home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 450 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Forsvars problemer 14.3.1
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Forsvars problemer 14.3.1  (Læst 5947 gange)
DenGladeViking
Gæst
 
Forsvars problemer 14.3.1
« : 07 Sep 2014, 13:03 »

Hej

Jeg har kæmpe store problemer i forsvaret, det sejler rundt og takler slet ikke,
har virkelig brug for et stærkt kompakt forsvar

er forresten

F.C. København

Min bagkæde er

Bengtson - Nilsson - Zanka - Høgli

Nilsson og Zanka er begrænsede forsvar spiller
Bengtsson og Høgli er fullbacks

håber i kan hjælpe
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #1: 07 Sep 2014, 13:12 »

Jeg plejer altid at sørge for at have en defensiv midt i min opstilling, da jeg ellers altid oplever det kommer et kæmpe hul mellem forsvar og midtbane. Derudover har jeg ofte holdindstillinger på "Marker tæt" eller hvad den hedder, og "Bliv på fødderne". Dette plejer for mig være nok til at have en fin defensiv.

Dog er der jo mere i det end bare det. Dårlig moral og dårlig taktik er jo også en meget væsentlig faktor. Og her mener jeg ikke bare de defensive roller, men også strategien for kampen. Men hvis du tog nogle screenshots af taktikken, ville det være noget nemmere at hjælpe dig med sin specifikke situation.
Logged

DenGladeViking
Gæst
 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #2: 07 Sep 2014, 13:14 »

Jeg plejer altid at sørge for at have en defensiv midt i min opstilling, da jeg ellers altid oplever det kommer et kæmpe hul mellem forsvar og midtbane. Derudover har jeg ofte holdindstillinger på "Marker tæt" eller hvad den hedder, og "Bliv på fødderne". Dette plejer for mig være nok til at have en fin defensiv.

Dog er der jo mere i det end bare det. Dårlig moral og dårlig taktik er jo også en meget væsentlig faktor. Og her mener jeg ikke bare de defensive roller, men også strategien for kampen. Men hvis du tog nogle screenshots af taktikken, ville det være noget nemmere at hjælpe dig med sin specifikke situation.

Tager nogle screenshots og ligger op
Logged

DenGladeViking
Gæst
 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #3: 07 Sep 2014, 13:18 »

Her kommer så screenshots af min taktik


* Football Club København_ Taktik Oversigt.png (714,97 KB - hentet 184 gange.)
* Football Club København_ Taktik Oversigt-2.png (432,14 KB - hentet 174 gange.)
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #4: 07 Sep 2014, 13:28 »

Være aggresivt involveret og være mere disciplinerede kan jeg ikke få til at hænge sammen.

Hvorfor spiller du med lavt tempo? Har du ikke ligaens mest kreative kræfter?

Kontroller og frit kan jeg heller ikke få til at hænge sammen, da dine spillere på den ene side skal gøre hvad der passer dem, og på den anden skal de beholde bolden.

Det var bare et par generelle anmærkninger til din taktik.

Derudover spiller du med 2 begrænsede CB'ere, så det er jo ikke ligefrem fordi at de skal blive i forsvaret hele kampen igennem.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

DenGladeViking
Gæst
 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #5: 07 Sep 2014, 13:30 »

Være aggresivt involveret og være mere disciplinerede kan jeg ikke få til at hænge sammen.

Hvorfor spiller du med lavt tempo? Har du ikke ligaens mest kreative kræfter?

Kontroller og frit kan jeg heller ikke få til at hænge sammen, da dine spillere på den ene side skal gøre hvad der passer dem, og på den anden skal de beholde bolden.

Det var bare et par generelle anmærkninger til din taktik.

Derudover spiller du med 2 begrænsede CB'ere, så det er jo ikke ligefrem fordi at de skal blive i forsvaret hele kampen igennem.
Kan godt se hvad du mener. har du en ide til hvordan det vil passe bedre ?
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #6: 07 Sep 2014, 13:31 »

jeg plejer at køre med to centrale forsvar. den ene som stopper og den anden som cover Smiley
min centrale midt hedder en dybdeliggende playmaker som defensiv og en felt til felt Smiley det har givet mig en solid defensiv
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #7: 07 Sep 2014, 13:35 »

Kan godt se hvad du mener. har du en ide til hvordan det vil passe bedre ?
Prøv at sætte dig ind i hvad de forskellige roller, instrukser ol. (Du kan holde musen over de forskellige ting for at læse lidt om det Smiley)

Og derefter byg din taktik op efter hvordan du vil sparke bold fra kamp til kamp Peace

I FM er der jo ikke noget facit, det er jo en af de dejlige ting ved spillet
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

DenGladeViking
Gæst
 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #8: 07 Sep 2014, 13:36 »

jeg plejer at køre med to centrale forsvar. den ene som stopper og den anden som cover Smiley
min centrale midt hedder en dybdeliggende playmaker som defensiv og en felt til felt Smiley det har givet mig en solid defensiv
Hvordan med dine backs ?
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #9: 07 Sep 2014, 13:41 »

Okay, først og fremmest er der en del ting der springer i øjnene, når jeg ser din taktik. I mine øjne er det ikke en særlig balanceret rollefordeling, som du har givet dine spillere. Alle spillere i din bagkæde er sat til defensiv + dine midtstoppere er begrænsede. Dette gør det svært at starte angreb, og det kommer til at give meget plads til modstanderen imellem kæderne. Jeg ville i hvert fald mindst gøre de to backs til support.

Derudover har du to dybdeliggende playmakere på defensiv. Jeg ville personligt spille med en defensiv midt som tidligere nævnt, men uanset hvad synes jeg du skal sætte en af dem som boldvindende midt, og så gøre den anden til en dybdeliggende / fremskudt playmaker på support. Dette giver i mine øjne en bedre balance, da du lige nu ikke har en rigtig defensiv midtbanespiller til at støtte forsvaret, men samtidig har du heller ikke en rigtig støtteplaymaker til offensiven.

I dine holdindstillinger kan jeg se du har "Vær aggressivt involveret" og "Chikaner modstander" markeret. Dette kan være godt når man er bagud, og vil ødelægge modstanderens spil, men det kan også gøre spillere kommer ud af position, og laver nogle kæmpe fejl, som koster mål efter mål.

Derudover kan jeg se du satser helt vildt meget på boldbesiddelse. Dette kan være ret svært, når du "kun" har 4 midtbanespillere, og ikke får nogen støtte fra backerne i den opbyggende fase. Enten ville jeg lave min taktik om så jeg havde 5 midtbaner, eller også ville jeg gå efter et højere tempo, men hvor du stadig spiller kontrolleret, og med tanke på at holde på bolden.

Til sidst bider jeg mærke i du ikke har trænet taktikken overhovedet. Ligemeget hvor god en taktik du laver, fungerer den aldrig optimalt før kendskabet til taktikken sidder i skabet.

Håber du kan bruge det til noget. Wink

Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #10: 07 Sep 2014, 14:05 »

Hvordan med dine backs ?

fullback i support rolle Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

DenGladeViking
Gæst
 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #11: 07 Sep 2014, 14:25 »

Har Valgt at lave opstillingen om

her kommer nogle screenshots af den

ser det bedre ud?


* Football Club København_ Taktik Oversigt.png (749,81 KB - hentet 165 gange.)
* Football Club København_ Taktik Oversigt-2.png (465,28 KB - hentet 138 gange.)
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #12: 25 Sep 2014, 22:00 »

prøv at ligge delaney ned på den defensive midt sammen med amartey og som bold vindene og på support.

hvorfor bruger du fald tilbage og offside fælde på samme tid ??
Logged


champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Forsvars problemer 14.3.1
« Svar #13: 26 Sep 2014, 11:04 »

prøv at ligge delaney ned på den defensive midt sammen med amartey og som bold vindene og på support.

hvorfor bruger du fald tilbage og offside fælde på samme tid ??

Du har "slå høje indlæg" - hvorfor det?
Du har ligaens stærkeste targetman i Cornelius - indstil den enten til "slå ballonbolde", eller fjern den, så det bliver et mix af de to.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010