home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 373 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Det uendelige problem fo mig i FM15
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Det uendelige problem fo mig i FM15  (Læst 6037 gange)
Riisgaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Det uendelige problem fo mig i FM15
« : 17 Dec 2014, 23:20 »

Der bliver nærmest konstant scoret 2 mål mod mig, ligegyldigt hvordan jeg indretter min taktik, og dominere samtlige stats!!!

Er der andre der har samme problem eller ideer til hvordan man kan ændre på det?

På vedhæftet billede var jeg som så ofte før foran 2-0 da de lige pludselig for et par skud på mål og så står det 2-2!

* Skærmbillede 2014-12-17 kl. 22.47.27.jpg (377,65 KB - hentet 280 gange.)
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #1: 17 Dec 2014, 23:34 »

typisk i midten af anden halvleg vil AI hvis den er bagud satse en del mere fremad i form af enten skift fra kanter til gennem midten, eller fra offensiv til kontra - det er typisk her AI får de mål som virker urealistiske eller i hvert fald irriterende... prøv at have modstanderes taktik fremme som et ekstra vindue så du kan følge med og lave om i din taktik til at counter dette

Dette er min erfaring.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Riisgaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #2: 17 Dec 2014, 23:39 »

Men hvis du ser på skudstats så har de 3 skud inden for rammen, og mener endda at det ene af målene var et skud ude fra, synes jo bare det helt sygt, at jeg har et hold der er mega "overlegent" og har det til at have possiession og control, og så kan de bare uden videre gå op og lave 2 mål på 3 skud
Logged

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #3: 17 Dec 2014, 23:43 »

Jeg synes at der er flere ting i dette...

Ja det er skidt at du tit lukker to mål ind, men som jeg ser det der, har du bestemt også et andet problem, som nok er grunden til at du ikke vinder kampe og måske endda taber dem..., du er (dit hold) alt for uskarpe i jeres forsøg. 25 skud, 8 der rammer målet, og to mål. Lyder til at der bliver skudt langt ude fra, i stedet for at spille chancerne større.

Hvad din taktik er, giver jo et stort overblik over ens defensiv. Jeg bruger personligt en taktik der hedder 2-3-3-2, altså 2 centerforsvarere, hvor den ene er boldspillende, support (den venstre) og den anden limited, forsvar (begrænset? på dansk?).
2 complete wingbacks, med angrib. En defensiv midt, der agerer som def. playmaker (deep lying playmaker måske), tror jeg det hedder, han er på support...

2 wings, begge med angreb. En offensiv midt, sat som  enganche, på angreb.

2 angribere, en som targetmann (angreb), og en som poacher (angreb).

Giver UTROLIGT mange chancer, og bedre udnyttelse end du har. Har blandt andet ført Lincoln Red Imps, til at spille med i champions league gruppespil, og er suveræn i den hjemlige liga. Har tidligere brugt den i Engaland, hvor jeg uden problemer med et midterhold fra næstbedste række, kunne spille mig helt op i toppen af PL..., og i spanien er jeg gået fra laveste række til top i øverste på 4 sæsoner. Så har forsøgt den mange steder..., har desuden kunne bruge den med succes i; Brøndby, Newcastle, Southampton, R. Madrid, Torino, Leverkusen og Dortmund.

Jeg spiller agressivt, almindeligt på tacklinger, direkte spil, søger kanterne, og flade hårde indlæg, gerne hurtige. Lav frihed til de to central forsvarspilelre, men stadig mulighed for at de kan noget frem ad banen (den ene)...

Nå ja, og målmand skal være sweeper også, og være på support..., giver en ekstra forsvar spiller.

Det har virket for mig gennem flere versioner af FM (kun min offensive midt, der er ændret til dette spil, til Enganche..., tidligere blot offensiv midt)..., selvfølgelig bliver der til tider scoret mod mig, er utopi andet, men vinder i snit over 92% af mine kampe, med alle hold jeg spiller med.

Så jeg oplever ikke det med at der konstant kommer mål ind.
Logged

Riisgaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #4: 17 Dec 2014, 23:52 »

Her er min taktik, det er nu ikke fordi jeg ikke vinder mine kampe, vinder en pæn del af dem, men er bare ret træt af at modstanderen skal have 2 mål i hver anden kamp, og nogle gange flere. Den kamp jeg lagde billede ind af endte da også 4-2 synes jo bare det er sindsygt at man kommer foran 2-0 og dominere ALT, og så inden for ingen tid står det 2-2 og scorer så 2 mål inden for de sidste 10 min. Det er ikke et scenarie du ser ret tit i virkeligheden, men her sker det ofte...

I slutningen af sidste sæson ændrede jeg på nogle ting og vandt efterfølgende kamp 5-0 over Lyon, de efterfølgende 2 kampe taber jeg begge 4-1 på hjemmebane mod Arsenal og PSG

* Skærmbillede 2014-12-17 kl. 23.47.10.png (592,17 KB - hentet 277 gange.)
* Skærmbillede 2014-12-17 kl. 23.47.15.png (391,3 KB - hentet 268 gange.)
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #5: 18 Dec 2014, 00:10 »

Sådan lige ved første øjekast, vil jeg mene der er et par fundamentale problemer med din taktik.

For det første, dine to centrale forsvarsspillere, hvis jeg kigger på de små cirkler rundt om stjernerne i opstillingen, er jeg ret overbevist om de ikke er specielt godt egnet som værende ball playing defenders, hvor meget du sø ellers ønsker det. Og så er de begge sat til defend, hvor du med fordel ville kunne få den ene til at skubbe baglinjen lidt frem i stedet for at de står fast på linje og begge to i bund og grund har samme pligter.
Jeg ville klart foreslå enten central forsvars rollen, eller måske endda begrænset til den ene, alt efter hvad der passer bedst til dem.


Derudover er "fluid" som holdform bedst egnet til de lidt mindre hold, hvor man skal kæmpe med hjerte og holdånd for at have en god chance, det gør ikke noget for et større hold at have noget struktur, således de bagerste spillere godt ved det er dem det drejer sig om når der skal forsvares. Be expressive er fin nok, men med mulighed for at give den individuelt til de mere kreative spillere/roller, ville jeg personligt skifte til be more disciplined.

At du vil udnytte kanterne taler heller ikke rigtigt til det med inside forwards, for du kommer hurtigt til at stå med dine backs sindssygt langt fremme, så de mangler defensivt, mens dine "kanter" er inde i feltet og sammen med Lukaku, udgør et 3 mands angreb, det efterlader dine egne backs meget åbne, og et hold med en halvhurtig kant, vil kunne udnytte det til at spille kontra bold mod dig.

Til sidst, Higher Tempo, passer - syntes jeg - ikke til det med at holde i bolden, jeg ved godt det er baseret på at ville sætte hurtige angreb i gang, og skaffe sig et overtal offensivt, men i bund og grund vil det at du spiller push higher up og higher tempo, blot gøre at dit hold står længere fremme og ender i flere offsides. Tag derimod ned i Lower Tempo, og vendt med at bruge higher tempo til du skifter til offensiv mentalitet, for at presse på for at få et mål.

Hvor hurtige er dine forsvarsspillere i øvrigt? for det er rimelig farligt at forsøge at spille på offside fælde, hvis de ikke kan løbe en hurtig angriber op, skulle fælden fejle.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Riisgaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #6: 18 Dec 2014, 00:19 »

Det skal måske lige siges til det med de 2 centrale forsvars spillere at de begge er reserver Smiley Normalt har jeg Kurt Zouma og Diego Reyes Smiley Så de er begge noget bedre end de 2 der står på billedet.

Grunden til jeg vælger at spille med udnyt kanterne er netop at jeg vil have mine backs til at komme med op så jeg får flere folk i mit angreb.

Men vil da lige prøve at fjerne higher tempo og så sætter jeg den også til flexible i stedet for fluid Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #7: 18 Dec 2014, 00:27 »

Det er også logisk nok, men det gør bare at du er meget mere udsat overfor et kontra angreb. Dine backs kommer jo netop frem og agerer nærmest som 2 fløje, så du står med 3 angribere, 2 fløje, en offensiv midt, en felt til felt som nok er med fremme i offensiven, og så 2 FC's og en dmc til at rydde op, ikke meget mod 2 kanter en 1-2 angribere, hvis de samtidigt er hurtige, så er du hurtigt i undertal :/

Det er selvfølgelig ikke så stort et problem hvis alle 3 defensive spillere er 15-20 i acceleration/hurtighed, for så skal de nok løbe et eventuelt kontra angreb op Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #8: 18 Dec 2014, 00:38 »

Min taktik er som følgende, bekllager at det ikke er de bedste spillere på positionerne, men skader har indvirket en smule, samt det er pokalkamp om lidt, og tog det hurtigt.



Logged

Peds
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #9: 18 Dec 2014, 15:39 »

Mht. Når du er foran i anden halvleg, så brug teamtalk "BESTEMT" (Forlang mere) i 50+ min, så kommer AI ikke igen og du fortsætter dit gode spil, det er når dine spillere bliver selvtilfreds at det går galt når du er foran, i FM15 handler det meget om Teamtalk så prøv at lære at bruge det så meget som muligt.
« Seneste Redigering: 18 Dec 2014, 15:47 af Peds » Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #10: 18 Dec 2014, 16:27 »

Her er min taktik, det er nu ikke fordi jeg ikke vinder mine kampe, vinder en pæn del af dem, men er bare ret træt af at modstanderen skal have 2 mål i hver anden kamp, og nogle gange flere. Den kamp jeg lagde billede ind af endte da også 4-2 synes jo bare det er sindsygt at man kommer foran 2-0 og dominere ALT, og så inden for ingen tid står det 2-2 og scorer så 2 mål inden for de sidste 10 min. Det er ikke et scenarie du ser ret tit i virkeligheden, men her sker det ofte...

I slutningen af sidste sæson ændrede jeg på nogle ting og vandt efterfølgende kamp 5-0 over Lyon, de efterfølgende 2 kampe taber jeg begge 4-1 på hjemmebane mod Arsenal og PSG

Jeg synes der er flere taktiske ting du kan gøre. Jeg tænker du laver en taktik mere - som er en mere "hold hjem" taktik.
Først og fremmest har du gang i noget rigtigt, når du gerne vil holde i bolden.
Det er så dog rimelig modstridende at du holder i bolden - OG spiller i højt tempo.

Det er fint når man ønsker gennembrud - hvilket du oplever i kampe hvor du scorer mange mål - men ved en 2-0 føring som skal holdes hjem - der ville jeg ændre til et meget lavere tempo.

Ligeledes ville jeg fjerne dine backer - som søger overlap - hvorfor? Du skal holde en føring - og jeg ville ligeledes ændre deres roller til almindelig back - support, evt. forsvar.

Du spiller ligeledes "fluid" - som betyder at spillerne i hver kæde, bidrager i andre.
Dvs. at dine backer især forlader deres plads hele tiden for at hjælpe på midtbanen.

Du har ligeledes sat dem til at være mere "expressive", hvilket heller ikke ligefrem skaber organisation.

Man kan også diskutere om du skal skubbe forsvarskæden op - og efterlade rum bag forsvaret og om du skal "close more Down" og om du skal spille på offside??

Så vil egentlig afslutte med at sige at det ikke overrasker mig at du har en åben defensiv - du spiller med enorm risiko, høj bagkæde og lynhurtige kombinationer og forsøg på besiddelse. Det magter kun de bedste hold - Bayern, Barca og lign.
Det betyder mange boldtab at spille i højt tempo.


Jeg ville sætte en taktik der var hen ad:

Struktureret i mentalitet (team shape)
Standard i mentalitet
Hold på bold (retain possession)
Meget lavt tempo - så bevarer du bolden (mod PAOK på første billede hedder possession jo 56-44!)
Fald tilbage (more deeper) - så afventer du modstanderens angreb - kontra de med dine nuværende settings, hvor modstanderen kan køre på omstillinger.
Mere disciplineret.

Og så skal dine backer ikke være wingbacks, men alm. backs, og din DM og MC skal ikke være boldvindende, da de vil forsøge at erobre bolden aggressivt - i en central midtbane - forsvar, vil de falde mere naturligt tilbage.


Prøv det - og vær obs. på at dette ikke vil være særligt målsøgende - dog har du med 2x IF og en CF i front, stadig vil være en trussel - men fokus er at holde i bolden og ikke tabe den.  Wink
« Seneste Redigering: 18 Dec 2014, 16:29 af champione » Logged

Riisgaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #11: 18 Dec 2014, 19:57 »

Nu prøver jeg i første omgang at spille struktureret, og gå ned til lavt tempo, drop deeper, close down less, og ikke spille på offside, så må vi se om det kan gøre en forskel, har valgt ikke at ændre på spillernesroller, da jeg specielt ønsker at mine backs kommer med frem og så jeg kan skabe mange chancer. Så må vi se hvordan det går
Logged

cartoon
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #12: 18 Dec 2014, 22:16 »

hvis din taktik virker fint offensivt er det jo ikke problem at beholde den og start ud i den i hver kamp, alternativet er at lave en skygge taktik der er mere defensiv og kontra baseret så du kan holde føringen.
Logged

Riisgaard
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det uendelige problem fo mig i FM15
« Svar #13: 19 Dec 2014, 00:55 »

Er gået tilbage til min start taktik, dog med et par små ændringer og det går noget bedre, end da jeg prøvede at lave for store ændringer, men nogle kampe ender stadig med en "typisk fm", kan dog leve med det efter som det er et af de absolute tophold, og sidste års nummer 2 kun 1 point fra PSG. Målet blev scoret 2 min. inde i overtiden Skuffet

Synes i øvrigt at mine modstandere kommer frem til at langt størstedelen af målende incl. vedhæftet fra dødbolde, specielt hjørnespark, er der noget man kan stille op mod det?

* Skærmbillede 2014-12-19 kl. 00.14.22.png (145,03 KB - hentet 151 gange.)
« Seneste Redigering: 19 Dec 2014, 19:10 af Riisgaard » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010