home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 220 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Blive bedre til FM
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Blive bedre til FM  (Læst 6494 gange)
vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Blive bedre til FM
« : 01 Nov 2014, 00:24 »

Hej jeg syntes at FM er et pisse fedt spil men jeg er bare ikke særlig god til det og bliver tit fyret. Har i nogle råd til hvordan jeg kan blive bedre?
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #1: 01 Nov 2014, 00:33 »

Lade være med at handle første vindue, indtil du har godt styr på din taktik og på kun at købe det nødvendige, ellers vil der komme negative resultater, stort set uanset dit hold.

Holde fast i en taktik, det hjælper ikke noget at flyve fra den ene taktik til den anden hver gang du taber en kamp, for så kommer dit hold aldrig til at lære noget.

Lade være med at gøre ting som pisser dine spillere af, som at sælge deres bedste ven, eller love nogen spilletid og så ikke holde det.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #2: 01 Nov 2014, 00:36 »

Okay tak vil prøve nogle af dine råd Wink
Logged

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #3: 01 Nov 2014, 00:42 »

Den rigtige taktik sikre resultater = din overlevelse  Wink
Logged

Supra Societatem Nemo

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #4: 01 Nov 2014, 16:34 »

taktisk skal du finde en balance mellem offensiv og defensiv og bindeledene mellem forsvar og midtbane og mellem midtbane og angreb, så der ikke er så langt mellem kæderne.
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #5: 04 Nov 2014, 10:43 »

Jeg synes hver gang at der kommer en ny FM, så skal jeg starte fra bunden af med ny taktik og det ender som regel ikke godt. Jeg prøvede at bruge den fra FM14, men det virkede ikke.

Jeg kan se nogle af jer har rimelig let ved at få resultater og i bare køre derud af. Hvad er det i lige gør at det kører så godt for jer?

Har jeg ret i at det er næsten er vigtigere med de individuelle spilindstillinger, end selve formationen?

Jeg prøvede flere forskellige formationer med nottingham forest og det gav ikke nogen effekt.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #6: 04 Nov 2014, 10:57 »

Vijofrech: Hvis du tænker på de gange, at du har haft et succesrigt spil, hvad har du så gjort rent taktisk og indkøbsmæssigt? Smiley

Medgiver gerne, at FM kan være svært. Synes det skifter fra udgave til udgave. Med to sæsoner er jeg allerede nået længere i betaen, end jeg gjorde i hele FM14, men det skal være muligt at sammensætte en fornuftig taktik. Der er lige udgivet to guides fra crewet, som uden, at jeg har benyttet mig af, lyder ganske fornuftige. Smiley
Logged

Magnusmoeslund
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Blive bedre til at spille FM
« Svar #7: 04 Nov 2014, 22:56 »

Hej allesammen.
Jeg har en god ven, der spiller en del FM, men ikke er aktiv på siden her.
Han skrev så dette, og bedre mig om at smide det ind på forummet herinde Smiley
"Hej. Jeg har spillet fm i flere år nu, men jeg føler ikke jeg er særlig god til det eller blivt bedre til det.
Jeg opnår ikke just nogle imponerende resultater i mine saves. Fx. Har jeg nu spillet første sæson med Cardiff, og det endte kun med en 11 plads.. Jeg vil bare lige spørge jer:
-hvordan bliver man god til fm, og hvad skal der især lægges vægt på?
- hvad er vigtigt når man lave en taktik?
- hvor vigtigt er hold- og spillerinstrukser, og har i gode råd til det?
- mine spillere går ofte ned i egenskaber. Hvordan gør i med træningen?
- og hvor vigtigt er ting som: preseason, pressen, moral hos spillerne og teamtalks, og hvordan udfører i disse ting bedst?
Håber meget i kan hjælpe Smiley
Hilse en desperat fm spiller. "
Logged

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blive bedre til at spille FM
« Svar #8: 04 Nov 2014, 23:19 »

Altså det jeg gjorde var bare at nørde det af dagen lang, så har jeg så fået en del erfaring. Og ved hvor ca. 90% af alle ting ligger rundt i spillet.
- Fokuser, koncentration og så tænkt lidt kreativ. Det er roden i alt.
- Hold dig til højst 3 taktikker, og vær sikker på at dine spillere lærer dem. Og vær forberedt på det uforventet og overrask dine modstandere med forskellige instrukser og spillerroller.
- Er dine kanter offensive, ville jeg nok ikke spille i en off-mentalitet. og omvendt self.
- Find de rette trænere, og gør træningen hårdere og bed din ass. om at give dem individuel-træning.
- PreSæson er nok der hvor du sætter holdet sammen og finder den rette taktik. Pressen er lidt mindre nødvendig i modsætning til Spillernes moral og TeamTalk.

Håber det vil hjælpe Wink
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Magnusmoeslund
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #9: 05 Nov 2014, 11:26 »

Er der flere der kan dele deres erfaringer? Opstemt
Logged

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #10: 05 Nov 2014, 11:43 »

Er der flere der kan dele deres erfaringer? Opstemt

Sørg for virkelig at bruge kampforberedelse, og træn både defensivt, offensivt, boldkontrol gennem hele sæsonen, og lad dine spillere være helt spillet ind i din taktik, inden du beslutter dig for, at den er elendig og du skal prøve noget nyt. Og så det bedste råd af dem alle: Bare spil, spil, spil, og lær spillet at kende Thumbs Up
Logged

Aldrig alene!

26-sorensen-10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #11: 05 Nov 2014, 11:59 »

jeg kan heller ikke finde ud af det her Skuffet   så du er ikke den eneste Peace
hahaha og det irritere mig virkelig..  for vil gerne lave mine egne taktiker osv.. er træt af at bruges andre

synes det mega svært at sætte sig ind i når man gerne vil spille en bestemt filosi feks..
Logged

willeo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Blive bedre til at spille FM
« Svar #12: 05 Nov 2014, 12:00 »

Hej allesammen.
Jeg har en god ven, der spiller en del FM, men ikke er aktiv på siden her.
Han skrev så dette, og bedre mig om at smide det ind på forummet herinde Smiley
"Hej. Jeg har spillet fm i flere år nu, men jeg føler ikke jeg er særlig god til det eller blivt bedre til det.
Jeg opnår ikke just nogle imponerende resultater i mine saves. Fx. Har jeg nu spillet første sæson med Cardiff, og det endte kun med en 11 plads.. Jeg vil bare lige spørge jer:
-hvordan bliver man god til fm, og hvad skal der især lægges vægt på?
- hvad er vigtigt når man lave en taktik?
- hvor vigtigt er hold- og spillerinstrukser, og har i gode råd til det?
- mine spillere går ofte ned i egenskaber. Hvordan gør i med træningen?
- og hvor vigtigt er ting som: preseason, pressen, moral hos spillerne og teamtalks, og hvordan udfører i disse ting bedst?
Håber meget i kan hjælpe Smiley
Hilse en desperat fm spiller. "



Den sikre vej til succes i FM er umiddelbart at finde en taktik på evt. Fm-base, som har vist sig at skabe succes på mange forskellige hold..

Hvis man er interesseret i at fumle med taktikken selv, så skal man være klar på at eksperimentere. Det vigtigste ord er som regel balance.
Der skal være balance mellem frosvar og angreb. Hvis din midtbanespillere ikke har de rigtige roller på de rigtige postioner, så er du doomed. Fungerer midtbanen ikke, så bliver du løbet over ende, og samtidig får du ikke scoret.

Det er svært at komme med en præcis opskrift, da alt er relativt i fm, og alt skal tilpasses.

Men generelt er det smart at have 2 centrale midtbanespillere. Én holdende midtbanespiller, som har gode stats i afleveringer, udholdenhed og mentale gode stats generelt. Derudover er det godt at have en defensivt orienteret midtbanepiller, som, ordet indikerer, har gode defensive evner, men stadig ikke er decideret elendig til at lægge en aflevering.
På den måde har du en god base, som du derefter kan bygge din offensiv op omkring.

Spiller- og holdinstrukser er vitale. Stemmer de ikke overens, så bliver du vidne til hårrivende oplevelser, idet spillet bliver uforudsigeligt (på den negative måde) og spillet kommer aldrig til at flyde.
Hvordan vil du spille? Hvis du vil spille boldbesiddende fodbold, så skal der lægges vægt på kortere afleveringer, lavere tempo og flydende spil. Meget overfladisk forklaret. brug dine sunde fornuft og logik  Thumbs Up

Trænerne er rigtig vigtige, hvis du skal udvikle dine spillere yderligere - ofc!
Når du skal hente trænere, så er de vigtigste egenskaber: Motivationsevne, Disciplinniveau, Målrettethed og selvfølgelig taktisk, offensiv, teknisk etc. alt efter hvilke grupper han skal varetager under træningen.


Preseason er super vigtigt, fordi det er her du får spillerne i form, taktikken bliver enten dannet eller opfrisket og moralen bestemmes op til sæsonstart.
Jeg plejer altid at sætte høj træningsfokus på "Kamptaktikker" under hele preseason, så truppen er klar til sæsonstart.
Hvis jeg samtidig har købt mange spillere, så plejer jeg at skifte fokus halvvejs i preseason til "Samarbejde"

Håber det hjalp en lille smule  Smiley
Logged

Tyskeren
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #13: 05 Nov 2014, 14:19 »

Her mine raad, til at faa succes i FM:

1. Naar du laver taktik, saa se först og fremmest paa det spillermateriale der er i klubben. Ja, de fleste vil gerne lave "Barca" Tikitaka eller "Dortmund" direkte, men hvis dine spillere er mögelendige, saa nytter det altsaa ikke at pröve tikitaka eller for den sags skyld en offensiv taktik - saa maa du körer FC Vestsjälland style og spille defensivt. Sidste aar i FM mesterskabet spillede jeg eksempeltvis meget, meget defensivt med Hobro, simpelthen fordi deres spillermateriale var daarligt.
2. Taalmodighed. Det nytter ikke noget, at skifte taktik eller suboptimiere hele tiden - det er min erfaring. Jeg har for det meste kun en taktik, som jeg bruger ude som hjemme, mod store som mod smaa hold. Jeg ändrer nogengange lidt paa instruktionerne, men ikke grundläggende paa taktikken. Det tager tid för den er indkört (isär i FM15 synes jeg det er blevet meget markant, at det betyder meget, hvor godt kendskab truppen har til taktikken)
3. Skru ned for antallet af handler. Jeg har aldrig i FM haft succes med at gaa köbeamok. For det meste pröver jeg at begränse spillerindköb til 1-3 spillere per vindue, og jeg har det fint hvis der slet ikke bliver handlet. Alt for ofte ser jeg i traade herinde folk der köber i vildskab. Jeg har indtil nu absolut ikke haft succes med det. Derimod kan velovervejede köb väre vejen frem. Derudover kan jeg anbefale at tänke lidt ud i fremtiden, forstaaet paa den maade at man allerede fra start tänker over hvilke positioner der skal skiftes i den nuvärende og kommende säson. Paa den maade er det ogsaa meget lettere at lave kontraktforlängelse r eller sälge spillere rettidigt, inden de smutter paa free transfer
4. Vär varsom med alt for unge spillere. Jeg synes der er en tendens til at mange satser meget paa ungdom, og derfor lader unge spillere spille alt for mange og alt for vigtige kampe. Igen gälder her forudsigenhed. Sörg for at implementere 1 til maks 3 unge spillere per säson - ogsaa selvom de har mange stjerne i potentiale. Det er trods alt det nuvärende niveau der er vigtigst lige nu.
5. Hold öje med moralen. Moralen paa et hold spiller en kämpe rolle. Jeg udelader nogen gange gode spillere, hvis deres moral er daarlig (isär i FM15 synes jeg der er mange problemer med spilletid, personlige problemer osv. man skal forholde sig til). Dette er selvfölgelig spändende og meget realistisk, men man skal virkelig have fokus paa at holde moralen paa holdet saa höj som muligt.
Logged

Mifez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Blive bedre til FM
« Svar #14: 05 Nov 2014, 14:32 »

Jeg har spillet med den samme taktik siden CM 96 og spiller stadig med den. Alle hold, uanset hvem jeg er, spiller samme taktik. Konceptet har været uændret. Dvs. jeg ved præcis hvilke spillertyper jeg skal bruge og så får jeg fat på dem. Så skal der selvsagt justeres lidt småting i forhold til den enkelte version, men overordnet set fungerer det fint for mig.

Logged

Halli Hallo og lige et øjeblik...

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010