home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 251 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Nybegynder.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Nybegynder.  (Læst 1374 gange)
Janurin
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Nybegynder.
« : 09 Dec 2014, 04:11 »

Hej, jeg går lige til sagen.
Jeg har spillet FM siden 2012, men jeg har ikke spillet det så meget, not the point.
Jeg har haft god erfaring med de andre spil, og haft succes, uden at anstrenge mig.
Så tænkte jeg at starte et spil med Arsenal, jeg gjorde det normale, og alt så fint ud. Men jeg kan ikke vinde en eneste kamp. Jeg fik en af mine kammerater til at sse på det, og han viste ikke hvad der var galt.
Jeg taber hjemme mod stoke 0-5, og ude måd Burnley 6-1. Så tænkte jeg at se hvor langt det gik, bare for sjov. Jeg spillede 12 kampe, uden en sejr.
De sidste 9 kampe var så bare for at se, hvor langt dette vanvid ville forsætte, men jeg har prøvet adskillige gange, og jeg får altid tæsk af alle hold, har svært ved bare at vinde en enkelt kamp.
Har i nogle tips til at opstarte et nyt spil, fordi jeg må indrømme, at det er lidt deprimerende at spille når man taber 0-5 hele tiden, så jeg må gøre noget forkert.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Nybegynder.
« Svar #1: 09 Dec 2014, 04:14 »

Det gør du helt sikkert.
Det kan være taktikken, spillernes rolle, holdets instrukser osv.
Det er svært at fortælle dig hvad du gør forkert, når vi ikke ved hvordan dit hold ser ud, hvordan du stiller op, hvad din taktik er osv...
Logged

Janurin
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Nybegynder.
« Svar #2: 09 Dec 2014, 08:11 »

Undskyld, det er mit første opslag.
Men jeg mit Arsenal hold så sådan ud: 4-2-3-1.


Målmand Szczsney

HB: Debuchy
2CB: Chambers - Koscielny
VB: Gibbs.

CM: Lars Bender: BWM (Defend)
CM: Ramsey: BBM (support)
AM: Ozil: AP ( support)

Højre kant; Sanchez (IF A)
Venstre kant: The Ox (W S)

Angriber: Giroud (Advanced forward A)

taktikken er lidt forskellig, men meget normal.
Hold på bolden, roam from positions, og for det meste attacking football.
Det var også cirka sådan jeg gjorde i 2014, med meget stor succes. Har du brug for mere info?
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Nybegynder.
« Svar #3: 09 Dec 2014, 08:16 »

Den er lidt svær. Umiddelbart ville mit bud være at du kører for meget offensiv, uden at tænke specielt meget på din defensiv, hvilket gør at du lukker mange mål ind. Specielt den der "roam from positions" er farlig for forsvarende, da de pludselig kan være væk, og det skaber plads til modstanderen.

Selve spillerne kan der jo ikke sættes noget på, de burde være gode nok til ikke at tabe så stort hele tiden. Hvordan er deres morale og kondition? Begge dele spiller jo ind i deres præstationer på banen. Og hvis du hele tiden skifter taktik, kan det også være svært for dem. Ligesom i virkeligheden spiller et hold bedst, hvis de får lov at vænne sig til den taktik de bruger.
Logged

Janurin
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Nybegynder.
« Svar #4: 09 Dec 2014, 08:56 »

Hmm ja okay, jamen nu er jeg startet igen, men denne gang for alvor.
Jeg lægger ud med en 4-1-2-2-1 eller en slags 4-1-2-3
Hvor jeg har den samme forsvars kæde, men med mine full backs som support.
Jeg har købt Lars bender, og har ham som anchor man.
Så har jeg fået fat i sterling, og har ham som winger. Der har jeg et spørgsmål. Hvordan får jeg mest ud af mine wings?
Fortækker du at spille dem som inside forwards, en af hver, eller wings?
Men så har jeg wilshere og Ramsey på banen, så jeg har fået dækket den midtbane op. Hvor Ramsey er box to box, og wilshere er AP, support.
jeg prøver mig for det meste bare frem.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Nybegynder.
« Svar #5: 09 Dec 2014, 09:19 »

Hmm ja det er sgu lidt besynderligt. Men Lad mig komme med min betragtning omkring fm15.

Jeg syntes nemlig det er temmelig plug and play i år. I fm 14 skulle jeg indstille hver enkelt spiller i en høj grad før de performede. I fm 15 er taktikken og rollen alt afgørende..
Dog har jeg oplevet at jeg skal have en bølgebryder på midtbanen eller hagler målene ind. Det kunne eksempelvis være en mc i defensiv rolle eller en dmc i defensiv rolle. Her har jeg tidligere brugt pirlo som dybdeliggende playmaker. I support blander han sig langt længere oppe, som jeg egentlig gerne vil, men mit 3 mands forsvar sejler, hvis ikke han er defensiv i sin rolle.

Min pointe er egentlig blot hav et logisk syn på din formation og taktik, fremfor "det der virkede" i de andre spil. Det virker lidt som om fm har gjort op med den tanke, som jeg syntes der har hersket igennem mange fm sæsoner.. Der har altid været et eller andet taktisk der fungerede særlig godt ved hver udgivelse. Noget der måske ikke har været logisk og måske direkte egentlig arbejdet imod tanken om at taktik og formation er vigtigst. Især teamtalk har jeg syntes havde for stor betydning, dog kun i en negativ retning. Jeg havde en oplevelse af at man virkelig skulle passe på, ellers smadrer man alt. Opsætning var som om mam kunne sige rigtig meget forkert, men kun få ting rigtigt. Man havde mere at ødelægge end man kun bygge op - på team talk that is:-).
Nu kan man "redde" en kvajet team talk undervejs. Virkelig en go feature.
Dernæst hav fokus på din kamp forberedelse og træning af taktik.

En anden tanke jeg har gjort mig er mht kriser. Selvfølgelig kommer de og selvfølgelig skal de være udfordrende. I fm 14 virkede de for mig for scriptet og meget mekaniske at komme ud af, eller ensporet om man vil.
Hvor jeg syntes i fm 15, formår jeg hurtigere at sætte ind og fikse problemet. Jeg oplever simpelthen at kunne gøre mere id fra en logisk tankegang fremfor "gad vide hvordan sigames har programmeret spillet ift kriser" & vejen ud igen.

Op på hesten igen:-). Fm 15 har virkelig potentiale syntes jeg.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010