home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 406 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Olympique de Marseille
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Olympique de Marseille  (Læst 3622 gange)
JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Olympique de Marseille
« : 23 Okt 2014, 15:33 »

OLYMPIQUE DE MARSEILLE
Olympique de Marseille er en fransk fodboldklub som blev stiftet i 1899. Klubben har base i den sydfranske by Marseille, som ligger i Provence-Cote-d'azur. Marseille har spillet i toppen af Frankrig i størstedelen af klubbens historie, og er også den eneste franske fodboldklub, som har vundet UEFA Champions League. Dette gjorde de i 1992/1993, hvor de slog AC Milan i finalen med 1-0. Klubben fik dog taget sin Ligue 1-titel dette år, og blev tvangsnedrykket til Ligue 2, på grund af matchfixing til den sidste ligakamp, så Marseille kunne koncentrere sig om finalen mod AC Milan. Olympique de Marseille har vundet Ligue 1-titlen 9 gange og har vundet Coupe de France-titlen 10 gange, hvilket er rekorden for flest gange vundet. Siden matchfixing-skandalen, er Ligue 1 kun blevet vundet en gang, og det var i 2009/2010-sæsonen. Klubben blev i 1997 købt af den fransk-schweiziske forretningsmand Robert Louis-Dreyfus, som nu desværre er død. Det er derfor nu hans tidligere kone, Margarita Louis-Dreyfus som er ejer.

TRUPPEN ANNO 2014/2015
Klubben mistede i sommers den helt store profil i Mathieu Valbuena som har været fanfavorit i nogle år efterhånden, og med ham fik man et stort hul på den offensive midtbane. I hvert fald indtil at F. Thauvin er begyndt at træde mere i karakter, som han i den grad er.
Det er et spændende Marseille-hold som i den grad er et talentfuld hold med de mange talenter såsom netop Thauvin men også med tilgangen af den unge belgiske angriber Michy Batshuayi.
Holdet har fået en fantastisk start på Ligue 1 i denne sæson, og det kommer også efter at Marcelo Bielsa har fået holdet til at spille mere flydende angrebsspil de seneste 6 måneder, som det netop var blevet lovet sidste år, efter holdet mødte stor kritik for den defensive spillestil.

MÅLMÆND:
16  |   Brice Samba
30  |   Steve Mandanda
40  |   Julien Fabri

FORSVAR:
2    |   Baptiste Aloe
3    |   Nicolas N'Koulou
4    |   Matheus Dória
5    |   Stéphane Sparagna
15  |   Jérémy Morel
23  |   Benjamin Mendy
24  |   Rod Fanni
26  |   Brice Dja Djédjé
--   |   Alef

MIDTBANE:
6    |   Momar Bangoura
7    |   Benoít Cheyrou
8    |   Mario Lemina
10  |   André Ayew
11  |   Romain Alessandrini
14  |   Florian Thauvin
17  |   Dimitri Payet
20  |   Alaixys Romao
25  |   Gianelli Imbula
27  |   Abdelaziz Barrada
--   |   Maxime Lopez

ANGREB:
9    |   André-Pierre Gignac
22  |   Michy Batshuayi
29  |   Jérémie Porsan-Clemente




Logged

JaWocKa

Korzika
Gæst
 
Sv: Olympique de Marseille
« Svar #1: 29 Dec 2014, 17:10 »

Så har jeg spillet én sæson, og den forløb eminent. Jeg vandt en hjemlig treble, dvs. mesterskabet, pokalturneringen og den franske ligacup. Jeg har - ligesom Bielsa - tilstræbt at spille offensiv fodbold med fokus på possession. I ligaen resulterede det eksempelvis i 99 scoringer - godt hjulpet på vej af Gignac med 22 mål og Payet og Batschuayi med 18 træffere. Generelt er Marseille en super fed klub, der har en virkelig kompetent trup samt en masse gode unge spillere. Thauvin, Mendy og Doria er eksempler på talenter, der allerede kan gøre en forskel fra dag ét, mens spillere som Maxime Lopez og Jérémie Porsan-Clemente står og banker på i kulissen.

Taktisk var nedenstående 4-3-3 nok min foretrukne startopstilling. Jeg var dog nødt til at rotere ret meget grundet skader.
                Mandanda
Fanni - N'Koulou - Doria - Mendy
                  Romero
            Ayew - Imbula
Payet                         Thauvin
                 Gignac

Transfers første sæson:
http://i.gyazo.com/a5919a2695923bd654bf4dbd2cefc4b2.png

Transfers anden sæson:
http://i.gyazo.com/25ec2db99d908dd417d18825a3902cec.png

Efterom Ayew har forladt klubben, betyder det nok et formationsskifte til 4-2-3-1. Har store forhåbninger til, at Giovinco kan blive en gevinst. Ellers har jeg jo lejet Suso, hvis det går helt galt. Sidste sæson kvitterede han med 11 oplæg og 5 mål i 18 ligakampe, så mon ikke at jeg nok skal klare skærene på det punkt i hvert fald.

Stærkeste opstilling i 2. sæson kommer nok til at se således ud:

                 Mandanda
Aurier - N'Koulou - Doria - Mendy
           Imbula - Romero
Payet         Giovinco       Thauvin
                 Gignac

Målet for 2. sæson er et mesterskab, men det skal nok blive tæt, da PSG nok skal steppe up. Jeg håber ligeledes på en succesfuld europæisk kampagne. Bliver spændende!
« Seneste Redigering: 29 Dec 2014, 17:16 af Korzika » Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Olympique de Marseille
« Svar #2: 29 Dec 2014, 17:33 »

Respekt, god sæson Smiley
Men hvorfor dælen måtte du slippe Ayew på en fri transfer? :O
Logged

JaWocKa

Korzika
Gæst
 
Sv: Olympique de Marseille
« Svar #3: 29 Dec 2014, 21:46 »

Hans kontrakt udløb desværre, og han ville ikke forlænge, hvilket jeg ellers virkeligt krydsede fingre for. Han spillede nemlig helt eminent! Jeg kunne også at have valgt at sælge ham, da jeg tiltrådte, men der var ikke nogen klubber, der ville byde det, som jeg vurderede var en fair pris. Super ærgerligt, da han var et bæst som felt-til-felt spiller for mig.

Logged

EimArm
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Olympique de Marseille
« Svar #4: 31 Dec 2014, 15:04 »

Undrer mig, at Ayew ikke ville skrive under på en kontrakt for dig. Han ville gerne for mig, og er et massivt bæst! Smiley
Logged

EimArm
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Olympique de Marseille
« Svar #5: 31 Dec 2014, 15:52 »

Men jeg vi da også gerne dele mit Olympique Marseille save med jer.
 
Jeg gik igår igang med mit save. Efter at have set på mulighederene valgte jeg følgende ting:

Forventninger: Titeludfordrer
Det gav et udemærket budget, men var samtidigt mere realistisk end Vinder.

Taktik:

Til de kampe hvor jeg er favorit, spiller jeg en offensiv 4-3-3, og til kampe hvor jeg ikke er favorit, spiller jeg 4-1-2-3.

Transfers i første vindue:

Ind:

Lucas Romero - 65 mil.
Jesus Vallejo - 6.25 mil.
Eder Alvarez Balanta - 62.5 mil.
Joshua Kimmich - 35 mil.

Ud:

Baptiste Aloe - Leje
Bill Tuiloma -Leje

Opstilling:

4-3-3

Mandanda

Brice Dja Djédjé - Nicoas N'Koulo - Eder Alvarez Balatna - Benjamin Mendy

Gianelli Imbula - Abdel Barrarda - Lucas Romero

Dimitri Payet - Michy Batshuayi - Andre Ayew


Udskiftere: Doria, Lemina, Thauvin, Kimmich, Alessandrini, Gignac, Fanni.

4-1-2-3

Steven Mandanda

Brice Dja Djédjé - Nicoas N'Koulo - Eder Alvarez Balatna - Benjamin Mendy

Lucas Romero

Gianelli Imbula - Abdel Barrarda

Dimitri Payet - Michy Batshuayi - Andre Ayew


Udskiftere: Doria, Lemina, Thauvin, Kimmich, Alessandrini, Gignac, Fanni.

Venkabskampe

vs. LASK Linz 3-1
vs. Wolfsberger AC 3-1
vs. Shakhtar Donetsk 1-4
vs. Sampdoria 4-2
vs. AC Ajjacio 5-1
vs. FC Libourne-Saint-Seurin 7-1

Alt i alt en ganske godkendt opstart, med en masse mål. Min 4-3-3 med Abdel Barrarda som fremskudt playmaker er giftig, og hanlaver et hav af mål.

Ligue 1

Herefter kommin første ligakamp ude mod SC Bastia. en kamp som blev vundet med hele 7-0. Målscorerne var:
Andre Ayew: 2
Michy Basthuayi: 2
Gianelli Imbua: 1
Abdel Barrada: 1
Florian Thauvin: 1.

Det er hvor langt jeg er nået indtil videre, men med et par ekstra dages ferie skulle jeg kunne nå langt Smiley




Logged

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Olympique de Marseille
« Svar #6: 31 Dec 2014, 15:58 »

Hvordan ser det ud med André-Pierre Gignac? Er det muligt at forlænge med ham?
Logged

Supra Societatem Nemo

EimArm
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Olympique de Marseille
« Svar #7: 31 Dec 2014, 17:06 »

Ja. Han er villig til at forlænge med klubben, jeg har dog ikke prioriteret det, da han hiver 600k pr. uge, som den bedst betalte spiller. Haner dogvillig til at beholde den samme løn hvis man vil forlænge. Så der er mulighed for at få meget luft i lønbudgettet. samtidigt har Michy Batshuayi bombet for mig indtil videre Opstemt
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Olympique de Marseille
« Svar #8: 01 Jan 2015, 21:10 »

Undrer mig, at Ayew ikke ville skrive under på en kontrakt for dig. Han ville gerne for mig, og er et massivt bæst! Smiley
Ja, det er lidt ærgerligt, at han gerne ville forlænge med dig, men ikke mig. Måske jeg skal tage det personligt? Wink

I øvrigt, så glemte jeg lige at gøre opmærksom på, at det bliver en udfordring, når man når til januar, da en masse spillere ryger til ANC. Mit råd vil derfor være, at man enten køber godt ind om sommeren eller holder øje med gode spillere, der kan lejes fra 1. januar. Jeg gjorde det sidste, og fik bl.a. fat i Suso og Felipe Santana, der begge gjorde det glimrende.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010