home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 340 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Hvem skal jeg være? - Tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 Udprint
Forfatter Emne: Hvem skal jeg være? - Tråden  (Læst 188881 gange)
Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #585: 23 Sep 2015, 21:19 »

Jeg tumler lidt med hvilken klub jeg skal starte op med når jeg får min computer vakt til live igen. Jeg havde et alletiders  save med Roma, hvor jeg var i fuld gang med talentudviklingen. Jeg overvejer dog at et sådant save næppe kan nås inden den nye version af spillet udkommer.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen der har bud på andre spændende klubber, hvor jeg overvejer at jeg skulle prøve at smutte en tur til det østlige europa (eventuelt som en start på et normade save). Er der en lidt mindre klub, som er sjov at starte med i Østeuropa, en som folk vil anbefale. Helst nogen hvor økonomien ikke er helt ødelagt.
« Seneste Redigering: 23 Sep 2015, 21:21 af Highbury » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #586: 24 Sep 2015, 06:54 »

Jeg tumler lidt med hvilken klub jeg skal starte op med når jeg får min computer vakt til live igen. Jeg havde et alletiders  save med Roma, hvor jeg var i fuld gang med talentudviklingen. Jeg overvejer dog at et sådant save næppe kan nås inden den nye version af spillet udkommer.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen der har bud på andre spændende klubber, hvor jeg overvejer at jeg skulle prøve at smutte en tur til det østlige europa (eventuelt som en start på et normade save). Er der en lidt mindre klub, som er sjov at starte med i Østeuropa, en som folk vil anbefale. Helst nogen hvor økonomien ikke er helt ødelagt.

Der er rigtig mange, men en god klub men fine talenter og en økonomi der ikke er en hæmsko kunne være Nitra, ACS Poli eller Aluminij - hhv. Slovakiet, Rumænien og Slovenien.
Hvis du spiller med "fan" ligaer, kan Pyunik fra Armenien eller FK Tirana fra Albanien også anbefales.

Specielt Nitra FC har min store kærlighed, og der er et væld af gode spillere under 23
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

turbo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #587: 24 Sep 2015, 12:22 »

Viktoria zizkov fra tjekkiet, børe også tjekkes ud Thumbs Up
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #588: 26 Sep 2015, 15:59 »

Der er rigtig mange, men en god klub men fine talenter og en økonomi der ikke er en hæmsko kunne være Nitra, ACS Poli eller Aluminij - hhv. Slovakiet, Rumænien og Slovenien.
Hvis du spiller med "fan" ligaer, kan Pyunik fra Armenien eller FK Tirana fra Albanien også anbefales.

Specielt Nitra FC har min store kærlighed, og der er et væld af gode spillere under 23

Jeg er endt med at give Nitra en change, og er efter 8 kampe placeret som nummer 3, med fire point til nummer 1. Har haft nogle uheldige 0 - 1 nederlag på udebane, men indtil videre er det et interessant eventyr at prøve dem af. Mange tak for dine input.

Viktoria zizkov fra tjekkiet, børe også tjekkes ud Thumbs Up

Tak for ideen. Som beskrevet ovenfor så endte jeg dog med at prøve kræfter med Nitra.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #589: 27 Sep 2015, 03:14 »

Jeg er endt med at give Nitra en change, og er efter 8 kampe placeret som nummer 3, med fire point til nummer 1. Har haft nogle uheldige 0 - 1 nederlag på udebane, men indtil videre er det et interessant eventyr at prøve dem af. Mange tak for dine input.

Tak for ideen. Som beskrevet ovenfor så endte jeg dog med at prøve kræfter med Nitra.

Dejligt - hvad synes du om Urblik, Kotrik og Smehyl? (:
« Seneste Redigering: 27 Sep 2015, 03:16 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Gungner
Gæst
 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #590: 27 Sep 2015, 09:22 »

Nogen der har erfaring med Willem II fra den hollandske Eresdivisie?
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #591: 27 Sep 2015, 12:19 »

Dejligt - hvad synes du om Urblik, Kotrik og Smehyl? (:

De er nogle herlige spillere at have til rådighed. Jeg har dog lidt svært ved at vende mig til, at spillerne bliver å hurtigt trætte i forhold til mit Roma save.  crazy
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #592: 27 Sep 2015, 14:15 »

De er nogle herlige spillere at have til rådighed. Jeg har dog lidt svært ved at vende mig til, at spillerne bliver å hurtigt trætte i forhold til mit Roma save.  crazy


Jeg kører normalt med en 5-mands rotation og har jeg i den klub haft succes med (:
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #593: 27 Sep 2015, 20:16 »


Jeg kører normalt med en 5-mands rotation og har jeg i den klub haft succes med (:

Må se om det kan lade sig gør. Må se hvorledes savet udvikler sig, om der dukker noget andet sjovt op i en anden klub.  Overvejer at det kan være starten på et nomade save, da jeg ikke tror at talentarbejdet kan nås inden det bliver relevant at skifte til fm 16 Wink

Btw. så overvejer jeg hvorfor du ikke nævnte Paukner tidligere, han har for mig lavet 10 mål i 9(1) kampe.
« Seneste Redigering: 27 Sep 2015, 20:21 af Highbury » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #594: 27 Sep 2015, 21:29 »

Btw. så overvejer jeg hvorfor du ikke nævnte Paukner tidligere, han har for mig lavet 10 mål i 9(1) kampe.

Han er altid habil for en del mål, normalt ligger han på 22 sæsonmål min første sæson +-

MEN hvis jeg skulle nævne ham, ville jeg også være nød til at nævne to af de spillere jeg holder mest af på det hold også nemlig Patrik Hipp (hvis far er manager i klubben inden man overtager, og som selv er tidligere storspiller i klubben) samt Milos Fabry.. Smiley

Hipp står som en drøm og er giver cleansheet hver tredje kamp som minimum, Milos er eminent på midtbanen som udgører min offensive treenighed med Urblik og Smehyl Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #595: 02 Okt 2015, 16:46 »

Hej,

Holder snart 2,5 måneds barselsorlov, hvilket giver rig mulighed for et sidste save i fm15, inden jeg forhåbentlig får 16'eren til min fødselsdag i november :-)

Jeg har tre hold i tankerne:

Sao Paolo: her taler den anderledes ligastruktur for

PSV: god talentmasse med fremtidsperspektive r, hvis man kan holde på den

Rosenborg: kan man få klubben tilbage til storhedstiden, hvor klubben også kunne overraske i Champions League. Her vil klimaet også blive interessant

Hvad tænker I?
« Seneste Redigering: 02 Okt 2015, 16:51 af Maestrodk » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #596: 02 Okt 2015, 17:10 »

Nu smider jeg et lidt andet navn ind, og det er bestemt en ligastruktur som er anderledes, de har en stor talentmasse og vejen til landsholdet er kort, samt det er en storklub i problemer, men med muligheder for at komme til "Champions league"...

Club Alianza Lima - Peru, tjek dem ud Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #597: 02 Okt 2015, 21:56 »

Nu smider jeg et lidt andet navn ind, og det er bestemt en ligastruktur som er anderledes, de har en stor talentmasse og vejen til landsholdet er kort, samt det er en storklub i problemer, men med muligheder for at komme til "Champions league"...

Club Alianza Lima - Peru, tjek dem ud Opstemt

Tak for inputtet. Kiggede på det, men det sagde mig ikke rigtigt noget.

Jeg har dog skåret PSV fra, så nu står valget i mellem Rosenborg og Sao Paolo.

Jeg tænker umiddelbart at Rosenborg er en større udfordring, da klubben på kontinentalt plan er mindre og har længere imod toppen en Sao Paolo. Omvendt er konkurrencen i brasiliansk fodbold også enorm.

Er godt nok meget i tvivl.

Har nogen erfaring med norsk eller brasiliansk fodbold i dette års FM? Eller alternativt med MLS?
Logged

MarcSinding
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #598: 03 Okt 2015, 01:47 »

Jeg har gang i et Cruzeiro spil i øjeblikket, og brasiliansk fodbold er spændende. Dog er der rigtig mange kampe tæt op ad hinanden - så det kræver at du finder en god balance i dit rotationsprincip, og undgår at hente landsholdsspillere. Godt nok er der 3 ugers pause under VM, men der er ikke landsholdspauser som man kender det fra Europa.

Ligaen kører fra maj til december. Inden ligaen går i gang er der dog nogle statsmesterskaber der bliver afviklet fra februar til maj. Der kæmper klubberne fra lokalområderne imod hinanden, og Sao Paulo har uden tvivl det hårdeste statsmesterskab hvor bl.a. Santos, Corinthians og Palmerias er med, dog er der også klubber fra de 2., 3. og 4. bedste rækker, så der er også (meget) nemme modstandere i den periode. Perfekt til at teste unge spillere.
Copa Libertadores (Sydamerikas pendant til CHL) kører fra februar til august, og kval, gruppespillet og første knockoutrunde spilles samtidig med statsmesterskaberne, så det kan være nemmere at spare nøglespillerne. Dog kan kampprogrammet give dig to vigtige kampe med højst 1-2 dages pause.
Der må være 5 udlændinge i kamptruppen, hvilket betyder du kan have lige så mange på kontrakt, som du lyster - du kan maks bruge 5 ad gangen. Der er ingen registrering af trupper, og transfervinduet har åben fra januar til april, og igen fra midt juli til midt august for alle transfers.
Derudover kan handler i mellem brasilianske klubber altid kan foretages i mellem januar til oktober.

Brasilien, og Sydamerika generelt, har mange spændende talenter - og efter nogle sæsoner kan du også lokke europæiske spillere til landet, samt hente folk "hjem" ovre fra Europa. Så de 5 udlændinge burde bestemt ikke være noget problem. Personligt har jeg 4 udlændinge i truppen. To af disse er endda blot reserver pt.
Man skal opholde sig 4 år i Brasilien for at kunne blive nationaliseret, hvilket jeg har én spiller som er blevet, så selvom han ikke var blevet det, ville jeg ikke have problemer med udlændingereglen.


Der er ikke super mange penge i sydamerikansk fodbold, sammenlignet med Europa - og i sæsonen hvor jeg vandt alt (inklusive VM for klubhold), der indtjente VM flest præmiepenge med 28 millioner kroner. Dog har både Sao Paulo og Corinthians de bedste sponsor- og TV aftaler.

Jeg har også i tidligere FM spil prøvet Santos og Fluminense, så jeg kan klart anbefale Brasilien. Det er en sjov og anderledes udfordring.
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være? - Tråden
« Svar #599: 03 Okt 2015, 20:35 »

Jeg har gang i et Cruzeiro spil i øjeblikket, og brasiliansk fodbold er spændende. Dog er der rigtig mange kampe tæt op ad hinanden - så det kræver at du finder en god balance i dit rotationsprincip, og undgår at hente landsholdsspillere. Godt nok er der 3 ugers pause under VM, men der er ikke landsholdspauser som man kender det fra Europa.

Ligaen kører fra maj til december. Inden ligaen går i gang er der dog nogle statsmesterskaber der bliver afviklet fra februar til maj. Der kæmper klubberne fra lokalområderne imod hinanden, og Sao Paulo har uden tvivl det hårdeste statsmesterskab hvor bl.a. Santos, Corinthians og Palmerias er med, dog er der også klubber fra de 2., 3. og 4. bedste rækker, så der er også (meget) nemme modstandere i den periode. Perfekt til at teste unge spillere.
Copa Libertadores (Sydamerikas pendant til CHL) kører fra februar til august, og kval, gruppespillet og første knockoutrunde spilles samtidig med statsmesterskaberne, så det kan være nemmere at spare nøglespillerne. Dog kan kampprogrammet give dig to vigtige kampe med højst 1-2 dages pause.
Der må være 5 udlændinge i kamptruppen, hvilket betyder du kan have lige så mange på kontrakt, som du lyster - du kan maks bruge 5 ad gangen. Der er ingen registrering af trupper, og transfervinduet har åben fra januar til april, og igen fra midt juli til midt august for alle transfers.
Derudover kan handler i mellem brasilianske klubber altid kan foretages i mellem januar til oktober.

Brasilien, og Sydamerika generelt, har mange spændende talenter - og efter nogle sæsoner kan du også lokke europæiske spillere til landet, samt hente folk "hjem" ovre fra Europa. Så de 5 udlændinge burde bestemt ikke være noget problem. Personligt har jeg 4 udlændinge i truppen. To af disse er endda blot reserver pt.
Man skal opholde sig 4 år i Brasilien for at kunne blive nationaliseret, hvilket jeg har én spiller som er blevet, så selvom han ikke var blevet det, ville jeg ikke have problemer med udlændingereglen.


Der er ikke super mange penge i sydamerikansk fodbold, sammenlignet med Europa - og i sæsonen hvor jeg vandt alt (inklusive VM for klubhold), der indtjente VM flest præmiepenge med 28 millioner kroner. Dog har både Sao Paulo og Corinthians de bedste sponsor- og TV aftaler.

Jeg har også i tidligere FM spil prøvet Santos og Fluminense, så jeg kan klart anbefale Brasilien. Det er en sjov og anderledes udfordring.

Tak for inputtet :-)

Er startet op med Sao Paulo, og er ved at indføre 3-5-2 system med Ganso som det store omdrejningspunkt.
Logged

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010