home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 213 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  工合 - #32
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: 工合 - #32  (Læst 72908 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
工合 - #32
« : 06 Jan 2015, 19:18 »

工合
Work Together-Work in Harmony


工合 udtales gōng hé men vi kender bedre udtrykket som Gung-Ho. Wikipedia om Gung-Ho: Work Together-Work in Harmony - Tilbage i tidligere versioner af FM blev udtrykket Gung-Ho brugt når man gik All out attack eller Overload som det hedder i FM15.

De brugere som har været her de seneste år de genkender måske overskriften og ved hvor vi skal hen. Til de nye læsere og brugere, så skal vi i gang med et taktisk oplæg og I får lige en kort baggrundsforklaring . Tilbage i FM12 lavede jeg en taktik under overskriften 工合 som jeg gennemgik trin for trin i en taktisk tråd. Taktikken blev en fin succes, hvor jeg med noget offensivt fodbold skabte fine resultater både med store og mindre hold. Nu vil jeg forsøge at lave en lignende version i FM15.

« Seneste Redigering: 22 Feb 2015, 16:51 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 v15
« Svar #1: 06 Jan 2015, 19:24 »

« Seneste Redigering: 21 Jan 2015, 19:59 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 工合 v15
« Svar #2: 06 Jan 2015, 19:25 »

Dejligt du er tilbage med Gung-Ho. Du plejer jo af at have styr på det taktiske, så jeg skal helt sikkert følge med Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 v15
« Svar #3: 06 Jan 2015, 19:33 »

har ikke været med på din tidligere version, men vil klart følge med i denne tråd Peace
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 v15
« Svar #4: 06 Jan 2015, 19:40 »

har ikke været med på din tidligere version, men vil klart følge med i denne tråd Peace

Tak.. Altid fedt med nye læsere. For der er jo meget gentagelse eftersom det er samme taktik..

Håber dog jeg kan komme med nye vinkler, så der også er noget til dem der læste med første gang
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 v15
« Svar #5: 06 Jan 2015, 19:51 »

Tak.. Altid fedt med nye læsere. For der er jo meget gentagelse eftersom det er samme taktik..

Håber dog jeg kan komme med nye vinkler, så der også er noget til dem der læste med første gang

Taktik kan man aldrig lære for meget af Smiley det er lidt sjovere når man har flere forskellige metoder der kan sættes i brug Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 工合 v15
« Svar #6: 06 Jan 2015, 19:56 »

Taktik kan man aldrig lære for meget af Smiley det er lidt sjovere når man har flere forskellige metoder der kan sættes i brug Smiley
OG når man så begynder at sætte flere forskellige stykker sammen, og ikke bare 3 seperate taktikker, men en taktik der indeholder det bedste fra 3 taktikker, alt efter modstanden Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 v15
« Svar #7: 06 Jan 2015, 20:35 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#1 – Store managers træner store hold

Det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg er glad for at spille med de større hold i FM, hvor mit yndlingshold er Man Utd. Jeg vælger yderst sjældent hold udenfor toppen eller sub top. For som jeg altid har sagt: ”Store managers træner store hold” - Et udsagn Druck fra FMD ikke ligefrem er enig i og hans respons er som regel: ”Store managers skaber store hold”.

Jeg er dog en voldsom doven FM gamer og magter ikke at skabe et hold. Så LLM er ikke ligefrem my game. Jeg har da forsøgt og er det lykkes en enkelt eller to gange tidligere men efterhånden så har jeg accepteret, at min tilgang til FM er kampen om guld og gerne fra starten af. Det reflekterer sig selvfølgelig i de taktikker jeg kreerer, de er skabt til de større hold. Så hvis du forventer en taktisk gennemgang, som du kan bruge til de Døllefjelde Musse spil, så er du endt det forkerte sted. Det skal dog næves, at FM12 versionen var ret alsidig og kunne bruges med mange hold også udenfor toppen. Det tror jeg bare ikke bliver tilfældet her.

Mange tror måske at jeg er en FM-gamer, der går i dybden og nørder de mindste ting. Det er langt fra sandheden. Jeg er en skide doven manager, der elsker Plug&Play tilgangen og egentlig burde jeg vel game FM Classic men min stolthed tillader det ikke. Samtidig syntes jeg følgende citat er sjovt, en som skrev det til G00N i SB’en, da han var fortaler for FMC: ”Hvorfor købe en Ferrari og så kører den som en Skoda.” – Så FM skal spilles i dens fulde version med alt hvad der hører med.

Min dovenskab som manager kom da også til udtryk i min første uploadet taktik til FMD. Den hed: Wester’s Diablo – Til den dovne manager. En Plug&Play taktik der var suveræn tilbage i FM08/09 eller deromkring. Så det store arbejde jeg ligger i mine taktikker, det handler kun om en ting, dovenskab. For det handler om at skabe en god taktik, som jeg kan bruge igen og igen og som jeg ved virker. Hvor jeg ikke skal rette en helvedes masse til fra kamp til kamp. Så arbejd hårdt en gang og så bare læne sig tilbage og game resten af sæsonen. Det er min stil.



En lang historie kort: Målet er en Plug&Play taktik til de større hold

« Seneste Redigering: 07 Jan 2015, 23:39 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 工合 v15
« Svar #8: 06 Jan 2015, 21:25 »

Lige et sidespring Smiley .. nu du er gået i gang med dette projekt, vil det så sige, at du har droppet Southampton? Smiley
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 v15
« Svar #9: 06 Jan 2015, 21:45 »

Lige et sidespring Smiley .. nu du er gået i gang med dette projekt, vil det så sige, at du har droppet Southampton? Smiley

Nej.. Nu skulle det ikke afsløres endnu men pyt. Taktikken skal testes med Southampton og den challenge jeg har lavet.. For projektet med den sidste blog døde, så dette bliver mit bud på en taktik/blog/challenge tråd, som bliver mit sidste store projekt..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 工合 v15
« Svar #10: 06 Jan 2015, 21:52 »

Nej.. Nu skulle det ikke afsløres endnu men pyt. Taktikken skal testes med Southampton og den challenge jeg har lavet.. For projektet med den sidste blog døde, så dette bliver mit bud på en taktik/blog/challenge tråd, som bliver mit sidste store projekt..

Åhhhhh var bare lige da du sagde store managers har store hold Smiley.... Super...  så er jeg mere rolig Wink
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合v15 - #1
« Svar #11: 06 Jan 2015, 22:03 »

Top eller sub top.. Southampton har spillertyperne til den, hvis jeg altså får købt rigtig ind..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #1
« Svar #12: 07 Jan 2015, 08:18 »

Lækker tråd Wester.

Kan huske disse "taktik blogs" var et hit et par versioner tilbage og jeg var stor fan af dem, så jeg følger helt sikkert med Smiley

Kunne være man selv skulle starte en blog efterhånden
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #1
« Svar #13: 07 Jan 2015, 08:34 »

Selvfølgelig skal du starte sådan en op. Jeg vil klart følge med i sådan en fra din hånd
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #1
« Svar #14: 07 Jan 2015, 14:59 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#2 – Gung-Ho spillestilen

De fleste fodboldinteressered e kender udtrykket Tika-Taka som især Barcelona har gjort til sit varemærke og er en videreudvikling af totalfodbolden, som det hollandske landhold indførte tilbage i 1970erne. En offensiv spillestil med fokus på korte afleveringer og boldbesiddelse, hvor man med stor bevægelighed blandt de offensive spillere tålmodigt bevæger bolden rundt og afventer chancen. – I den modsatte ende af det taktiske spekter finder vi tilgange som Catenaccio og Kick & Rush. I Kick & Rush bevæger bolden hurtigt over længere afstande. En tilgang som især kendetegnede engelske fodbold tilbage i 80erne. Og i Catenaccio er der stor fokus på den defensive organisation.

Der findes mange forskellige taktisk tilgang men grundlæggende for dem alle, det er, at der er en mening bag. Man ved hvad man vil og hvorfor. Man har valgt nogle fodboldmæssige værdier og omsætter dem på taktiktavlen og videre ud på banen. Det samme gør sig selvfølgelig gældende for Gung-Ho, hvor jeg har nogle ting jeg gerne vil opnå med min tilgang. Jeg vil forsøge, at skabe en taktik som bedst rammer den type fodbold som jeg værdsætter mest, når jeg sidder som tv-seer foran skærmen. Og det er ikke Tika-Taka selvom der er mange gode elementer i den tilgang, som jeg selvfølgelig tyvstjæler og kombinere den med det mere direkte spil fra England som jeg virkelig værdsætter. Det jeg gerne vil opnå er en god balance mellem offensiven og defensiven. Det skal nemlig ikke være naivt men samtidig skal taktikken kendes på den offensive tilgang. Spillestilens kendetegn skal være et højt og massivt pres med et bredt og direkte offensivt spil, hvor der er fokus på stor bevægelighed og kreativitet.
« Seneste Redigering: 07 Jan 2015, 23:39 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010