home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 370 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | |-+  Amatør - Projektet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Amatør - Projektet  (Læst 9990 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Amatør - Projektet
« : 08 Feb 2015, 20:05 »

Hej Freaks Smiley

Efter at have mistet alle mine gemte spil i FM 15 har jeg nu geninstalleret det, og forsøger at øge sværhedsgraden en lille smule.

Derfor har jeg startet et lille projekt som jeg godt kunne tænke mig lidt tanker fra jer omkring.
Det kan være kritik, feedback eller forslag Smiley

Jeg har i editoren været inde og aktivere Danmarksseriens pulje 1,2 og 3. hvor jeg har erstattet IF Lyseng med med "min" egen klub, som jeg selv har skabt i editoren (det er en fiktiv klub)

Ideen med klubben er at det skal fungere som et kollegie og derfor starte fra bunden, klubben har et stadion, men med 100 ståpladser 0 sæder, det koster 1 kr og komme ind til kampe (spillet vil dynamisk selv øge dette som omdømmet stiger) omdømme er 0 fra start.

Derudover har jeg gjort så at maks alderen i klubben er 21. dvs. så snart en spiller er over 21, kan han spille sæsonen færdig men kan derefter ikke længere være i klubben. da dette formentlig ville være når en elev på kollegiet ville være færdig med skolen og skal videre i livet

Desuden starter klubben som en Amatør klub da jeg mener det er realistisk i forhold til at være en klub der er oprettet i 2014 og ingen midler rigtig har. (overvejer at lave den "for evigt amatør" men tror lidt det kan ødelægge ideen hvis alle mine 9-12 spillere der kommer som regens alle bliver stjålet)

Klubben er bygget op med en Ejer, og med en præsident. Klub typen er blevet et anpartsselskab.


I forhold til økonomi er der lavet 3 sponsorater
1. Værende på 30.000 DKK som er et hovedsponsorat der dækker både A, B og C holdet.
2. Et trøje sponsorat på 15.000 ligeledes dækkende for alle 3 hold.
3. Et 200.000 DKK sponsorat fra staten da det er en skole/kollegium
Alle sponsorater løber fra 1/6/2014 - 1/6/2017.

Klubben har også en gæld da det har kostet penge at starte projektet og derfor er der et Lån på 5.000.000 DKK som har en årlig rente på 3%, og tilbage betalingen starter når klubben rammer øverste niveau.

Faciliteter


Træning = 0
Ungdomstræning = 0
Ungdomsfaciliteter = 0
Ungdomsrekrutering = 1

Stadionet har en bane af Grus/ler/sand da der endnu ikke rigtig er et stadion
der er 0 siddepladser og 100 stå pladser
Banens beskaffenhed er = 0
Der er ingen Varme i banen
heller intet tag.


Spillere og Stab


Klubben starter uden spillere, og uden stab - dog tilføjes disse random ved spil opstart ved hjælp af "tilføj spillere til valgbare hold" og "tilføj nøglepersonale"






Det er indtil nu der jeg er nået Smiley - er ved at køre nogle test i editoren på projektet.
håber meget på lidt feedback eller kommentarer måske forbedringer af realismen Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #1: 08 Feb 2015, 20:35 »

Lyder sku spændende, jeg vil gerne prøve den når den er klar.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #2: 08 Feb 2015, 20:48 »

Jeg tror absolut det kan blive underholdende for dig, men dog lyder det som store sponsorater. det er knap 250.000 om året i 3 år, så har du 750k til den tid. De vil formodentligt blive automatisk fornyet, og du kan fjante rundt i liga systemet og samle dig penge stille og roligt. Hvis du først skal betale lån tilbage i øverste niveau, må vi antage at det minimum tager dig 4 år at ryge fra Danmarksserien til superligaen, hvor du allerede vil have 3 millioner liggende. Det sagt, tror jeg det er mere realistisk for en amatørklub at stille bygge sig frem dertil, hvorved det nok vil tage længere tid, så jeg vil skyde det til det dobbelte antal sæsoner. Hvilket giver 6 millioner.

Derudover er der penge fra pokalen, sikkert også lidt for sejre osv. i ligaen, så jeg tror hurtigt at du med lidt held, kan nå at lave 500k om året, i stedet for de 250k, hvorved vi lige pludselig snakker 12 millioner.

I superligaen vil du ligeledes få et ret stort beløb bare for at være med, så et lån på 5 millioner vil slet ikke tage lang tid at have råd til at betale tilbage.

Jeg kan sagtens se logikken bag at du vil sætte et stort stats støttet sponsorat på, men det vil give et stort forspring i forhold til alle de andre klubber på din vej. Nu ved jeg ikke lige hvad en klub som Hobro eksempelvis trækker i sponsorindtægter, men det kunne jo være interessant at se til sammenligning.

Med de 250k årligt, potentielt mere qua præmiepenge/venskabskampe osv. vil du hurtigt have råd til at blive semi prof, udvide faciliteterne, og tjene penge - eneste hindring er stadion størrelsen, og selv denne vil der sikkert når du sidder med fuldt hus hver uge, kunne optages et lån til at udvide til måske 1000-1500 pladser, hvilket igen vil øge indtjeningen.

Alt i alt, tror jeg at hvis det virkelig var for sværhedsgraden skyld, at du skulle starte klubben uden sponsorater, du skal jo huske på at den danske række ligger lunt i svinget, og derfor har godt omdømme og habile præmiepenge.

Og så lyder det med et kollegie hold også lidt mere som en amatør hyggeklub, der er startet af nogle kollegie kammerater som ville spille bold, mere end et stort projekt ledet af en præsident osv. da det i det tilfælde, ligeså godt kunne være en prof. klub der oprettede sig et reservehold bestående af studerende.

Du kunne eventuelt kigge på det danske hold Politiet, og tage inspiration i dette Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #3: 08 Feb 2015, 21:22 »

Lyder sku spændende, jeg vil gerne prøve den når den er klar.

Kan vi godt finde ud af ! Smiley


BelthazorDK - tak for det gode input, og når nu du siger det kan jeg godt se at jeg måske har været lidt for rundhåndet med sponsoraterne og det måske IKKE afspejler hvad en klub i danmarksserien - som samtidigt er grundlagt op til sæsonen - kan mønstre og har derfor valgt at fjerne sponsoraterne helt og vente på der ingame bliver tegnet nogen ! Smiley

Jeg må indrømme jeg aldrig har spillet i det danske liga system så er lidt uvidende i forhold til præmie- og TV-penge. vil jeg dog lige kigge i gennem da det giver et godt grundlag for økonomien i og omkring klubberne.

Lånet har jeg også ændret til at være mindre altså godt 700.000 med en effektiv rente på 5% startende fra 1. sæson. de er tænkt som etablering og facilitets kapital.

Desværre er det sådan i FM at der skal være en form for "ejer" af klubben i enten en Bestyrelses formand, Præsident eller General manager - tror jeg vælger bestyrelses formand i stedet, da det ville være den normale opsætning i en amatør/semi-prof. dansk fodbold klub, og så bliver den med medlems valg omkring bestyrelses posten.

Det begynder at ligne noget !! Smiley
Flere bemærkninger, tanker eller kommentar modtages gerne !  Thumbs Up
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #4: 09 Feb 2015, 20:52 »

Godt så ændringer siden sidst

Sponsorater på akademiet er nu lig 0 DKK - da ungdomsakademiet er oprettet i 2014 antager vi at der endnu ikke er fundet en sponsor der vil smide penge i projektet endnu.

Klubben som skal fungere som ungdomsakademi for Skandinavien har derfor flere venskabsklubber ude i Europa og flere er planlagt ude i fremtiden som venskabsklubber. (Non league klubber som INF Clairfontaine er sat til løbende over en lang årrække at blive venskabsklubber)

Gæld er sænket til 700.000 som betales over 30 år, med en aktiv rente på 7.00%

Klubstrukturen er ligeledes lavet om til "bestyrelsesformand" og medlems eget med valg.
en bestyrelsesformand kan sidde i 2 år per periode, og maksimalt 5 perioder.

både B og C holder er nu tildelt hhv. Danske kvalifikation og Danske Lavere Rækker.

Der er lagt logo på og klubben har fået hjemmebane trøjer, udebane trøjer samt MM trøjer hjemme og ude Smiley

Det er også blevet besluttet at ungdomsakademiet ligger på Hesselø som er en lille ø nord for sjælland, og er 0.71 Kvm og derfor en passende størrelse til et par træningsbanner og et stadion plus faciliteter Smiley
øen er ubeboet som den er pt.

Ris / Ros modtages fortsat Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #5: 09 Feb 2015, 21:59 »

Jeg tænker at det er meget at have både et b og et c hold, når nu du har sat det til at dit "a" hold, kun kan have spillere op til 21 år. Det giver næsten ingen mening at der skulle være så mange underdelinger..., jeg ville i stedet vælge et u19 hold, som "andet hold, for det burde være godt nok til at du sætter op for klubben, og u19 er det der er som liga, for ungdomshold i det danske system der er aktivt.

Evt. sæt dit U19-hold som andethold, og så opret et direkte u16 hold (mener jeg man kan i editoren), og sæt dem alene til at spille et hav af træningskampe, hvis du virkelig vil have 3 hold..., vil underbygge bedre at dit førstehold maks kan have u21 spillere.

Økonomien er bedre, om end stadig lidt stor. En gæld på 700.000 kr er sgu mange for en klub så langt nede, for der er jo stort set ingen indkomst, derfor vil det være svært at tilbagebetale tingene..., og at sætte det til 30 år, er også lidt "sjovt" da du ikke finder den type aftaler, for mange mindre klubber, stort set kun ekstremt store klubebr, der får lov til at afregne over så lang tid..., mere realistisk, hvis det var sat til 15-20 år, og til 4,5 % det afspejler virkeligheden bedre.

Hvad angår nordsjælland, og der hvor Hesselø ligger, vil I, i teorien kunne trække det meste af nordsjælland, især fra vest delen, som ellers skal trækkes mod Holbæk..., den vil du i teorien, kunne sætte til 3-4 stykker, hvis der reelt er sat så store penge i det, i faciliteter, skole og ungdomshold. Desuden hvis der er postet penge i forhold, vil ungdomsforhold, træning, og ungdomstræning, nok være de ting man har postet i, i sær når det er det man satser på..., så sæt det til 2-3 som minimum..., men alt efter hvad du reelt mener at pengene er brugt til.

Pas desuden på,. at dine udgifter ikke til at starte med, til være for store, så du inden for et år går konkurs, så lad nogle af de 700.000 kr, være tilbage på bundlinjen, ellers bliver det næsten umuligt. Desuden skal du tjekke hold i Danmarks serien, for reputation, og se hvor du kan lægge dit eget..., dit skal være lavere end de bedste, f.eks. hold som skjold, men bedre end f.eks. de dårligste..., så du stadig kan tiltrække spillere.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #6: 10 Feb 2015, 08:10 »

Jeg tænker at det er meget at have både et b og et c hold, når nu du har sat det til at dit "a" hold, kun kan have spillere op til 21 år. Det giver næsten ingen mening at der skulle være så mange underdelinger..., jeg ville i stedet vælge et u19 hold, som "andet hold, for det burde være godt nok til at du sætter op for klubben, og u19 er det der er som liga, for ungdomshold i det danske system der er aktivt. ......

Tak for feedback Beringer

Jeg har lavet yderligere ændringer i forhold til klubben og kan se det du har flere gode pointer  hvad angår både 2/3 holdene samt omdømme og faciliteter.

Omdømme = 1550
Moral = 10
Gæld = 700.000 - 4.5% rente - løbene over 15 år.
Faciliteter = Træning 3, Ungdomstrænig 4, Ungdomsfaciliteter 3, Ungdomsrekrutering 4.
Balancer = 210.000 +
Ejerskab = medlemsejet (ved valg)
Formands titel = bestyrelses formand - kan side i op til 2 år af gangen  i 3 perioder.

Reservehold er skåret ned ved "B" og "C" til kun et U19.

Er pt. ved at løbe spillet igennem nogle simulationer for at se hvordan det hele hænger sammen nu ! Smiley

Er stadig lidt i tvivl omkring faciliteterne for vil jo gerne at jeg selv skal bygge det op fra bunden og klubber er grundlagt blot 4 måneder før sæsonstart ?
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Hhans
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #7: 22 Mar 2015, 15:56 »

Meget spændende projekt - smid gerne billeder herind når det kører for alvor! Smiley
Logged

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #8: 07 Apr 2015, 10:59 »

Jeg synes idéen er rigtig fin, men nu spiller jeg stort set kun lower league i FM, og jeg ved af erfaring, at det bliver UTROLIGT svært, hvis ikke umuligt at få spillere til klubben med omdømmet 0. Så det vil helt klart være en udfordring for dig. Jeg tror desværre også at renterne på lånet vil spise klubben op til sidst, da du ikke vil få ret mange indtægter pr. kamp (måske 50-80 kr) og og 5% om året af 700.000 er alligevel 35.000 kr, du skal betale af, og det bliver svært i min bog.
Logged

Kefiren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #9: 07 Apr 2015, 11:01 »

Tak for feedback Beringer

Jeg har lavet yderligere ændringer i forhold til klubben og kan se det du har flere gode pointer  hvad angår både 2/3 holdene samt omdømme og faciliteter.

Omdømme = 1550
Moral = 10
Gæld = 700.000 - 4.5% rente - løbene over 15 år.
Faciliteter = Træning 3, Ungdomstrænig 4, Ungdomsfaciliteter 3, Ungdomsrekrutering 4.
Balancer = 210.000 +
Ejerskab = medlemsejet (ved valg)
Formands titel = bestyrelses formand - kan side i op til 2 år af gangen  i 3 perioder.

Reservehold er skåret ned ved "B" og "C" til kun et U19.

Er pt. ved at løbe spillet igennem nogle simulationer for at se hvordan det hele hænger sammen nu ! Smiley

Er stadig lidt i tvivl omkring faciliteterne for vil jo gerne at jeg selv skal bygge det op fra bunden og klubber er grundlagt blot 4 måneder før sæsonstart ?


Jeg så ikke lige din ændring med omdømme, jeg vil så om vent sige, at 1500 i omdømme måske lige er højt nok, det svarer ca til B93 eller lignende hold. Så tror du skal sætte omdømmet til max 500 (det har de fleste amatør klubber i omdømme i forvejen)
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #10: 27 Apr 2015, 12:51 »

Jeg så ikke lige din ændring med omdømme, jeg vil så om vent sige, at 1500 i omdømme måske lige er højt nok, det svarer ca til B93 eller lignende hold. Så tror du skal sætte omdømmet til max 500 (det har de fleste amatør klubber i omdømme i forvejen)

Har ændret omdømme til 250 - Da det er en ny klub !  Smiley

Der vil løbende komme opdateringer efter endt sæson
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

TheBoss
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #11: 27 Apr 2015, 15:38 »

Kan man prøve det?  Smiley
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #12: 27 Apr 2015, 16:13 »

Kan man prøve det?  Smiley

Det kan du tro - ligger et link op når jeg kommer hjem fra arbejde i aften
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

TheBoss
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #13: 28 Apr 2015, 10:15 »

Det kan du tro - ligger et link op når jeg kommer hjem fra arbejde i aften

Super  Opstemt
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Amatør - Projektet
« Svar #14: 28 Apr 2015, 22:46 »

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010