home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 376 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #13 - Det sidste spil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: #13 - Det sidste spil  (Læst 8711 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#13 - Det sidste spil
« : 01 Okt 2014, 21:30 »


#1
Intro

Velkommen.

Dette spil skal fungere som en slags afslutning på FM 2014 for mig, og det har jeg så valgt at dele med jer. For at gøre det lidt kort, så har jeg valgt at spille i FM Classic-mode for at komme lidt hurtigere gennem sæsonerne, da jeg gerne vil nå en del inden det nye FM udkommer. Hvad ‘målet’ med dette spil er ved jeg ikke, det eneste jeg ved i skrivende stund er, at jeg vil starte uden job, med erfaring som tidligere Serie 6-spiller (hvilket er mest realistisk ift. virkeligheden), og så se hvor det fører mig hen. Jeg kan i øvrigt lige fortælle har samtlige ligaer med fra Danmark, Sverige, Norge, England og Skotland.

Mere vil jeg ikke belemre jer med på nuværende tidspunkt, men bare sige, at jeg glæder mig til at komme igang!
« Seneste Redigering: 16 Okt 2014, 16:09 af T1de » Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #1: 01 Okt 2014, 21:52 »

Hvorfor ikke fjerne Norge og Skotland og ligge Tyskland og Spanien med? Held og lykke Smiley
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #2: 01 Okt 2014, 22:30 »

Hvorfor ikke fjerne Norge og Skotland og ligge Tyskland og Spanien med? Held og lykke Smiley

Nu var det lidt en hurtig beslutning, men jeg har spillet rigtig meget i Tyskland, så det kan jo have ligget lidt i underbevidstheden at jeg ville prøve noget nyt. Mht. Spanien så er jeg ikke så vildt med at de ikke har klassiske reservehold men i stedet en form for samarbejdsklubber, så man ikke kan hive spillere mellem holdene i tide og utide. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #3: 01 Okt 2014, 22:30 »


#2
Første klub

Lidt fakta:
Grundlagt:
1935
Status:
Semi-prof
Omdømme:
Regionalt
Finansiel status:
Okay
Stadionkapacitet:
3375
Træningsfaciliteter:
Under middel
Medieprognose:
12

Jeg valgte at gå på ferie og slå indstillingen om at ansøge om jobs i alle klubber til, og der gik ikke engang én dag, før første tilbud kom på bordet. Det kom fra den norske klub Østsiden IL, der spiller i den norske 2. division. Her er de favoritter til at tage én af de tre nedrykningspladser, men efter en udemærket første halvdel af sæsonen (den norske sæson kører jo efter kalenderåret) ligger de efter 11 kampe 4 point over stregen.

Jeg synes det lød som en spændende udfordring, så derfor har jeg valgt at sige ja til den tilbudte kontrakt, som løber halvandet år, altså til december 2014. Klubben forventer “bare” at jeg kan redde dem fra nedrykning, og det kræver således bare, at jeg holder afstanden til de tre af de fire hold, som ligger dårligere placeret. Uden at have det store kendskab til hverken mit eget eller de andre hold i ligaen vil jeg gerne gå så langt som at sige, at det bestemt burde være muligt at opfylde klubbens målsætninger.
« Seneste Redigering: 01 Okt 2014, 23:56 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #4: 01 Okt 2014, 23:55 »


#3
De første femten
Østsiden IL


Så kom jeg igennem spillets første femten betydende kampe, og det er gået over al forventning På trods af en seedning som nummer 12 (ud af 14 hold) formåede holdet ved hjælp af stærkt kontra-fodbold at hive intet mindre end ni sejre i hus i løbet af de femten kampe. Hvis der dertil lægges de fire uafgjorte og kun to nederlag er det lig en samlet pointhøst på 31 point, hvilket er mere godkendt.
3-1 v. Nesodden
3-1 v. Molde 2
1-0 v. Førde
2-2 v. Mos
0-1 v. Birkebeineren
2-4 v. Drøbak-Frogn
3-1 v. Vålerenga
2-1 v. Træff
3-0 v. Skarbøvik
1-0 v. Kjelsås
1-1 v. Bærum
5-2 v. Kvik Halden
0-0 v. Asker
0-0 v. Nesodden
2-1 v. Molde 2

De gode resultater gjorde naturligvis, at vi hurtigt lagde afstand til nedrykningspladsern e og sigtede mod toppen, hvor vi i sidste ende endte på en særdeles flot femteplads. Fjerdepladsen var desværre aldrig rigtig inden for rækkevidde, men jeg kan vel ikke tillade mig at klage efter så gode resultater.

Her til sidst vil jeg gerne lige fremhæve et par spillere, som har været afgørende for klubbens succes her i anden halvdel af sæsonen. Først og fremmest har angriberen Sabah Mukaber lavet 13 sæsonmål, hvilket gør ham til både holdets og ligaens topscorer. Da han samtidig har lavet 6 oplæg er det svært at argumentere imod, at han har været klubbens nok bedste spiller i denne sæson. Udover Mukaber har også Kim Hansen og Michael Trulsen imponeret i min tid i klubben, hvor det er blevet til henholdsvis 7 oplæg og 7 scoringer af de to nordmænd.
« Seneste Redigering: 02 Okt 2014, 12:56 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #5: 02 Okt 2014, 12:55 »


#4
Optakt til 2014
Østsiden IL

Så er der kun én enkelt virtuel dag til at den ny sæson sparkes igang, og derfor vil jeg lige komme med lidt info om, hvad der er sket i løbet af vintermånederne. Efter den gode sæson i fjord havde jeg håbet på, at jeg kunne holde på nogle af profilerne, men dette var desværre ikke tilfældet. Hele 13 forlod klubben ved kontraktudløb i december 2013, heriblandt de offensive profiler Sabah Mukaber og Michael Trulsen, som på trods af at de stadigvæk ikke at have fundet nye klubber, ikke vil tage endnu en sæson i Østsiden. Ind den anden vej er kommet 12 nye spillere og her vil jeg især fremhæve de to angribere Richard Larsen og Benjamin Stokke, samt fløjspilleren Henrik Ljosland Walle som nogle af dem, jeg forventer mig mest af i den kommende sæson.

Taktikmæssigt vil jeg ikke ændre noget i forhold til sidste sæson, da det jo som bekendt fungerede meget godt. Holdet vil altså igen komme til at spille en helt normal 4-4-2 formation med to brede midtbanespillere i siderne, samt en boldvindende midtbanespiller og en dybdeliggende playmaker centralt på midtbanen. Mentaliteten starter på standard, mens holdinstrukserne indbyder til hurtige omstillinger hvor bolden skal så hurtigt som muligt frem til de to angribere. Den eneste ændring i forhold til sidste sæson er reelt, at jeg ikke har formået at finde en fuldgod erstatning til at overtage rollen som targetman efter Mukaber, så jeg vil i stedet spille med to hurtige folk oppe foran.

Så er der ikke så meget mere at sige, end at vi til denne sæson er spået til at ende som nummer 11, bookmakerne forventer altså at vi bliver i rækken. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente med så mange udskiftninger i truppen, men jeg så meget gerne, at vi kunne følge op på sidste års succes med endnu en top 5 placering.


Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #6: 02 Okt 2014, 13:51 »

Nu var det lidt en hurtig beslutning, men jeg har spillet rigtig meget i Tyskland, så det kan jo have ligget lidt i underbevidstheden at jeg ville prøve noget nyt. Mht. Spanien så er jeg ikke så vildt med at de ikke har klassiske reservehold men i stedet en form for samarbejdsklubber, så man ikke kan hive spillere mellem holdene i tide og utide. Smiley

Fair nok! God blog indtil videre Smiley
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #7: 05 Okt 2014, 12:31 »


#5
5-5
Østsiden IL

Datoen er den 21. juni 2014, sæson nummer to er netop skudt igang, og det er faktisk gået udemærket. Vi har igen trodset forventningerne og spiller indtil nu med i den sjove ende af tabellen. Med til historien hører selvfølgelig at der “kun” er spillet 10 kampe og at ligaen stadigvæk er meget tæt, men det er nu alligevel en fin præstation at ligge på en foreløbig 5. plads.

De første ti ligakampe har resulteret i fem sejre og fem nederlag, og lidt bemærkelsesværdigt er det, at fire af de fem sejre er endt med cifrene 2-1. Dette giver dog et fint billede af sæsonen indtil nu, hvor holdet i lange perioder af kampene har haft det svært, men hvor vi samtidig har haft marginalerne på vores side. Vi har i sæsonens første 10 kampe lukket hele 20 mål ind, primært fordi modstanderne har fået meget plads og tid på bolden. Det har så medført en ændring i instrukserne hen mod en lidt mere aggressiv spillestil, hvor holdet skal forsøge at presse modstanderne lidt mere end hidtil. Forhåbentlig kan det være med til lige at hive spillet op på et lidt højere niveau, så der kommer lidt flere point på kontoen.

Vi har i øvrigt også spillet en enkelt pokalkamp, som så også bliver den eneste i denne sæson, da Tippeliga-holdet Sandnes Ulf slog os ud med de overbevisende cifre 3-0 i starten af maj måned.
« Seneste Redigering: 07 Okt 2014, 07:49 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #8: 07 Okt 2014, 07:59 »


#6
Mission overlevelse
Østsiden IL

Efter den fine start på ligaen havde jeg ikke regnet med, at den resterende del af sæsonen ville skride frem som den gjorde. Vi startede egentlig okay ud med ni point i syv kampe, men herefter ramte holdet en rigtig skidt periode med fire nederlag i træk, efterfuldt af to uafgjorte og endnu et nederlag. Heriblandt var et skidt 0-7 resultat og en samlet målscore for perioden på 11-26. I en meget tæt liga betød det også, at vi fløj ned gennem tabellen, og med to kampe igen lå vi på en meget ubelejlig 13. plads.

Dermed skulle der virkelig ske noget i sæsonens sidste to kampe, hvor vi skulle møde to af vores direkte konkurrenter, nemlig Kvik Halden og Molde 2. Konsekvensen af de dårlige resultater blev en taktik-ændring, og især beslutningen om at spille med en defensiv midtbanespiller kom jeg ikke til at fortryde. Holdet formåede ikke bare at vinde, men også at holde målet rent i de to sidste kampe, og dette bliver kun mere imponerende af, at holdet kun er gået fra banen uden at have indkasseret mål én gang tidligere i sæsonen.

De to sejre sørgede for, at vi hoppede op på en respektabel 9. plads, hvilket straks fik formanden til at tilbyde mig en ny kontrakt. Kontrakten varede kun ét år, men jeg fik forhandlet den op til to år, således at jeg også er at finde i Østsiden IL de næste to sæsoner. Nu vil jeg så forsøge at forlænge kontrakterne med nogle af de spillere med udløb, så jeg slipper for en gentagelse af sidste sæsons transfervindue.

Ligastilling     -     Kampe     -     Spillerstatistik (Trup)     -     Spillerstatistik (Liga)
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #9: 07 Okt 2014, 21:32 »


#7
Fyringen
Østsiden IL

Så er min tid i norske Østsiden IL slut i denne omgang. Bestyrelsen var åbenbart ikke tilfreds med mine præstationer, på trods af hvad de såkaldte “opdateringer af bestyrelsens tillid” indikerede, han valgte i hvertfald at stikke mig en fyreseddel 12 kampe inde i sæsonen.

På trods af de lidt misledende meldinger fra bestyrelsen må man dog sige, at fyringen var helt på sin plads. I sæsonens første 12 ligakampe havde vi kun formået at vinde én gang, mens det samtidig var blevet til 5 uafgjorte og 6 nederlag. Dette på trods af, at jeg faktisk havde formået at holde på mange af nøglespillerne, samt hentet et par forstærkninger, blandt andet i form af Sabah Mukaber, der som nogen nok husker, bombede løs i min første sæson i klubben. En 13. plads i ligaen kombineret med et tidligt exit i pokalturneringen var mere end hvad bestyrelsen kunne holde ud, og derfor har jeg så her den 7. juli fået sparket. Hvor turen nu går hen ved jeg endnu ikke, men forhåbentlig går der ikke så længe inden en ny klub melder sin interesse.


Liga          -          Kampe          -          Spillerstatistik
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #10: 07 Okt 2014, 22:53 »


#8
En ny start
Odder IGF

Det blev ikke til mere end 6 dages jobsøgning (ferie) før jeg fandt min nye arbejdsgiver. Denne gang tager jeg et smut hjem til Danmark, hvor Odder IGF har tilbudt mig et job. Klubben formåede i spillets første sæson at rykke ned fra 2. Division Vest, hvorefter en direkte oprykning året efter fulgte, således at klubben på ny er at finde i landets tredjebedste række.

Jeg får ingen transferpenge, men til gengæld et lønbudget på DKK 16.000 p/u, og da jeg er eneste lønnede ansatte i klubben, så er der rigeligt råderum til at finde forstærkninger til truppen, der i øjeblikket kun indeholder 14 mand.

Kigger man på oddsene ligner Odder en sikker nedrykker, men det kan jeg forhåbentlig lave om på. Bestyrelsen vil ligeledes være tilfreds hvis jeg sørger for overlevelse, mens de ingen forventninger har til holdets præstationer i pokalturneringen.
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #11: 08 Okt 2014, 14:29 »

Har aldrig prøvet det der FM classic, hvad vil det sige.
Du nævner:
Citat
For at gøre det lidt kort, så har jeg valgt at spille i FM Classic-mode for at komme lidt hurtigere gennem sæsonerne, da jeg gerne vil nå en del inden det nye FM udkommer.[/quote
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #12: 08 Okt 2014, 16:28 »

Har aldrig prøvet det der FM classic, hvad vil det sige.
Du nævner:

Du kan vælge det som mulighed når du starter et nyt spil. Modsat det normale game-play, så er flere funktioner ikke en del af spillet, fx. kan du ikke lave time-talks og trænings osv. er meget mere simpelt. Alt dette gør så at spillet går meget hurtigere. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #13: 09 Okt 2014, 09:32 »


#9
Første sæson i DK
Odder IGF

Så er jeg kommet igennem min første sæson som manager for Odder IGF, og der er bestemt meget at være tilfreds med. På trods af, at jeg (og alle andre) havde forventet at vi skulle kæmpe for at overleve i ligaen, blev dette aldrig et tema. Vi lå konstant i top 2 til og med niende spillerunde, og vi kom aldrig længere ned end en 8. plads. Vi nåede i løbet af de 30 ligakampe at hente 15 sejre og 5 uadfgjorte, hvorfor vi altså “kun” tabte 10 kampe i løbet af sæsonen. Dette indbragte en flot pointhøst på 50 point samt en meget flot og ikke mindst overraskende 5. plads.

De flotte præstationer kan jeg specielt takke min offensive trio bestående af kreatøren Simon Elbæk, samt mine to angribere Patrick Nielsen og Rasmus Sørensen. De tre bidrog tilsammen med hele 45 scoringer og 27 assists i løbet af sæsonen. Rasmus Sørensen var med sine 21 sæsonmål en oplagt kandidat til ligaens topscorertitel, men takket være en vanvittigt skarp Andreas Bak fra Svebølle, blev dette aldrig til noget.

LIgaens vinder og eneste oprykker blev Thisted, som lå nummer 1 i 28 af de 30 spillerunder, og vandt med hele 11 point ned til Skive på 2. pladsen. Nedrykkerne fra Nordic Bet-ligaen blev i sidste ende Hobro og Brønshøj, og da holdene i danmarks tredjebedste række bliver geografisk fordelt i øst og vest, får vi altså en farlig modstander i Hobro næste sæson.



Ligastilling     -     Kampe (efterår)     -     Kampe (forår)     -     Spillerstatistik (Trup)     -     Spillerstatistik (Liga)
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det sidste spil
« Svar #14: 16 Okt 2014, 13:44 »


Odder IGF
#10

Jeg gik ind til den svære anden sæson med håbet om at kunne fortsætte de flotte præstationer, som i sidste sæson førte til en meget overraskende 5. plads. Vi startede da også het udemærket og det var først i femte spillerunde, at vi blev besejret, da FC Svendborg slog os knebent med 2-1. Resten af efteråret og det følgende forår forløb med meget svingende præstationer, og sæsonafslutningen med 4 nederlag i træk gjorde, at vi dumpede ned på ligaens 12. plads.

Vi var, trods alles forventninger, aldrig rigtig en del af nedrykningskampen, og det giver mig store håb frem mod næste sæson, hvor vi forhåbentlig kan etablere os i den øverste halvdel af ligaen.

Jeg er indtil videre meget glad for at spille med Odder, så jeg er så småt begyndt at drømme om større ting. Her tænker jeg selvfølgelig i første omgang på oprykning, men på længere sigt kunne det være fedt at fører Odder helt til toppen i Danmark. Om dette er muligt er jeg nu meget usikker på, specielt med så kort tid til det nye FM udkommer, men også fordi klubbens lønbudget er blandt de mindste i det danske ligasystem, og klubbens økonomi bestemt ikke lover bedre tider i fremtiden.



Ligastilling 16/17          -          Spillerstatistik 16/17          -          Kampe (efterår)          -          Kampe (forår)
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010