home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 266 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Portsmouth FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Portsmouth FC  (Læst 13442 gange)
mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Portsmouth FC
« : 30 Okt 2014, 12:50 »


PLAY UP POMPEY


Jeg har traditionen tro valgt at spille med Portsmouth, idet det er en helt igennem fantastisk klub på samtlige parametre og derudover også en kæmpe udfordring grundet dårlig økonomi, dalende sportsligt niveau og en fanbase i oprør. Pompey blev stiftet helt tilbage i 1898, har hjemmebane på Fratton Park og er den næststørste by i Hampshire på Englands sydkyst. Portsmouth må siges at være kendt for, at være den eneste britiske by der i sig selv er en ø, nær Portsea Island, som ligger omtrent 100 km sydvest for London og 31 km sydøst for Southampton.
Bournemouth, Brighton og førnævnte Southampton har i mange år været Pompey's lokalrivaler, hvor de på kryds og tværs af de engelske divisioner og turneringer har krydset klinger.
Det seneste årti har været hårdt for Portsmouth og alle personerne i og omkring klubben, idet man roligt kan postulere at de har været ude på noget af en rutsjebanetur.
2002/2003: Oprykning til Premier League med Harry Redknapp i spidsen.
2003/2004: Sluttede på en flot 13. plads i deres PRL-debut, hvor holdet bl.a bestod af en velspillende Yakubu og en gammel, men rutineret Teddy Sheringham.
2004/2005: Klubben formåede ikke at forbedre deres placering fra den flotte debutsæson og derfor måtte Redknapp og co. arbejde hårdt for overlevelse, sådan at de i næstsidste spillerunde sikrede sig overlevelse.
I hhv. 2005/2006 og 2006/2007, blev der hentet mange nye spillere samt forstærkninger der gjorde, at holdet nu ikke længere et bundhold, men etableret midterhold. De endte på en 9. plads i sæsonen 2006/2007, hvor blandt andre Nwankwo Kanu blev hentet ind og endte som klubbens topscorer i selvsamme sæson.
2007:2008: Året alle talte om. En flot 8. plads i ligaen samt et FA cup trofæ. Redknapp havde forvandlet en svært nedrykningstruet klub til et hold, som spillede med om pokaler. Jermaine Defoe, John Utaka, Niko Kranjcar, Sulley Muntari, Nwankwo Kanu, Glen Johnson, Sol Campbell og Lassana Diarra udgjorde holdets stamme og var på papiret samt i praksis, et meget slagtkraftigt og fysisk stærkt mandskab. Alle talte om, hvordan fremtiden så lys ud og at Pompey var på vej mod nye storhedstider, såkaldte "Days of Glory", men istedet satte finanskrisen en kæp i hjulet på deres drømme.
2008-nu: har Portsmouth været nødsaget til at sælge samtlige af deres profiler, skære ned på så mange udgifter så muligt, afdrage på deres i forevejen store gæld samt udbetale aktionærene deres penge.
De er meget lysets hast, fløjet ned gennem de engelske tabeller og befinder sig i øjeblikket etableret i League 2 - den 4. bedste engelske række - hvor de trods alt har fine muligheder for at rykke op, som det ser ud i dag. Klubbens økonomi er blevet rettet gevaldigt op, men den er stadig dårlig.
« Seneste Redigering: 30 Okt 2014, 20:50 af mfsjovhat » Logged

Thaurat al Shabab

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #1: 30 Okt 2014, 12:53 »

Det bliver en lang og sej kamp. Læser med :-)
Logged

Supra Societatem Nemo

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #2: 30 Okt 2014, 13:17 »

"Update 1"

Jeg vil gerne lige pointere, at denne tråd ikke er en blog, men en klubtråd, hvor vi kan dele alt fra erfaringer, taktikker og spillerindkøb mm. Jeg følte dog lige for, at give jer en ordentlig introduktion af klubben, da jeg synes at den er fantastisk. Alle er velkomne til at byde ind med diverse input eller eventuelle spørgsmål.

Taktik + Transfers:
Transfers - 2014/2015
Taktik

Profiler:
Adam Webster
Jed Wallace
Jordan Graham
Juan Agudelo
Miles Storey
Poul Jones
Paul Robinson
Craig Westcarr


Jeg har indtil videre kun spillet fire ligakampe og en enkelt i Capital One-cuppen, hvor jeg ude slog Leyton Orient fra League One efter straffespark. Jeg er indtil videre tilfreds med samtlige af mine nyindkøb, dog skal det lige fastslås at den kære Juan Agudelo ikke har fået arbejdstilladelsen i orden, men jeg kom ved en fejl til at hente ham alligevel. Jeg satser enten på, at udleje ham eller sælge ham, idet hans stats  er gode og hans købspris  er steget til 7m dkk.

EDIT: Nogle af mine links er lidt suspekte, men de stadig tilgængelige i skal bare klikke jer igennem to gange.
EDIT 2: Fixed.
« Seneste Redigering: 30 Okt 2014, 13:30 af mfsjovhat » Logged

Thaurat al Shabab

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #3: 30 Okt 2014, 17:08 »

Fedt, fedt!

Jeg starter traditionen tro også med mit elskede Portsmouth når den fulde version udkommer.
Glæder mig til at høre mere om dit. Smiley
Logged

Arsenal <3

farganis
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #4: 30 Okt 2014, 18:18 »


Portsmouth må siges at være kendt for, at være den eneste britiske by på en ø, nemlig Portsea Island, som ligger omtrent 100 km sydvest for London og 31 km sydøst for Southampton.

Er alle de britiske byer ikke på en ø?
« Seneste Redigering: 30 Okt 2014, 18:19 af farganis » Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #5: 30 Okt 2014, 19:08 »

Er alle de britiske byer ikke på en ø?

Ikke ifølge gode gamle wiki - http://en.wikipedia.org/wiki/PortsmouthThumbs Up Thumbs Up
Logged

Thaurat al Shabab

Gungner
Gæst
 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #6: 30 Okt 2014, 20:37 »

Storbrittanien i sig selv er jo en ø... Så jeg vil mene at Wiki tager fejl her.

EDIT: Men kan se at Wiki siger at byen er den eneste i Storbrittanien der er en ø i sig selv. Ikke den eneste by der ligger PÅ en ø  Wink
« Seneste Redigering: 30 Okt 2014, 20:39 af Gungner » Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #7: 31 Okt 2014, 01:45 »

Update 2

Så er vi halvvejs gennem 1. sæson og hold da op, hvor har det gået for sig! Ligger suverænt på en 1. plads og smadrer stort set alt og alle. Ydermere har jeg vist virkelig gode takter i de tre pokalturneringer jeg har var involveret i, FA-, Capital One- og Vans Pokal-cuppen, hvor jeg har slået stærke og store hold. Jeg er dog desværre røget ud af samtlige af de tre pokalturneringer, men med æren i behold.
Derudover har jeg indgået samarbejde med Everton, som agerer min moderklub og den fordel jeg har selvfølgelig benyttet mig godt af. Jeg fik langt om længe tilladelse til at ansætte en yderligere træner, som har til rolle hjælpe os andre med at tilfredsstille vores spillere til de daglige træningspas.
Mark Chamberlain, Alex Oxlade-Chamberlain's far, har været så flittig at holde med opdateret omkring hans anden søn, nemlig Christian Oxlade-Chamberlain, som jeg har enorme forventninger til. Han har allerede udviklet sig enormt og han er blot 16 år gammel. Jeg anvendte James Dunne som hans tutor udenfor banen og det satte virkelig gang i Oxlade-Chamberlains mentale samt fysiske udvikling.
Alt i alt er jeg en meget tilfreds manager, der regner med at rense godt ud i truppen til næste sommer og hente nyt blod ind i form af unge talentfulde samt få ældre rutinerede spillere, der har til opgave at komplementere hinanden på bedste vis fremadrettet.


Spillere
Adam Webster
Christian Oxlade-Chamberlain
Guyon Fernandez
Miles Storey
Harry Wilson - Historik
Harry Wilson
Jed Wallace - Hisorik
Jed Wallace
Jordan Graham - Historik
Crag Westcarr - Historik

Turneringer
Capital One
FA Cup
League 2
Vans Pokal


Er helt ekstatisk over, hvor godt Jed Wallace præsterer kontra hans faktiske stats. Helt ligesom i FM14, hvor han i hhv. League 2, League 1 og Championship endte med den højeste gennemsnitskarakter, samt blev kåret til turneringens bedste spiller, back-to-back. Endvidere glæder jeg mig enormt til at følge Chris Oxlade-Chamberlain, som jeg tror jeg kan få rigtig meget ud af med den rette træning og timing. Fremtiden lover godt.
Logged

Thaurat al Shabab

EG13
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #8: 04 Nov 2014, 14:38 »

Er også Portsmouth..

Nogle der kan anbefale en eller flere spillere til 950K i transferbudget..?

Har allerede fået hentet 2 på fri transfer og fofana seko på lån fra Man City
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #9: 04 Nov 2014, 19:37 »

Er også Portsmouth..

Nogle der kan anbefale en eller flere spillere til 950K i transferbudget..?

Har allerede fået hentet 2 på fri transfer og fofana seko på lån fra Man City

Guyon Fernandez er klasse!
Logged

Thaurat al Shabab

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #10: 04 Nov 2014, 23:35 »

-Update 3-

Har netop færdigspillet League 1, hvori jeg destruerede alt og alle. Sluttede på en overlegen 1. plads langt ned til nummer to. Fik hevet nogle virkelig gode spillere i land på både permanente- samt lejeaftaler, hvor især mine fire forreste var intet mindre end geniale.
Mit skotske nyindkøb til 345.000, Scott Cuthbert, blev efter bare et enkelt år solgt videre til Inverness CT for 10x indkøbsprisen, dvs. omkring 3,5-3,75m. Som erstatning hentede jeg den store, erfarne og bomstærke Réda Johnson - en type jeg nødigt ville rende ind i, lørdag nat klokken 02:45 på skelbækgade.
Stammen bestod mere eller mindre af de samme spillere fra forrige år, men som sagt med få positive ændringer. Mange af de løntunge og ældre spillere fik ikke forlænget deres kontrakter og derved skabte de pladsen til, at jeg kunne sætte mit præg på truppen og hente de spillere jeg nu engang ønskede.
Ydermere præsterede mine reserver også, at vinde den gloværdige Vans-pokal på Wembley foran hele 45.000 tilskuere.


Målmand:
Benjamin Siegrist

Forsvarsspillere:
Adam Webster
Adam Webster - Historik
Alex Wynter
Alex Wynter - Historik
Dan Butler
Sean Kavanagh
Réda Johnson

Centrale midtbanespillere:
Alejandro Faurlin
Christian Oxlade-Chamberlain
Jamie Ness
Phil Billing
Jed Wallace
Jed Wallace - Historik

Offensivspillere:
Adam Campbell
Adam Campbell - Historik
James Wilson
Jordan Graham
Jordan Graham - Historik
Paul Taylor
Paul Taylor - Historik

Tabel + Transfers
League 1 tabel
League 2 tabel
Transferhistorik

Alt i alt en meget stærk trup kontra League 1. Adam Webster blev desuden i starten af pre-season udvalgt som ny kaptajn og man må bare sige, at han virkelig har taget teten med hård hånd. Han er en ung knægt, som har ledt tropperne godt og bidraget til hele seks scoringer i League 1 sammenhæng.
Derudover har Jed Wallace endnu engang vist sig som værende min foretrukne playmaker med et utal af assists og et hav af mål. Jeg er meget tilfreds med Jed, som desuden også besidder det højeste antal nøgleafleveringer i hele ligaen samt en utrolig høj afleveringsprocent.
Afslutningsvis vil jeg bede jer om, at nyde synet af Alex Oxlade-Chamberlains lillebror, nemlig Christian Oxlade-Chamberlain, som jeg tror bliver et kæmpe talent og en fornøjelig gevinst. The Ox jr. har haft æren af, at blive trænet af sin egen far, Mark Chamberlain, idet jeg forfremmede hans stilling.


Logged

Thaurat al Shabab

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #11: 06 Nov 2014, 14:40 »

-Update 4-

Så blev det tid til update nummer 4, hvor jeg befinder mig i starten af 3. sæson samt Sky Bet Championship. Nok engang er der blevet handlet for fulde sejl, både ind- og udgående, og step-by-step implementerede jeg taktikken såvel som den kollektive- og individuelle træning. Tilpasningen har praktisk talt gået som smurt og det har givet mig om min stab tid til allerede, at forberede næste transfervindue angående eventuelle ind- og afgange.
Vores pre-season bestod af hele 13 kampe, hvor 8 blev vundet og 5 blev spillet uafgjort, ergo ingen nederlag. Fratton Park er blevet et vaskeægte fort, hvor selv de bedste hold har svært ved at hive en sejr i land. Det måtte både Club Brügge, Saint-Etienne, Everton og de engelske mestre fra Liverpool indse, da ingen af de førnævnte formåede at vinde.
Selv om klokken blev mange og pre-season var overstået, kunne jeg simpelthen ikke dy mig; jeg måtte bare spille en kamp eller to. Til min store forbløffelse og glæde slagtede jeg Rotherham med tenniscifrene, 6-0 hjemme på Fratton Park, som talte hele seks forskellige målscorere, bl.a to nyindkøb.
Bare tre dage senere ventede Swindon fra toppen af League 2 i den første runde af Capital One-cuppen. Jeg stillede op med 11 nye spillere og selv de formåede, at knuse Swindon med 4-0. Endnu et nyindkøb kom på måltavlen og samtidig præsterede titanen, Réda Johnson, at score sit første mål for klubben.
Alt i alt en meget tilfredsstillende pre-season og start på sæsonen, hvor den helt store udfordring bliver at holde sammen på den store trup, uden utilfredshed og oprør. Jeg håber, at jeg ved hjælp af rotation kan gøre alle tilfredse og så må jeg eventuelt lave en status til vinter.


Transfers & Program
Transfers
Sky Bet Championship
Capital One Cup
Træningskampe

Gennemgang af nye spillere:
Alex Pritchard
Casper Sloth
Eddi Gomes
Harry Wilson
Jak Alnwick
Kelechi Iheanacho
Ryan McLaughlin
Shaquile Coulthirst
Liam Morrow
Mark McFerran
Packie Wearen
Logged

Thaurat al Shabab

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #12: 15 Nov 2014, 22:48 »

Så vil jeg også komme med en opdatering på mit Portsmouth save.

Det har virkelig været en svær første halvsæson i klubben hvor jeg har været virkelig tæt på fyring og stadig er.... og mange af spillerne offentligt har udtrykt deres bekymringer.. En masse forskellige taktikker er prøvet, men jeg føler, at der er ved at komme styr på tingene nu med en kontrollerende taktik med fokus på possesion og hurtig bolderobring. De sidste 5 kampe har budt på 4 sejre og et enkelt nederlag. Har bl.a. lige slået nummer 2 Luton på udebane og er nu kun 4 point fra play-off pladserne som jeg som minimum skal nå! Taktikken
Ligatabellen kan ses her

Har ikke gjort de store indkøb, men har følt mig nødsaget til at opsige en masse kontrakter, da jeg ikke kunne komme af med dem, og de ingen rolle havde i klubben og bare var en tung økonomisk udgift. Transfers Derudover ankommer Nicklas Røjkjær fra Silkeborg IF til sommer, når han fylder 17 år. Spændende med to unge danskere i truppen! 16-årige Jørgensen er 2. målmand.

Jeg mangler i den grad en solig målscorer i front, da jeg slet ikke har succes med nogle af dem jeg har på nuværende tidspunkt.. Måske er det rollen det er galt med, men har bare prøvet lidt af hvert.. Spiller pt. med en fremskudt angriber. Så det er målet for Januar.
« Seneste Redigering: 15 Nov 2014, 22:58 af Seller95 » Logged

Arsenal <3

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #13: 15 Nov 2014, 23:04 »

Så vil jeg også komme med en opdatering på mit Portsmouth save.

Det har virkelig været en svær første halvsæson i klubben hvor jeg har været virkelig tæt på fyring og stadig er.... og mange af spillerne offentligt har udtrykt deres bekymringer.. En masse forskellige taktikker er prøvet, men jeg føler, at der er ved at komme styr på tingene nu med en kontrollerende taktik med fokus på possesion og hurtig bolderobring. De sidste 5 kampe har budt på 4 sejre og et enkelt nederlag. Har bl.a. lige slået nummer 2 Luton på udebane og er nu kun 4 point fra play-off pladserne som jeg som minimum skal nå! Taktikken
Ligatabellen kan ses her

Har ikke gjort de store indkøb, men har følt mig nødsaget til at opsige en masse kontrakter, da jeg ikke kunne komme af med dem, og de ingen rolle havde i klubben og bare var en tung økonomisk udgift. Transfers Derudover ankommer Nicklas Røjkjær fra Silkeborg IF til sommer, når han fylder 17 år. Spændende med to unge danskere i truppen! 16-årige Jørgensen er 2. målmand.

Jeg mangler i den grad en solig målscorer i front, da jeg slet ikke har succes med nogle af dem jeg har på nuværende tidspunkt.. Måske er det rollen det er galt med, men har bare prøvet lidt af hvert.. Spiller pt. med en fremskudt angriber. Så det er målet for Januar.

Craig Westcarr er da noget af en goalgetter i League 2?
Ellers synes jeg, at du skal se nærmere på Adil Nabi, Adam Campbell eller Jake Redsahw til angrebet  Thumbs Up

EDIT: Miles Storey er i øvrigt fuldstændig vanvittig i League 2. Brug ham, elsk ham!
Logged

Thaurat al Shabab

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Portsmouth FC
« Svar #14: 15 Nov 2014, 23:14 »

Craig Westcarr er da noget af en goalgetter i League 2?
Ellers synes jeg, at du skal se nærmere på Adil Nabi, Adam Campbell eller Jake Redsahw til angrebet  Thumbs Up

EDIT: Miles Storey er i øvrigt fuldstændig vanvittig i League 2. Brug ham, elsk ham!
Kan slet ikke for nogle af dem igang uanset hvordan jeg så bruger dem i angrebet.. Lyngby's Patrick Mortensen er i kikkerten og kan erhverves for 155k. Billigt for en solid targetmand. Tror jeg nupper ham. Ville passe fint ind med en stor angriber. :-)

EDIT: Mortensen valgte så Viborg FF i stedet....
« Seneste Redigering: 15 Nov 2014, 23:18 af Seller95 » Logged

Arsenal <3

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010