home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 439 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Portsmouth F.C - Den ødelagte fodboldklub - En ny æra begynder
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Portsmouth F.C - Den ødelagte fodboldklub - En ny æra begynder  (Læst 3581 gange)
MikkelSjørupJensen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Portsmouth F.C - Den ødelagte fodboldklub - En ny æra begynder
« : 16 Feb 2015, 21:16 »

Kære FM managere, velkommen til min første blog.

Efter mange år som en dedikeret FM manager, følte jeg, at det var på tide at starte på min egen blog. Jeg har igennem årene fulgt mange andre blogs/storys, både her på fmfreaks, FMDK,1 men også mange engelske FM sider.

Denne blog kommer, som overskriften hentyder, til at omhandle Portsmouth F.C.
Introduktionen til bloggen kommer delvist til at bestå af fiktion og fakta. Formålet med at skrive med fiktion, er at få jer andre FM managere, til at blive interesseret, og for at gøre bloggen mere virkelig/realistisk, og med et personligt twist. 

# Del 1, begyndelsen: Portsmouth Football Club - En ny æra begynder

Det var en kold efterårsdag, jeg sad som så mange gange foran fjernsynet, og fulgte med i min allerstørste passion, nemlig Engelsk fodbold. Kampen jeg fulgte, var en kamp mellem min gamle klub Arsenal, som jeg spillede for, i lidt over 9 år. Denne lørdag eftermiddag spillede min gamle klub Arsenal, mod MIN hjerteklub Portsmouth F.C. i FA cuppen.
Det var med blandede følelser jeg så denne kamp, min klub Arsenal, som jeg selv repræsenterede i over 9 år, spillede på udebane mod min yndlingsklub Portsmouth F.C, som jeg som 2 årig så på stadion for første gang.

Min far, havde i alle år jeg kunne huske, trasket rundt hjemme i stuen, iført en Portsmouth trøje. Min far var en passioneret Portsmouth F.C. fan, og derved startede min passion for Portsmouth F.C. Min far havde en tatovering på venstre brystkasse med tallet 1898, det årstal Portsmouth F.C blev grundlagt.

Jeg lærte helt fra barnsben at fodbold ikke "bare" var noget man gik og spillede i baghaven med vennerne, men derimod en livsstil. En livsstil, som ifølge min far, ikke kunne findes bedre.

Den kolde efterårsdag hjemme i stuen, hvor kampen rullede på skærmen, kunne jeg mærke en tåre trillede ned af min kind. Var grunden til denne tåre at bestyrelsen i Portsmouth F.C. fuldstændig havde smadret en fodboldklub? - en klub som jeg elskede. Eller var det tanken om, at på sådan en dag, at jeg ikke længere havde min far til at se kampen med, grundet hans død 3 år tidligere?

Det var en mærkelig følelse der ramte mig i dette øjeblik. Jeg havde selv spillet som professionel i England i 14 år, i klubber som Aston Villa, og Arsenal. I min lange karriere, havde jeg ikke haft denne form for følelse, en følelse af had, benægtelse og væmmelse. Jeg kunne mærke at det, i de seneste år, ikke var gået op for mig, hvor langt nede, min hjerteklub Porsmouth F.C. egentligt var nede. Da kampen stoppede efter 93 minutter, og måltavlen viste 0-9 til Arsenal F.C - gik det virkelig op for mig, at denne klub, min klub, havde dybt brug for et mirakel, hvis den skulle hjem til Premier league, hvor jeg inderligt mente klubben hørte hjemme.

Om aftenen denne dag, hørte jeg på SKY Sport, at Portsmouth F.C's manager var blevet fyret, med øjeblikkelig virkning. Eksperterne på SKY sport, undrede sig ikke over denne beslutning. De undrede sig mere over, om Portsmouth F.C. overhovedet kunne finde en ny manager. For hvilken manager ville tage denne udfordring op, med denne "ødelagte" fodboldklub, som de beskrev den.

Da jeg hørte nyheden gik der et sus igennem min krop. Jeg havde jo allerede prøvet kræfter med manager erhvervet, hvor jeg med F.C. Midtjylland havde vundet superligaen to gange. Jeg begyndte at tænke over, om dette ikke var et af mit liv store chancer. At blive manager, for min hjerteklub, og i bedste fald kunne genoplive gejsten, håbet og troen på Fratton Park, om at storhedstiden ville komme igen.

Jeg ringede rundt til venner og bekendte i England, heriblandt min agent Allan Mcgovers, hvor jeg bad ham fortælle folk i Portsmouth F.C. at jeg var ledig, og meget interesseret.

Jeg tabte telefonen på gulvet. Jeg tabte den, da min agent og ven Allan Mcgovers ringede mig op, og sagde i telefonen, "Mikkel, du skal pakke en taske, tage på det første fly til England, og komme til Portsmouth. Mikkel, de vil have dig, de vil have dig som manager for Portsmouth F.C."

Jeg kunne ikke tro mine egne øre, min kone pakkede hurtigt min taske, og jeg sagde farvel til børnene. Få timer efter var jeg i Portsmouth, og pressen havde fået nys om min ankomst, og vidste godt hvad dette ville betyde. Da jeg trådte ind i bestyrelseslokalet, sagde min agent til mig, "Mikkel, vi har alle chancer for en god konkrakt her, de vil have DIG, kun dig!". Dette røg lige igennem øret, og ud af det andet. Det eneste dette handlede om for mig, var klubfølelse, og at hjælpe MIN klub, Portsmouth F.C.

Jeg blev ansat, dog først fra starten af næste sæson, da der kun var 6 spillerunder tilbage i ligaen, som den midlertidige manager skulle stå for.

Offentliggørelsen af mig som manager skabte stor glæde og håb i Portsmouth, da jeg ved adskillige lejligheder i min karriere offentligt havde udtalt mig om min kærlighed til Portsmouth F.C.

Jeg satte mig ind på mit nye kontor, lænede mig tilbage, kneb en tåre, og smilede mod loftet, med min far i tankerne. Havde han set mig nu, ville han ikke kunne være mere stolt.

Nu var det tid til at få Portsmouth tilbage mod Premier League - En ny æra skulle begynde.


Følg gerne bloggen, og kom gerne med ris/ros.
« Seneste Redigering: 19 Feb 2015, 15:12 af MikkelSjørupJensen » Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth F.C - Den ødelagte fodboldklub - En ny æra begynder
« Svar #1: 16 Feb 2015, 21:43 »

 Skal blive spændende at følge, hvorvidt du kan få Portsmouth på ret køl. Held og lykke med det Thumbs Up
Logged

murren
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Portsmouth F.C - Den ødelagte fodboldklub - En ny æra begynder
« Svar #2: 16 Feb 2015, 22:20 »

Håber du lykkes med din mission   Peace
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth F.C - Den ødelagte fodboldklub - En ny æra begynder
« Svar #3: 17 Feb 2015, 11:00 »

Glæder mig til at se hvor langt det bringer dig! Portsmouth har altid været et spændende bekendtskab, så det skal nok blive godt Smiley
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

MikkelSjørupJensen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Portsmouth F.C - Den ødelagte fodboldklub - En ny æra begynder
« Svar #4: 17 Feb 2015, 17:49 »

#Del 2, Planen med Portsmouth F.C. - En ny æra begynder:

Det var ligeså stille begyndt at gå op for mig, at jeg var den nye manager for Portsmouth F.C. Jeg følte pludselig et kæmpe pres fra omgivelserne, men især også et pres fra min egen side. Min kærlighed til klubben betød, at jeg ville gøre dette så godt som overhovedet muligt. Presset fra omverdenen og mig selv, gjorde at mine skuldre føltes meget tunge. På trods af et store pres, følte jeg mig fuldstændig selvsikker, og jeg var ikke et sekund i tvivl om jeg var den rette mand til at få vendt skuden.

Målsætningerne til min første sæson var at sikre oprykning til Sky Bet League 1. Dette afstemte også med mine egne forventninger.
I mine øjne var denne målsætning meget forventelig. Mine egne ambitioner for denne klub var dog meget større end at spille i Sky Bet League 1, i mine øjne skulle Portsmouth F.C tilbage i toppen af engelsk fodbold.

Mit personlige mål og ambition var at få klubben op i toppen af engelsk fodbold indenfor 10 sæsoner. Jeg vidste jeg stillede meget høje krav og målsætninger til mig selv, men vidste også fra min tid som professionel, at jeg arbejde bedst under pres.

Jeg havde allerede inden jeg ankom til den første træning, lagt en nøje plan for hvordan og hvorledes jeg ville indfri mine, og fansenes drømme og ambitioner.

For at kunne sikre 3 oprykninger på 5-6 år, krævede det:

- En sund økonomi
- Skarp og klog ageren på transfermarkedet
- God opbaking fra fansene
- Evnen til at kunne holde på profilerne
- Men mest af alt; resulter, i form af point

Jeg havde alleredet lavet en detaljeret plan for klubben, og her er hvad jeg skrev om min plan, i et memo til bestyrelsen og trænerstaben:

Hovedpunkt 1 - Den sunde økonomi: 

Den sunde økonomi er det allervigtigste hvis Portsmouth F.C. skal tilbage til toppen af engelsk fodbold. Da jeg selv har sørget for at tage en uddannelse ved siden af min aktive karriere, er jeg uddannet økonom. Derfra har jeg forstand på økonomi. Fra min aktive karriere, har jeg mange erfaringer, der kan bruges til at skabe en sund økonomi i Portsmouth F.C.

Som jeg ser det, er der 5 kritiske punkter, som skal følges nøje, for at sikre en sund økonomi:

1. Positiv transferbalance
En positiv transferbalance betyder helt basalt at Portsmouth F.C. skal sælge deres spillere for mere end de har givet for dem.
Denne transferbalance er vigtig for en klub på vej op. Min filosofi på transfermarkedet er inspireret af et af mine fars citater "Man har altid penge, hvis man bruger mindre end man tjener". I bund og grund er min filosofi på transfermarkedet meget enkel, "køb billigt, sælg dyrt".

For at kunne sikre en positiv transferbalance vil jeg forsøge at leje nogle gode spillere fra klubber i de højere ligaer. (eks. fra en moderklub). Hente spillere på fri transfer er noget om klubben vil benytte, da det i mange tilfælde kan sikre os erfarne, billige og gode spillere, uden at skulle betale store transfersummer. Derudover vil det at hente unge spillere have en meget stor prioritet.

2. Holde lønninger på et fornuftigt niveau.
Lønningerne i en klub er altafgørende for en sund økonomi. At holde lønningerne vil betyde at Portsmouth F.C. kan genererer et større overskud. Dette vil ikke betyde at vi i Portsmouth F.C.  ikke vil hente gode spillere. Men en god handel er en blanding af 3 ting:

Spillerens evner+pris+løn. Ser dette fornuftigt ud, vil Portsmouth F.C. helt sikkert hente spilleren.

3. Moderklub
En moderklub vil hjælpe Portsmouth F.C. fremad. En moderklub gør det lettere for os at leje gode spiller. Unge spillere som kommer på en lejeaftale, er ofte meget sultne efter at bevise deres værd, og en sådan mentalitet er hvad Portsmouth F.C. har brug for.

4. Entreindtægter
At spilerne præstere bedre, og at modstanderne ofte bliver skræmt, er ikke de eneste fordele der er ved at have stor opbakning fra fansene. Entreindtægterne fra hjemmekampene betyder meget for en god økonomi i Portmouth F.C. Derfor er det vigtigt at opholde et pænt og flot stadion. Det er i sandhed også vigtigt at vinde kampe. Hvis Portsmouth F.C. løber ind i en nedadgående stime, vil dette medføre at flere fans vælger at blive hjemme. Defor er sejre vigtigt.

5. Præmie - og tv penge.
Præmie og tv penge betyder en hel del i moderne fodbold. For at kunne sikre høje præmie og tv penge er vi meget simpelt nød til at vinde så mange kampe som muligt, og opnå den bedste placering. 

Hovedpunkt 2 - Skarp og klog ageren på transfermarkedet:

Som nævnt overstående er det meget vigtigt med en positiv transferbalance, og for at kunne skabe den, er vi i Portsmouth nød til at være utrolig skarpe og kloge på transfermarkedet.

Lejede spiller bliver en del af vores ageren på transfermarkedet. De lejede spiller er ikke bare billige at have, men ofte kan der hentes spillere af en helt andet kaliber, ved hjælp af en lejeaftale.

At hente spillere på fri transfer vil hjælpe os meget. De er meget billige for klubben at have, da Portsmouth F.C. slipper for at betale store transfersummer. Spillere der kommer på fri transfer medbringer ofte stor erfaring og kan i høj grad hjælpe de unge spillere i truppen.

Netop de unge spillere i truppen bliver nyt for Portsmouth F.C. Jeg fik selv min professionelle debut i en ung alder, og det var med til at gøre mig en bedre fodboldspiller. De unge spillere kan hurtigt udvikle sig, og med den rette mængde vejledning og god træning, kan unge spillere blive fantastiske. Derfor vil der blive fokuseret på at hente unge spillere ind hos Portsmouth F.C. De unge spillere har også en stor værdi hos storklubberne, og med den rette ungdomsspiller, vil Portmouth F.C. kunne generere meget store transfersummer.

Hovedpunkt 3 - Opbakning fra fans

Opbkningen fra fans er alfa omega for en fodboldklub. Uden fans ville Portsmouth F.C. slet ikke eksistere, og derfor håber vi på stor opbakning fra vores loyale fans. Vores super fans, har de sidste mange år lidt meget, og det er dem som har støttes os i medgang og modgang, og derfor håber jeg, at vi kan formå i Portsmouth F.C. at betale tilliden tilbage, med gode resultater og gode oplevelser på Fratton Park.

Hovedpunkt 4 - Evnen til at holde på profilerne:

At være i stand til at holde på profilerne bliver meget vigtigt for Portsmouth F.C. Hvis vi har succes med at beholde vores bærende kræfter, vil dette helt sikkert medfører en højere placering i tabellen.

Hovedpunkt 5 - Resultater:

Resultaterne er det allervigtigste hvis Portsmouth F.C. skal se fremad mod bedre tider. Men hvis vi ikke sørger for at opfylde de sidste 4 hovedpunkter, vil vi ikke få de resultater vi ønsker.

Hvis bestyrelsen og/eller trænerstaben her i Portsmouth F.C. har nogle spørgsmål vedrørende mine planer, kan jeg fanges på mit kontor.

Med venlig hilsen Mikkel Sjørup, Manager Portsmouth F.C.
« Seneste Redigering: 17 Feb 2015, 17:52 af MikkelSjørupJensen » Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Portsmouth F.C - Den ødelagte fodboldklub - En ny æra begynder
« Svar #5: 17 Feb 2015, 18:47 »

Portsmouth er altid spændende at læse om, men måske nogle billeder ville hjælpe bloggen, så det ikke kun er en mur af tekst.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010