home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 230 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #19 Strength & Honor 2015
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #19 Strength & Honor 2015  (Læst 18713 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#19 Strength & Honor 2015
« : 25 Nov 2014, 14:09 »



Velkommen til dette forsøg på at gennemføre Wester's Challenge. Meningen er at vi skal igennem de samme prøver som Mourinho har været i sin tid. Vi skal toppe dem, eller mindst være lige så gode.

I de sidste 2 trin er det endda et forsøg på at overgå den nuværende "The Special One".

Bloggen vil blive skrevet som det passer mig. Det er meget forskelligt, hvordan og hvorledes jeg skriver. Opdateringerne er sikkert ca. hvert halve år eller lign.

Jeg har været her før, og nu er jeg her igen. Igen forsøger jeg at slå Mourinho. Det lykkedes ikke sidste år trods flere forsøg. I år er jeg startet med det samme. Det må sgu da kunne lade sig gøre så?

Grundet mange forskellige ting, så spiller jeg bare ikke lige så hurtigt som jeg har gjort førhen, så derfor vil der sandsynligvis også gå længere mellem updates end folk, der tidligere har læst med, har været vant til.

Håber nogen vil læse med, og endnu bedre, nogen som selv får lyst til at starte på denne challenge.
« Seneste Redigering: 18 Dec 2014, 18:40 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #1: 25 Nov 2014, 14:10 »

« Seneste Redigering: 19 Dec 2014, 13:33 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #2: 25 Nov 2014, 14:59 »



FORORD


Først var valget faldet på Ajax, så ville jeg til Rusland og forsøge mig med Zenit. Men inden jeg kom i gang med nogen af de to hold, så ændrede jeg igen mening. Det endelig valg blev Shaktar Donetsk. Holdet som jeg to gange i sidste års challenge havde succes med. Holdet som gerne skal få mig videre til trin 2.

Krig og uro i landet skal ikke stoppe de vilde orange klædte. Dog kender jeg ikke meget til holdet i dette års udgave i FM. Kan dog på navnene se, at der er en hel del af de samme spillere i klubben, men hvordan deres stats er osv., har jeg endnu ingen anelse om. Umiddelbart kunne det se ud som om, at forstærkningerne bør være af Ukrainsk afstamning, da jeg mener der er visse regler i den ukrainske liga.

Kunne jeg være heldig at møde et russisk hold på min vej gennem Champions League, så er jeg ret sikre på at de fanatiske fans og hooligans vil være mere end klar til kamp for Shaktar.

Starten går i aften, så jeg snart kan være en af de endnu få, der har gennemført trin 1.
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #3: 26 Nov 2014, 13:13 »



DET BRASILIANSKE MARERIDT


Jeg var knapt ankommet til Donetsk, før det hurtigt var klart, at det her var starten på et mareridt. Nærmere bestemt, det brasilianske mareridt.

Truppen
Truppen vælter jo rundt i brasilianere, og med reglen om max. 7 udlændinge i startopstillingen, så skulle der gøres noget. Problemet var bare, at det var umuligt at sælge nogen som helst til bare nogenlunde priser. Derfor blev eneste salg en aldrende ukrainsk midterforsvarer; som Marseille havde set sig varm på. Det var ikke ligefrem planen, at der skulle sælges ud af de ukrainske spillere.

Der er dog også ankommet to nye backs af ukrainsk oprindelse, da jeg håbede at komme af med nogen af mine udlændinge på de pladser. Sådan gik det dog desværre ikke.

Fra Shaktar 3 er der også rykket en ung kantspiller op i 1. holdstruppen. Det er nu ikke fordi han er verdens største talent, men jeg mener han kan begå sig nogenlunde i den hjemlige turnering for at afhjælpe udlændinge problemet en gang imellem.

Målet er, at der skal tyndes ud i truppen til Januar. Jeg håber, at det er lidt nemmere at sælge spillere efter de har fået nogen kampe i benene. Desværre er det mere eller mindre umuligt at hente spillere fra Dnipro og Dinamo Kiev, hvor de fleste af de få gode ukrainske spillere er. Vi bliver dog ved med at forsøge.

Starten
Holdet er langsomt ved at finde i taktikken, og begynder at finde hinanden bedre og bedre på banen. Vi har dog lidt to af de grumme nederlag allerede. To gange har Dinamo Kiev slået os. I supercuppen og i ligaen. Det har bestemt ikke gjort mig mere populær hos de fanatiske fans. Holdet er lige nu nummer 2 i ligaen, 1 point efter Dinamo Kiev

Champions League
Grupperne er blevet udtrukket, og vi kom i gruppe med Barcelona, Ajax og Lille. Ikke den værste gruppe efter min mening, der er dog ikke rigtigt nogen walkover hold på papiret.

Første runde er netop afsluttet, hvor vi hjemme tog imod Ajax, som blev sendt retur til Amsterdam med et 5-1 nederlag. Mere overraskende var det nok, at Lille slog Barcelona 2-1. Det lader til gruppen kan blive ret spændende.


Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #4: 28 Nov 2014, 13:24 »




Brasiliansk Samba


Ligaen
Lige nøjagtigt halvvejs i turneringen ligger vi på en 2.plads. 1 point efter Dnipro. Det er ikke blevet til flere nederlag i ligaen, men derimod 2 uafgjorte resultater på udebane. Det er ikke tilfredsstillende, men bestemt heller ingen katastrofe, og jeg regner bestemt med at vi kører mesterskabet hjem.


Spillet har faktisk være helt fantastisk. Det er det rene Sambabold drengene disker op med. Vi styrer samtlige kampe og har enormt overvægt i skud på mål.

Efter seneste patch, ryger bolden dog ikke lige så nemt i kassen, selvom vi har samme procentdele af spillet og faktisk endnu flere chancer. Derfor bliver der også arbejdet hårdt på træningsbanen med taktikker og nye roller til nogen af spillerne.

Champions League
Her er vi også halvvejs, og ligger på førstepladsen. Det blev til et nederlag på Camp Nou. Det var en mega tæt kamp, hvor vi faktisk førte både 1-0 & 2-1. Barcelona og især Messi svarede dog igen, og kom foran 3-2 med 30 minutter igen. På trods af at Barcelona blev reduceret til 10 mand 20 minutter før tid, så formåede vi ikke at
omsætte vores massive pres til en scoring. Et surt men dog acceptabelt nederlag i Spanien.

Revancen for nederlaget i Barcelona tog vi allerede i næste kamp ude mod Lille, hvor vi spillede dem ud af banen og kunne rejse hjem til Ukraine med en 5-1 sejr i bagagen.

Truppen
Harmonien i truppen er tæt på perfekt. Der er selvfølgelig enkelt spillere, der skriger på opmærksomhed og er tøsesure over manglende spilletid. Hos mig er svaret enkelt, for har sgu ikke tid til de tåber. Så de få tumper ryger i næste transfervindue.

Luiz Adriano & Douglas Costa er helt klart stjernerne i Shaktar. Begge to er meget målfarlige, og jeg nyder at have dem på holdet samtidigt, hvis jeg ellers kan holde dem fri fra skader, hvilket har været lidt et problem indtil nu.

Ny mand på vej ind i truppen til Januar er Antonio Valencia fra Manchester United. Hentet for 70 millioner kroner, og er tiltænkt en plads på højrekanten som fløjspiller. Meningen er at han skal afløse Taison, som jeg ikke synes er helt god nok, derfor bliver han solgt til Januar.

Forventninger
Forventningerne er stadigt at gå videre fra puljen i Champions League, og helst på førstepladsen. Alt kan dog ske, da jeg ikke er helt sikker på taktikken endnu, i forhold til den nye patch. But so far so good, og så længe vi er med i Chamions League, så længere har vi chancen for at stryge helt til tops.

Januars transfervindue skulle også meget gerne byde på både oprydning i truppen, men så sandelig også forstærkning af truppen. Så den næste tid bliver ret spændende i Donetsk.
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #5: 01 Dec 2014, 13:42 »



TID TIL FORANDRING


Den månedslange pause er ved at være slut i det kolde Ukraine. Spillerne vender tilbage fra ferie om et par dage, hvor turen derefter går til Australien på træningslejr. Spillerne skal i form igen efter en måneds ferie, så der er arrangeret 7 træningskampe inden første vigtige kamp, som er mod Atletico Bilbao i Champions Leagues første knockoutrunde.

Transfer
Januar er desværre ikke forløbet, som jeg havde håbet. Det er enormt svært at få solgt de spillere, som jeg gerne vil af med, på trods af at de har fået rimeligt med spilletid. Det er kun lykkedes at sælge en enkelt spiller, og derfor er Valencia også stadigt eneste nye mand i truppen. Det lader til at den store oprydning i truppen desværre først kan ske til sommer.

Turneringer
Vi sluttede 2014 af med først en fantastisk sejr på 3-2 over ærkerivalerne fra Kiev. I sidste kamp inden pausen kom Barcelona på besøg, og vi havde bestemt revanche til gode. Vi havde dog ikke heldet til at vinde kampen, da vi selvforskyldt spillede den sidste halve time med kun 9 mand. 2 røde kort lige efter hinanden, gør det ikke ligefrem nemmere at hamle op med Messi og Barcelona. Drengene kæmpede dog røven ud af bukserne og det endte med et ærefuldt nederlag på 4-3.

Vi gik dog videre fra puljen på en solid førsteplads 4 point foran nummer 2 Ajax(8), som snuppede pladsen foran Barcelona, der havde samme antal point.

I ligaen er vi stadigt kun nummer 2. Dnipro fører ligaen med 1 point ned til os.

Forandringer
Vinterpausen er dog blevet brugt kreativt. Sammen med resten af staben i Shaktar, har vi prøvet at foretage os nogen ændringer i taktikken, uden spillerne ville blive helt forvirret over alt for mange ændringer.

Vi valgt at trække vores DM op som CM. Derudover spiillede vi før med en indvendig angriber på den ene kant, det ændrer vi nu til at spille med fløjspillere på begge kanter.

Spillet var simpelthen presset for meget sammen omkring midten før. Vi er nødt til at prøve at åbne lidt mere op. Det er sgu frustrerende konstant at se spillerne ramme hinanden i ryggen i stedet for at se bolden gå i kassen.

Om jeg holder ved disse ændringer, må tiden vise, det skal i hvert fald prøves.

Eneste andre ændringer er lidt småjusteringer af, hvilke roller spillerne har på holdet, placeringerne er de samme.

Taktikken er nu en 4-3-2-1:

- 4-back kæde
- 3 centrale midtbanespillere
- 2 Fløjspillere
- 1 Komplet angriber
Logged


Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #6: 01 Dec 2014, 17:25 »

Fin opsummering og argumentation du har i fht. de taktiske overvejelser du har valgt at foretage dig. Og vildt nok at Barca bliver 3'er i puljen, pga. målscoren. Håber dine salg lykkedes til sommer Smiley
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

JKJ
Gæst
 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #7: 01 Dec 2014, 17:38 »

Den her må jeg hellere følge lidt med i.
Enkelt og nem at følge med i  Thumbs Up
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #8: 01 Dec 2014, 18:24 »

Fin opsummering og argumentation du har i fht. de taktiske overvejelser du har valgt at foretage dig. Og vildt nok at Barca bliver 3'er i puljen, pga. målscoren. Håber dine salg lykkedes til sommer Smiley

Takker, ja var sgu også overrasket over at de ikke klarede den videre. De 6 point fik de endda mod os ticked off , dvs kun 2 i alt mod Ajax og Lille, som jeg slog klart i alle 4 kampe. Håber sgu også jeg snart kan sælge ud, medmindre jeg skulle være så usmageligt heldig at vinde CHL i første sæson, for så er det jo videre til næste trin i challengen Smiley

Den her må jeg hellere følge lidt med i.
Enkelt og nem at følge med i  Thumbs Up

Det lyder godt JKJ, vil forsøge at holde den enkel og nem  Smiley
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #9: 02 Dec 2014, 12:57 »



SUCCES, MEN .......


Det er mildest talt gået rigtigt godt i Donetsk de sidste måneder, hvis man ellers holder med os orangeklædte. Vi har ikke tabt en kamp siden taktikken blev småjusteret lidt, og det kan man da kalde en succes. MEN jeg er bare ikke tilfreds, for det problem, ændringerne skulle løse, det er der stadigt. Jeg synes stadigt, at det er noget forkrampet bræk at se på nogen gange, hvor det hele bliver for centralt, og hvor modstanderne og mine egne spillere nærmest er i vejen for hinanden i en stor klump.

Det er dog knap så mange kampe, der udvikler sig sådan nu. Det er bare stadigt vildt frustrerende at se på. Vi har jo haft kampe med total over 40 chancer, uden at få bolden vippet ind i kassen. Det har givet nogle vildt dumme uafgjort.

Næste forsøg på en løsning bliver mere kamptræning i angribende bevægelser eller hvad det nu hedder. Samtidigt vil jeg holde mere øje med, om det er mod en bestemt type modstandere det sker. Har nemlig en ide om at det er mod hold, hvor vi er mega favoritter.

Ligaen
Titlen er tæt på at være i hus. Der resterer stadigt 2 kampe af ligaen for os, og med en enkelt sejr, så er vi sikre på at hive mesterskabet hjem, efter lidt hårdere kamp end jeg faktisk havde regnet med. Dog kan titlen komme i hus inden vi overhovedet kommer til at spille næste ligakamp om to uger.. Dnipro og Kiev skal begge have maksimum point i de sidste kampe for at kunne hente os, så sætter de begge point til kan vi også løfte pokalen.

Champions League
1. Knockoutrunde bød som bekendt på Atletico Bilbao. Jeg må indrømme, at det passede mig helt fint med et hold, der ikke lige frem hører til i Bayern eller Real Madrid klassen. Vi vandt dog også ret sikkert 2-0 i Bilbao. Derimod var det ikke lige en drømmestart vi fik hjemme i Ukraine. De slår kontra, efter at vi har haft hjørnespark, og en helt uopdækket Munian kunne score til 1-0. Bare 2 minutter senere får Bilbao straffe, som de heldigvis brænder. Alt dette indenfor de første 10 minutter. Vi kører dog sikkert sejren hjem bagefter og vinder samlet 5-1.

Kvartfinalen bød på et møde med Benfica (mit seneste hold i fm), som igen er mindst et lag under de helt store. Vi var endnu engang heldige med lodtrækningen, men vi skulle stadigt præstere.

Skandaløst nok fejler vi i første kamp på hjemmebane. 4 minutter før tid, udligner de vores 1-0 føring,på en tilbagelægning, hvor målmand Pyatov, der ellers står fremragende, ligner Michelin-manden helt fastlimet til stregen. Hold kæft hvor var jeg bare meget lidt tilfreds med 1-1. Tingene blev dog sat på plads i Portugal, hvor vi vandt 5-1.

Juventus venter nu i semifinalen, hvor den anden semi hedder Real Madrid vs. Atletico Madrid.

Truppen
Bernard er sur over jeg ikke gider sælge ham. Holdet brokkede sig men blev sat på plads.

Skaderne har haglet ned over os, og topscorer Luiz Adriano har slet ikke været med i foråret. Så småt er de fleste spillere ved at være tilbage, men man kan vist også sige, at det er ved at være slut på sæsonen. Håber dog at kunne gøre brug af de fleste i de sidste vigtige kampe.

Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #10: 04 Dec 2014, 13:05 »



AFSLUTNINGEN DEL 1


Foran os stod to meget vigtige kampe. Champions League semifinalerne mod Juventus var det vigtigste for alle i Shaktar netop nu. Godt nok havde unionen valgt, at der skulle spilles pokalsemifinaler før og mellem de to Champions League kampe, men ingen tvivl om at de ville blive nedprioriteret.

Inden en eventuel finale, var der så også lige de to sidste kampe i ligaen, hvor mesterskabet skulle sikres. Vi var i en rigtig god position til alle tre trofæer, men alt kunne stadigt gå galt.

Pokalturnering
Finalebilletten blev sikkert indløst med samlet 5-0 over Chornomorets. Reserverne, hvis vi da kan kalde dem det, gjorde det fortrinligt og legede sig nærmest vej til finalen.

Finalen blev ingen leg, men derimod en hård fysisk og til tider voldelig kamp mod D.Kiev. Ærkefjenderne var lige så tændte som os, men heldigvis vandt vi krigen 2-0, og kunne dermed løfte pokalen.

Ligaen
Endnu et trofæ kom i hus, da drengene hentede en 5-0 sejr i udekampen mod Vorskla. Dermed var sidste ligakamp overflødig, men ikke desto mindre vandt vi her 3-1 hjemme over Metalurg D, og spillerne kunne løbe en velfortjent hyldestrunde på hjemmebanen efter overrækkelsen af mesterskabspokalen.

Champions League
Første kamp var hjemme mod Juventus. Kampen gik faktisk meget nemmere end jeg troede, og vi vandt 3-1. To ting var dog totalt uacceptable. Vi skulle aldrig have lukket det mål ind og endnu værre, vi brændte straffe i kampen. Ikke et straffe, men hele to fucking straffespark ved stillingen 3-1. Finalebilletten både burde og kunne have været hjemme.

Det blev et drama ugen efter i Torino. Carlos Tevez var helt umuligt at styre, og med hattrick i kampen, var han Juventus helt store helt i sejren på 4-2. Det blev resultatet og dermed var vi videre trods nederlaget. Videre til den helt store finale. Ganske ufortjent efter blamagen i Torino, hvor vi lige så godt kunne have tabt endnu mere.

Atletico Madrid venter nu i finalen. Finalen der kan udløse billet til næste trin og et eventyr i England. Eller skal jeg blive flere sæsoner i Shaktar Donetsk.



Fortsættes...


Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #11: 04 Dec 2014, 14:33 »



AFSLUTNINGEN DEL 2


Finalen skulle spilles på det Olympiske stadion i München, og modstanderen hed som bekendt Atletico Madrid. Indrømmet, så kunne det have været en langt mere skrækindjagende modstander, men Atletico har dog alligevel en vis kaliber. Nerverne var i hvertfald på højkant, for i en finale kan alt ske. Det her var ikke bare en finale jo, det var også kampen der afgjorde, om jeg skulle blive i Ukraine, eller om jeg kunne fortsætte til trin 2 og sætte kursen mod England.

Det blev en vanvittig kamp. En kamp som vi dominerede både på chancer og boldbesiddelse, men dermed ikke sagt Atletico ikke var farlige, for det var de.

Da første halvleg næsten var gået begyndte dramaet for alvor. Vi havde haft et massivt pres mod deres mål, og på en friløber blev Luiz Adriano slagtet, og helt fortjent fik Ansaldi direkte rødt i det 46.minut.

Halvlegen endte målløs, men jeg var en lidt mere lettet manager nu. 11 mod 10 i en hel halvleg, jeg kunne nu begynde at skimte trofæet.

2. halvleg var knapt startet, da Atletico fik en kontra, og Griezmann gjorde det nemt til 1-0. Det var sgu ikke lige det jeg havde planlagt i pausen. Derfor var jeg også extra lykkelig da Adriano udlignede i det 62. minut.

Vores pres fortsatte og kun af og til kom Atletico til en halv chance, men alligevel skulle vi helt hen til det 82.minut inden der rigtigt kom knald på igen. Juanfran begik straffespark og fik sit andet gule kort, og dermed aufwiedersehen.

Anfører Srna og den mest rutinerede mand på holdet skulle eksekvere. HAN BRÆNDTE!

11 mod 9 og stadigt 1-1. Jeg stod hovedrystende på sidelinjen, da der pludselig igen blev fløjtet for straffe. Srna gik med bøjet hoved frem mod pletten igen. Sekunderne stod stille indtil han løb til bolden. 2-1!!!! Der var scoret, endeligt!

Mareridtet var dog ikke ovre. For i minuttet efter blev Taison skadet, og da alle udskiftninger var brugt, måtte vi spille videre med 10 mand. Få minutter senere blev mandskaberne udlignet da Fernando trak sit 2. gule kort og vi var også reduceret til 9 mand.

Det var enormt lange 2-3 minutter der stadig skulle gå. Atletico Madrid var faktisk uheldige, da de i de sidste sekunder ramte stolpen.

Sikke et drama det blev til den aften i München. 3 Røde kort, 3 mål, 2 straffespark og 2 hold med 9 mand.

Kampen var slut, og vi havde vundet den største pokal af alle, Champions League.





« Seneste Redigering: 04 Dec 2014, 14:40 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #12: 05 Dec 2014, 12:39 »



ENDELIG ENGLAND


Den nye klub
Efter succesen med Shaktar Donetsk stod det hurtigt klart for mig, at det var farvel og tak til det ukrainske. Succesen i klubben havde været stor, men landet tiltalte mig ikke synderligt. Der var også andre opgaver jeg skulle i gang med nu, for at komme videre med min målsætning. Næste stop på turen hed England. Ikke bare en af de der mellemklubber, nej jeg havde is i maven nok til at vente på, at en af de helt store klubber ville snakke kontrakt.

Der gik dog et halvt år inden der begyndte at ske noget i England. Trods flere forlydender om usikre sæder både I Tottenham, Chelsea og Arsenal, så skete der ikke noget før i Februar, da Tottenham henvendte sig. Under forhandlingerne stod det dog klart, at vi var for langt fra hinanden. Et budget på 37 millioner Dkr., var ikke nok til at opfylde mine ambitioner, selvom de indrømmet rent faktisk havde et lækkert hold. Jeg afslog dog, og fortsatte stille og roligt min efterhånden lange ferie.

Mourinho sad usikkert i sædet det meste af sæsonen og Manchester City var også ved at miste tålmodigheden med manageren, men der skete intet. Derfor brugte jeg, i juni måned, min backup plan. Hele tiden havde jeg i baghovedet at Arsene Wenger ville trække sig tilbage, og at det var en klub som bestemt var på min liste over drømmeklubber. (Havde dog gerne set det blev Chelsea eller Manchester City.).

Forhandlingerne gled nemt, dog var jeg ikke helt vild med den klausul, som Arsenal herrerne krævede, nemlig at jeg ikke måtte ændre i staben. Det var en mærkelig klausul i mit hoved, men jeg indvilligede, da jeg tænkte at det var begrænset, hvor meget de ville håndhæve den. (De mente det så rent faktisk.)

Dermed faldt valget på Arsenal, som jeg hele tiden havde haft i baghovedet, da jeg havde den viden om at Monsieur Wenger ville forlade pinden.

Målsætningen/Trin 2
Målsætningen eller rettere succeskriteriet i Arsenal er, at vinde mindst 2 mesterskaber de næste 4 år, samt slå eller tangere pointrekorden (95 point).
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #13: 05 Dec 2014, 13:43 »



UDSKIFTNING


Eftersom jeg hurtigt fandt ud af, at jeg ikke kunne sætte mit præg på staben, så måtte jeg jo nøjes med at gøre det på holdet. Jeg forsøgte ellers at hente Dennis Bergkamp ind som træner, men selv her sagde bestyrelsen: " Hov hov. husk nu den klausul". Sådan noget åndsvagt pis, men jeg må vente til næste år, og så vil jeg kræve det eller smutte. Vil i hvert fald true med det, smutter jo nok ikke alligevel.

Ud
Der skulle ryddes lidt ud i truppen i forhold til min taktik. Derfor måtte jeg skille mig af med Carzola, selvom jeg faktisk godt ville have prøvet at have ham, så ville han alligevel være i overskud. Carzola blev derfor sendt til A.C.Milan.

Mertesacker skulle bare skippes afsted. Hans alder og hans mangel på hurtighed gjorde mig slet ikke i tvivl. Det var dog ikke nemt, og vi måtte helt ned i 10 millioner før nogen bed på krogen, nemlig Liverpool af en eller anden mærkelig grund. Hvad fanden ville sidste års mestre med ham?

Den handel der gjorde mest ondt, var med netop den spiller som jeg glædede mig mest til at få under mine vinger, Eugene Konoplyanka. Sådan skulle det desværre ikke gå for Eugene var med det samme pengeliderlig og ville have fordoblet sin løn fra 650.000 om ugen til 1.300.000. Det gad jeg slet ikke høre på og vores forhandlinger brød hurtigt sammen. Gad vide om det var fordi jeg kom fra Shaktar Donetsk?

Jeg fik dog langt om længe sendt Konoplyanka afsted for en god sum. Startsummen var godt nok kun 152 mio., men ved hjælp af klausuler kommer handlen med PSG op på 365 millioner.

Sidst men ikke mindst så skulle et af Wengers indkøb ud af huset. Ömer Toprak var i overskud i forsvaret, efter at jeg selv havde handlet, så han røg til Inter for 67,5 mill.

Ind
Neven Subotic blev hentet i Dortmund for 160 millioner og skal køre rotation med de 3 andre centrale forsvarer.

Davide Anton skal dække hullet på den venstre back, hvor vi før kun havde Gibbs. 125 mill.

Til sidst er danske Viktor Fischer blevet hentet til at være backup på venstrekanten. 75 mill.

Dermed giver det et minus på 87 millioner indtil de sidste penge fra Konoplyanka kommer fra PSG.

Jeg havde i forvejen 500 millioner at bruge, men klubbens økonomi er faktisk ikke vildt imponerende på trods af det store budget, og det er da også en af grundende til at jeg ikke har handlet mere ind. En anden grund er også, at truppen lige nu passer fint til mine nuværende taktikker, men går dog og overvejer en anden taktik, og skal muligvis have hentet flere angribere. Nu må vi se om det bliver til nytår eller først til næste sommer. 1. sæson på trin 2, kan i hvert fald nu gå i gang.

« Seneste Redigering: 05 Dec 2014, 14:06 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor 2015
« Svar #14: 08 Dec 2014, 13:53 »



Sæson 1 ~ Part One


Efter en hård fredag & lørdag, blev der god tid til at færdiggøre sæson 1 i Arsenal i løbet af søndagen. Jeg har delt sæsonen op i to afsnit, så det ikke bliver en lang smøre.

Champions League

Forsvarende mester kunne jeg godt nok ikke kalde mig, da jeg jo som bekendt havde et års ferie inden, at jeg kom her til Arsenal. På trods af at trin 2 i denne challenge kun fokuserer på Premier League, så er Champions League altså stadig en turnering, som man vil langt i. Det skulle også vise sig i løbet af sæsonen, at en af profilerne var med til at gøre turneringen ekstra vigtig. özil forlangte nemlig at blive solgt i sommers, med mindre jeg kunne love ham at vi vandt Champions League, så det gav ligesom en ekstra motivation til at gå endnu mere efter pokalen.

Gruppespillet blev udtrukket således, at vi kom i gruppe med PSG, B.M.Gladbach og Olympiakos. Det gik rimeligt smertefrit på trods af at det oftest var mine 2. kæde spillere, som fik chancen i turneringen. Blandt andet endte møderne med Gladbach med hele 13-0 til os. Der var dog en enkelt smutter i Paris, hvor vi fik et nederlag på 3-2. Alt i alt var jeg dog godt tilfreds.

Min gamle klub Shaktar stod foran os i næste runde, og det gik nemmere end, jeg havde turdet håbe på. En sejr på samlet 10-0 og vi var videre til kvartfinalen. Her ventede PSV, som også fik en ordentlig røvfuld, og sagerne var afgjort allerede efter første kamp, hvor vi vandt 6-0. Det blev samlet til 7-0 og semifinalepladsen var hjemme.

I semifinalen var der Barcelona, Bayern og City tilbage. Vi trak City og skulle starte ude. Efter min mening spillede vi sæsonens eneste kamp, hvor vi ikke styrede begivenhederne. Vi var komplet uduelige, og var bagud med 3-0 allerede ved halvleg. Med opgivende attitude sendte jeg spillerne på banen til 2. halvleg i håb om bare en enkelt kasse. Men nej, resultatet blev 3-0, og vi var så godt som ude og farvel özil.

I returkampen kørte jeg meget på at motivere spillerne med at det var hævnens time, og om det var det der virkede eller hvad det var, det aner jeg faktisk ikke. Det kunne måske også være, at det hjalp en smule, at jeg for første gang sendte stærkest mulige hold på banen i Champions League. Vi fik dog først hul på bylden i 1. halvlegs overtid, så vi kom foran 1-0. Et massivt pres mod City havde vi hele kampen, men igen først i overtiden kommer det forløsende mål til 3-0. Vi havde satme sikret overtid, det havde jeg aldrig troet. I overtiden scorede vi yderligere 3 gange, og kunne række armene i vejret efter en sindsyg præstation. STATISTIKKEN taler vist for sig selv.

I finalen skulle vi møde Barcelona. De spillede sgu rigtigt barca bold, og kørte bolden godt rundt, men det var dog alligevel os, der vandt kampen med 3-0. Champions League finalen blev i øvrigt spillet i England på Wembley. Efter denne dag var lille özil igen en glad mand i Arsenal og heldigvis ikke længere utilfreds.

FA-CUP
Her gik vi også hele vejen, hvor vi blandt andet slog Liverpool og United ud på vores vej til finalen. I finalen ventede ærkerivalerne fra Tottenham, der ikke fik et ben til jorden i hele kampen, og blev sendt hjem med et 5-0 nederlag. Den anden pokal var i hus.

Skulle det blive til en treble og måske en pointrekord?




Fortsættes....

Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010