europæiske gruppespil, og samtidigt sikret holdet deres bedste placering nogensinde. Og siden 14/15 sæsonen sluttede, er der kun blevet lagt ovenpå.

I LIGAEN var der spænding til det allersidste. 3 runder før slut (Her lå jeg 3'er), mødte jeg Bayern, og slog giganterne med 3-1. Samtidig tabte Dortmund, og det gav mig muligheden for at sikre mig førstepladsen runden efter. Men det smuttede mod Schalke og jeg spillede 3-3. Så havde alle hold muligheden for at vinde ligaen i sidste spillerunde, men jeg forsvarede bravt førstepladsen, og slog Köln med 3-1 og dermed var holdets første Bundesliga-Sejr en realitet. Creditten går ubetinget til Niklas Süle der spillede med 7,55 - Det næsthøjeste snit i ligaen. Modeste lavede 21 mål (Han scorede sit sidste mål d. 27/1) i ligaens første 19 kampe, mens han det sidste halvår gik helt ned. I stedet steppede Volland og Dybala op, og de to lavede til sammen 29 mål og 18 assists i Bundesligaen. Min nye yndlingsspiller i FM Bruno Nazário overtog roret fra Firmino, og kvitterede med 9 mål og 8 assists i 27(2) kampe, så jeg er fint tilfreds, taget hans 20 år i betragtning.

I DFB-Pokalen var ambitionen at nå semifinalen - Et stadie længere end sidst. Neunkirchen, Bochum, Braunschweig og Stuttgart blev alle slået ud, inden Leverkusen ventede i semifinalen. Den snuppede jeg 4-2, inden jeg så ekspederede Dortmund ud i Finalen med 3-1, og dermed snuppede The Double i holdets anden sæson.

Den sidste turnering vi deltog i (Og prikken over I'et på sæsonen) var Champions League. Her kunne vi selv afgøre vores skæbne i sidste grupperunde, hvor PSG ventede hjemme i Wirsol Arena. Vi kunne havet nøjes med uafgjort, men tog det hele med, og vandt 2-1 og Ibra og co. Desværre ikke nok til en førsteplads i gruppen. Det betød at Arsenal ventede i 1/8-finalen, og her havde jeg absolut ingen forventninger. Men et chokresultat i første opgør hjemme i Tyskland og en endnu større overraskelse i England sikrede mig videre avancement med så sikre cifre som 3-0. I kvartfinalen ventede nu Barca, og paradoksalt nok ønskede jeg egentlig at ryge ud, da min trup ikke var bred nok til tre turneringer. Men holdet leverede igen varen og vandt 2-0 i Spanien, inden jeg forsvarede en 1-1 hjem i Tyskland, og pludselig var jeg i semifinalen. Det blev dog endestationen, da Bayern slog mig ud 4-3. Men et fantastisk resultat, som giver blod på meget mere nu.

Men trods så store resultater, går jeg nu den sværeste sæson i møde. Jeg agter at lave et revolutions skifte (Hvis man kan kalde det det, når holdets gennemsnitsalder i denne sæson var 24,5). Modeste og Szalai forsvinder, ligesom Volland har udløb efter 16/17 sæsonen, og jeg ikke kan forlænge med ham - Så ham skal jeg tjene nogle millioner på. Derudover er flere af mine spillere jagtet blandt andre klubber, heriblandt Süle der har lavet kometkarriere. Så planen er nu, at mine egne talenter skal hives op, samtidig med jeg spæder lidt til, for de mange millioner der kommer i kassen. U19-Holdet gik hele vejen i Champions League for ungdomshold, så jeg tror på at der er talent i de drenge. Talenterne er følgende:

Benedikt Gimber
4(8) kampe
Han har prøvet at være med i denne sæson, men er nu nået en alder, hvor Süle for 2 år siden, for alvor eksploderede. Det tror jeg også på, at han kan, men det kræver tillid og den tillid vil han i den kommende sæson få. Han kan forvente langt mere spilletid - Forhåbentlig ved siden af netop Süle.

Hayk Galystan
1(4) kampe
Min komet armenier, der er noteret for 6 landskampe allerede. Han var oppe imod stærke folk på angrebspositionen, men da Modeste gik ned, fik han så småt chancen. Han har spillet fint, og er den naturlige arvetager for Volland, og selvom der stadig er niveauforskel, så tror jeg på at han kan gribe chancen næste sæson (Stadig som rotation for en ny angriber). Derudover blev han topscorer i U19-Ligaen med 25 mål i 23 kampe, samt 10 mål i 9 kampe i Champions League for de unge drenge.

Dennis Geiger
5(7)
Min midtbane har været tynd, og det har især Geiger nyt godt af. Han har leveret stabilt og et gået til stålet i de kampe han har fået - Præcis som min midtbane skal gøre. Han er kun 17 år, men jeg tror på han er klar til mere ansvar.

Robin Hack
0(6) kampe
Den sidste er den lidt mere offensivt indrettet midtbane, Robin Hack. Han er endnu ikke startet inde, men har som den eneste fået Europæisk spilletid, i vores 3-2 sejr over Lazio. Han er også kun 17 år, men er ramt af, at mine offensive spillere er isærklasse nogle af Bundesligaen bedste. Men han vil få spilletid - Og meget af det.

Min økonomiske bundlinje har også på baggrund af Champions League nået op på 654.000.000, så jeg er i sikre økonomiske hænder.

EDIT: Og så annoncerede bestyrelsen at klubben bygger nyt stadion til 680.000.000. Jamen, så var de penge jo brugt.
« Seneste Redigering: 22 Feb 2015, 20:04 af Gilly » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: TSG 1899 Hoffenheim
« Svar #8: 23 Feb 2015, 16:43 »

Lyder som et rigtig fedt save du har gang i Smiley

Jeg ser frem til at læse mere Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: TSG 1899 Hoffenheim
« Svar #9: 10 Jun 2015, 10:11 »

Efter en længere pause fra Hoffenheim, har jeg startet savet igen, og haft et yderst hektisk transfervindue, op til 3. sæson i klubben.

Efter The Double og en semifinaleplads i CHL, var mange af mine spillere pludselig rigtig ombejlet. Og planen var egentlig at lade de yngre kræfter tage over, men jeg har måtte sande at de ikke er helt klar endnu. Derfor fik jeg - krydret med nogle meget sene salg - pludselig rigtig travlt.

Ud:
Jannik Vestergaard, Tottenham for 112.000.000 + bonusser - Det var alligevel for mange penge at sige nej tak til.
Adam Szalai, Napoli for 35.000.000 - Der blev sorteret ud i angrebet, og han havde aldrig slået til
Anthony Modeste, Everton på fri transfer - Jeg håbede til det sidste at han ville forlænge, men det kostede mig til sidst et trecifret millionbeløb at beholde franskmanden. Den nok dårligste beslutning hidtil.
Kevin Volland, Man City for 400.000.000 + bonusser - Det siger lidt sig selv - Han havde kontraktudløb næste år, og ville ikke forlænge til en fair pris. Så det var rigtig mange penge at få for ham!

Og så i de sidste fem timer af transfervinduet, vågnede Zenit til dåd og hentede hendholdsvis Martin Hinteregger og Jeremy Toljan for 175.000.000 og 170.000.000..

Inden sidstedagen var holdet kun blevet forstærket med Carlos Fierro, og jeg mente at det egentlig var bredt nok til at klare skærene. Men sæsonens åbning viste lidt noget andet, og med to akutte salg, fik jeg meget travlt på sidstedagen.

Jese, Real Madrid for 25.000.000 - En klassespiller som dækker både 10´eren og angrebet. Et fint supplement til de forreste.
Yannick Gerhardt, Dortmund for 34.000.000 - Dortmund havde solgt uforståeligt meget ud af de yngre kræfter, og det udnyttede jeg og snuppede endnu en af dem. Igen en fin spiller til at skabe bredde på de centrale positioner.
Dylan Gissi, Montpieller for 11.000.000 - Mit første lidt panisk køb. Hans vurdering fra trænerne levede ikke helt op til min egen, så jeg tog ingen chancer og hentede endnu en suppleant. Men jeg glæder mig dog til at se hvad han har at byde på!
Dimitri Foulquier, Sevilla for 49.000.000 - Han var andetvalg, da jeg ikke kunne nå til enighed med en mexicaner jeg har haft i støbeskeen længe. Han var villig til at være rotationsspiller, og det var nok det vigtigste for mig!
Mateo Musacchio, PSG for 55.000.000 - Et lidt mere sikkert køb end Gissi, så jeg har noget at falde tilbage på.

Nu venter en lang sæson med CHL, Bundesliga og Pokalbold. Bestyrelsen er begyndt at blive aggressiv i deres forventninger, så jeg er tvunget til at levere solidt nu, og kan ikke længere overraske! 
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010