Tråden om Frankrigs flagskib.
Jeg kunne ikke finde klubben i oversigtstråden og efter en søgning kom jeg frem til at kun "Paris FC" havde en tråd, men altså ikke Paris Saint-Germain.
Hvis jeg har overset noget, så bare lås tråden igen, men henvis mig til den korrekte tråd..
Anyway. det er sgu sjældent jeg spiller i den franske liga, jeg tror faktisk ikke det er sket siden Pauleta var kongen af Paris :-)
Jeg er startet op med PSG og er snart ved vintertransfervindu
et.
Eneste indkøb har været Memphis Depay for 165mil.
Jeg synes truppen er på papiret er stærk, men jeg har siden hen lært at start 11eren er stærk men backups er ikke meget værd.
Der er nogle fine talenter i truppen, men de holder ikke helt niveau endnu.
Allerede i slut november begyndte mine Physio at fortælle mig Zlatan, Thiago Silva og David Luiz havde brug for lange pauser for at undgå skader..
Man kan jo mene om de hører under talenter eller etablerede men følgende er talenter i 1.holds truppen
Marguinhos
Bahnebeck
Lucas Moura
Digne
Jeg spiller som udgangspunkt samme taktik hele vejen er den ser ud som følger: 4-1-2-2-1 (4-3-3)
GK: Sirigu (sweeper keeper)
HB: Van der Wiel (auto)
CB: Silva (defender)
CB: Luiz (ball playing)
VB: Digne (auto)
DMC: Matuidi (ball winning)
MC: Cabaye ( advanced playmaker)
MC: Veratti (box to box)
AMR: Cavani (inside)
AML: Lavezzi (inside)
STC: Zlatan ( trequartista)
Som det fremgår er start 11 ret stærk, men jeg vil anbefale nye der spiller med PSG at købe ind til bredden.
Man har 355 mil at købe for og jeg har som nævnt kun købt Depay og det fortryder jeg nu... Ikke Depay, men at jeg ikke købte ind til bredden..
Truppen er efter min mening for tynd til Ligue 1, ChL og pokal turnering, hvis man ønsker at gøre det godt i alle turneringer.
Hvilket bestyrelsen jo ønsker
Jeg har undervejs til vintertransfer haft problemer på VB, AMR, CB og til dels GK
Lucas Moura har været meget skadet til AMR
Maxwell på VB er virkelig dårlig og Digne er kun 20år og ikke 100% tilpasset til at spille VB
Luiz og Silva har spillet 100% i alle kampe og det har gjort dem trætte, her er Marquinhos ikke nok som backup.
Sirigu er en dygtig nok keeper men, der kan der sagtens opgraderes. :-)
Ligue 1:
Ja, ikke så meget at sige
Jeg ligger nr 1 som jo nok er forventet, men det har faktisk ikke været på cruise control hele vejen.
eks. har jeg tabt på hjemmebane til Marseille og spillet uafgjort ude med Evian.
Mit forspring er "kun" 4 point ned til Monaco og det er som om min taktik ikke rigtigt flyder derud af.. Der er stadig noget der skal tweakes som jeg endnu ikke har fundet...
ChL
Gruppen: Real Madrid, PSG, Sporting og Tel-Aviv
Gik videre som 2, tabte kun til Madrid på Bernabeu og spillede uafgjort ude mod Sporting.
Jeg skal møde Ajax i 1/8dels finalen.
Nå, jeg håber flere griber fat på PSG og skulle der være nogle spørgsmål, så sig endelig til :-)