home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 992 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Sadam Hussein skal hænges
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Sadam Hussein skal hænges  (Læst 9386 gange)
Østergård
Ynglingespiller

Sv: Sadam Hussein skal hænges
« Svar #45: 02 Jan 2007, 17:12 »

Er enig i dig i at en eller flere livtidsdomme ville være mest fair ..

Men jeg tror at Saddam selv tror at han er en martyr !
Det er det jeg mener ..
Så må man jo kalde ham dum :d

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #46: 02 Jan 2007, 17:15 »

Det er det jeg mener ..

Jeg ved, at han ikke troede, at han var martyr. Han vidste han var det. Som hans forsvarsadvokat sagde, så frygtede han ikke døden, og han var fuldt ud indforstået med, at han skulle dø, på denne forholdsvis brutale måde, men man kan vel vende den om og sige, god det ikke var for 25 år siden i Frankrig.. Så havde det været gelantinen..

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

SirSøndergaard
Ynglingespiller

« Svar #47: 02 Jan 2007, 17:19 »

Det får vi nok aldrig svar på Østergård Opstemt .

Men han var sikkert skør nok til selv at tro det.

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #48: 02 Jan 2007, 17:51 »

Det er det jeg mener ..

Så skulle man jo bare have betalt for at have ham siddende i et fængsel, fordi han skal have mad og drikke osv. de kunne sikkert godt bruge pengene på noget andet end det i hvert fald. men det er selvfølgelig lidt barsk .. men med alt det han har gjort ved andre mennesker kan han have fortjent det, selvom han nok ikk mærkede det store hvis han knækkede nakken. Ellers er jeg imod dødsstraf i USA f.eks. fordi det tit er de forkerte der dør .. men her er der vidst ingen tvivl !

wirenfeldt
Gæst

« Svar #49: 02 Jan 2007, 18:01 »

hmm... mener bare de sagde noget andet for noget tid siden, men jeg er  ikke sikker
Nej, der er over en mands højde op til lemmen han stod på. Så han brækker nakken, og dør dermed på stedet.

wirenfeldt
Gæst

« Svar #50: 02 Jan 2007, 18:04 »

Synes du virkelig man skal have lidt respekt for Sadam Hussein? Har du tænkt på, hvor mange han har drabt, hvor meget skade han har forvoldt. Den mand har aldrig nogensinde haft respekt for nogle.
Okay, du nævner "hvor mange han har drabt".. Så du vælger at bekæmpe vold med vold? Du prøver at fortælle den mulimske verden, at drab og diktatur ikke accepteres i vores verden. Og måden du fortæller det på, er at tage hans egne midler, som du forbyder, i brug. Det er dobbelt moralsk så det gør noget.

Østergård
Ynglingespiller

« Svar #51: 02 Jan 2007, 18:09 »

ZaZZal @ mit svar til det , er faktisk det som wirenfeldt allerede har skrevet lige ovenover ..
Og ligemeget hvad, så er drab forkert ! Så må de koster de penge for statskassen !

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #52: 02 Jan 2007, 18:44 »

ZaZZal @ mit svar til det , er faktisk det som wirenfeldt allerede har skrevet lige ovenover ..
Og ligemeget hvad, så er drab forkert ! Så må de koster de penge for statskassen !

Ja okay .. fair nok du har jo ret Wink Smiley

SirSøndergaard
Ynglingespiller

« Svar #53: 02 Jan 2007, 19:18 »

Så du vælger at bekæmpe vold med vold? Du prøver at fortælle den mulimske verden, at drab og diktatur ikke accepteres i vores verden. Og måden du fortæller det på, er at tage hans egne midler, som du forbyder, i brug. Det er dobbelt moralsk så det gør noget.
Citat

Det jeg siger er, at han heller burde rådne op i et fængsel? Jeg har aldrig sagt man skal bruge vold, det fremgår ikke af noget hvad jeg har skrevet? Jeg respektere ham ikke, det er det jeg nævner og så siger jeg, at man ikke kan have respekt for en mand der har drabt som mange han har gjort? Der fremgår ikke noget i forbindelse med vold der?.

SirSøndergaard
Ynglingespiller

« Svar #54: 02 Jan 2007, 19:31 »

Jeg fik måske ikke besvaret det helt korrekt. Jeg synes det er naivt, at sige man ikke skal bekæmpe vold med vold, hvad skal man ellers gøre overfor en mand som ham? . Jeg ved godt det er er vold, at sætte Sadam i fængsel og lade ham rådne op, men det er en form for vold jeg sagtens kan forholde mig til, fordi det er det man kalder passiv vold. Det er en tynd argumentation at sige "bekæmpe vold med vold?" Hvad skulle man have gjort med Hitler og ja Sadam? Ham, bekæmpede man da også med vold, er det ikke iorden? Hvis ikke havde han drabt alle? Vold bliver jo bekæmpede med vold, bare i forskellige former?

Ja, så kunne det være man skulle begynde at diskutere, hvor vidt de forskellige former så går?

wirenfeldt
Gæst

« Svar #55: 03 Jan 2007, 00:11 »

Jeg er altså rimelig sikker på at han dør med det samme.. har set billeder hvor hans nakke var helt wasted
Det tror jeg ikke helt på. Han har jo det sorte klæde rundt om nakken.. Filmen virker vidst ikke på youtube mere, så endnu et link.

Gosser
Manager

« Svar #56: 03 Jan 2007, 00:15 »

Det er da helt 100, at han dør med det vuns!

Filmen er på www.eb.dk..

SoftChair
Lilleputspiller
*

« Svar #57: 03 Jan 2007, 01:00 »

Jamen så tror jeg da at jeg vil prøve mig frem med mit første indlæg.

Dødsdommen er jo udført, det kan der ikke ændres ved. Men jeg syntes at man bør overveje om det ikke var den forkerte retssag. Jeg ville klart påstå at retssagen var alt for subjektiv til at kunne retfærdiggøres. Jo, manden har nok ikke rent mel i posen, men alligevel. Er det ikke at underminerer begrebet ”en retfærdig retssag”? -  Selv Peter Lundin fik en.

Jeg syntes at det internationale samfund svigter, ved ikke kraftigt at have appelleret til at retssagen skulle føres ved den internationale krigsdomstol. Og jo jeg ved godt at krigen, der gik forud for hans tilfangetagelse, var uden FN mandat. Men når der så siden hen er kommet opbakning og tropper fra europæiske retssamfund, så som England og Danmark, så burde man fokusere internationalt frem for den amerikanske resultat politik.
De største tabere i denne sag er os danskere og andre nationer der støttede USA, men har en national straffelov uden dødsdom, og nu kan se passivt til mens Mr. Bush siger ”Se nu har vi befriet dem for Saddam”

-Jones   

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010