home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 281 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)  (Læst 7505 gange)
Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« : 09 Nov 2014, 13:27 »

Hej derude!

Det er nu efterhånden en mindre evighed siden jeg har besluttet mig for at logge ind på FmF, på trods af at det er et sted jeg har spænderet utrolig meget tid førhen. Men tingene ligner jo sig selv herinde, så jeg er nok alligevel ikke gået glip af det store Peace

Anyways, så er min trang til at spille FM igen kommet frem i mig, efter at den blev godt og grundigt slukket da jeg købte 14'eren... Synes virkelig ikke jeg havde nogen som helst indflydelse på hvordan spillerne spillede (de spillede primært bare dårligt, lad os sige det sådan) og jeg blev for første gang, i min lange FM-karriere, fyret i et FM-save - og så skete det endda to saves i træk. Det spil har ledt til mange utrolig vrede tider, og var med til fuldstændig at slukke min gejst for Football Manager.

Nu gjorde jeg til gengæld det for en måneds tid siden, at jeg hev mit gamle yndlingsspil, FM12, frem fra hylderne, og hold kæft hvor er det bare lige så fedt som jeg husker det!

Men nok om det - mit spørgsmål er ganske simpelt:
Er FM15 værd at bruge tid og penge på, og har det ændret sig i en positiv retning fra FM14, som jeg overhoved ikke brød mig om?

På forhånd mange tak! Thumbs Up

Mvh. Oli-drengen
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #1: 09 Nov 2014, 13:40 »

Kort sagt: Nej.
Men det er bare min mening, og andre vil være mere end uenige Smiley

Jeg synes ikke dette års version byder på noget nyt i forhold til sidste års, udover et opdateret interface (som jeg ikke kan lide), og et opdateret scouting-system (som jeg godt kan lide). Generelt har jeg et problem med interfacet, de urealistiske mange skader og de retarderede forsvarer og målmænd. Men man kan jo håbe på at det bliver patchet om nogle måneder.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #2: 09 Nov 2014, 13:51 »

Det der med urealistisk mange skader oplever jeg slet overhovedet ikke Gungner. Kun i mit første spil, men det var fordi jeg trænede mine spillere for hårdt. :-)

Jeg elsker det nye interface. Er ikke så vild med farverne, men selve opsætningen synes jeg er bedre end nogensinde. Det minder om de bedste CM spil. Jeg har dog hentet et skin, da jeg som sagt ikke er kæmpe fan af selve designet mht. farver osv.

Jeg må dog give Gungner ret i, at ME'en ikke er den bedste. Der sker lidt for mange umotiverede og urealistiske fejl fra forsvar og målmænd. Og det er ikke kun for ens eget hold, der sker også for modstanderen.

Jeg har bare lidt svært ved at svare på dit spørgsmål Oli, da jeg ikke så FM 14 som et dårligt spil. Jeg synes hverken det var svære eller lettere end tidligere udgaver. :-)
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #3: 09 Nov 2014, 13:56 »

Jeg synes nu heller ikke at FM'14 var et dårligt spil. Det er det (ifølge Steam) jeg har spillet mest af dem alle siden FM'10. Jeg var ret glad for 14'eren.
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #4: 09 Nov 2014, 14:01 »

FM15 er efter min mening mere end værd at købe!

Det med de mange skader har jeg heller ikke oplevet. Skadesfrekvensen ligger på et meget realistisk niveau ift. den virkelige verden. Det kan som sagt ikke undgås, at en af dine profiler vil blive skadet før eller siden.

Angående det nye interface, må jeg konstatere at SI har skudt papegøjen den her gang. Nøøj, hvor er det bare nemt, overskueligt og ligetil. Det er sådan en feature jeg har efterspurgt i lang tid. Nu skal du ikke igennem alverdens "tabs" for at se din transferhistorik eller dit personale.

De opdaterede ME'en d. 3. eller 4., så ingen retarderede målmænd eller forsvarsspillere længere. Antallet af rebounds og mål på direkte frispark er blevet reduceret med ca. 90%. Spillet er blevet meget mere realistisk nu og at dømme hele FM15 ud fra betaen, kan jeg ikke selv stå inde for. Alle forventede, at der ville ske massive ændringer, hvilket der også gjorde. Spillet kørte også fint førhen, men nu kører det bare endnu bedre.

Alt i alt, FM15 minder på rigtig mange parametre om FM14, ligesom at FM14 også mindede meget om FM13. Forskellen er bare, at 3D-motoren er blevet meget flottere og derudover er jeg helt oppe og ringe over det nye scoutingsystem.
Logged

Thaurat al Shabab

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #5: 09 Nov 2014, 14:04 »

Okay, tak for svarene, drenge Smiley

Nu må jeg lige se hvad andre folks mening er, men for at specifisere det lidt mere, så var der nogle helt basale ting jeg ikke kunne lide ved 14'eren:
Synes det var noget nær umuligt at komme ind i en længere stime af sejre, og i de 10 sæsoner-ish jeg spillede sammenlagt i 14'eren, husker jeg ikke mange gange hvor at jeg vandt mere end 2-3 kampe i streg, i sær pga. den latterlig store forskel der er på hjemme- og udebanekampe i spillet. En anden ting er at jeg prøvede at have mange forskellige klasseangribere i mine saves, og ligemeget hvilken hvor god en angriber jeg havde med at gøre, eller hvilken rolle jeg spillede dem i, kunne mine angribere ikke finde ud af at lave mål for mig. Jeg har muligvis set mig en anelse sur på spillet, men jeg kan bare ikke fatte hvordan at det, på trods af at jeg har lagt så mange timer i den taktiske del af spillet, at jeg så stadig kan formå at tabe 4-0 til ligaens bundprop. Så foretrak jeg mere FM12, som efter min mening var mindre op til tilfældighederne.

Jeg ved ikke om det muligvis bare er mig der har spillet spillet "forkert", men ville bare høre om nogle andre har haft lignende problemer med FM15.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #6: 09 Nov 2014, 14:07 »

FM15 er efter min mening mere end værd at købe!

Det med de mange skader har jeg heller ikke oplevet. Skadesfrekvensen ligger på et meget realistisk niveau ift. den virkelige verden. Det kan som sagt ikke undgås, at en af dine profiler vil blive skadet før eller siden.

Angående det nye interface, må jeg konstatere at SI har skudt papegøjen den her gang. Nøøj, hvor er det bare nemt, overskueligt og ligetil. Det er sådan en feature jeg har efterspurgt i lang tid. Nu skal du ikke igennem alverdens "tabs" for at se din transferhistorik eller dit personale.

De opdaterede ME'en d. 3. eller 4., så ingen retarderede målmænd eller forsvarsspillere længere. Antallet af rebounds og mål på direkte frispark er blevet reduceret med ca. 90%. Spillet er blevet meget mere realistisk nu og at dømme hele FM15 ud fra betaen, kan jeg ikke selv stå inde for. Alle forventede, at der ville ske massive ændringer, hvilket der også gjorde. Spillet kørte også fint førhen, men nu kører det bare endnu bedre.

Alt i alt, FM15 minder på rigtig mange parametre om FM14, ligesom at FM14 også mindede meget om FM13. Forskellen er bare, at 3D-motoren er blevet meget flottere og derudover er jeg helt oppe og ringe over det nye scoutingsystem.

Det kan jeg så slet ikke nikke genkendende til... Jeg oplever stadig de fejl...
Logged

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #7: 09 Nov 2014, 14:11 »

Af de enkelte videoer jeg har set på nettet, synes jeg også det nye interface ser super fedt ud! Og jeg må da også lige prøve at tjekke demoen ud til en start for at for at se hvordan det funger i praksis. (:

Antallet af rebounds og mål på direkte frispark er blevet reduceret med ca. 90%.

Det håber jeg sandelig at der er en sag i, for hold da helt op hvor indkasserede jeg mange mål på rebounds, målmænd der laver selvmål med ryggen efter at bolden rammer stolpen, etc...
Logged

0603anderss
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #8: 09 Nov 2014, 14:18 »

Jeg oplever også stadig uhyggelig mange målmandsdrop, og det er allerede begyndt, langsomt, at dræbe min motivation, og det ligner ikke, at der er blevet ændret på det, efter den fulde version er kommet på 'gaden'.

Interfacet er udmærket, og der er blevet lavet nogle spændende updates udenfor ME'en. Dog er det jo på banen, at tingene afgøres, så når der er alvorlige problemer med kampmotoren, så er alt det andet lidt ligegyldigt for mig.

Jeg er generelt rigtig dårlig til FM, men det har jo intet med mine taktiske evner at gøre, når keeperne laver fadæser efter behag. Det er sgu latterligt. Det er alt lige fra bløde skud lige på, der går ind langt udefra, fejlvurderinger på dødbolde og håbløse igangsættelser.
« Seneste Redigering: 09 Nov 2014, 14:20 af 0603anderss » Logged

Simply Arsenal.

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #9: 09 Nov 2014, 14:20 »

Af de enkelte videoer jeg har set på nettet, synes jeg også det nye interface ser super fedt ud! Og jeg må da også lige prøve at tjekke demoen ud til en start for at for at se hvordan det funger i praksis. (:

Det håber jeg sandelig at der er en sag i, for hold da helt op hvor indkasserede jeg mange mål på rebounds, målmænd der laver selvmål med ryggen efter at bolden rammer stolpen, etc...

Skal jeg finde opdateringsnyhedern e frem eller hvad?  Grin

Efter dagen de patchede, er spillet blevet markant bedre. Det var som sagt en beta. En beta er et ufærdigt produkt, hvor hovedkundekredsen får lov til at komme med feedback på eventuelle bugs/fejl, som SI så retter.
Hvis i tager to minutter af og læser lidt omkring på deres officielle forum er hovedmængden af beta-testere også meget tilfredse med de nuværende ændringer, men der er selvfølgelig stadigvæk små formelle fejl, som ligastrukturen i den danske 2. division mm.

Det i dømmer ud fra, var en beta-udgave, hvilket er et ufærdigt produkt. Når i åbner jeres FM, står der noget i retning af "15.0.3", dvs., at der allerede har været omkring tre patches, hvori der har været markante ændringer.
Logged

Thaurat al Shabab

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #10: 09 Nov 2014, 14:22 »

Jeg må blankt erkende, at jeg slet, slet, slet ikke på nogen måde oplever den mængde "fejl", som jeg gjorde for en uges tid siden. Spillet er blevet meget bedre og finpudset i den forstand, at kampene er blevet gjort mere realistiske.
Det eneste jeg oplever for tid til anden er, at mine spillere ikke går efter bolden på offensive hjørnespark. Det sker ofte, at de bare står og kigger og den derefter cleares.
Logged

Thaurat al Shabab

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #11: 09 Nov 2014, 14:33 »

Jeg takker mange gange for jeres uddeling af visdom Peace

Ej, jeg må lige selv finde frem til hvilke nye features spillet byder på, og så kommer jeg højst sandsynligt alligevel nok til at købe det. Så må vi jo se om det er noget jeg kan holde liv i, og forhåbentlig ikke miste motivationen ligesom sidste år.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #12: 09 Nov 2014, 14:33 »

Jeg har ikke spillet Betaen, og bedømmer ikke ud fra den.
Jeg oplever stadig de fejl i den færdige udgave.
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #13: 09 Nov 2014, 15:11 »

Jeg har ikke spillet Betaen, og bedømmer ikke ud fra den.
Jeg oplever stadig de fejl i den færdige udgave.

Jeg oplever dem ikke mere efter de har udgivet spillet og der er kommet patch dertil..
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Svartovich
Gæst
 
Sv: FM15 - Et go eller no go? (Forskel fra 14-15)
« Svar #14: 09 Nov 2014, 16:07 »

og de retarderede forsvarer og målmænd. Men man kan jo håbe på at det bliver patchet om nogle måneder.
Jeg kom lige til at tænke på noget. Hvordan ved du at målmænd og forsvarer er retarderede? Spiller du ikke kun tekstbaseret, eller forveksler jeg dig med en anden? Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010