home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 258 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Glory to United
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Glory to United  (Læst 23441 gange)
Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Glory to United
« : 16 Jan 2015, 17:29 »



Overskriften siger det hele – Manchester United skal tilbage til toppen. Planen er at det skal lykkedes dels med køb udefra men så sandelig også med spillere fra vores eget ungdomsakademi. Jeg vil ikke opstille en regel om at jeg skal have 100% egen avl i truppen, fordi kvaliteten skal være der til det. Håbet er dog at jeg kan genskabe en gylden årgang, som Giggs, Becks, The Nevilles, Butt og Scholes gjorde det.

Det overordnede mål er at slå Sir Alex Fergusons imponerede bedrifter igennem hans 27-årige managerkarriere i Manchester United.

                       Sir Alex Fergusons imponerende meriter:                               
-   27 år som manager
-   13 x mesterskaber
-   3 x mesterskaber i rap
-   2 x Champions League
-   1 x Treble (Mesterskab, FA og CHL.)
-   5 x FA cup
-   4 x Carling Cup
-   10 x Charity Shield
-   1 x Super cup
-   1 x VM for klubhold
-   1940 Kampe 1156/ 430/ 354 % 60/22/18
-   Mål 3557/1768 – snit 1,83/0,91



Indholdsfortegnelse:




« Seneste Redigering: 16 Maj 2015, 08:18 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Trofæskab
« Svar #1: 16 Jan 2015, 17:30 »



Trofæskab




HALL OF FAME




« Seneste Redigering: 23 Maj 2015, 10:53 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Glory to United
« Svar #2: 16 Jan 2015, 17:32 »

Elsker projektet og guderne skal vide jeg har forsøgt mange gange og fejlet.. Jeg hepper på dig hele vejen
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Opstarten
« Svar #3: 16 Jan 2015, 17:42 »



Jeg har i et stykke tid kæmpet lidt med den taktiske del, derfor er det en fornøjelsen at få lov at teste Wester’s taktik – http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38716.0.

Selve baggrunden for taktikken kan læses i Wester’s blog. Super læsning.


Taktikken er som følger




Når taktikken nu er fastsat, så må jeg konstatere at på enkelte pladser mangler vi noget bredde og på andre pladser syntes jeg at der mangler en del kvalitet.  Ikke noget ondt ord om Valencia, men syntes ikke at han har niveauet til min højre fløj, derudover mangler vi en god def.midt. I bredden mangler backup til Shaw, samt en centerforsvar. Men med et transfer budget på 560mio, så er der rig mulighed for at hente spillere ind, udfordringer er at hvem gider til klubben, når der nu ikke spilles Champions League på Old Trafford.

Valget på den defensive midtbane er Victor Wanyama fra Southampton, havde også kig på Romero, men besluttede mig for at købe Victor. Victor er bekendt med de engelske forhold og vil træde direkte ind i start 11’eren.

Derudover ville jeg som sagt have en offensiv højre fløj, flere navne var i spil, bla. Reus og Moura. Reus valgte at forlænge med Dortmund og jeg smed så en del mønt efter Moura. Han ryger ligesom Victor direkte i start 11’eren. Valencia må tage til takke med en reserve tjans.

Som backup er hentet 2 engelske talenter i John Stones og James Husband

Martin Ødegaard ankommer til Manchester i januar.

Ud er røget Young (Kan ikke fordrage den mand), Anderson og Lindegaard.

Derudover er trænerne til alle klubbens hold blevet trimmet og opgraderet. Det har kostet et par United koryfæer jobbet at skifte i trænerstaben, men træningsniveau har vægtet højere.

Vi er nu klar til sæson start
« Seneste Redigering: 16 Maj 2015, 08:18 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sløj start
« Svar #4: 16 Jan 2015, 17:54 »



På trods af et hav af træningskampe er taktikken stadig ikke sammenspillet, hvilket de 4 første liga kampe også bære præg af. 4 kampe – 4 uafgjorte. Ikke verdens bedste start på Premier League.

Aston Villa – Man.Utd. 2-2
Man.Utd. – Arsenal 2-2
Everton – Man. Utd. 1-1
Man. Utd. – Sunderland 0-0


Kampen mod Villa var egentlig op af bakke siden det 8. minut hvor Villa score på straffe. Vi er bagud af 2 omgange men formår at få 2-2, da Rooney udligner på straffe 5min før tid. Vi har flere chancer end Villa, men de har bolden mest. Kan godt se på spillet at vi endnu ikke helt mestre taktikken.

Kampen mod Arsenal er en  stor skuffelse, vi kører dem ud af tæppet i første halvleg og går fortjent til pause med 2-0 i bagagen. Dog får Arsenal udlignet på bare 5 min i 2 halvleg og selvom vi presser på sker der ikke mere. Selve spillet er dog en lille opmundring da vi har bolden mest og har dem overmatchet i chancer 22-10.

Everton udligner (desværre fortjent) 5min før tid, da Lukaku smasker den ind. Everton har flest chancer i kampen, på trods af vi har bolden mest.

Phil Jones får vores 2 røde kort i sæsonen efter bare 48min. Vi presser voldsomt på med bare 10 mand, men ind vil bolden ikke. 15-4 i chancer og 0-0.. Skuffende.

Jeg er dog begyndt at træne de enkelte spillere i deres positioner i taktikken. Håber at når de finder sig til bedre rette på deres position, at det smidter lidt af på det overordnede spil.


« Seneste Redigering: 28 Mar 2015, 10:14 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Lys i tunnelen
« Svar #5: 16 Jan 2015, 21:10 »



Der er lys i tunnelen

3-1 v. Q.P.R (a)
2-0 v. Watford (a)
4-1 v. Burnley (h)
1-0 v. Southampton (a)
4-0 v. Hull (h)
3-0 v. Leicester (a)
3-2 v. West Ham (a)
4-0 v. Man.City (h)
2-1 v. West Brom. (a)
3-0 v. Tottenham (h)
1-3 v. Liverpool (a)
2-0 v. Newcastle (h)
1-2 v. Chelsea (a)
4-2 v. Stoke (h)
1-0 v. Swansea (a)
2-0 v. Swansea (a)
3-1 v. West Ham (h)
4-1 v. Crystal Palace (a)

Man må sige efter den lidt halv lunkne start på sæsonen er der for alvor er kommet gang i Manchester United maskinen. Spillerne er begyndt at tage de nye roller til sig og det kan for alvor mærkes på resultaterne. Vi kommer ind i en fantastisk stime med 10 sejre i rap. Hvor bla. ærkerivalerne fra City bliver smidt hjem med et knusende nederlag på 4-0 i en kamp hvor vi sidder på dem i 90 min. 20-6  i chancer i vores favør.

Jeg er meget overrasket over hvor farlig min centrale midtbane er, som Wester beskriver i sin taktik gennemgang. Ander Herrera har spillet den plads i den første halvdel af sæsonen har og har spillet til bedst rating, derudover har han lavet 8 mål og 6 assist. Jeg er ved at træne Januzaj op til denne position, da jeg tror han vil blive vanvittig på denne position. Fremadstormende og målfarlig, må lige være ham.
Hvis jeg skal gennemgå de 2 eneste nederlag indtil videre, så må jeg sige at det er skuffende at vi ikke får point med i begge kampe.

Liverpool scorer et par mål ud af det blå i midten af første halvleg, som tager os lidt på sengen. Stadig får vi dog kæmpet os igennem kampen med flere chancer og mere boldbesiddelse end Liverpool. Chelsea kampen er endnu bittert. Det er sjældent at man kan køre Chelsea rundt i manegen på Stamford Bridge, som vi gjorde denne dag. Desværre taber vi 2-1, men for sivan hvor er det uheldigt. De scorer på deres 2 første chancer i starten af 1 halvleg og siden står der Manchester på resten. 7-23 i chancer i vores favør.

Vi indtager dog første pladsen i  Premier League halvvejs igennem turneringen og er rimelig fortrøstningsfuld angående at blive på denne plads.  Statistik indtil videre. Jeg er ser frem til sidste halvdel af sæsonen.
« Seneste Redigering: 28 Mar 2015, 10:14 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Inter
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Glory to United
« Svar #6: 17 Jan 2015, 09:32 »

Havde du ikke solgt Anders Lindegaard?
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Glory to United
« Svar #7: 17 Jan 2015, 13:21 »

Havde du ikke solgt Anders Lindegaard?

Sorry han blev solgt i vinter vinduet .  Havde spillet forbi da jeg skrev bloggen
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Glory to United
« Svar #8: 17 Jan 2015, 13:22 »

Elsker projektet og guderne skal vide jeg har forsøgt mange gange og fejlet.. Jeg hepper på dig hele vejen

Tak Wester.   Skal gøre mit bedste
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

JKJ
Gæst
 
Sv: Glory to United
« Svar #9: 19 Jan 2015, 16:46 »

Selvom det er United, så er jeg med her  Thumbs Up
Logged

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Glory to United
« Svar #10: 19 Jan 2015, 17:11 »

Jeg er klart med her! Fortsæt endelig!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Afslutning af sæsonen
« Svar #11: 19 Jan 2015, 17:53 »



Afslutning af sæsonen


1-1 v. Aston Villa (h)
3-0 v. Rochdale (a)
3-1 v. Arsenal (a)
3-1 v. Everton (h)
4-1 v. Arsenal (u)
4-2 v. Blackpool (a)
3-1 v. Arsenal (h)
3-0 v. Q.P.R (h)
2-2 v. Sunderland (a)
3-1 v. Burnley (a)
3-0 v. Southampton (h)
4-0 v. Fulham (a)
2-0 v. Hull (a)
3-0 v. Leicester (h)
1-2 v. Tottenham (n)
2-1 v. Man. City (a)
4-1 v. Newcastle (h)
2-1 v. West Brom. (h)
0-2 v. Tottenham (a)
3-1 v. Liverpool (h)
2-2 v. Newcastle (a)
3-0 v. Arsenal (n)
2-2 v. Chelsea (h)
2-0 v. Stoke (a)
3-0 v. Crystal Palace (h)
2-1 v. West Ham (a)
4-0 v. Swansea (h)
5-1 v. Everton (n)


Første nederlag i foråret er mod Tottenham i Carling Cup finalen. Ved godt det lyder som en dårlig undskyldning, især når man taber, men syntes sgu vi havde fortjent at vinde pokalen. Vi sidder tungt på dem, men de rammer os på kontra og vi kommer bagud, får dem udlignet men bare 5min efter scorer Adebayor sejrsmålet. ØV.


Sandelig om samme Tottenham ikke også tæver os i ligaen bare 4 kampe efter finale sejren. Ashley Young nød at gøre det onde mod og scorede efter bare 11min, inden Adebayor gjorde det til 2-0 efter 34min. Op af bakke blev det resten af kampen, hvor vi selv om flere chancer bare ikke kunne sende den i kassen. Tottenham er således det eneste hold som slår os i foråret.


I FA cuppen slog vi Rochdale, Blackpool, Fulham, Newcastle og Arsenal ud inden Everton ventede i finalen. Det blev det en ensformig affære da vi stor sejrede 5-1, kampen var reelt afgjort ved pausen hvor Rooney x 3 og Moura havde bragt os på 4-0.
Rooney laver endnu en kasse i anden halvleg, mens Lukaku laver et trøstmål for Everton. Jeg er voldsomt tilfreds med at vinde FA cuppen, især hvor vi smed Carling Cuppen mod Tottenham.

I ligaen havde Chelsea en chance for at komme forbi os, hvis de kunne slå os på Old Trafford. Diego Costa åbner ballet i første halvleg med en scoring til 0-1 og på dette tidspunkt var Chelsea forbi os i live tabellen. Mata og Herrara bringer julelys i øjnene på United fansne med scoringer til 2-1 efter bare 63.min. Dog varede glæden kort da Oscar udlignede 5 min efter. Resten af opgøret var præget af nervøsitet, men efter chancerne (21-10) burde vi have vundet. Dog ender kampen 2-2 og Chelsea er stadig 2 point efter.


Det skulle så vise sig at være kort præces i forhold til Chelsea, da vi vinder de sidste 4 ligakampe og kan krone os Engelske Mestre

Samlet Statistik Ander Herrara havde en stor sæson som central midtbane spiller. Han kom frem til chancer og var en konstant trussel. Jeg er ved at træne Januzaj til denne position, da jeg tror han ville være endnu vildere på denne plads.

Falcao gjorde det også fint, men jeg smider ikke 400 mio. efter en 29-årig angriber, så han bliver sendt retur til Monaco.

Jeg er fint tilfreds med mine kanter hvor De Maria og Moura var med i 23 og 24 mål, hvilket jeg syntes er ganske fint. De Maria som indvendig angriber trækker rigtig meget ind fra sin kant og forsøger afslutning eller aflevering.  Hvorimod Moura som fløjspiller på den anden kant kom mere til baglinjen, dog ikke så meget som man kunne forvente.

Alt i alt en fremragende sæson og man må sige at Wester's taktik passer perfekt til dette Manchester United hold.

Jeg ser frem til transfervinduet, hvor jeg bla. jagter en kommende midtbaneprofil fra nedrykkerne fra Southampton
« Seneste Redigering: 28 Mar 2015, 10:15 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Glory to United
« Svar #12: 19 Jan 2015, 17:59 »

Selvom det er United, så er jeg med her  Thumbs Up

He he - Mange tak  Thumbs Up

Jeg er klart med her! Fortsæt endelig!

Super mange tak - og jeg forsætter længe  Hævet Øjenbryn
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Transfervinduet + trupgennemgang
« Svar #13: 19 Jan 2015, 18:29 »



Transfervinduet


Truppen skulle forstærkes og en del spillere blev fundet for lette og solgt. Derfor skal jeg bruge en dybde liggende playmaker eller i hvert fald en som nemt kan trænes til dette. Da Southampton rykkede ud hvor det meget nærliggende at kigge nærmere på James Ward-Prowse, dels er han engelsk men har så sandelig også potentialet til at bliver en vaskeægte Premier League stjerne. Jeg måtte smide 200 mio efter ham, man da Fellaini samtidig røg for 100mio, så ser jeg denne handel som et fund.

Samtidig ledte jeg efter en backup til Di Maria, som indvendig angriber, og da denne plads tit søger ind i banen og forsøger afslutning er det nærliggende at lede efter en venstre kant spiller med højreben som foretrunkne. Der løb en spiller rundt i PSV, som passer perfekt ind. Memphis Depay er navnet, super spiller som med sine 21år har fremtiden foran sig. Jeg glæder mig til at se ham i aktion i Manchester United. Mephis kostede den nette sum af 265mio.
Dog er der også solgt spillere som gjorde at vi faktisk kom igennem vinduet med plus. Her i blandt:

Johnny Evans – Chelsea – 100mio
Javier Hernandez – Inter – 197mio
Marouane Fellaini – MönchenGladbach – 100mio
Angelo Henriquez – Stoke – 57,5mio

Truppen til sæsonen 2015/16 er nu klar:


Målmand:
David De Gea
Vanja Milinkovic Savic

Højre back:
Rafael
Chris Smalling

Venstre back:
Luke Shaw
James Husband

Centerforsvar:
Phil Jones
Marcos Rojo
John Stones
Timothy Fosu-Mensah


Def.midt:
Victor Wanyama
Daley Blind

V.central midt:
Juan Mata
James Ward-Prowse

H.central midt:
Adnan Januzaj
Ander Herrera
Martin Ødegaard

V.off.midt:
Angel Di Maria
Memphis Depay

H.off.midt
Lucas Moura
Nani
Antonio Valencia


Angriber:
Wayne Rooney
Robin Van Persie
James Wilson



Jeg er frem til sæsonen, hvor der igen skal spilles Champions League på Old Trafford.
« Seneste Redigering: 28 Mar 2015, 10:15 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Trenden fortsætter
« Svar #14: 22 Jan 2015, 19:21 »



Trenden fortsætter


3-0 v. Chelsea (n)
4-2 v. West Ham (h)
2-0 v. Fulham (a)
5-2 v. Arsenal (h)
2-2 v. Everton (u)
1-0 v. Inter (a)
2-2 v. Newcastle (h)
2-0 v.West Ham (a)
2-0 v. Aston Villa (a)
1-2 v. Valencia (h)
4-0 v. Leicester (h)
3-1 v. Hull (a)
2-0 v. Red Bull Salzburg (h)
2-1 v. Man. City (a)
3-0 v. Leicester (h)
3-0 v. Q.P.R (h)
3-2 v. Red Bull Salzburg (a)
3-0 v. Chelsea (h)
0-0 v. Liverpool (h)
0-0 v. Inter (h)
2-0 v. Sunderland (a)
2-0 v. Crystal Palace (h)
2-1 v. Valencia (u)
2-0 v. Blackburn (h)
3-0 v. Man. City (u)
4-1 v. Swansea (a)
4-0 v. Stoke (a)
4-2 v. Nottm. Forrest (h)
4-0 v. Fulham (h)


Sæsonen starter som ventet med en Charity Shield kamp mod Mourinho og hans chelsea drenge. Det virker som vi er kommet bedst ud af sommerferien og vinder fortjent 3-0 med Jones, Moura og Rooney som målscorere. Det tegner godt for sæsonen når vi vinder over de formodede værste konkurrenter i ligaen.


I år skal der spilles Champions League på Old Trafford. Vi har trukket Valencia, Inter og Red Bull Salzburg, en pulje vi skal videre fra. Dog får vi det første hjemmebane nederlag i over et år, da Valencia pænt ufortjent tager alle 3 point. Dog skulle det vise sig senere i pujlespillet at det manglende held vendte tilbage.

I udekampen mod Salzburg får vi Blind smidt ud efter bare 17min, lige efter Wilson havde bragt os på 0-1. Stones gør det til 0-2 på straffe efter 34min, inden Salzburg udligner til 2-2 efter bare 15min spil i anden halvleg. Depay dukker op i 90+2 og afgør kampen til vores fordel. Dog viser chance fordelingen ikke at vi var en mand i undertal (17-29).

Vi spiller om første pladsen i puljen, da vi møder Valencia i sidste kamp. Vi skulle vinde for at få 1 pladsen.
Moura bringer os på 0-1 i første halvleg inden Alcacer udligner med bare 5 min tilbage. Men se lige Mata her. Et meget vigtig mål som sikre os 1 pladsen i pujlen.


I Premier League går det over al forventning. Dog hvis man skulle sætte en lille finger på noget, så er det af de 3 af de uagjorte kampe er på Old Trafford. Men alt i alt er jeg super tilfreds. Vi går ind i super spændende forår, hvor knockout fasen i Champions League starter. Statistik indtil videre, dejligt at så mange forskellige spillere bidrager med mål m.v. Jeg er især tilfreds med at Depay natarligt falder ind i rollen som indvendig angriber og virkelig er farlig når han trækker ind i banen. De Maria sidder dog på pladsen i A-kæden indtil videre. Rooney har også haft en ganske godt efterår.

Jeg ser frem til anden halvdel af sæsonen, hvor forhåbentlig et trofæ eller 2 ligger og venter.
« Seneste Redigering: 28 Mar 2015, 10:15 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010