home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 353 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Afsluttet - #18 - Uglerne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Afsluttet - #18 - Uglerne  (Læst 23278 gange)
Svartovich
Gæst
 
Afsluttet - #18 - Uglerne
« : 05 Aug 2012, 16:59 »


Akademisk Boldklub...
...også kaldet AB er en dansk fodbold klub fra Gladsaxe, som er stiftet helt tilbage i 1889. Klubben er fusioneret af to akademiske sportsklubber; Fredericia Studenternes Kricketklub og Polyteknisk Boldklub blev til Akademisk Boldklub. Dengang krævede det at man havde en afgangseksamen fra universitetet for at være med.

En af klubbens største legender var Knud Lundberg, som var landsholdsspiller. Men ikke blot i fodbold, han var med på både basketball-, håndbold- og fodbold-landsholdet. Supporterne kalder den dag i dag Gladsaxe Stadion for "Stade de Lundberg", til ære for den afdøde sportsmand. Gladsaxe Stadion bliver også til tider omtalt "Reden".

Hele 9 mesterskaber er det blevet til, dog skal vi helt tilbage til 1967 for at vinde den sidste guldmedalje. Sidst at AB var i top tre i Superligaen, var tilbage i år 2000 hvor det blev til bronzemedaljer. De seneste år har dagsordenen stået på 1. division. Klubben har vision om at rykke op i Superligaen med det yngste hold nogensinde. Ind til videre dog uden succes.


F A K T A
Fulde navn Akademisk Boldklub
Stiftet 1889
Klubfarver Grøn & hvid
Mesterskaber 1919, 1921, 1937, 1943, 1945, 1947, 1951, 1952 & 1967
Kælenavne Akademikerne & Uglerne
Hjemmebane Gladsaxe Stadion
Kapacitet 13507 pladser i alt, dog kun 7707 sæder
Stjerner Klaus Lykke & Jens Waltorp
Talenter Oliver Lund, Mads Brandis, Marc Del Hende, Lukas Lerager m.fl.
« Seneste Redigering: 14 Aug 2012, 22:57 af Svartovich » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Uglerne
« Svar #1: 05 Aug 2012, 17:03 »

« Seneste Redigering: 10 Aug 2012, 18:42 af Svartovich » Logged

Stimorol
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uglerne
« Svar #2: 05 Aug 2012, 17:10 »

Sidst de vandt mesterskabet var i 1967, men sidst de var i top 3 var i år 200, lugter lidt af stavefejl Smiley

Følger med!!
Logged

Liverpool, Dortmund, AGF

Svartovich
Gæst
 
Sv: Uglerne
« Svar #3: 05 Aug 2012, 17:11 »

Sidst de vandt mesterskabet var i 1967, men sidst de var i top 3 var i år 200, lugter lidt af stavefejl Smiley

Følger med!!
Damn, havde ellers læst det igennem.  Forlegen Det får jeg straks rettet. Smiley

Og fedt du følger! Thumbs Up
Logged

150797
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Uglerne
« Svar #4: 05 Aug 2012, 17:13 »

Følger også med  Wink
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Uglerne
« Svar #5: 05 Aug 2012, 17:14 »

Følger også!  Thumbs Up
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Uglerne
« Svar #6: 05 Aug 2012, 17:15 »

Følger også med  Wink
Følger også!  Thumbs Up
Tak. Næste update kommer senere i aften, og den er med trupgennemgang, og hvor jeg fortæller lidt om mine fremtidplaner med holdet. Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Uglerne
« Svar #7: 05 Aug 2012, 17:22 »

Imponerende design, kan godt lide dine bannere, og teksten er god og indholdsrig.

Følger med!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Dida
Gæst
 
Sv: Uglerne
« Svar #8: 05 Aug 2012, 18:22 »

Virkelig rigtig flot grafik.
Jeg følger.
Logged

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uglerne
« Svar #9: 05 Aug 2012, 19:00 »

Spændende med en blog om AB. Følger også med her Smiley
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Svartovich
Gæst
 
Sv: Uglerne
« Svar #10: 05 Aug 2012, 19:19 »

Imponerende design, kan godt lide dine bannere, og teksten er god og indholdsrig.

Følger med!
Virkelig rigtig flot grafik.
Jeg følger.
Spændende med en blog om AB. Følger også med her Smiley
Hold da op, havde ikke regnet med at få så meget interesse så hurtigt. Mange tak alle sammen! Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Uglerne
« Svar #11: 05 Aug 2012, 19:29 »

Flot grafik og spændende klub - Jeg ser frem til at hører mere fra denne blog   Thumbs Up
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Uglerne
« Svar #12: 05 Aug 2012, 20:28 »


Tilbage til Football Manager
Dette er mit bud på en direkte blog, uden nogen flot roman skrevet henover karrieren. Det er fodbold, og kun fodbold der bliver omtalt, og som du nok har fanget ved at læse oplægget, er det AB der får glæde af mig. Mit mål er at fortsætte med at udvikle unge spillere, præcis som AB gør i den virkelig verden, men jeg vil også satse på at få skaffet nogle flere bærende kræfter til klubben, da jeg føler at holdet er for ungt til at rykke op. Og Superliga er helt klart mit første mål.

Jeg vil give en hurtig evaluering af holdet, og fortæller hvor jeg vil have indkøbt nogle nye spillere. Det skal siges at holdet bliver stillet op i en 4-2-3-1 formation, med to centrale midtbaner, to kanter, og en trequista lige bag angriberen.

På kassen har vi meget stærke Jens Waltorp, som jeg helt klart mener har niveauet til at være Superliga-keeper. Dog er han skadet i over et halvt år, og jeg føler ikke at Nicolai Bjerregaard kan klare at stå fast endnu, så jeg har tænkt mig at hente en dygtig målmand der skal stå det første halve år, og derefter kæmpe om pladsen med Jens.

I forsvaret er der manglende bredde, især på backpladserne. I højre side har vi talentfulde Mads Brandis, men den eneste anden højreback i klubben er Jakob Nielsen, og han er bare overhovedet slet ikke god nok, og han får lov at gå på fri om et halvt år når hans kontrakt er udløbet. Vi er derfor nød til at have en backup/rotations-spiller her. I modsatte side, over på venstrebacken, har vi præcis det samme problem. Emil Farver er rigtig dygtig, og med et stort potentiale, men den eneste der kan agere backup er Oliver Lund, som vi har brug for inde i midten, så jeg ville også sætte pris på en backup her. I det centrale forsvar er vi fint besat med Rasmus Thelander, Oliver Lund, Thomas Juel-Nielsen og Oliver Hansen. To backs, og vi har et stærkt forsvar.

På midtbanen kunne vi også være bedre besat. Vi har Klaus Lykke som er ekstremt vigtig, Lukas Lerager som har et fremragende talent, og så har vi Nicolai Mechiorsen. Jeg kunne godt tænke mig en enkelt breddespiller her. Vores kantsituation er fuldstændig ens med backpladserne. Vi har en talentfuld højrekant i form af Muamet Asanovski, men han har ikke helt niveauet, og vi kunne godt bruge en dygtig spiller til at give ham konkurence om pladsen. På venstrekanten har vi dygtige Marc Dal Hende, men ingen backup. Så her mangler vi også spillere.

Bag angriberen har jeg som sagt på taktikbrættet valgt at bruge en trequista. Vi har legesvenden Azad Çorlu i klubben, men her mangler vi bestemt også bredde, da vi ingen andre alternativer har. Helt oppe på toppen har vi en rigtig dygtig spiller i form af Christian Gytkjær, dog kun på leje. Vi har en ok backup i form af Casper Offenberg. Jeg kunne godt tænke mig en hurtig angriber, som alternativ til Gytkjær, så det vil jeg prøve at få fat i.

I må huske på at jeg ikke forventer at finde de rigtige spillere på alle de steder jeg har skrevet at vi mangler, allerede i første transfervindue, men jeg vil prøve at få forstærke holdet som meget som muligt.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Uglerne
« Svar #13: 05 Aug 2012, 20:30 »

Flot grafik og spændende klub - Jeg ser frem til at hører mere fra denne blog   Thumbs Up
Tak, er glad for at så mange allerede følger! Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: Uglerne
« Svar #14: 06 Aug 2012, 19:13 »

God update og god gennemgang af truppen Smiley
Glæder mig til at se hvilke transfer du får lavet Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010