home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 369 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Gimnàstic de Tarragona [FM15]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Gimnàstic de Tarragona [FM15]  (Læst 2925 gange)
champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Gimnàstic de Tarragona [FM15]
« : 02 Jan 2015, 10:43 »



På denne skønne lokation: https://www.google.dk/maps/place/Nou+Estadi/@41.1219083,1.2764076,2227m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x12a3fcba3c3f82e d:0xcc3191ce4c63ec09 - er mit store projekt i FM15.

Catalonien skal simpelthen have sin tredje La Liga klub, inden længe - og på sigt skal Barcelona udfordres i titlen som den største talentfabrik og stormagt i Catalonien.

Regionen indeholder 7.5 millioner mennesker - og mange ekstremt dygtige fodboldspillere er fra regionen, FC Barcelona er den primære leverandør af catalonske spillere, af nuværende kan spillere som Jordi Alba (faktisk udlejet til klubben 08/09 sæsonen fra Valencia), Pique, Busquets, Cesc og Xavi nævnes - og også historiske navne som Puyol, Guardiola og Carles Rexach. Alle med tæt knytning til FC Barcelona.
Talentet er der dermed i regionen - og jeg vil i spillet, forsøge at arbejde meget med talentudvikling - og generelt udvikle klubben.

Selve regionen Catalonien, har 13 klubber, RCD Espanyol og FC Barcelona, som de absolut største, og så kommer en række mindre klubber, de fleste af dem, er placeret i Segunda Division B - som svarer til en tredje division.

Gimnástic har historisk set, været i bedste spanske række La Liga, fire gange.. Og den bedste placering er en 7'ende plads i 1947/48.
Seneste La Liga opstræden var i 2006/07, hvor man var oppe et år, men hvor man også blev smadret ned igen - man endte på sidstepladsen, med -35 i målscoren.

Og så har man fra 07 sæsonen og til og med i dag, faldet langsomt sammen, og i 12/13 rykkede man så fra næstbedste Segunda Division, til tredjebedste Segunda Division B.

Gimbástic, spiller alle kampe på Nou Estadi de Tarragona, et fint og større stadion i tredjebedste række.


Der er plads til 17.500 mennesker, til sammenligning har Madrid-klubben Eibar i bedste række plads til 6.000 mennesker.

Faciliteterne er skrabede og der er ikke megen talentudvikling og arbejde på nuværende tidspunkt i Gimnástic.

Udfordringen i Segunda Division B - er egentlig ikke at kvalificere sig til playoff - øverste 4 hold i hver af de 4 grupper til et playoff spil, så man kan ikke sikre sig en direkte oprykning.
Udfordringer ligger i, at man større klubber roder rundt i de andre divisioner - og er naturligt nok, selvfølgelig også kvalificeret til playoff spillet - og skal man op, skal disse mandskaber jo altså besejres.
Vi snakker klubber som Hercules, Cadiz, Huesca, Real Oviedo, Real Murcia - og så mange af holdene fra bedste rækkes B-hold.
Real Madrids Castilla er også i en af divisionerne. De større klubber satser og prioriterer at rykke op - deres B-hold kan ikke komme højere end Segunda Division - men niveauet er højere i andendivision, kontra tredjedivision, og dermed udfordres og udvikles talenterne i langt højere grad.

FC Barcelona har som det eneste hold, deres B-hold i næstbedste række - Sevilla, Atletico Madrid, Real Madrid, Athletic Bilbao, Valencia osv., har alle deres B-hold i tredje række - og har et ønske om at rykke op.
Mange af a-trup-spillerne i de gode klubber, som klubber ønsker at sælge og ikke kan afskippe dem, ender ofte på B-holdene, og er selvfølgelig i en tredjedivision en gigantisk forstærkning.
Økonomien hænger også sammen med moderklubben i La Liga, og de har derfor store økonomiske muskler i transfer- og lønbudget.

Dét er udfordringen - det korte mål, er at komme i playoff - transferbudgettet er der ikke noget af - så man skal klare sig med nuværende spillermateriale. Og vil det være en oprykning til næstbedste Segunda Division - så ville det være en præstation uden lige - da playoff er drønsvært!

Og det lange mål er selvfølgelig det seje træk mod bedste række, europæisk fodbold, udvikling af talentarbejdet, faciliteterne og måske hive det første mesterskab i historien til andre dele af Catalonien.
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Gimnàstic de Tarragona [FM15]
« Svar #1: 05 Jan 2015, 10:23 »

1 succesfuld taktik!
2 sæsoner senere - i La Liga!
Logged

jona633c
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gimnàstic de Tarragona [FM15]
« Svar #2: 07 Jan 2015, 17:18 »

Lyder som en virkelig spændende udfordring. Det er noget jeg nu har i sinde også at gå i sving med
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Gimnàstic de Tarragona [FM15]
« Svar #3: 12 Jan 2015, 09:57 »

Jeg er efterhånden nået til fjerde sæson..

Og her efter 12 kampe af den nye sæson - og et par succesfulde røverkøb - så er jeg nummer 4. Fantastisk bedrift.

Tredje sæson (første i La Liga), blev selvfølgelig en hård kamp for overlevelse - men endte aldrig rigtig i kæmpe fare - grundet mange point i starten.

Jeg gik ikke på kompromis på det taktiske fundament - og holdte fast i den boldbesiddende tilgang..

Med det absolut laveste årlige lønniveau klarede jeg overlevelse.

Det krediterede ledelsen for - og gav mig 70 millioner i transfervindet - og annoncerede nyt stadion, kampklart i 2019.
Plads til 22.500.
Så sponsordelen, banen (måske kvag min spillestil?) og hele looket får et løft.

Spændende tider i Gimnástic!

Her i fjerde sæson, har jeg stadig 3-4 spillere fra den oprindelige trup - så man har lidt kvalitet at arbejde med fra start af. :-)

Skrev i første indlæg, at jeg ville fokusere på talentarbejde - og har udviklet klubben faciliteter, rekruttering og kvaliteten af træning.
Ligeledes er mine indkøb primært up-coming talenter - som hentes i en meget ung alder! Både for at slippe for høje lønkroner og høje investeringsudgifte r.

Jeg slog transferrekorden op mod den nye og fjerde sæson - her slap jeg 40-45 millioner for en ung Argentiner - han har så dog enorm vilde stats og har lavet 14 mål i de første 12 kampe..

Fremadrettet vil jeg arbejde med samme filosofi - hente unge spillere primært som har en fremtid på holdet - og bliver aldrig en mellemstation for spillerne - og med masser af salg/køb hver sæson.
Tanken er også at få kvaliteten op på lillebror klubben Pobla de Mafumet til at vokse, og blive en form for rugekasseklub på sigt.

Spillere og indkøb generelt får meget lang snor og er fan af kontinuitet og masser af kampe. Vil forsøge at skabe en Barcelona lignende tilgang - legender i klubben.

Har masser af SS hvis det ønskes - har dog ikke fået andet end en enkelt kommentar - så vil ikke bruge for meget tid på en ligegyldig opdatering - hvis folk alligevel ikke læser det. :-)

/Champione.
« Seneste Redigering: 12 Jan 2015, 13:43 af champione » Logged

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Gimnàstic de Tarragona [FM15]
« Svar #4: 12 Jan 2015, 21:48 »

Det lyder rigtig spændende  Thumbs Up
Er selv i gang med Portsmouth og vil have dem tilbage til toppen  Peace
Så prøver på samme måde som dig at komme fremad.

Læser med  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010