home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
I dag kl. 16:49:55 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1051 Gæster Online.

Indlæg: 1132897 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Placering af grafik fra FmFreaks
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Placering af grafik fra FmFreaks  (Læst 28984 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Placering af grafik fra FmFreaks
« : 07 Nov 2006, 21:17 »

Da der efterhånden er rigtig mange, der på daglig basis beder om hjælp til at få deres grafik vist, har jeg besluttet mig for at lave denne tråd, så alle problemer er samlet i en. Dog skal det lige siges, at denne ”guide” udelukkende er lavet ud fra det grafik som FmFreaks selv har lavet. Dette skyldes, at ikke alle gør det på samme måde. Nogle har smarte programmer, der placerer downloadet af sig selv, andre laver det sådan, at man selv skal placere mapperne, mens vi laver det sådan, at man blot skal placere filen i ens hovedmappe. I realiteten kunne vi sagtens have lavet det i en .exe fil, men dette ville så udelukke MAC-brugerne, og dette har vi bestemt ikke tænkt os.

Som udgangspunkt er alle vores filer i et .rar arkiv. Dette betyder, at de er pakket ind, og fylder lidt mindre. For at pakke selve filen ud af dette .rar arkiv skal du have fat i programmet WinRAR. Inde på siden, som du kommer ind på, vil jeg anbefale dig at trykke på danish, og derefter begynder downloadet. Nu kommer der en fil på dit Skrivebord, og denne installerer du præcis lige som du installerede Football Manager 2007.

Derefter hopper du herind på http://www.fmfreaks.dk, hvor du beslutter dig for, at du gerne vil downloade noget grafik. Hvad du downloader er bedøvende lige meget, men lad os da bare sige, at du har downloadet PREMIERSHIP FACEPACK, af Marchena.

Når du har fået fat i filen, hedder den noget i stil med Premiership.rar. Smut ud på Skrivebordet, og dobbeltklik på dennefil. Ja, jeg skrev dobbeltklik, da dette fungerer meget bedre, og du undgår fejl. Der popper nu en popup frem (det er .rar arkivet), og i denne ”popup” ligger der en ReadMe. Denne ligger der ofte i hver eneste af vores download. Udover den ligger der også en mappe, der hedder ”data”. Det er denne, der er mest interessant for os. Markér den, kun markér, ved at trykke én gang på den.

Når du har markeret den, skal du videre. Du må ikke lukke .rar arkivet ned endnu, men du skal nu finde den mappe, hvor dit FM er placeret. Ved du hvor det er , kan du blot fise derind nu, men ved du det ikke, så læs lige de næste par linier her. Åbn ”Denne Computer” og tryk dernæst på CTRL + F tasterne. Dette gør, at den spørger dig hvad du vil søge efter. Du vælger ”Alle filer og mapper”, og  i det søgefelt der kommer frem, indtaster du fm.exe (Se Screenshot). Dette kan give op til flere end ét søgeresultat, bl.a. hvis du f.eks. har FM2006 versionen. Lad derfor søgningen køre ud. Som du kan se på billedet, har jeg markeret noget. Det er i dén sti, at mit FM ligger i. Kig på søgeresultaterne ved dig, og se hvor dit ligger. Når du har fundet ud af dette, smutter du hen i den mappe. Ved mig er den mappe D:\Programmer\Sports Interactive\Football Manager 2007. Din ligger formentligt på C: eller lignende.

Når du er kommet derind, skal du åbne det rar arkiv igen, hvor du havde markeret mappen data. Ved at kigge i FM mappen, kan du se at der netop også er en mappe, der hedder data. Træk mappen fra .rar arkivet over i FM mappen, og accepter at overskrive ALLE filer. (Se Screenshot)

Nu har du det rent placeringsmæssige på plads. Nu skal vi til det med at få det ind i selve spillet. Er du heldig vises de allerede, men gør de ikke det, skal du gå ind i Indstillinger (Preferences) og derefter Display og Lyd (Display and sound). Herinde skal du fjerne hakket fra Brug Udseende (Use Skin Cache). (Se Billede).

Nu bør dine kits virke. Gør de ikke det, skal du prøve at genstarte spillet eller reloade dit skin. Skulle der opstå yderligere problemer, opret da en tråd, kig i en af de eksisterende eller skriv i denne.
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #1: 07 Dec 2006, 18:13 »

Svar mig lige. Jeg vil gerne have ADIDAS CL match bolden ind i spillet. Jeg har prøvet på at hente den før, og lagt den ind i C:\Documents and Settings\Troels Ørum Andersen\Dokumenter\Sports Interactive\Football Manager 2007\data\data\graphics\pitch\balls men den kommer ikke frem i spillet, selvom jeg genstarter osv. Har masser af gange lagt grafik ind, men kan sgu ikke få bolden til at virke. Hvad skal jeg lægge den ind i?
Logged


Chelidze90
Gæst
 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #2: 07 Dec 2006, 18:17 »

Svar mig lige. Jeg vil gerne have ADIDAS CL match bolden ind i spillet. Jeg har prøvet på at hente den før, og lagt den ind i C:\Documents and Settings\Troels Ørum Andersen\Dokumenter\Sports Interactive\Football Manager 2007\data\data\graphics\pitch\balls men den kommer ikke frem i spillet, selvom jeg genstarter osv. Har masser af gange lagt grafik ind, men kan sgu ikke få bolden til at virke. Hvad skal jeg lægge den ind i?

Du skal bare pakke den ud i C:/Programmer/Sports Interactive/Football Manager 2007/ Smiley
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #3: 07 Dec 2006, 18:18 »

Det prøver jeg
Logged


SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #4: 07 Dec 2006, 20:47 »

Det virker fandme stadigvæk ikke. Jeg har placeret det i den mappe du siger, og loadet nyt billedskin. Hvad mere kan jeg gøre?
Logged


Chelidze90
Gæst
 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #5: 07 Dec 2006, 20:52 »

Det virker fandme stadigvæk ikke. Jeg har placeret det i den mappe du siger, og loadet nyt billedskin. Hvad mere kan jeg gøre?

Hmm, lyder underligt. Slået Skin Cache fra?
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #6: 07 Dec 2006, 21:49 »

Selvfølgelig. Har lagt bolden ind i mappen som du sagde, slået skin cache fra (jeg har jo også andet grafik), og hentet nyt billeddata. Der sker stadig ingenting...
Logged


Chelidze90
Gæst
 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #7: 07 Dec 2006, 22:06 »

Selvfølgelig. Har lagt bolden ind i mappen som du sagde, slået skin cache fra (jeg har jo også andet grafik), og hentet nyt billeddata. Der sker stadig ingenting...

Spurgte den om du skulle overskrive?
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #8: 07 Dec 2006, 22:10 »

Svar mig lige. Jeg vil gerne have ADIDAS CL match bolden ind i spillet. Jeg har prøvet på at hente den før, og lagt den ind i C:\Documents and Settings\Troels Ørum Andersen\Dokumenter\Sports Interactive\Football Manager 2007\data\data\graphics\pitch\balls men den kommer ikke frem i spillet, selvom jeg genstarter osv. Har masser af gange lagt grafik ind, men kan sgu ikke få bolden til at virke. Hvad skal jeg lægge den ind i?

Hej

Du har lagt det i den forkerte mappe, nemlig i "Dokuments"-mappen.
Den skal i stedet ligge (som Chelidze90) skrev:  C:/Programmer/Sports Interactive/Football Manager 2007   (Hvis du altså installerede spillet på C-drevet)

 Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #9: 08 Dec 2006, 21:17 »

Jamen spillet ligger jo i Dokumenter mappen!!??
Logged


Chelidze90
Gæst
 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #10: 08 Dec 2006, 21:19 »

Jamen spillet ligger jo i Dokumenter mappen!!??

Nej, det ligger nok højest sandsynligt på C-drevet, hvis du ikke ændrede på det da du installeret spillet
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #11: 08 Dec 2006, 21:20 »

Spillet ligger hvor det selv lagde sig. Jeg har ikke ændret på det. Men hvis den ligger i Dokumenter mappen, burde alt det andet grafik jo heller ikke virke!?
Logged


Hexokain
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #12: 08 Dec 2006, 22:06 »

Noget skal i doc mappen og noget andet skal i mappen under Program files i C drevet.. der er stor forskel.. tjekC:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2007\data\graphics\pictures\kits\clubs... f.eks hvis du skal lha lagt kits ind
Logged

Smile and wave boys.... just smile and wave

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #13: 08 Dec 2006, 22:17 »

Så den ligger to steder? Kan man så ikke skrive en sti dertil under downloads?
Logged


Hexokain
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Placering af grafik fra FmFreaks
« Svar #14: 08 Dec 2006, 22:41 »

Det er lidt af en jungle, så jo ALLE burde vedhæfte en readme fil, men desværre er det ikke alle der gør det... men de skal ha tak for deres arb trods alt.. fedt med alle de greased kits osv Thumbs Up..10-4
Logged

Smile and wave boys.... just smile and wave

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010