home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 397 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Liverpool FC - Tilbage til toppen #6
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool FC - Tilbage til toppen #6  (Læst 7651 gange)
Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Liverpool FC - Tilbage til toppen #6
« : 07 Feb 2015, 14:53 »



Liverpool FC


Så vil jeg begive mig ud i et forsøg med en blog og som titlen siger, bliver det om Liverpool FC.
Jeg har haft mange spil med United, så nu er det tid til at prøve Liverpool.

Der er ikke nogen regler i min blog som sådan, men jeg vil forsøge at fokusere på talenter og selvfølgelig skabe et fundament i klubben igen.

Grafisk er jeg ikke et vidunder, men forhåbentligt kan jeg udvikle mig i løbet af bloggen - jeg håber dog det bliver overskueligt at læse, ellers modtager jeg selvfølgelig gerne konstruktiv kritik.

Jeg håber i vil læse med - jeg skal gøre mit for at det bliver så brugervenligt som muligt...You'll Never Walk Alone


« Seneste Redigering: 13 Feb 2015, 23:09 af Kenitho » Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #1
« Svar #1: 07 Feb 2015, 15:24 »



1 Update - Gennemgang af truppen


Så skal truppen gennemgåes og vi starter nedefra.

Målmænd:
- Simon Mignolet, klart førstevalg og med mindre der bliver købt en ny spiller han alle turneringskampe.
- Brad Jones, klart andetvalg og vil formentlig blive solgt så snart en afløser er fundet

Højre back:
- Glen Johnson, starter som førstevalg, men er ikke fremtiden på mit hold.
- John Flanagan, kan være fremtiden på denne position, men det afhænger af udvikling og præstationer.
- Javi Manquillo, lejesvenden som nok ryger retur efter 1. sæson

Venstre back:
- Jose Enrique, skal sælges hurtigst muligt da niveauet efter min mening ikke er til stede.
- Alberto Moreno, klart førstevalg på denne plads og en ung gut som sagtens kan blive i klubben i mange år.

Central forsvar:
- Kolo Toure, bliver solgt hurtigst muligt.
- Martin Skrtel
- Dejan Lovren
- Mamadou Sakho
Stor konkurrence blandt ovenstående så dem er jeg fint tilfreds med.

Central midt:
- Steven Gerrard, siger sig selv! Min styrmand.
- Lucas Leiva, kan han holdes skadesfri er han i spil til alle kampe.
- Jordan Henderson, skal konkurrere med Lucas om pladsen ved siden af Gerrard.
- Joe Allen, skal måske sælges - ellers i skarp konkurrence med Emre Can
- Emre Can, fremtiden på CM, så skal nok få meget spilletid.

Offensiv højre:
- Lazar Markovic, skal spille bedre end i virkeligheden - ellers ryger han ud!
- Adam Lallana, vil få mest spilletid på denne position.

Offensiv central:
- Coutinho, klart førstevalg og playmaker.
- Suso, talentet som vil få chancen i cup-turneringerne.

Offensiv venstre:
- Raheem Sterling, giver også sig selv.

Angriber:
- Rickie Lambert, jokeren og backup.
- Daniel Sturridge, klart førstevalg når han er klar.
- Fabio Borini, også en jokertype eller backup på kanten.
- Mario Balotelli, har ikke plads på holdet til en primadonna så han skal spille godt, ellers er det ud.

Jeg vil helt sikkert undersøge markedet for nye spillere, og især talenter
« Seneste Redigering: 07 Feb 2015, 17:43 af Kenitho » Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #2
« Svar #2: 07 Feb 2015, 17:42 »



2. Update - Taktikken


Træningskampene er overstået og det er på en vellykket måde, på nær kampen mod Roma.


Taktikken kan jeg ikke tage kredit for, da de to første er nogen, som jeg har fundet i Steam Workshoppen.

1. Taktik

Denne taktik er meget dominerende. Det er sådan jeg gerne vil spille, og jeg mener Liverpool har spillerne til det.



2. Taktik



3. Taktik

Denne taktik har jeg selv lavet og den skal nok blive prøvet af  Wink



Min start 11'er ser sådan ud:

                    Mignolet
Flanagan  Skrtel    Sakho   Moreno
   
             Henderson  Gerrard

   Markovic    Coutinho   Sterling
 
                    Sturridge
Bænken:
Jones
Lovren
Manquillo
Lucas Romero/Lucas Leiva
Can/Lallana
Munir/Suso
Balotelli

Næste opdatering vil formentlig omhandle diverse transfers samt starten i Premier League.
« Seneste Redigering: 07 Feb 2015, 18:44 af Kenitho » Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #2
« Svar #3: 07 Feb 2015, 19:27 »

Jeg er med  Thumbs Up
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #3
« Svar #4: 07 Feb 2015, 20:04 »



3. Update - Handler


Handler ind:


Så blev der handlet ind, men ikke for voldsomt mange penge. Har satset på nogle talenter, som allerede nu kan spille sig ind på holdets start 11'er. Alt i alt har jeg købt for 237 mio. dk.

Lucas Romero

Munir

Balanta


Handler ud:


Der blev også solgt og lejet ud - specielt Suso har jeg valgt at sende til Hannover på et lån, som ville gøre ham til en værdifuld førsteholdsspiller - mere spilletid end jeg nok vil give ham.
Alt i alt har jeg solgt for 80 mio. kr.
« Seneste Redigering: 08 Feb 2015, 08:33 af Kenitho » Logged

styleez-o2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen
« Svar #5: 07 Feb 2015, 20:29 »

Jeg er også med!
Logged

Liverpool FC!

"If Everton were playing at the bottom of the garden, I'd pull the curtains."
- Citat; Bill Shankly

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #2
« Svar #6: 07 Feb 2015, 21:21 »

Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #4
« Svar #7: 08 Feb 2015, 08:52 »



4. Update - Halvvejs i sæsonen


Lad mig sige det med det samme. Jeg betragter det heldigt at jeg ikke er blevet fyret endnu... Mine resultater har været meget svingende siden den gode start. Man. Utd. er trukket fra i ligaen, men der er dog ikke så langt igen op til 2. pladsen som frygtet.



I Champions League er jeg videre til Knockout fasen, hvor jeg skal møde Schalke 04 - men det var også kun på et hængende hår.



Generelt har jeg roteret meget, måske for meget, men nogle spillere har bare skuffet.
Sturridge, Sterling, Gerrard og selvfølgelig Mignolet - så er på jagt efter en ny målmand.
Balotelli er topscorer i ligaen med 12 mål, hvilket jo ikke er meget!

Truppen får nyt selskab nu her, i form af Martin Ødegaard(blev dog aftalt i august) og jeg forventer ikke han går ind i start 11'eren. Håber på bedre resultater i det nye år...

Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #4
« Svar #8: 08 Feb 2015, 11:50 »

Har du brugt taktik nummer 2 endnu?

Tænkte på hvordan den fungerede når alle dine midtbanespillere vil være playmaker?  Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #4
« Svar #9: 08 Feb 2015, 13:24 »

Har du brugt taktik nummer 2 endnu?

Tænkte på hvordan den fungerede når alle dine midtbanespillere vil være playmaker?  Smiley

Har ikke brugt den endnu, måske en enkelt kamp, men har holdt mig til taktik nr. 1..Smiley
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #4
« Svar #10: 08 Feb 2015, 14:06 »

Ligesom jeg var i gang med at slå Chelsea ud af Champions League, så kom fyringen!

Lå på en skuffende 9. plads i Premier League, så man kan godt forstå bestyrelsen, men det skal ikke holde mig fra at få succes med Liverpool, jeg starter da bare et nyt spil og retter op på nogle af de ting som gik galt, derudover skal der mere fokus på truppens opbygning.

Vi ses senere Smiley
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #1 Ny begyndelse
« Svar #11: 08 Feb 2015, 15:24 »



#1 Ny begyndelse


Efter en fyring i det tidligere spil er jeg fast besluttet på at dette spil skal gå bedre. Derfor har mit fokus været på at udskifte personalet i klubben, da jeg gerne vil have bedre folk ind samt en ny målmand, så jeg kan få stabiliseret forsvaret.

Der har været mange lange forhandlinger, men det er med stolthed, jeg kan præsentere det nye førstevalg i Liverpool FC -Igor Akinfeev.

Det giver mig en tro på dette projekt og så må det koste en offensiv profil (ville have haft Munir, men havde ikke råd).

Derudover er Joe Allen, Lucas Leiva og Borini sat til salg, så jeg kan få en offensiv kvalitetserstatning . Eventuelle indkøb afgøres af diverse salg. Jeg forventer ikke at bruge Lucas Leiva eller Joe Allen, derfor håber jeg der er en eller anden klub som vil købe dem Smiley

Som nævt er der hentet nyt personale ind og jeg er meget tilfreds med niveauet på disse.



Jeg vil stadig have fokus på talenterne, men må erkende at niveauet hos Liverpool nok ikke er højt nok til at sikre point med for mange talenter på holdet i kampene ad gangen, men nu ser vi...

« Seneste Redigering: 08 Feb 2015, 16:21 af Kenitho » Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen
« Svar #12: 08 Feb 2015, 16:40 »



#2 Starten


Så kom vi i gang med turneringen og det første transfervindue er nu overtsået. Begge til min store tilfredshed.



Ét kæmpe køb i form af Akinfeev, hvilket jeg er meget tilfreds med, idet jeg ikke mener Mignolet har niveauet til sådan en klub. Derudover er det meningen at Lucas Romero skal overtage efter Gerrard i løbet af sæsonen.



Væk med Glen Johnson, da han er alt for dyr.
Derudover er Borini sent på lån, så han kan få mere spilletid og derved vende bedre tilbage.

I turneringen er vi kommet godt i gang med 3 sejre, hvoraf de to har været på udebane. Til de to kampe på udebane har jeg brugt følgende taktik, som jeg selv har lavet i et tidligere spil med Randers FC.

Taktikken på udebane:




Dertil skal det nævnes, at de bedste spillere indtil videre har været:
- Sakho, 7,67
- Enrique, 7,65
- Raheem Sterling, 7,60

Topscorer indtil videre:
- Lucas Romero 2
- Sakho 1
- Coutinho 1
- Sturridge 1
- Balotelli 1
« Seneste Redigering: 09 Feb 2015, 20:04 af Kenitho » Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #3
« Svar #13: 09 Feb 2015, 20:25 »



#3 Vinterupdate


Så nåede vi halvvejs i sæsonen og det var på en meget mere tilfredsstillende måde end i sidste save Smiley
Vi indtager 4. pladsen i ligaen men det er stadig tæt så der er masser af muligheder.
Der er do et punkt, hvor jeg ikke er tilfreds - nemlig udebanestatistikken, som har været meget skuffende.


Tabte udebane kampe:


QPR - LFC 1-0

Stoke - LFC 1-1(taber på straffe, Capital One Cup)

Southampton - LFC 3-1

Chelsea - LFC 3-1

Everton - LFC 7-1 (Skandale!!)

Hull - LFC 3-1


Disse kampe er kun i ligaen, dertil kommer Champions League, hvor jeg tabte 3, samt eventuelle hjemmekampe. Ikke tilfredsstillende, så derfor har jeg skiftet taktik på udebane til en 4-1-2-2-1 med høje kanter.



Jeg er stadig med i Champions League, hvor vi skal møde Napoli. Forventer at gå videre der, mens jeg i FA Cuppen skal møde Chelsea på udebane, hvor jeg nok taber...


På transfersiden er der sket lidt. Valdes er kommet på en fri, mens erstatningen for Balotelli (som har skuffet meget) blev Harry Kane. Valget stod mellem ham eller Destro fra Roma, men da han er britisk faldt valget på ham.



Håber jeg kan tage en europæisk plads og måske endda blande mig i kampen om mesterskabet som joker Smiley
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC - Tilbage til toppen #4
« Svar #14: 12 Feb 2015, 10:09 »



#4 - Sæsonafslutning


Så blev sæsonen færdigspillet, igen med blandede følelser. I ligaen skuffede vi, selvom det var meget tæt indtil det sidste.

I ligaen var toppen meget tæt inden sidste spillerunde.


Sidste kamp ude mod Stoke blev vundet med 0-1, men desværre var det ikke nok til andet end 5. pladsen.



Sæsonens højdepunkt var Champions League, hvor vi efter en tæt kamp med City, vandt 2-1. Efter at have været bagud, ændrede jeg taktikken med 30 min igen og det gav pote. Først scorede Sturridge efter 65 min og så nettede Markovic efter 79. Det var nok og CL titlen kom tilbage til Anfield. Undervejs slog vi bl.a. Barcelona og Juventus.


Den bedste spiller i sæsonen var uden tvivl Sturridge, men her får i lige top 5 i klubben - Kane skuffede lidt, men Sturridge var god så han fik ikke så meget spilletid.



1: Sturridge, 7,37
2: Sakho, 7,33
3: Skrtel, 7,26 (21 kampe)
4: Henderson, 7,19
5: Balanta, 7,17
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010