home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 251 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Akademisk Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: Akademisk Boldklub  (Læst 83427 gange)
JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Akademisk Boldklub
« : 29 Okt 2014, 00:18 »


AKADEMISK BOLDKLUB

Det er næppe et klubvalg som mange vil tage, men det er i den grad en af de største danske udfordringer - at få AB tilbage i Superligaen!
Det skyldes udelukkende den stramme økonomi som spolerede AB's drømme om at komme tilbage i Danmarks bedste liga for nogle år siden, og da deres 3-årige projekt løbende fra 2007-2010 mislykkedes blev det altså sat på standby. Ligesiden da har klubben ikke forsøgt på andet end at overleve i 1. Division.

AB har egentlig et rigtig stærkt hold, i hvert fald i forhold til at man i første sæson kun skal tænke på at blive over nedrykningsstregen. De er tidligere kendt for at have et fantastisk ungdomssystem, men det er desværre ikke noget man kan satse på på langt sigt, eftersom klubbens ungdomsfaciliteter godt kunne trænge til en fornyelse - pengene er bare ikke til det.


Jeg er selv lige gået i gang med dem, fordi jeg er tidligere AB-spiller og stadig stolt supporter, selvom det desværre ikke går så godt IRL.
« Seneste Redigering: 29 Okt 2014, 00:37 af O_D_Marseille » Logged

JaWocKa

Svartovich
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #1: 29 Okt 2014, 00:32 »

Kan huske jeg havde en svaghed for AB for få år siden. Den eneste blog jeg har lavet, er faktisk også om AB i FM 12:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=33956

Det kunne være jeg skulle prøve at genoplive kærligheden her i FM 15. Smiley
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #2: 29 Okt 2014, 00:35 »

Årrrh klasse dude!! Den vil jeg lige læse her om lidt Opstemt

Efter at jeg er begyndt at bruge det der teamtalk ved sidelinjen er mit AB-hold virkelig begyndt at spille godt, og der sker sjældent dumme fejl i forsvaret!

Ja.. Ved godt det er satset at skrive nu, men håber ikke det stopper Peace

EDIT: Tillad mig at bruge det AB logo fra din blog Opstemt
« Seneste Redigering: 29 Okt 2014, 00:37 af O_D_Marseille » Logged

JaWocKa

Svartovich
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #3: 29 Okt 2014, 00:38 »

Hehe, den er jo ret gammel efterhånden. Peace

Kunne være jeg skulle bruge de der sidelinje teamtalks. Glemmer altid de er der, fordi jeg spiller kampene, som jeg har gjort i flere år. Smiley
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #4: 29 Okt 2014, 00:40 »

EDIT: Tillad mig at bruge det AB logo fra din blog Opstemt
Selvfølgelig. Grin
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #5: 29 Okt 2014, 00:40 »

Altså jeg ligger suverænt vildt godt indtil videre i ligaen i 2. sæson og jeg har knap forstærket holdet Smiley
Logged

JaWocKa

Svartovich
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #6: 29 Okt 2014, 00:41 »

Kan du ikke lave en detaljeret opdatering med transfers og sådan, når du har tid? Har helt lyst til at lave et AB save nu.. Opstemt
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #7: 29 Okt 2014, 00:42 »

Haha, klasse, jo jeg regner med at skrive update om første sæson mens jeg ser The Tonight Show her kl 1.20 Opstemt

Logged

JaWocKa

Svartovich
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #8: 29 Okt 2014, 00:46 »

Super! Thumbs Up
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #9: 29 Okt 2014, 01:28 »

GENOPFRISKNINGSUPDA TE
1. SÆSON

Efter at have fået lyst til at arbejde mig op som manager valgte jeg at prøve at føre min gamle klub til Superligaen igen, da det er en større udfordring end det lyder til.
Klubben lider af økonomisk gæld i stor størrelse, og det er da også det største problem for klubben, da nemlig spillerne egentlig har potentialet til at være med i midten af ligaen, selvom forventningerne i første sæson kun er til at overleve nedrykning.

Da jeg ikke er den største taktiker i FM, det er vidst ingen hemmelighed, så gik efteråret ikke særlig godt, og vi lå kun lige over nedrykningsstregen. Der var dog håb. I foråret så det straks bedre ud, da jeg fik det suveræne råd at følge med i mine kampe og bruge teamtalks fra sidelinjen, og det har virkelig gjort det hele meget bedre. Vi kæmpede bravt for ikke at rykke ned i 2. division, og det blev da også til en rigtig flot 7. plads, som jeg i den grad kunne takke Nichlas Rohde (angriber) for. Han var nøglen i min kontrataktik, og scorede hele 7 mål i 10 kampe i foråret. Desværre valgte han ikke at forlænge med os, selvom han lige var kommet til klubben, og nu er han så at finde i Silkeborg IF i Superligaen.

I Pokalturneringen, som jeg altid præsterer dårligt i, ligemeget om jeg er FCK eller AB, mødte vi Skjold (danmarksserien hvis jeg husker rigtigt?) hvor det blev til en smal 4-3 sejr.
I anden runde mødte vi B1908 (2. division øst) hvor det blev mere dramatisk end det egentlig burde, da vi besejrede dem 6-5 efter at de ellers havde været foran 2 gange i kampen.
I tredje, og for vores vedkommende sidste, runde mødte vi et stærkt Esbjerg fB-mandskab som senere endte på en flot 2. plads i Superligaen, hvor vi ikke fik et ben til jorden, men samtidig heller ikke blev ydmyget, med et 2-0 nederlag. Vi klarede heldigvis forventningen om at komme til 3. runde Opstemt




Jeg kan fortælle om efteråret i 2. sæson i morgen, da jeg ikke er færdig endnu Smiley

Logged

JaWocKa

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #10: 29 Okt 2014, 12:18 »

EFTERÅRET 2015/2016 + VINTERTRANSFERS
2. FEBRUAR 2016

Efter en ganske god 1. sæson i AB er det blevet til et endnu bedre efterår, hvor vi efter de første 18 kampe ligger på en flot 3. plads. Det er dog ikke fordi at vi vinder alle de kampe vi skal, for i sær mod de dårligere midterhold er det svært at holde dem fra at score - et af vores største problemer.
Jeg er godt tilfreds med købet låneaftalen M. Ingvartsen, som vi foretog før sæsonen startede - han har været en fortrinlig angriber som har scoret en del mål (13 ligamål i 17 ligakampe), og derudover har købet af Hjalte Bo Nørregaard (fri transfer) også været en positiv faktor - ikke alene på banen, men også i økonomien, da der er blevet solgt en del trøjer med hans nummer!
Derudover, så har jeg haft lånt Mathias Hebo Rasmussen igen i denne sæson, og han har også gjort et godt stykke arbejde på midtbanen.

I Pokalturneringen vandt vi i første runde en tæt kamp mod Glostrup-Albertslund med 4-3, som blev en tættere affære end den egentlig burde. Sejren kom dog.
I anden runde måtte vi endnu engang kæmpe for at komme videre, og vi måtte da også ud i forlænget spilletid da Næsby fra 2. division scorede til 1-1 i overtiden. Heldigvis scorede vores unge håb N. Lønstrup (16 år og scorede begge vores mål i kampen) scorede i 105. minut!
I den tredje, og for vores vedkommende sidste, runde mødte vi Brøndby IF, og derfor forventede vi selvfølgelig ikke det store fra start. Derfor fik et par reserver lov til at starte fra start, og vi kom da også foran 2 gange tidligt i kampen, og den endte 2-2 i ordinær spilletid. Desværre scorede R. Corlu, tidligere AB'er så vidt jeg husker, i 113. minut til 3-4 som blev slutresultatet. En skam - ville have været fedt med en stor overraskelse der!




TRANSFERFRONTEN (VINTERPAUSEN)

IND:
Lukas Lerager, fri transfer - Den tidligere AB-mand Lukas Lerager var at finde på fri transfer, så der var selvfølgelig ikke så meget sniksnak der - han SKULLE til klubben. Et stort talent som jeg virkelig håber finder det potentiale som han har gemt i sig.

UD:
Kristian Nathansson (REGEN), fri transfer - Silkeborg IF valgte at signe vores store talent Kristian her, og eftersom jeg hellere vil fokusere på at få økonomien i plus end at betale forhåbentlige fremtidige spillere, så fik de lov til det.
Aris Vaporakis, 40K - AC Horsens valgte at købe vores reservemålmand som slet ikke var ønsket i klubben pga. løn, så jeg var da villig til at tjene 40K tidligt i december, eftersom hans kontrakt udløb i januar!
Simon Bræmer, fri transfer - Efter mange års tro tjeneste har vi valgt ikke at forlænge hans kontrakt, da han har haft sine bedste dage og er for løn i forhold til vores økonomiske stilling.
+ mange flere ungdomsspillere (uden potentiale) er blevet sat på fri transfer, så vi ikke skal betale en unødvendig løn.

Til sidst har jeg valgt at sætte forventninger for denne sæson lidt højer end end middelplacering som vi håbede på i starten. Jeg håber nu på at være i den øverste del i ligaen når vi har spillet vores sidste kamp, og personligt håber jeg virkelig på en top 4-placering. Oprykning tør jeg slet ikke drømme om endnu.
Logged

JaWocKa

Svartovich
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #11: 29 Okt 2014, 12:39 »

Godt med en opdatering. Nu starter jeg et spil op, og så må jeg se om det fanger mig. Smiley
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #12: 29 Okt 2014, 12:40 »

Godt!!! Opstemt

Et råd som jeg gjorde, sælg Linus Olsson trods hans potentiale. Jeg fik hele 450K for ham + 20% af næste! Smiley Han er lidt bedre end Bræmer allerede efter føsrte halvsæson, men det er altså lune penge Peace
Logged

JaWocKa

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #13: 29 Okt 2014, 12:41 »

Oh shit.. Ja, sælg ham, se lige hans statistik her:



Ikke det bedste for en angriber xD
Logged

JaWocKa

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #14: 29 Okt 2014, 12:43 »

Btw, så fik jeg den første kapitalindsprøjtnin g!!!

Logged

JaWocKa

Sider: [1] 2 3 ... 27 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010