home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 246 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?  (Læst 6620 gange)
lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« : 09 Nov 2014, 21:43 »

Hej alle!
jeg håber i kan hjælpe for har snart slået min hånd til blods og min underbo kommer nok snart med en kalge!

Jeg er startet med FM15 og Aston Villa, men kan SLET ikke få det til at fungere...
Jeg har i preseason trænet taktik på FULD således at de kender taktikken... men for satan for det dog sejler.

jeg forstår intet af alle mine kampe som enten er dag eller nat... ingen ting vil lykkes mig og jeg bliver presset af selv den dårligste modstander!

Jeg har vedhæftet nogle billeder så håber i kan give nogle forslag til hvad I ville gøre!









Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #1: 09 Nov 2014, 21:57 »

Jeg har et par ting, som jeg ville gøre anderledes. For det første har jeg altid en boldvindende midt, da jeg tror på forsvaret skal bruge mindst en til agere stødpude foran 4-backkæden. De bliver overladt alt for meget til sig selv uden dette i mine øjne.

Der er også to instruktioner som modstrider meget. Du spiller til dels struktureret, hvilket gør at spillere skal stå fast i de roller de er blevet tildelt, uden for meget kreativ frihed. Dette kan være fint i nogle situationer, men det går bare ikke når du har "Be more expressive" markeret, da du faktisk beder dine spillere om at gøre to helt forskellige ting.

Derudover forstår jeg ikke du spiller "Kontra", samtidig med at du spiller med "Meget højere forsvarslinje". Når man vil spille hurtigt op af banen, for at ramme modtanderen på kontraangreb, er det ofte en god idé at lokke modstanderen frem på banen ved at stå dybere, så man kan ramme dem bag deres forsvarskæde.

Det fører mig hen til mit sidste punkt. Du har ikke særlig gennembrudsstærke angriberroller. Jeg ville personligt have en targetman/defensiv angriber/dybdeliggende angriber osv., og så en gennembrudsstærk som f.eks. skarpretter, fremskudt angriber osv. ved siden af.  :-)
Logged

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #2: 09 Nov 2014, 21:58 »

Der er nogle ting, som falder mig ind, når jeg ser dine screenshots, uden selv at have afprøvet FM15.

Først og fremmest, så har du to centrale midtbanespillere, som sådan set har tilladelse til at fjerne sig fra sin position i nogen grad. Dermed mangler du den kontrollerende/boldvindende midtbanespiller. Derudover så har du jo vanvittig mange instruktioner! Skær ned på dem og vælg kun de vigtigste. Derudover er der også nogle af de instruktioner, som ikke giver så meget mening. Du spiller med høj bagkæde, men har egentlig ikke specielt hurtige midterforsvarer. Du vil gerne spille i høj tempo, men har du spillerne til at spille i høj tempo? Umiddelbart går jeg ud fra, at en stor del af dine kampe bliver domineret af din modstander, hvorfor det måske vil være overflødigt at skulle diktere tempoet i kampen fra din side.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #3: 09 Nov 2014, 22:02 »

Jeg mener faktisk godt man kan spille i højt tempo med dårlige spillere. Det kræver nok bare, at man er lidt ekstrem. Jeg har i hvert fald haft god succes med at spille i ekstremt højt tempo, spark bolden hurtigt frem osv. Det gav mig blandt andet en 7. plads med Crystal Palace i første sæson i FM 14. Men du har ret i at det i visse situationer kan være at skyde sig selv i foden. Hvis man f.eks. prøver at spille boldbessidende i et højt tempo, kræver det at man har bedre spillere til rådighed. :-)
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #4: 09 Nov 2014, 23:59 »

Som Svartovich er lidt inde på så har du 2 spillere som gerne vil trække ned i banen.

Det er fair nok at køre med targetmand, men så skal makkeren være lidt mere offensiv.
Dvs - ingen dybdeliggende, falsk 9'er eller defensiv angriber.
Jeg vil selv køre en targetmand (support) med en fremskudt angriber ved siden af. Men har du en skarpretter i truppen, så kan det vise sig at være guld værd.

Dernæst, så ville jeg køre med en box-to-box og boldvindende midtbanespiller i maskinerummet. Alternativt kan den boldvindende være en central midtbane (forsvar) være en mulighed.
Jeg ved ikke hvad der fungerer bedst i dette spil.

De øvrige roller til spillerne er jeg enig nok i.

I forhold til holdinstrukser, så har både Cristiano Doni og Svartovich kommenteret på det meste, hvor til jeg er enig i de ting de lister op.
Jeg vil så tilføje, at jeg ville droppe "use tighter marking", da du let risikerer, at de bedste angriber snildt kan snyde dig her.
Som regel vil jeg kun bruge den, hvis jeg virkelig er et top hold med knaldgode defensive spillere.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #5: 10 Nov 2014, 08:25 »

tak for alle de hurtige svar!! - det er altid dejligt at få nogle flere øjne til at kigge på det!
Og ja, i har ret i jeres svar, jeg har nok bare set mig blind på mange af mine fejl... Jeg prøver at give en update når jeg kommer hjem.

men jeg tror jeg vil holde mig til 2 taktikker, denne 442 contra - og så muligvis en offensiv 4-2-3-1...

Logged

Mifez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #6: 10 Nov 2014, 08:33 »

Derudover ville jeg være varsom med at have en så høj defensiv linje og samtidig mega højt pres. Det vil, især mod bedre modstandere, skabe en masse plads bag din defensive kæde. Hurtige angribere/kantspillere vil udnytte dette rum. Hvis man kommer uden om dit første pres så er der åbent hele vejen derned Smiley
Logged

Halli Hallo og lige et øjeblik...

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #7: 10 Nov 2014, 09:44 »

Den er gal med den høje bagkæde og så "pass more directly" - du inviterer jo direkte til friløbere til modstanderen.

Når man spiller direkte, så forsøges der jo at iscenesætte angrebene tidligt - det kan resultere i flere afslutninger - men naturligt nok også mange flere boldtab.
Og her bliver du ekstrem sårbar fordi du så står så højt..

Så det er nok den grundlæggende strategi der skal gennemtænkes igen.

Enten står du dybt, spiller meget direkte, og med fremskudte angriber/måljæger på toppen - du skal erobre bolden dybt i banen, og slå den hurtige og afgørende pasning til den hurtige angriber/kant som bliver farlig herfra.

Vil du gerne spille med højere pres - så er det også fint. Men så hedder det boldvindende midtbane+playmaker centralt, hold i bolden i stedet for direkte pasninger og en dybdeliggende/targetman som angriber på toppen + en grundlæggende mere offensiv tankegang (ikke kontra - men som min. standard i filosofi)

Du har jo fine muligheder til begge taktikker, i form af en hurtig Weimann og en brølstærk Benteke (når han ikke er skadet Wink).


Du mixer lidt de to verdener i nuværende taktik. Smiley
« Seneste Redigering: 10 Nov 2014, 09:46 af champione » Logged

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #8: 10 Nov 2014, 15:24 »

Igen tak! - ja, der må være meget der kan jeg ændre! tror lige min taktik skal have en opsang Wink

jeg vil give lyd fra mig når jeg har prøvet at ændre lidt mere til og spille nogle flere kampe Wink
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #9: 10 Nov 2014, 15:50 »

Husk, bare fordi første eller anden kamp ingen succes er, så giv lige taktikken noget tid Smiley
Man kan jo ikke forvente resultater med det samme - især ikke når man skifter en del midt i sæsonen.

Men smid lige screens op af taktik og resultater når du er klar til at evaluere Thumbs Up.

Håber at du kommer på rette spor.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #10: 10 Nov 2014, 18:45 »

så blev jeg fyrret!
Det er 1.gang siden fm12 at jeg er blevet fyrret! - men 1 gang skal jo være den første!

Tror sku lige jeg skal vænne mig til fm15....
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #11: 10 Nov 2014, 20:22 »

Det var nok dødsdømt fra start af.
Op på hesten igen og implementer dine ændringer. Smiley
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

arcadion
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #12: 14 Nov 2014, 16:38 »

Jeg vil anbefale dig at læse disse to "guides", der giver et væsentligt bedre indblik i, hvordan man bygger en taktik op fra bunden i FM. Der er også andre der kommenteret til denne tråd, som formentlig ville have godt af også at læse den, når de kritiserer dig for ikke at have en midtbanespiller der "agerer stødpude", for så efterfølgende at anbefale dig en boldvindende midtbanespiller, der løber rundt på hele banen.


http://community.sigames.com/showthread.php/375632-Pairs-amp-Combinations-The-Complete-Series-*UPDATED*?s=b5350288c916e9a2818647dda324026b

http://community.sigames.com/showthread.php/366111-How-to-Play-FM-A-Twelve-Step-Guide?s=b5350288c916e9a2818647dda324026b
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #13: 14 Nov 2014, 17:12 »

Det er korrekt at en boldvindende dækker meget af banen. Blandt andet derfor jeg også foreslår en central midtbane (forsvar).
Alternativt kan man køre boldvindende (support) og defensiv playmaker (forsvar).

Mange kombinationer. Det er jo hvad man er til Thumbs Up
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: HJÆLP! jeg bliver sindsyg! hvad gør jeg galt?
« Svar #14: 18 Nov 2014, 17:36 »

Hej igen!
Mange tak for alle jeres svar... jeg har prøvet mig frem og tror at jeg igen er på rette bane...
1: eftersom jeg blev fyret i Aston Villa så startede jeg med Toulouse, et middelhold i den franske liga, som jeg synes havde et ok hold.
2: jeg prøvede at lave en taktik hvor jeg havde bolden i egne rækker(jo mindre modstanderen har den, jo mindre kan de vel score? Peace )
3: mit forsvar skulle undgå fejl og det skulle være simpelt.
4: jeg har nu igen fundet lidt momentum og tror på den placering til kval næste år.
Her kommer billeder af mit nye spil:








 

tak til alle for hjælpen indtil videre! Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010