home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 417 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Det perfekte save
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Det perfekte save  (Læst 12277 gange)
L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det perfekte save
« Svar #15: 15 Jan 2015, 17:17 »

Så kom der mere guld i skabet!
Vanvittig ulækker finale, første halvleg 1-1, anden halvleg 2-2 crazy



Håber at denne tråd, især de andres brugers indlæg har givet mod på at evt. fortsætte et save de elskede men gik død i, eller prøver at spille FM på en anden måde!

Jeg er såååå vild med mit save, fantastisk at det er lykkes efter 14 år at vinde Bundesliga også samtidig vinde en europæisk finale!  Opstemt Grin
« Seneste Redigering: 15 Jan 2015, 17:20 af L.Wee » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Det perfekte save
« Svar #16: 15 Jan 2015, 17:46 »

Godt gået! Thumbs Up

Hvordan holder du motivationen igang? Jeg bliver altid træt af et spil efter langt færre sæsoner. Tror mit længste spil har været 5 sæsoner eller lignende. Jeg har altid en idé om at skulle spille langt længere, når jeg starter et spil op. Det lykkedes bare aldrig rigtig..
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det perfekte save
« Svar #17: 15 Jan 2015, 19:41 »

Lige en lille bonus kick
Læg mærke til 14 af mine førsteholdstrup er egen avl, det fanme lækkert  Thumbs Up


Godt gået! Thumbs Up

Hvordan holder du motivationen igang? Jeg bliver altid træt af et spil efter langt færre sæsoner. Tror mit længste spil har været 5 sæsoner eller lignende. Jeg har altid en idé om at skulle spille langt længere, når jeg starter et spil op. Det lykkedes bare aldrig rigtig..

Det har været hårdt til tider, mange vil nok også mene at det er mange år for at vinde et mesterskab (14år). Det burde måske heller ikke tage så langtid, men jeg kører som nævnt med LLM regler. Det hindrer en i selv at søge efter spillere, fx som champione nævner så er det nemt at finde gode spiller og sælge dem dyrt videre, især hvis man søger efter spiller der kun har 6måneder tilbage af deres kontrakt.
Det har jeg også prøvet i så mange gange før i de tidligere FM, og der har jeg også mistet lysten i nogle save.

Nå hvad er det der holder min motivation oppe... Rullende Øjne
1. Jeg har fra starten sat de basis regler som er i LLM, ikke selv søge efter spiller, personel. Der har jeg mine ansatte til at finde.
2. Har arbejdet meget, rigtig meget med at få ungdomsspillere fra mit egen akademi og hente nogle vilde talenter, som alle arbejder sig op igennem rækkerne.
3. Holder fast i mine spillere, fx Stendera har været i klubben siden 2010-11. Trapp siden 2012-13. Sælger ikke særlig mange spillere fra mit hold. Kun hvis de virkelig vil væk og jeg ikke kan holde dem. Julian Brandt (som alle kender) er en svær spiller at holde på, hvis man er en mindre klub.
4. Sæt regler, sæt mål, vær tålmodig....

Ga' det mening?  Ubeslutsom Rullende Øjne

Edit:
Min Sportchef tager sig faktisk også af forhandlingerne når jeg køber spiller, kontrakterne tager jeg dog selv.
Kender i den ikke allerede, så er dette en rigtig go' guide til udvikling af talenter
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=37225.0
« Seneste Redigering: 15 Jan 2015, 19:45 af L.Wee » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Det perfekte save
« Svar #18: 15 Jan 2015, 19:56 »

Tak for svaret. Kunne være jeg skulle prøve det med LLM regler, for et af mine store problemer er, at jeg stor set altid køber de samme spillere, udfra hvilket niveau min klub er på. Det bliver lidt kedeligt i længden, da det er de samme spillere som alle andre herinde køber fra spilstart - f.eks. Sisto, Balanta, Romero, Jovic osv.

De andre tre punkter passer allerede rimelig godt på hvordan jeg spiller - udover den sidste sætning: "vær tålmodig...." Grin
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det perfekte save
« Svar #19: 15 Jan 2015, 20:08 »

Tak for svaret. Kunne være jeg skulle prøve det med LLM regler, for et af mine store problemer er, at jeg stor set altid køber de samme spillere, udfra hvilket niveau min klub er på. Det bliver lidt kedeligt i længden, da det er de samme spillere som alle andre herinde køber fra spilstart - f.eks. Sisto, Balanta, Romero, Jovic osv.

De andre tre punkter passer allerede rimelig godt på hvordan jeg spiller - udover den sidste sætning: "vær tålmodig...." Grin
Det ville være fedt hvis det lykkes for dig  Grin Wink
De spiller du nævner har jeg ingen idé om hvem er  funny , det er nemlig det gode ved det at man ikke får de spiller som man altid vælger.

Jeg er også gået efter at have så mange tysker som muligt, det går så lidt ud over de gode udenlandske spiller man har sagt nej til Smiley
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Det perfekte save
« Svar #20: 15 Jan 2015, 20:19 »

Det ville være fedt hvis det lykkes for dig  Grin Wink
De spiller du nævner har jeg ingen idé om hvem er  funny , det er nemlig det gode ved det at man ikke får de spiller som man altid vælger.

Jeg er også gået efter at have så mange tysker som muligt, det går så lidt ud over de gode udenlandske spiller man har sagt nej til Smiley

Det med at have så mange spillere fra egen nation som muligt, er også noget jeg oftest prøver på. Så egentlig lyder det som om, at vi spiller rimelig ens på mange punkter, men det kan være at LLM reglerne, kan være med til at give det sidste. Smiley
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det perfekte save
« Svar #21: 15 Jan 2015, 20:30 »

Det med at have så mange spillere fra egen nation som muligt, er også noget jeg oftest prøver på. Så egentlig lyder det som om, at vi spiller rimelig ens på mange punkter, men det kan være at LLM reglerne, kan være med til at give det sidste. Smiley
Det lyder lidt sådan  Thumbs Up
Giv it a try Peace
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det perfekte save
« Svar #22: 15 Jan 2015, 20:37 »

Havde også et perfekt save kørende med Frankfurtm men så vidt jeg husker, var det i 14'eren. Jeg kørte dog ikke med samme regler som dig, men jeg kiggede meget efter unge regens. Dog havde jeg sat mig den "regel" at jeg ikke måtte købe mig de velkendte talenter, som Eder Alvarez Balanta osv., men derimod købe "anderledes" spillere. Det endte med, at jeg fik fat i Julian Draxler, som jeg blev helt vildt med.

Havde også et perfekt save kørende i 13'eren med 1860 Munchen. Da jeg ikke kunne tiltrække nogle spillere i starten, gjorde det også, at jeg ikke købte disse velkendte talenter, men måtte klare mig igennem mine egne og mere erfarne spillere. Det var nok også det længste spil jeg nogensinde har haft, da jeg nåede frem til 2028, hvor jeg nåede at vinde ligaen og så vidt jeg husker også CL. Mit højdepunkt var helt klart da jeg slog Real Madrid 9-1 i en kamp, hvor de stillede med noget nær deres stærkeste hold.

Synes selv tit jeg mister lysten, når jeg først har vundet ligaen og CL. Så føler jeg ikke rigtig, at jeg har mere at komme efter, da det bliver nemmere at vinde i ligaen, og så føler jeg ikke rigtig, at der er nogen konkurrence.
Har ikke opnået et "perfekt" save i 15'eren. Er maks noget til 2018 med Hertha Berlin, hvor jeg vandt ligaen. Er blevet træt af, at så mange klubber er i økonomisk krise - især i de lavere ligaer. Det er sjældent, at der er lave hold, der har bare 10 mio at købe for i første sæson, og ens procentdel af transferindtægter er langt nede -  uden man vælger i England eller RB Leipzig
Logged


L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det perfekte save
« Svar #23: 19 Jan 2015, 16:13 »

Havde også et perfekt save kørende med Frankfurtm men så vidt jeg husker, var det i 14'eren. Jeg kørte dog ikke med samme regler som dig, men jeg kiggede meget efter unge regens. Dog havde jeg sat mig den "regel" at jeg ikke måtte købe mig de velkendte talenter, som Eder Alvarez Balanta osv., men derimod købe "anderledes" spillere. Det endte med, at jeg fik fat i Julian Draxler, som jeg blev helt vildt med.

Havde også et perfekt save kørende i 13'eren med 1860 Munchen. Da jeg ikke kunne tiltrække nogle spillere i starten, gjorde det også, at jeg ikke købte disse velkendte talenter, men måtte klare mig igennem mine egne og mere erfarne spillere. Det var nok også det længste spil jeg nogensinde har haft, da jeg nåede frem til 2028, hvor jeg nåede at vinde ligaen og så vidt jeg husker også CL. Mit højdepunkt var helt klart da jeg slog Real Madrid 9-1 i en kamp, hvor de stillede med noget nær deres stærkeste hold.

Synes selv tit jeg mister lysten, når jeg først har vundet ligaen og CL. Så føler jeg ikke rigtig, at jeg har mere at komme efter, da det bliver nemmere at vinde i ligaen, og så føler jeg ikke rigtig, at der er nogen konkurrence.
Har ikke opnået et "perfekt" save i 15'eren. Er maks noget til 2018 med Hertha Berlin, hvor jeg vandt ligaen. Er blevet træt af, at så mange klubber er i økonomisk krise - især i de lavere ligaer. Det er sjældent, at der er lave hold, der har bare 10 mio at købe for i første sæson, og ens procentdel af transferindtægter er langt nede -  uden man vælger i England eller RB Leipzig

Lyder til at du havde et ret så vildt Frankfurt mandskab, især når du kan hente Draxler  Thumbs Up
Og du nævner et rigtig godt eksempel på hvad man også kan gøre hvis man har tendens til at købe de samme spillere, med 1860 München...  Thumbs Up

Bliver spændende om jeg nu går død i mit efter jeg har vundet Bundesligaen, men har dog stadig en masse at skulle vinde hvis jeg også vil have CL trofæen Wink  Cool

Lyder spændende med FM15 at så mange klubber har problemer med økonomien. Er det fordi de får straf pga. for mange udlandske spillere?
Det mangler jeg nemlig at klubber får i FM14, fx Braunschweig der rykkede ned med 10point havde kun 2 tyskere i deres trup. Det er jo absurd!  ticked off
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Det perfekte save
« Svar #24: 19 Jan 2015, 17:49 »

Jeg går altid kold i et spil, når der er et overtal af regens i savet. Når jeg ikke kender 70% af spillerne, gider jeg ikke mere. Jeg ved godt at det er charmen for nogle, men sådan kan jeg bare ikke spille. Derfor får jeg som oftest heller ikke spillet mere end 5 sæsoner, som det absolutte max.
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det perfekte save
« Svar #25: 19 Jan 2015, 19:14 »

Jeg går altid kold i et spil, når der er et overtal af regens i savet. Når jeg ikke kender 70% af spillerne, gider jeg ikke mere. Jeg ved godt at det er charmen for nogle, men sådan kan jeg bare ikke spille. Derfor får jeg som oftest heller ikke spillet mere end 5 sæsoner, som det absolutte max.

Synes det er sådan en skam ikke at udforske spillet i længere tid.
Men kan godt følge dig, har det bare stik modsat. Da jeg stort set ikke kender de spiller jeg har på holdene  Tunge
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Det perfekte save
« Svar #26: 19 Jan 2015, 19:20 »

Savner lidt den feature der var i de tidligere Premier Manager spil, hvor man kunne slå spillerne's aldring fra... således at de aldrig blev ældre Tunge
Man kunne spille 37 sæsoner, og alle spillere var den samme alder som da spillet startede. Fantastisk
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010