home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 390 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Lower League Management
| | |-+  The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding  (Læst 33089 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #15: 08 Nov 2014, 15:41 »

Ifølge reglerne fra FM 14 er det ikke tilladt at bruge databaser. Smiley


Ja jeg kunne jo selvfølgelig have læst regelsætet igennem mere grundigt  Thumbs Up
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Svartovich
Gæst
 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #16: 08 Nov 2014, 15:44 »

Tja, det står jo ikke i de nye regler, så det er vel klart nok, at du ikke har set det. Det er kun fordi, at jeg har kigget alle de gamle Lutz tråde igennem, at jeg kunne huske det. Tunge
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #17: 08 Nov 2014, 15:50 »

Haha - den tager jeg på min kappe. Altså, umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle være tilladt, men tænker bare at sandsynligheden for at du får job i de lavere rækker i England og Tyskland er meget højere end alle andre steder og det kan måske gøre det lidt kedeligt? Men hvad siger I andre?
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #18: 08 Nov 2014, 15:55 »

Jeg kan heller ikke se, hvorfor det ikke skulle være tilladt. Synes dog det er overflødigt, da man allerede fra start, får tilbudt jobs i større ligaer. Smiley
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #19: 09 Nov 2014, 10:40 »

-   "Staff Responsibilites/Ansvarlig for staben". Dette er med til at forøge realismen markant, da der næppe er mange managers der har som deres ansvarsområde at bestemme hvor ens talentspejdere skal søge efter nye spillere henne osv. Selvfølgelig gør det dit arbejde, som manager, markant sværere, da du nu vil være meget mere afhængig af andre personer. Men sådan ser virkeligheden i den store fodbold-verden også ud. Derfor skal alle parametrene inde i "Staff Responsibilities/Ansvarlig for staben" været sat til at blive styret af en anden person end dig selv, med undtagelse af "Hires/fires all other staff/Ansætter/Afskediger al andet personale" og alle ting under "Træning". Selvfølgelig også hvis man ikke har en sportsdirektør, så er der flere ting man selv er ansvarlig for, såsom kontraktforlængelse r osv.
Vil dette sige at man ikke selv må være ansvarlig for at sige ja og nej til et spillersalg / spillerkøb? Shockeret
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #20: 09 Nov 2014, 10:43 »

Hvis du har en sportsdirektør, så skal han være ansvarlig for det. Hvis ikke, så kan du godt selv stå for det.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #21: 09 Nov 2014, 10:44 »

Okay, tak for svaret. Bestemmer jeg selv, om jeg vil fyre min sportsdirektør?
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #22: 09 Nov 2014, 10:45 »

Nej - det er chairman/owner/managing director der skal stå for det. Ellers giver reglen ikke så meget mening.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #23: 09 Nov 2014, 10:48 »

Er selv i en lille krise i det franske, da alle talentspejdere der søger stillingen i klubben vil have markant mere i løn end jeg kan give, så er uden talentspejdere. Opstemt
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #24: 09 Nov 2014, 10:51 »

Nej - det er chairman/owner/managing director der skal stå for det. Ellers giver reglen ikke så meget mening.
Puha, hader ikke at have kontrol over sådan noget. Opstemt
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #25: 09 Nov 2014, 11:01 »

Puha, hader ikke at have kontrol over sådan noget. Opstemt
Enig - det gør det markant sværere ihvertfald!
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #26: 09 Nov 2014, 12:10 »

Har tilføjet den her regel:
- Hvis man har en sportsdirektør, så er han selvfølgelig ansvarlig for transfers, men man kan skubbe ham lidt i den rette retning, ved at få ham til at foreslå mulige indkøb. Her er det også vigtigt at nævne, at han selv skal forsøge at lave handlen. Dette bliver gjort inde i Transfer Centeret.
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #27: 10 Nov 2014, 10:53 »

Efter mit mislykkede forsøg pga. åndssvag ligasammensætning, kribler det da lidt i fingrene for at prøve dette igen. Jeg føler dog stadig ikke voldsomt for at investere i FM15 endnu, så det kan være at jeg, indtil det øjeblik kommer, giver det et skud i FMC14 i stedet Smiley
Logged



NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #28: 10 Nov 2014, 11:19 »

Har tilføjet den her regel:
- Hvis man har en sportsdirektør, så er han selvfølgelig ansvarlig for transfers, men man kan skubbe ham lidt i den rette retning, ved at få ham til at foreslå mulige indkøb. Her er det også vigtigt at nævne, at han selv skal forsøge at lave handlen. Dette bliver gjort inde i Transfer Centeret.

Den er ret smart den nye feature, med at han foreslår 3 spillere til en position og så fortæller han ham, hvilke targets han skal gå efter. Jeg er selv fan af dette i et alm. spil, da det ofte kan give ideer til hvad man skal købe - men i et pfannenstiel spil ser jeg det som en genialitet og noget man burde benytte sig meget af - da jeg tænker det er sådan spillere bliver købt irl, sportsdirektøren smider nogen navne i luften, men snakker lidt om hvem der bedst udfylder rollen og vælger der af dem man tænker passer ind.

I øvrigt opdagede jeg lige denne tråd ved hjælp af g00n, så jeg holder mine spørgsmål og reglændrings foreslag her til, jeg tror jeg kommer på banen i aften :-)

Når det kører af pis i det alm. spil, kan man altid lave lidt pfannenstiel challenge, så bliver man knap så pissed når det går af h-til  Tunge
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, spørgsmål og tilmelding
« Svar #29: 10 Nov 2014, 17:06 »

Yeah - helt enig. Er en virkelig genial funktion - brugte den også ret meget i FM14eren.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010