home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:11:11 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 612 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451911 gange)
mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1245: 30 Maj 2011, 22:44 »

Inter ramte dagen - sådan er fodbold nogengange. Det var ikke særligt fedt - en af de bitreste oplevelser i min Barca-fan-historie.

Netop i det opgør, tror jeg at stortset alle fodboldelskere sympatiserede med Inter og Mourinho. Vi husker alle hvordan Busquets den hund, filmede sig til et rødt kort på en tidligere holdkammerat.
Det var, på en måde, en fornøjelse at se Inter forsvare sig, da de gjorde det så disciplineret og godt samt en endnu større fornøjelse, ja, ligefrem tilfredsstillelse at se Barca tabe den kamp.
Logged

Thaurat al Shabab

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1246: 30 Maj 2011, 22:46 »

Netop i det opgør, tror jeg at stortset alle fodboldelskere sympatiserede med Inter og Mourinho. Vi husker alle hvordan Busquets den hund, filmede sig til et rødt kort på en tidligere holdkammerat.
Det var, på en måde, en fornøjelse at se Inter forsvare sig, da de gjorde det så disciplineret og godt samt en endnu større fornøjelse, ja, ligefrem tilfredsstillelse at se Barca tabe den kamp.

Det er jo det der er SÅ fedt ved fodbolden. At det ikke er den samme type fodbold der vinder hver gang. At det hele ikke handler om at kunne "trille" bolden i trekanter og så ellers have verdens bedste spiller (og rolig nu Barcafans, det er forsimplet i know), men at det også handler om taktik, fysik og effektivitet.
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1247: 30 Maj 2011, 22:51 »

Så accepter det, og anerkend og vis din respekt ved at klappe kaje med at "vi er verdens bedste hold". For det første holder det ikke vand, det er en europæisk turnering, for det andet er decideret løgn, da Inter vandt turneringen (og i øvrigt senere vandt VM for klubhold hvis vi endelig skal snakke om noget der minder om en afgørelse af verdens bedste hold)
Det var utrolig flot af Bayern og Inter at nå til finalen. Men folk ved godt at det ikke var de to bedste hold der var i finalen. Noget må de havde gjort rigtigt, siden de endte der - ja. Men i fodbold er det ikke altid de bedste som vinder, hvilket sidste års turnering viser meget flot. Det var jo ikke ligefrem drømmefinalen vi fik.

I øvrigt skal i huske på at Inter kom videre på dommerfejl. Det er ikke noget jeg vil ligge energi i at diskutere, jeg vil bare lige påpege at så snart at det er Barcelona som får nogen kendelser med sig som bliver afgørende, så står alle og peger fingre. Men når de så er i mod dem, så høre man intet.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1248: 30 Maj 2011, 22:53 »

Nej folk "ved" ikke noget. Du tror du ved det, men det gør du jo tydeligvis ikke. Vinderen er det bedste hold, længere er den ikke. Smag og behag tæller kun et sted i fodbold: Favoritklub/spiller. Resten handler om hvem der scorer flest mål, no more, no less.
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1249: 30 Maj 2011, 22:56 »

Nej folk "ved" ikke noget. Du tror du ved det, men det gør du jo tydeligvis ikke. Vinderen er det bedste hold, længere er den ikke. Smag og behag tæller kun et sted i fodbold: Favoritklub/spiller. Resten handler om hvem der scorer flest mål, no more, no less.
Ifølge din optik må TP Mazembe jo så være verdens 2. bedste hold da de jo tabte finalen i verdensmesterskaber ne for klubhold. Men sådan hænger fodbold ikke sammen, da der er så mange andre faktore der skal tages i spil, når sådan noget skal vurderes.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1250: 30 Maj 2011, 23:03 »

Næ nej, som jeg også skrev i mit indlæg hvor jeg nævnte VM for klubhold, så brugte jeg ordene "endeligt" og minder om". Men ja, de var den turnerings næstbedste mandskab. Så kan man altid diskutere turneringens reelle værdi. Sådan forholder det sig bare ikke i Champions League. For der er det de bedste mandskaber i hele Europa der med, ergo kan man kun konkludere at Inter var det bedste hold i Europa i den sæson. Alt andet er jo som at påstå at 2+2 = 5 Smiley

EDIT: Og når du så begynder på dit "når sådan noget skal vurderes", så giver du jo selv svaret: Det er 110% subjektivt og er ikke en facitliste. Den eneste facitliste i fodbold, er den der kan ses på måltavlen efter 90 min (plus det løse).
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1251: 30 Maj 2011, 23:15 »

Næ nej, som jeg også skrev i mit indlæg hvor jeg nævnte VM for klubhold, så brugte jeg ordene "endeligt" og minder om". Men ja, de var den turnerings næstbedste mandskab. Så kan man altid diskutere turneringens reelle værdi. Sådan forholder det sig bare ikke i Champions League. For der er det de bedste mandskaber i hele Europa der med, ergo kan man kun konkludere at Inter var det bedste hold i Europa i den sæson. Alt andet er jo som at påstå at 2+2 = 5 Smiley

EDIT: Og når du så begynder på dit "når sådan noget skal vurderes", så giver du jo selv svaret: Det er 110% subjektivt og er ikke en facitliste. Den eneste facitliste i fodbold, er den der kan ses på måltavlen efter 90 min (plus det løse).
Jeg synes bare fodbold er meget mere kompliceret end at 2 kampe skal afgøre hvem der er bedre. Der er så mange ting i fodbold som kan blive afgørende, så det dårligere hold vinder. Derfor er det subjektive vigtigt i fodbold. I følge dig burde alle 32 hold jo være favoritter i CL, da de jo alle har 11 spillere på banen Smiley
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1252: 30 Maj 2011, 23:33 »

Det var utrolig flot af Bayern og Inter at nå til finalen. Men folk ved godt at det ikke var de to bedste hold der var i finalen. Noget må de havde gjort rigtigt, siden de endte der - ja. Men i fodbold er det ikke altid de bedste som vinder, hvilket sidste års turnering viser meget flot. Det var jo ikke ligefrem drømmefinalen vi fik.

I øvrigt skal i huske på at Inter kom videre på dommerfejl. Det er ikke noget jeg vil ligge energi i at diskutere, jeg vil bare lige påpege at så snart at det er Barcelona som får nogen kendelser med sig som bliver afgørende, så står alle og peger fingre. Men når de så er i mod dem, så høre man intet.
Nej, for nogle gange er man heldig med dommerne og andre gange er man uheldig og sådan vil det altid være dommerne er mennesker lige som alle andre.

men var det så også det rigtige hold der vandt tuneringen i 2008/09 for der kom Barcelona jo også videre på dommerfejl, eller hænger det ikke sådan sammen?
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1253: 30 Maj 2011, 23:49 »

Nej, for nogle gange er man heldig med dommerne og andre gange er man uheldig og sådan vil det altid være dommerne er mennesker lige som alle andre.

men var det så også det rigtige hold der vandt tuneringen i 2008/09 for der kom Barcelona jo også videre på dommerfejl, eller hænger det ikke sådan sammen?
Det er svært at svare på. Barcelona blev snydt for et straffe i den 1. kamp, så ville have ændret returkampen totalt. På den måde Barcelona havde spillet på i den sæson, synes jeg at det var fair at de vandt CL.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1254: 30 Maj 2011, 23:50 »

Det er svært at svare på. Barcelona blev snydt for et straffe i den 1. kamp, så ville have ændret returkampen totalt. På den måde Barcelona havde spillet på i den sæson, synes jeg at det var fair at de vandt CL.
Okay skulle bare høre dit svar på det, men enige blir vi sku aldrig kan jeg se  Thumbs Up
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1255: 30 Maj 2011, 23:53 »

Okay skulle bare høre dit svar på det, men enige blir vi sku aldrig kan jeg se  Thumbs Up
Behøver vi heller ikke blive :-)
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1256: 02 Jun 2011, 23:33 »

Husk også på, at der på Rooneys mål i CL-finalen i år, var offside, da han spillede Giggs. Alle der ikke holder med Barca, skal nok finde dommerfejl og alt muligt når deres hold taber, men når Barca får dommerne imod, så sker der ingenting. Sad og så en ligakamp for nogle måneder siden (kan ikke huske modstanderen), hvor Barcelona fik annuleret 1 mål, hvor der ikke var skyggen af offside og 5min senere blev der igen vinket offside, hvor der heller ikke var skyggen af det. I samme kamp blev de også snydt for et klart straffespark. Det kan godt være, at der ikke er mange, som ser ALLE Barcas kampe (hentyder her til ikke-Barca fans), så i ser ikke hvad der sker i ligaen. Her får de nemlig mange domme imod sig. Modstanderholdets trænere har jo også tit en del af skylden for, at folk vender sig imod Barca pga. dommerhjælp. Vi så selv Mourinho.... Og så Alex Fergusson, som er lige ved at tude over dommeren, hver gang United ikke vinder (det er så noget andet), men han skaber et billede af, at ALLE dommere er imod United. Guardiola giver ikke dommeren skylden (nok en af de eneste toptrænere) og det beundrer jeg ham fandme for. Men fordi han ikke gør det, viser han jo heller ikke, at dommerne nogle gange dømmer imod Barca og så får andre fans et billede af, at dommerne er med Barca, når de ser CL. Indrømmer gerne at Barca havde dommeren med sig imod Chelsea, men der er altså også gange hvor dommeren er imod fx offside-målet i år i FINALEN.
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1257: 02 Jun 2011, 23:50 »

Så lige til noget andet...

Barca kædes dagligt i forbindelse med en masse stjerner. Vil lige liste dem op, som jeg lige har opfanget.

Jose Angel (venstre back - sporting gijon)
Javier Pastore (palermo)
Fabregas (arsenal)
Alexis Sanzhes (staves) (udinesse)
G. Rossi (villareal)
Sergio Aguero (atl. madrid)

Hvilke spillere så i gerne i klubben? Og hvor burde man forstærke sig?

Personligt så jeg gerne alle sammen i klubben. Dog kun enten Rossi/Aguero/Alexis og Fabregas/Pastore

Vores forsvar har været meget plaget af skader i denne sæson og derfor så jeg gerne Jose Angel i klubben. Udover dette mister vi nok Maxwell og Milito, så forsvaret bliver endnu mere svækket. Jose Angel skulle dog efter sigende have de nødvendige færdigheder til at begå sig i Barcelona og er en meget talentfuld back, som måske er fremtidens venstreback for Spanien. Dernæst vil jeg også gerne have mere bredde på den kreative del af midtbanen, hvor det kun er Xavi og Iniesta, som rigtigt kan komme med noget. Begge skal spille før det bliver rigtig farligt og det siger lidt sig selv, at begge ikke kan spille 50 kampe på en hel sæson. Samtidgi skal vi have fundet en afløser for Xavi, som nok snart går på pension, hvis bentøjet siger fra. Vi har også Keita, men ham ser jeg mere som en spiller, som spiller de lidt mindre kampe og som indskifter (selvomjeg synes han gør det ok). Her ser jeg gerne Fabregas eller Pastore udfylde den plads. Til sidst mangler vi en god angriber på en af kanterne. Her kunne alle 3 angribere være interessante, for vi mangler en 4. god angriber. Efter Villa, Messi og Pedro har vi ikke de bedste angribere og Bojan er måske på vej væk evt i en byttehandel. Derfor så jeg gerne klassespiller, som kunne udfordrer de 3 sikre og give lidt afslapning til de andre, så de heller ikek behøver, at spille hele tiden.

Kort sagt Barca mangler en lidt breddere trup og de må de indse. Vi mangler nogle flere klassespillere og kan ikke leve af vores egen talentudvikling (selvom vi gerne vil). Rosell må se dette og bruge en masse penge på forhåbentligt nogle af disse spillere. Og lad os lige understrege, at det er tilladt at bruge flere penge end Real Madrid når der er transfervindue  Grin

OBS: Puyol ude i 2-3 måneder efter hans operation..
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

henssel
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1258: 03 Jun 2011, 00:03 »

Håber lidt vi henter Jose Angel da han lyder som en meget stabil back og så kunne vi ellers bruge ham som back up for Abidal  Wink

Samtidig føler jeg ikke vi skal ud og hente en nye midtbane da vi både har Keita og Mascherano som back up og med en kommende superstjerne i Thiago er jeg sikker på vi er godt besat på midten.
Jeg er dog enig i at vi skal hente en nye angriber og om det så er Rossi eller Aguero er sådan set ligegyldigt der skal bare være en til at truede de 3 forreste  Smiley
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1259: 03 Jun 2011, 00:05 »

Håber virkelig at vi får fat i Aguero, og at Bojan bliver lejet ud. Så han kan vise hvad han kan - hvis han kan noget. Udover det så håber jeg virkelig at får en ny centerback. Puyol er ved at nå enden, og en ny makker til Pique skal findes. Jeg har ikke så meget styr på de unge forsvarsspillere, men håber at Montoya (eller hvad han hedder) er en god nok reserve-back. På midtbanen er jeg nogenlunde tilfreds. Tror Afellay og Thiago er gode nok til at erstatte Iniesta og Xavi engang i mellem. Men må ærgerligt indrømme jeg ikke helt har tænkt så meget over defensiven og midtbanen, selvom det er der vi mangler mest.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Sider: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010