home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 373 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  El viaje argentino - #4
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: El viaje argentino - #4  (Læst 3718 gange)
Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
El viaje argentino - #4
« : 13 Feb 2015, 21:48 »



Hej og velkommen,

Jeg havde egentlig vist nok en blog kørende på et hedengangent site, som jeg aldrig igen vil nævne ved navn. Og nu tænker jeg så, at jeg måske også vil have en kørende her.

Ligesom sidst har jeg valgt at kaste mig over en sydamerikansk klub, der lige nu frister en tilværelse som favorit i sit lands næstbedste række, og som vel nok er bedst kendt for at sende en hobbithøj, kokainsniffende supernova til Boca Juniors engang i 1980'erne. Klubben har en profil, som jeg godt kan lide, og de har et par spillere (måske nok specielt én), som jeg tænker, jeg kan lave et par sjove taktiske ting med.

Jeg håber, jeg får opdateret en hel masse, og hvis jeg ikke gør, skal I ikke være nervøse for mig. Det kan være, jeg har fundet bedre ting at tage mig til, er begyndt i skole igen eller noget helt tredje, der gør, at mit liv på FmF lige kommer en smule i baggrunden.

Og hvis I synes, I har set det hele (eller noget, der minder om...) et sted før, har I nok læst med på føromtalte hedengangne site.

Velkommen til mit forsøg på en blog - velkommen til Argentinos Juniors!

« Seneste Redigering: 14 Feb 2015, 17:57 af Adzke » Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: El viaje argentino - #1
« Svar #1: 13 Feb 2015, 21:49 »



|I|

Ja, det er dødsygt, men jeg synes, I skal have en eller anden form for mulighed for at se spillerne. Til gengæld har jeg sat det op, så det er sværest muligt at læse.



Samlet: Ojeda bliver starter her. Han ligner en rigtig solid målmand, der fortsat kan blive bedre. Gabbarini ligner en rigtig fin reserve.




Samlet: Jeg har kun én spiller til hver back, og det bliver givetvis problematisk. Det kan være, det tvinger mig ud i, at holdet også skal træne en eller anden slags 3-5-2-opstilling, så de er klar, hvis/når uheldet er ude. Jeg giver Ferreyra chancen fra start, selvom han kun er 16 år gammel. Min assistent rater ham ret højt.




Samlet: Det er her, magien forhåbentlig træder frem. Både Ledesma og Riquelme bliver forhåbentlig centrale i forhold til det, jeg gerne vil med holdet (mere om det senere). Nagüel kan min assistent godt lide, og resten er egentlig bare fyld.




Samlet: Her er det et vaskeægte dilemma med fire nogenlunde lige dårlige løsninger til ét problem. Jeg vælger at give Lenis, fordi han har en smule uforudsigelighed i sit spil.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: El viaje argentino - #1
« Svar #2: 13 Feb 2015, 21:50 »



|II|

Truppen lider i ret udtalt grad under, at der ikke er rigtige fløjspillere, for jeg vil gerne spille med kanter. Jeg forestiller mig, at taktikken bliver en smule utraditionel i den første sæson, hvor holdet forhåbentlig er stærkt nok til at dominere, selvom taktikken ikke sidder rigtig fast.

Planen er egentlig, at jeg gerne vil tage udgangspunkt i en af de store argentinske trænere (og moderne, sydeuropæisk fodbolds alfader), Marcelo Bielsa. Men jeg vil også godt være fri til at tage nogle andre elementer ind, hvis jeg synes, det passer bedre.

Min opstilling i min første sæson kommer efter planen til at se sådan her ud, og jeg regner med. Det er ikke kønt, men det er sådan, holdet er sammensat lige nu, og jeg regner ikke med at handle i første transfervindue.



Mit taktiske setup ser sådan her ud lige nu. Jeg vil gerne have Bielsas høje genpres, jeg vil gerne have den direkte spillestil, og jeg vil gerne have, at mine spillere lukker aggressivt ned på modstandernes banehalvdel. Der er stadig ingenting i FM, der hedder pressing triggers, så det kommer næppe til at ligne virkeligheden alt for meget, men det lever vi med for the time being...

Team instructions - de var for brede til sitet.
Logged

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: El viaje argentino - #1
« Svar #3: 13 Feb 2015, 21:50 »

Yes så der Adzke blog Opstemt
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: El viaje argentino - #1
« Svar #4: 13 Feb 2015, 21:50 »

Hedengangne site? Du snakker om FMDanmark ikke?

(sorry, det blev jeg sgu nødt til)
Logged


Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: El viaje argentino - #1
« Svar #5: 13 Feb 2015, 21:51 »



|III|

Jeg har tre roller på holdet i dets nuværende forfatning, som jeg opfatter som centrale. Et par af dem, fordi det giver god mening, og den sidste, fordi den har en central historie i Argentina.

|TERZINO DESTRO|
Ja, det er italiensk, nej, jeg ved ikke, om spanierne har et lignende begreb. Det er den fremadstormende venstreback, der igennem 1990'erne og starten af 00'erne var central i den europæiske spillestil. Sjovt nok var det ofte sydamerikanere, der spillede den. Roberto Carlos er måske et godt eksempel, Dani Alves er vel en moderne pendant - bare i højresiden. Jeg vil have, at min venstreback bidrager med pace ned ad kanten, og jeg vil have ham på ydersiden af feltet hele tiden. Han skal være en spilstation i dybden, og han skal være chanceskaber for boksspillerne.

I FM14 kunne man ændre en smule på wingback-rollen for at skabe det her, men egentlig passer spillets forståelse af complete wingback ret godt. Derfor regner jeg i første omgang ikke med at lave nogen ændringer på den.

|RECICLADOR|
Cristian Ledesma spiller genbrugeren for mig. Det er ham, der ligger og beskytter forsvaret, men som også samler bolden op, når den tabes højt på banen. Skal ligge som den bageste af de mange midtbanespillere og skal egentlig bare lægge bolden videre til en kreativ spiller. Skal være med til at sikre høj possession og et kontinuerligt pres med bolden.

Jeg regner med, at det her bliver en BWM(d) med pass shorter, fordi han ikke rigtig skal gøre noget med bolden. Måske er det et spild af Ledesma, det vurderer jeg løbende, og så må vi se, om jeg udvider rollen en smule, så han bliver forsvarets primære outlet i possession.

|ENGANCHE|
Den store argentinske 10'er, Riquelme og Verón. Betyder egentlig krog, og er det offensive omdrejningspunkt for holdet. Taber ikke bolden og har frihed til at gøre, hvad der passer ham. Han skal hele tiden være spilbar for de andre spillere. Riquelme er stort set skabt til rollen. Det var sådan, han blev brugt, da han og Pellegrini næsten spillede Villarreal i CL-finalen for 100 år siden.

Rollerne er selvfølgelig en smule simple lige nu, men jeg håber, vi kan fylde lidt mere på, når sæsonen skrider frem, og jeg ser dem i action.

Riquelme med highlights
Logged

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: El viaje argentino - #3
« Svar #6: 13 Feb 2015, 21:55 »

Vidste slet ikke Riquelme stadig spillede og at han er med i FM15 :I
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: El viaje argentino - #1
« Svar #7: 13 Feb 2015, 21:58 »

Hedengangne site? Du snakker om FMDanmark ikke?

(sorry, det blev jeg sgu nødt til)

Ixnay on the MdanmarkFay.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: El viaje argentino - #3
« Svar #8: 13 Feb 2015, 22:20 »

Ud af 20 spillere i min førsteholdstrup, har 19 senest kontraktudløb til næste sommer. Vidunderligt.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: El viaje argentino - #3
« Svar #9: 13 Feb 2015, 22:41 »

Én klaret, 18 to go.

Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: El viaje argentino - #3
« Svar #10: 14 Feb 2015, 17:57 »



|IV|

|FORSVARET|
Mit forsvar bygger - ligesom Bielsas gør - på, at forsvaret skal have en mand i overtal i forhold til modstandernes angreb. Hvis de har to angribere, skal have tre mand, hvis de har én, skal vi have to etc. Derfor har jeg valgt et relativt traditionelt firemandsforsvar, der giver mig mulighed for begge dele, selvom det bliver besværliggjort en smule af den hængende back, der bidrager mere i det offensive spil end til det defensive.

For at kunne sikre overtalssituationer er min højreback (og i lidt mindre grad min DMC'er) nøglespillerne i den defensive fase af spillet. For hvor min venstreback er en spiller, der giver bredde, er min højreback det modsatte - og dermed en mere Bielsa'sk backspiller. Han skal være mådeholden i angrebsspillet, og han skal trække ind i banen og agere den tredje centrale forsvarsspiller, hvis der er brug for det.



|2-mod-3|

Hvis min modstander stiller med to centrale angribere, vil jeg have, at min back trækker meget centralt. Jeg plejer at mandsopdække de to angribere med mine centrale forsvarere. Det efterlader selvfølgelig midten af mit forsvar ret udsat, men når den ene DC'er støder frem, skal min højreback helst trække ind. Jeg har givet ham følgende instructions, og jeg synes egentlig, det fungerer OK, selvom forsvaret bliver meget presset, hvis der også er en angrebslysten fløjspiller: cut inside with ball, cross from deep, hold position og sit narrower.



|1-mod-2|

Hvis min modstander stiller med en enlig angriber, frigør det begge mine backs og min ene DC'er. Jeg sætter min ene forsvarer til at mandsopdække den enlige angriber, og jeg holder den anden som den frie mand, så han kan samle løb op omrking feltet. Der er ikke så meget hokus pokus der, og det er egentlig rimeligt lige til. Jeg fjerner sit narrower fra min højreback, fordi han skal deltage mere i det offensive spil.



|3-mod-?|

Når min modstander har et eller andet, der ikke er traditionel angriber-konstellation, får jeg problemer. Hvis kantspillere (især i min venstreside) trækker ind, er det problematisk, fordi min venstreback ligger langt fremme. I min højreside lader jeg min  centralforsvarer markere deres inside forward for at give ham en eller anden slags bracket, der kan forsvare både løb på ydersiden og løb ind i banen. Samtidig lader jeg min defensive midt trække længere ned i banen, så han bliver den ekstra forsvarsspiller, når holdet ikke har bolden. Jeg er usikker på, hvor godt det kommer til at virke.



|Offensiven|
Mine to backs er ret centrale i forhold til mit offensive spil. På venstrekanten skal min back give bredde, og han skal give Riquelme spilmuligheder i dybden, når Riquelme kigger mod venstresiden.

I den anden side vil jeg gerne have, at min højreback gør én af to ting. Enten skal han stoppe op på kanten af feltet og være outlet for min venstrekant og pasningsmulighed for Riquelme, eller også skal han tage det dybe løb ind i boksen for at true på indersiden, når kantspilleren er gået bredt, som Stephan Lichtsteiner for eksempel gør hos Juventus. Kommer det til at virke? Who knows... Jeg håber, at cut inside og cross from deep giver de muligheder.

Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010