home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 291 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Opdækning af banditter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Opdækning af banditter  (Læst 5747 gange)
Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Opdækning af banditter
« : 09 Sep 2014, 13:31 »

Nu Yahya Hassan skal komme og læse digte op på min skole, kan jeg se hvor meget der bliver gjort udad at beskytte folk der selv har bedt om at komme i problemer.

Citat
"Retningslinjer:
 
·         Eleverne skal være i auditoriet, før Yahya Hassan ankommer. Dvs. alle skal være der senest kl. 12.35.
·         Eleverne skal gå ind i auditoriet én klasse af gangen - ser herunder.
·         Eleverne skal have en adgangsbillet, som udleveres umiddelbart, før vi går i auditoriet.
·         Alle skal blive i auditoriet, indtil Yahya Hassan har forladt skolen.
 
Der vil være både politi og PET – ude og inde på skolen den dag. Årsagen er, at Yahya Hassan døgnet rundt ledsages af PET-agenter som følge af trusler.
1.g må ikke være i storrummet på fredag over middag.
 
Tidsplan:
T31: 12.17
T32: 12.19
T33: 12.21
T34: 12.23
 
T21: 12.25
T22: 12.27
T23: 12.29
T24: 12.31
T25: 12.33
T26: 12.35"
Det er de retningslinjer skolen har fået af PET, der som skrevet både har folk indenfor og udenfor.
Synes I ikke de går for meget amok, og hvad er jeres generelle holdning til beskyttelse af folk, der nemt kunne have undgået problemer?

Yahya Hassan er jo netop kommet i problemer, fordi han har brudt grundloven. Ved at være diskriminerende og generaliserende imod en minoritet.

Men er jeg den eneste der ser det som en mindre fallit erklæring at have så mange folk på ham? Da det jo bare betyder, de ikke kan advarer ham imod hvornår han er ved at være i fare.

Og bør folk der bliver truet på livet af deres X-kæreste have samme opbakning fra PET? Eller er det kun kendte folk PET skal gå efter at beskytte?
« Seneste Redigering: 09 Sep 2014, 13:33 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #1: 09 Sep 2014, 13:50 »

Går du i skole? Troede faktisk at du bare du sad i en kælder hos en eller anden Fritzl type.

Og så skriver du "Nu Yiiiiiiiiha Hassan skal komme...", som om at vi alle ved at han kommer til en eller anden skole ude hvor, at den største attraktion er når køerne kommer på græs.

Det var et sidespring - Spild af vores skattepenge at beskytte ham. I særdeleshed kunne politiet ligeså godt sørge for at klare nogen andre ting.
Jeg tror næppe at de ville beskytte mig, hvis jeg udgav en bog og nogle interviews med nogen hårde kommentarer overfor kristne, muslimer eller fck.

Yahyahyhya Hassan er ikke rigtig kendt, vel? Er han ikke bare digter som er ganske upopulær og dyppet den i en gammel trunte?

Anyways, godt det ikke er mig som skal glo på den klovn.

Men Spardle, du kan jo stille manden nogen spørgsmål - kan være han er Manchester United fan.

Okay, for at være lidt fair... jeg troede aldrig at du ville komme med noget seriøst - og så endda en tråd!
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #2: 09 Sep 2014, 14:45 »

At postulere at Spardle er useriøs ved at være useriøs er en interessant strategi (!).

Jeg ved ikke nok om selve sagen for at tage stilling til Yahya Hassan og hans ageren i forhold til Grundloven.

Men at PET mandsopdækker ham er vel fair nok, selvom han eventuelt har brudt racisme-paragraffen, for der er vel ingen aktion som retfærdiggører dødstrusler osv?
Og kan umiddelbart ikke se hvorfor det er bedre at foretrække at have færre PET-agenter til at mandsopdække ham, nu hvor man ikke ved nok til at kunne præcisere hvem der vil stå bag et evt angreb og hvornår dette vil foregå i så fald. Målet er jo at beskytte ham.

Derudover er hans situation en smule anderledes end din sammenligning med et kæresteforhold, da man i Yahya Hassans sag nok har lidt flere mulige voldelige kandidater end i kæreste-situationen.
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #3: 09 Sep 2014, 15:59 »

Jeg har svært ved at se hvor jeg var useriøs. Jeg synes jeg var rimelig on topic med mit svar. Jeg forholdte mig til at han lagde ud med sin skole og herefter Hassan.

Kan godt se at vi nu vil ryge off topic, så skal vi ikke bare lukke den nu? Godt så.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

mortenskoubo2
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #4: 09 Sep 2014, 17:45 »

Jeg synes, at Spardles holdning er forkert.
Logged

Morten Skoubo! Du er min nabo! Du har pæne sko! og du er skide gooo'! Shå lå lå lå lå

Pjævs
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #5: 09 Sep 2014, 18:33 »

Der var en i counter strike i søndags der sagde at han vidste hvor jeg boede, og at han ville komme Skuffet

Er der nogen der har nummeret på ham der PET
Logged

Pjævs
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #6: 09 Sep 2014, 18:33 »

Og mener i i øvrigt ikke Per eller Peter?
Logged

mortenskoubo2
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #7: 09 Sep 2014, 18:39 »

PET er det ikke engelsk for husdyr? Jeg har ihvertfald sat min kat, pjuske, til at beskytte mig.
Logged

Morten Skoubo! Du er min nabo! Du har pæne sko! og du er skide gooo'! Shå lå lå lå lå

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #8: 09 Sep 2014, 19:16 »

Men at PET mandsopdækker ham er vel fair nok, selvom han eventuelt har brudt racisme-paragraffen, for der er vel ingen aktion som retfærdiggører dødstrusler osv?
Og kan umiddelbart ikke se hvorfor det er bedre at foretrække at have færre PET-agenter til at mandsopdække ham, nu hvor man ikke ved nok til at kunne præcisere hvem der vil stå bag et evt angreb og hvornår dette vil foregå i så fald. Målet er jo at beskytte ham.

Derudover er hans situation en smule anderledes end din sammenligning med et kæresteforhold, da man i Yahya Hassans sag nok har lidt flere mulige voldelige kandidater end i kæreste-situationen.


En af de spørgsmål har jeg sådan set svaret lidt på ovenover, med hvorfor PET skulle bruge færre folk, de burde jo bare kunne fortælle ham Yahya hvornår han skulle være bange, også køre ham over i et andet hus. Men at de netop har brug for døgnbemanding på ham, betyder jo bare at de ikke er så professionelle til den del.

Yahya vidste tydeligvis godt at han ville få dødstrusler på nakken, og diverse muslimer. Han vidste også godt han brød grundloven (Ellers burde hans forlag fortælle ham det), så må man jo lære at leve med det man er selv forskyldt i.
Ved det er en meget liberal tankegang, men når han så åbentlyst har bedt om at blive slået ihjel, hvorfor skal vi så ikke tillade det?

Vil da mene at vi kan finde mange X-kæreste sager, hvor der er større risici for at Xkæresten dukker op imorgen, og slår offeret ihjel, da flere af dem der kunne finde på sådan. Er ude i nogle hæslige miljøer, hvor stoffer nemt kan blive fundet frem, og der er man ikke ligefrem tilregnelig.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #9: 09 Sep 2014, 19:21 »

Hvor præcis er det Yahya Hassan har brudt grundloven?
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #10: 09 Sep 2014, 19:26 »


Der står i grundloven at man ikke må nedgøre/generaliser minoriteter.

Det er en underkategori til ytringsfriheden, om ting man ikke må ytre.

Selv dengang vidste man at kerne befolkningen godt kunne klare det, så det står der vist intet om Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gungner
Gæst
 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #11: 09 Sep 2014, 19:37 »

Så tror jeg alle har brudt grundloven... Give the man a break
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #12: 09 Sep 2014, 19:49 »

Så tror jeg alle har brudt grundloven... Give the man a break
Gungner prøv lige at komme med noget konstruktivt, vi har chatten for alt det ukonstruktive, du kan lære noget af Skovlyst.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #13: 09 Sep 2014, 19:52 »

du kan lære noget af Skovlyst.

Peace Alle kan lære noget af mig.

Men forskellen ligger jo i, at nogen udtaler det offenligt og nogen holder det til privaten.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

mortenskoubo2
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Opdækning af banditter
« Svar #14: 09 Sep 2014, 20:15 »

I burde alle tage bibelen ud af skabet (eller op af skraldespanden) og så smide den ud (igen). Så kan i måske lære noget om omverdenen i stedet for jeres bullshit i fyrer af herinde.
Logged

Morten Skoubo! Du er min nabo! Du har pæne sko! og du er skide gooo'! Shå lå lå lå lå

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010