home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:14:41 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
01 Okt 2024, 19:15 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 558 Gæster Online.

Indlæg: 1132891 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 28 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 139 140 [141] 142 143 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 453017 gange)
Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2100: 04 Jun 2013, 00:56 »

Kanon. Der bliver i øvrigt ikke præsenteret noget nummer. Men Neymar har nu underskrevet kontrakten og skulle være ved at forberede sig til at gå ud på banen. Han har, som forventet, fået en 5-årig kontrakt. Til lægetjekket blev han målt til 175 centimeters højde og en vægt på 65 kilo. Det betyder at selvom han er 6 centimeter højere end Messi, vejer han 2 kilo mindre.

Messi's lår udgør også for halvdelen af hans kropsvægt Wink
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2101: 06 Jun 2013, 10:29 »

Det sidste nye med hensyn til problemerne i midterforsvaret, er at både Adil Rami og Jérémy Mathieu skulle være i spil. Adil Rami har en frikøbsklausul på mellem 10 og 12 millioner euro, mens Jérémy Mathieus frikøbsklausul er på 8 millioner euro. Uanset hvem man vælger at gå efter, virker det som et godt match. Begge to har den profil vi er på udkig efter. Især Mathieu kan jeg godt lide tanken om. Han er stor og stærk, men er samtidig rigtig hurtig og ganske dynamisk. Sidst er han billig. 8 millioner euro for en erfaren mand, der dog stadig har en lille håndfuld gode år tilbage, er rigtig billigt. Især hvis alternativerne er Thiago Silva til noget nær samme pris som Neymar, David Luiz til 35 millioner euro eller Marquinhos til over 20 millioner euro.

Derudover har Xavi endelig fundet sin udkårne, og skal giftes den 13. juli med journalisten Nuria Cunillera. Jeg håber bare at de skynder sig at lave nogle Xavi-babyer, så vi har en endnu lysere fremtid med Thiago Messi, Milan Piqué Mebarak, Kai Valdés Cardona og Xavi Jr. Vi mangler egentlig bare en lille Iniesta-dreng, så er hele stammen på Barcelona anno 2035 på plads. Så du kommer bare i gang, Xavi.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2102: 06 Jun 2013, 10:57 »

Det sidste nye med hensyn til problemerne i midterforsvaret, er at både Adil Rami og Jérémy Mathieu skulle være i spil. Adil Rami har en frikøbsklausul på mellem 10 og 12 millioner euro, mens Jérémy Mathieus frikøbsklausul er på 8 millioner euro. Uanset hvem man vælger at gå efter, virker det som et godt match. Begge to har den profil vi er på udkig efter. Især Mathieu kan jeg godt lide tanken om. Han er stor og stærk, men er samtidig rigtig hurtig og ganske dynamisk. Sidst er han billig. 8 millioner euro for en erfaren mand, der dog stadig har en lille håndfuld gode år tilbage, er rigtig billigt. Især hvis alternativerne er Thiago Silva til noget nær samme pris som Neymar, David Luiz til 35 millioner euro eller Marquinhos til over 20 millioner euro.

Derudover har Xavi endelig fundet sin udkårne, og skal giftes den 13. juli med journalisten Nuria Cunillera. Jeg håber bare at de skynder sig at lave nogle Xavi-babyer, så vi har en endnu lysere fremtid med Thiago Messi, Milan Piqué Mebarak, Kai Valdés Cardona og Xavi Jr. Vi mangler egentlig bare en lille Iniesta-dreng, så er hele stammen på Barcelona anno 2035 på plads. Så du kommer bare i gang, Xavi.

 Thumbs Up Thumbs Up
De slipper nok næppe Neymar for under 50 millioner euro, desværre. Er dog også som du selv skriver sikker på at der er mange gode alternativer, til mindre penge. Vil dog sige, selvom jeg hader Chelsea spillere generelt, så kan jeg godt lide tanken om Luiz'es kvaliteter i Barcelona.

Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2103: 06 Jun 2013, 14:09 »

Det sidste nye med hensyn til problemerne i midterforsvaret, er at både Adil Rami og Jérémy Mathieu skulle være i spil. Adil Rami har en frikøbsklausul på mellem 10 og 12 millioner euro, mens Jérémy Mathieus frikøbsklausul er på 8 millioner euro. Uanset hvem man vælger at gå efter, virker det som et godt match. Begge to har den profil vi er på udkig efter. Især Mathieu kan jeg godt lide tanken om. Han er stor og stærk, men er samtidig rigtig hurtig og ganske dynamisk. Sidst er han billig. 8 millioner euro for en erfaren mand, der dog stadig har en lille håndfuld gode år tilbage, er rigtig billigt. Især hvis alternativerne er Thiago Silva til noget nær samme pris som Neymar, David Luiz til 35 millioner euro eller Marquinhos til over 20 millioner euro.

Er Mathieu ikke venstreback, eller er der noget jeg har misforstået?
Logged

Vuelve la ilusión

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2104: 06 Jun 2013, 14:39 »

Det er hans foretrukne position, så vidt jeg er orienteret, men i denne sæson har han primært spillet centerback, hvor jeg synes han har gjort det rigtig fint. Han er jo ganske godt bygget til at spille lige netop den position, med sin højde og drøjde. I øvrigt ville det også åbne op for en ny taktisk mulighed, hvor Mathieu spiller venstrebacken og Alba spiller venstrekanten, hvilket de prøvede en del gange da Alba stadig var i Valencia. Det giver en helt speciel dynamik og giver lidt mere arbejdskraft til defensiven, i og med at Alba således kan trække med tilbage og bruge sine defensive evner, når der er behov for dem.
« Seneste Redigering: 06 Jun 2013, 14:41 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2105: 06 Jun 2013, 15:02 »

Det er hans foretrukne position, så vidt jeg er orienteret, men i denne sæson har han primært spillet centerback, hvor jeg synes han har gjort det rigtig fint. Han er jo ganske godt bygget til at spille lige netop den position, med sin højde og drøjde. I øvrigt ville det også åbne op for en ny taktisk mulighed, hvor Mathieu spiller venstrebacken og Alba spiller venstrekanten, hvilket de prøvede en del gange da Alba stadig var i Valencia. Det giver en helt speciel dynamik og giver lidt mere arbejdskraft til defensiven, i og med at Alba således kan trække med tilbage og bruge sine defensive evner, når der er behov for dem.

Endte det ikke i Valencia med at blive stik modsat, i hvertfald sidste sæson før Alba skiftede? Hvor Alba spillede backen og Mathieu spillede fløjen. Jeg kan i hvertfald huske at have set nogle kampe med det scenario. Alsidig spiller ham Mathieu Wink
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2106: 06 Jun 2013, 15:21 »

Det var vidst ret omskifteligt, hvem der lige var på backen og hvem der var på kanten. Det var vel hvad man kan betegne som et dynamisk samarbejde. Hvis Alba gik frem, gik Mathieu lidt tilbage og vice versa. Det er i hvert fald en idé jeg ikke er helt afvisende overfor, i de kampe hvor man måske godt kan tillade sig, at være lidt mere defensivt indstillede, end man er når man taber 7-0.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2107: 09 Jun 2013, 00:19 »

La Vanguardia skriver at Daniel Agger igen skulle være i søgelyset. De skriver at der er 4 navne der bliver vendt i øjeblikket. Daniel Agger, Iñigo Martínez, Jérémy Mathieu og Marquinhos.

Daniel Agger er selvfølgelig et oplagt valg. Han er erfaren, men har formentlig stadig en god håndfuld år tilbage på toppen, og ser vi på hans spillerprofil er han jo skræddersyet til spillestilen. Umiddelbart tror jeg at prisen og hans skadeshistorik, er det eneste der afholder klubben. Jeg tror at Liverpool vil kræve en del penge, for at lade Agger gå og selvom han har været helt uden skader i denne sæson, og heller ikke gik glip af mange kampe i sidste sæson, kan man ikke negligere hans mange skader, uanset hvordan man vender og drejer det. Derudover skulle der jo have været en aftale sidste sommer, hvor Tito satte en stopper for handlen, fordi han ikke ville bremse Marc Bartras udvikling. At han så valgte at bruge Marc Bartra i nærmest ingen kampe, må stå for Titos egen regning, men pointen er blot at Agger og Liverpool nok vil være ret tilbageholdende, hvis samme klub der trak sig i sidste sekund for et år siden, nu kommer og vil have en aftale igen.

Iñigo Martínez er, udover at være spansk, ung og et enormt stort talent. Men han bliver formentlig også dyr, selvom han utvivlsomt ikke ville være ligeså dyr som Marquinhos. Roma skulle angiveligt have afvist et bud på 20 millioner euro for Marquinhos, så det sætter ligesom overliggeren ret højt. Martínez passer dog også fremragende ind. Han er dygtig med bolden for fødderne og dygtig rent taktisk. Til gengæld ville han ikke gøre noget ved det problem, der er i form af manglende højde og drøjde på de defensive dødbolde. Han er lav og ikke specielt stærk.

Det er Jérémy Mathieu til gengæld. Høj, stærk og dygtig i luften, samt ganske alsidig. Desværre er han også den ældste af de 4 spillere - dog også den billigste, qua frikøbsklausulen på 8 millioner euro. Der er upsides og downsides ved alle 4. Umiddelbart er jeg dog mest for Iñigo Martínez. Også selvom det ikke løser højde-problemerne. Agger virker som det skudsikre valg, men jeg vil hellere have en spansk spiller med rigtig, rigtig mange år i sig.

Med hensyn til David Villa, er der stadig stor tvivl om, hvor han spiller næste sæson. Arsenal og Tottenham har begge været nævnt ganske hyppigt, men begge er tøvende da han er enormt løntung. Noget der i hvert fald ikke ville fungere i Arsenal. Jeg håber dog at han kommer videre. Der er mange spillere til de 3 forreste pladser, han er som bekendt ret løntung og han fortjener at spille flere minutter, end han ville komme til i Barcelona.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2108: 09 Jun 2013, 00:20 »

Noget der i hvert fald ikke ville fungere i Arsenal.

Aint no more Wink
Logged


Camus
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2109: 09 Jun 2013, 00:34 »

Er Thiago Silva udelukket?
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2110: 09 Jun 2013, 06:12 »

Hvad med Thiago? Smiley hvad bliver der skrevet om ham?
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2111: 09 Jun 2013, 19:08 »

Er Thiago Silva udelukket?

Ja, det tyder alt på. Han ville simpelthen være for dyr. Sidste år var man også interesseret i ham, og der krævede han en løn højere end den Xavi og Iniesta får. Han ville være den næstbedst betalte i klubben. Skulle man hente ham i år, ville han sikkert kræve det samme, hvis ikke mere, og derudover er overgangssummen sikkert også en del højere nu, da Paris i modsætning til Milan ikke lige står og mangler penge.

Hvad med Thiago? Smiley hvad bliver der skrevet om ham?

Han har fortalt, at David de Gea snakker meget med ham om United og taler højt om klubben, men alt tyder på at han først beslutter sig, når U21 EM er overstået.

I øvrigt skulle Eliaquim Mangala også være oppe at vende nu, hvad angår centerback-positionen. Jeg kan rigtig godt lide ham. Et fysisk bæst. At han ikke er verdensklasse med bolden for fødderne, er noget han kan komme efter. Han har i hvert fald alle forudsætningerne, qua sin højde, sin styrke og sin hurtighed, for at blive en af de bedste centerbacks i verden. Men han spiller i Porto, så der skal store penge på bordet, før han får lov at gå.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2112: 09 Jun 2013, 19:18 »

Det ville være så dumt at slippe Thiago.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2113: 10 Jun 2013, 16:10 »

Det ville være så dumt at slippe Thiago.

Det ville være indbegrebet af katastrofalt.

Der sker også en del omkring B-holdet i øjeblikket. Der skulle angiveligt være mindst 10 spillere, der ikke er at finde på B-holdet i næste sæson. Oier Olazábal, Iván Balliu, Marc Muniesa, Agostinho Cá, Luis Gustavo, Rafinha, Sergi Roberto, Gerard Deulofeu, Luis Alberto og Cristian Lobato skulle være de 10 navne. Det er nok ikke så overraskende at Oier, Cá, Gustavo, Alberto og Lobato smutter, da de enten ikke for alvor ser ud til at have talentet, mens Luis Alberto blot har været på lån fra Sevilla.

Med hensyn til Rafinha, Sergi Roberto og Gerard Deulofeu, skal de formentlig udlejes til La Liga klubber. Måske ender Sergi Roberto ligefrem i førsteholdstruppen, hvis Jonathan dos Santos forlader klubben, hvilket han jo nok gør. Det er lidt ærgerligt at se Muniesa smutte. For få år siden var han udråbt som den nye Puyol, men han har været hårdt plaget af knæskader. Med hensyn til Rafinha, bliver der især snakket om Celta som en mulighed. Hvad angår Deulofeu er Sevilla og Dortmund blevet nævnt meget, hvor Sevilla nok er det mest oplagte valg, da de lidt mangler en højrekant efter salget af Jesús Navas.

Til gengæld er der også allerede nyt om, hvem der så skal erstatte de spillere der forlader B-holdet. Man skulle allerede have sikret sig den 19-årige keeper Adrián Ortolá fra Villarreals B-hold, mens man også skulle have hentet den 20-årige angriber Sergio Rodríguez fra Betis' B-hold. Derudover er der en helt masse spillere der bliver rykket op fra Juvenil A-holdet. Det drejer sig helt konkret om Robert Costa, David Babunski, Pol Calvet, Sergi Samper, Sandro Ramírez, Frank Bagnack og Lucas Gafarot. Især Samper og Bagnack skulle være store talenter. Samper bliver beskrevet som en ny playmaker à la Pirlo eller Xavi. Bagnack er allerede et fysisk bæst af en forsvarsspiller. Hurtig og stærk.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2114: 10 Jun 2013, 20:48 »

Det ville være indbegrebet af katastrofalt.

Der sker også en del omkring B-holdet i øjeblikket. Der skulle angiveligt være mindst 10 spillere, der ikke er at finde på B-holdet i næste sæson. Oier Olazábal, Iván Balliu, Marc Muniesa, Agostinho Cá, Luis Gustavo, Rafinha, Sergi Roberto, Gerard Deulofeu, Luis Alberto og Cristian Lobato skulle være de 10 navne. Det er nok ikke så overraskende at Oier, Cá, Gustavo, Alberto og Lobato smutter, da de enten ikke for alvor ser ud til at have talentet, mens Luis Alberto blot har været på lån fra Sevilla.

Med hensyn til Rafinha, Sergi Roberto og Gerard Deulofeu, skal de formentlig udlejes til La Liga klubber. Måske ender Sergi Roberto ligefrem i førsteholdstruppen, hvis Jonathan dos Santos forlader klubben, hvilket han jo nok gør. Det er lidt ærgerligt at se Muniesa smutte. For få år siden var han udråbt som den nye Puyol, men han har været hårdt plaget af knæskader. Med hensyn til Rafinha, bliver der især snakket om Celta som en mulighed. Hvad angår Deulofeu er Sevilla og Dortmund blevet nævnt meget, hvor Sevilla nok er det mest oplagte valg, da de lidt mangler en højrekant efter salget af Jesús Navas.

Jeg synes det lyder fornuftigt, hvis man udlejer nogle af bedste unge spillere til andre La Liga klubber. De kan få masser af spilletid og værdifuld erfaring. Spilletiden vil være meget mindre hos FC Barcelona, end den vil være hos andre La Liga klubber, hvor de formodentlig vil få meget mere spilletid.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Sider: 1 ... 139 140 [141] 142 143 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010