home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  1 Bruger, 660 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Fidusen bag et godt salg
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Fidusen bag et godt salg  (Læst 2178 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller

Fidusen bag et godt salg
« : 05 Nov 2006, 11:25 »

Jeg har flere gange oplevet at det kan være utrolig svært at sælge spillere til "over"priser eller blot spillernes pålydende værdi.

Eksempelvis har jeg senest oplevet i et spil med Roma at der, for en spiller der har en pålydende værdi på 2,6 mio £, ikke kommer nogen bud (selv om der er interesserede klubber) selvom jeg har sat hans salgsværdi ned til eks. 2 mio £ eller 1,5 mio £ eller endnu længere ned. Og når man så endelig får et bud, så kan man ikke forhandle buddet! Shockeret

Det er selvsagt ret frustrerende, når man ønsker at rydde op i klubben for at skaffe kapital til nyerhvervelser. Derfor har jeg valgt at oprette denne tråd - jeg ønsker at finde nøglen til et godt salg.

Ser frem til masser af input  Grin

philipo
Reserveholdsspiller

Sv: Fidusen bag et godt salg
« Svar #1: 05 Nov 2006, 11:56 »

Arhh nu troede jeg lige du havde et godt forslag Skuffet

Xbox 360: iphilipoxbox
PS3: iphilipo

ZhotLog
Gæst

« Svar #2: 05 Nov 2006, 11:59 »

At tilbyde en spiller ud er ganske udemærket måde at sælge spillere på.. Smiley

N17
Manager

« Svar #3: 05 Nov 2006, 12:10 »

Som så mange gange før, så sæt prisen lidt ned, og så sæt nogen penge på betaling over 12 måneder eller så videre.

Jeg fik bud på metzelder i dortmund. Et bud til hans værdi på 40 millioner, men der satte jeg den ned på 30 mill, også 70 millioner over 12 måneder + 20% af næste salg. Det accepterede de, men jeg sagde dog nej alligevel Smiley

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 05 Nov 2006, 12:25 »

Okay, jeg har ikke forsøgt mig så meget med at forhandle "penge over tid" med klubberne når de byder på mine spillere. Vil selvfølgelig helst have pengene up front  Wink

Jeg kan huske i CM01-02 hvor fidusen var at man skulle sætte sine spiller til salg billigt og når budene så kom, så skulle man sætte pengene til 0 og i stedet vælge exchange player med deres dyreste spiller. Derefter kom de med et penge bud, som var langt højere end man havde kunne få, blot med normal forhandling  Opstemt

Spørgsmålet er bare hvad fidusen er til dette spil....  Thumbs Up

donut17
Ynglingespiller

« Svar #5: 05 Nov 2006, 13:58 »

virker det med "penge over tid"?

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

-KNM-
Manager

« Svar #6: 05 Nov 2006, 14:02 »

Hvis du tilbyder ham til andre klubber betyder det at du er desperat efter at sælge. det udnytter andre klubber til at skaffe sig en billig spiller. Hvis det er klubben der henvender sig først, kan du forhandle prisen, ved enten at forhandle, eller afvise tilbuddet offentilgt.

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 05 Nov 2006, 14:13 »

Det er selvfølgelig rigtigt, men hvis man skal rense ud på sit hold, så har man jo ikke tiden til at vente til man har spillet den enkelte spiller nok til at han bliver wanted og der derfor kommer et bud på ham  Smiley

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 25 Nov 2006, 10:39 »

Nu har jeg efterhånden brugt noget tid på spillet.

Mine erfaringer siger mig at det hele handler om at gøre spilleren wanted. For de gode spillere man har så sker det oftest af sig selv, men hvad med for de "dårligere" spillere - de spillere der ligger i udkanten af truppen og man ønsker at sælge for at skaffe kapital til endnu større stjerner.

Min erfaring siger mig at det er nemmest hvis man sætter sine spillere til "not wanted by the club" og "unavailable for loan". Værdien af spilleren sætter man til det man nu ønsker han skal sælges for. Spilleren bliver nu wanted og har man is i maven og venter nogle dage, så kommer budene stille og roligt - er man ikke tilfreds med det første bud der kommer, afviser man budet med årsagen at "budet ikke er godt nok". Nye og bedre bud vil følge.

Denne metode har hjulpet mig til at sælge spillere fra mit 2. hold og u18 trup.  Smiley

Fm_Zep
Ynglingespiller

« Svar #9: 11 Aug 2007, 00:25 »

Jeg kan huske det fra et spil med Liverpool, hvor det var Lyon der ville købe Dirk Kuyt, de tilbød mig 70 mio. for ham og han var på det tidspunkt 114 mio. værd, jeg satte dem til at betale 80 mio. over 24 måneder og ville have dem til at betale 40 mio. i direkte betaling..De gik de med til og Kuyt fik ny arbejdsskive Smiley

Konklusion: Tror at det hjælper på handlen når man får dem til at betale over tid..Så virker det også mere overkommerligt bare at betal 200.000 om måneden eller sådan noget.

PS: Jeg regner i danske kroner!

Liverpool !!!

Brøndby !!!

M-T
Ynglingespiller

« Svar #10: 11 Aug 2007, 00:37 »

Jeg har ellers succes med at forhandle hver gang...
Det har altså også noget med tålmodighed at gøre. Allerede i min anden Silly Season, Bød Real Madrid 120 mio. kr. for Rosícky og hans vurdering var altså 90 mio. kr. Men jeg sagde at jeg ville have 150 .. Og det sagde de nej til. Men en uge efter bød de 150 på ham, men jeg forøgede til 200. Og igen nej, men til sidst en måned efter bød de 200.. Og jeg mente ikke jeg kunne presse citronen længere. Så jeg sagde ja..

''Arsenal, Arsenal FC, We're by far the greatest team, The world has ever seen''

SLEORT
Landsholdsspiller

« Svar #11: 11 Aug 2007, 09:49 »

Jeg har lige haft en irsk offensiv midt, ved navn Michael Noone. Som 21-årig spillede han en helt sublim sæson, hvor han scorede i halvdelen af kampene, og satte ny klubrekord for assists. Han ville så væk, hvilket jeg accepterede. Da var hans vurdering 13 mio, og jeg købte ham for 21 mio + 45%. Jeg lagde ud med at sige 39 mio, hvilket blev pure afvist. Så gik jeg længere og længere ned, men de blev ved. Til sidst gav Celtic (som jo alt andet lige må have en del kapital) et bud på 22 mio, som jeg nærmest blev nødt til at acceptere, mens jeg også modtog et latterligt lavt tilbud, på omkring 8 mio. og 20%.

Ærligt talt synes jeg det er for urealistisk, Celtic må sgu da ha' masser af købekraft, og skulle jeg vurdere ham til noget, ville det blive omkring 40 mio.

Fm_Zep
Ynglingespiller

« Svar #12: 11 Aug 2007, 15:07 »

Jeg har lige haft en irsk offensiv midt, ved navn Michael Noone. Som 21-årig spillede han en helt sublim sæson, hvor han scorede i halvdelen af kampene, og satte ny klubrekord for assists. Han ville så væk, hvilket jeg accepterede. Da var hans vurdering 13 mio, og jeg købte ham for 21 mio + 45%. Jeg lagde ud med at sige 39 mio, hvilket blev pure afvist. Så gik jeg længere og længere ned, men de blev ved. Til sidst gav Celtic (som jo alt andet lige må have en del kapital) et bud på 22 mio, som jeg nærmest blev nødt til at acceptere, mens jeg også modtog et latterligt lavt tilbud, på omkring 8 mio. og 20%.

Ærligt talt synes jeg det er for urealistisk, Celtic må sgu da ha' masser af købekraft, og skulle jeg vurdere ham til noget, ville det blive omkring 40 mio.

Ja, jeg følger mest af alt at man bliver snydt nogen gange. Man kan jo få så meget mere for nogen af de talenter man har, kan huske engang da jeg havde købt Kevin Mensah og han så blev til en stjerne i Brøndby og 20 mio. værd, og man får så mange bud som er lagt under værdien af ham, selvom han nok ville være 100 mio. værd eller sådan noget

Liverpool !!!

Brøndby !!!

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #13: 11 Aug 2007, 15:47 »

Jeg har rigtig gode erfaringer med at sælge en spiller for en del penge over tid, 6, 12 eller 24 måneder. Det er noget de købende klubber langt hellere vil gi end penge direkte her og nu. Og meget tit kan man også få en del flere penge for en spiller hvis man sælger til penge over til end penge her og nu.
Det er klart at man hellere vil ha pengene her og nu, men når det ikke kan lade sig gøre til den pris man havde regnet med er det altid det jeg plejer at gøre. Det virker som regel.

Vuelve la ilusión

Fm_Zep
Ynglingespiller

« Svar #14: 11 Aug 2007, 19:08 »

Jeg har rigtig gode erfaringer med at sælge en spiller for en del penge over tid, 6, 12 eller 24 måneder. Det er noget de købende klubber langt hellere vil gi end penge direkte her og nu. Og meget tit kan man også få en del flere penge for en spiller hvis man sælger til penge over til end penge her og nu.
Det er klart at man hellere vil ha pengene her og nu, men når det ikke kan lade sig gøre til den pris man havde regnet med er det altid det jeg plejer at gøre. Det virker som regel.

Max måneder er det 24?

Liverpool !!!

Brøndby !!!

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010