home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 420 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads  (Læst 24945 gange)
Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #15: 13 Aug 2014, 09:55 »

Glimrende blog! Fortsæt den gode stil.
Logged

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #16: 13 Aug 2014, 11:43 »

Glimrende blog! Fortsæt den gode stil.

Tak. Det skal jeg gøre..  Thumbs Up

Er der i øvrigt nogen som ved hvordan man ændrer på billedernes størrelse så de ikke bliver så slørede når jeg smider dem ind?
« Seneste Redigering: 13 Aug 2014, 11:54 af Heckmann » Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #17: 13 Aug 2014, 11:56 »

For helvede mand... Spillet crashede, og jeg har glemt at sætte auto-save på.. Så game over... Det er jeg jævnt træt af...!!
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #18: 13 Aug 2014, 12:00 »

For helvede mand... Spillet crashede, og jeg har glemt at sætte auto-save på.. Så game over... Det er jeg jævnt træt af...!!

Hvor meget har du mistet? For hvis det kun er en måned, kan du jo spille kampene igen til du får samme resultat (vundet - uafgjort - nederlag) og så med igen?
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #19: 13 Aug 2014, 12:02 »

Det er et stort arbejde. For det er hele sæsonen = jeg har slet ikke haft gemt. Ja.. I må gerne kalde mig en klaphat. Men jeg starter bare forfra med samme hold. Smiley
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #20: 13 Aug 2014, 12:03 »

Kan jeg evt få en admin til at slette alle indlæg udover det første? Smiley
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #21: 13 Aug 2014, 12:05 »

Det er et stort arbejde. For det er hele sæsonen = jeg har slet ikke haft gemt. Ja.. I må gerne kalde mig en klaphat. Men jeg starter bare forfra med samme hold. Smiley

Ellers kan du bare køre videre herfra. Det er jo en ærlig sag, og betyder ikke noget for mig der er de første indlæg Smiley Se på Westers måde, det kan godt lade sig gøre Smiley KIU
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #22: 13 Aug 2014, 12:06 »

Ellers kan du bare køre videre herfra. Det er jo en ærlig sag, og betyder ikke noget for mig der er de første indlæg Smiley Se på Westers måde, det kan godt lade sig gøre Smiley KIU

Modtaget. Det gør jeg bare. Kommer med update efter preseason. Smiley
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #23: 13 Aug 2014, 12:26 »

Men er stadig nysgerrig på om nogen kan hjælpe mig med at tilpasse billederne?
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #24: 13 Aug 2014, 15:24 »



Transfers og preseason 2013


Transfers ind:

Med fare for at gentage mig selv så er det først indkøb til heden en norsk back ved navn Magnar Ødegaard, han er sjovt nok igen hentet i Molde, men denne gang for 2 mio kr. God habil højreback med et udemærket talent.
Jeg har endnu engang kastet min kærlighed på målmanden Frederik Rønnow. Vi har smidt de 2,5 mio kr som hans frikøbsklausul lyder på.
Det tredje og sidste indkøb bliver Jonas Knudsen, som er købt i Esbjerg for 4 mio kr. Dermed er truppen komplet til denne sæson.


Transfers ud:

Jeg har valgt endnu engang at sælge Morten Duncan Rasmussen. Igen var det Anderlecht der smed et lækkert tilbud på 20 mio kontant. Vi siger "ja tak" og god vind til Duncan fremover.
Det samme gælder den næste transfer. Her blev Tim Janssen solgt for 7,5 mio kr. Igen til AJ Auxerre.
Jakob Haugaard blev til overs efter købet af Rønnow. Han er derfor skiftet til den franske klub Havre for 1,3 mio kr.


Træningskampe:

Fc Midtjylland  4-0 Hammerum - Målscorere: Sviatchenko, Igboun, Andersson
Fc Midtjylland  8-1 Aulum - Målscorere: Igboun(3), Poulsen(3), Heõinsson, Sisto
Fc Midtjylland  5-0 Vildbjerg - Målscorere: Andersson(4), Bak Nielsen
Fc Midtjylland  7-0 Brande - Målscorere: Hassan, Onuachu(2), Kristensen, Larsen(2), Sisto
Blackburn           0-2 Fc Midtjylland - Målscorere: Bak Nielsen, Igboun
Fc Midtjylland  0-1 Krasnodar
Fc Midtjylland  3-0 Herning KFUM - Målscorere: Ødegaard, Ashiru, Onuachu
Fc Midtjylland  3-0 Tjørring - Målscorere: Ashiru, Onuachi, Sisto

Jeg er tilfreds med vores træningskampe. Dog er jeg forundret over at vi i de to sidste kampe ikke er i stand til at score flere mål end vi gør. Vi kommer fint frem til en masse chancer, men 3 mål imod to dårlige hold er ikke godt nok. Krasnodar-kampen blev spillet af vores reserver, da jeg havde brugt 1 holdet dagen før i kampen mod Blackburn.

Juni 2013


Superliga
Fc Vestsjælland  0-3 Fc Midtjylland - Målscorere: Igboun(2), Knudsen
Superliga
Fc Midtjylland 2-0 Silkeborg IF - Målscorere: Poulsen, Igboun

Spillere på månedens hold: Ødegaard

Sådan så er vi i gang. To kampe der skulle vindes og Igboun viser at han er helt klar til sæsonen. Desværre blev Hassan skadet i kampen mod Silkeborg. Det viser sig at vi skal undvære ham i 6-7 uger. Det er et hårdt slag. Håber at Sisto er ved godt mod og er klar til at levere fra dag 1!
Næste måned byder på 5 kampe. Bl.a en udekamp imod AaB.
« Seneste Redigering: 13 Aug 2014, 15:48 af Heckmann » Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #25: 14 Aug 2014, 07:13 »



August 2013


Superliga
AaB 1-2 Fc Midtjylland - Målscorere: Andersson, Sisto MotM: Sisto
Superliga
Fc Midtjylland 2-1 Fc Nordsjælland - Målscorere: Igboun, Sisto MotM: Sisto
Superliga
Fc Midtjylland 2-2 Randers FC - Målscorere: Poulsen, Fall(sm) MotM: Poulsen
Superliga
Esbjerg fB 0-2 Fc Midtjylland - Målscorere: Dubravka(sm), Ødegaard MotM: Ødegaard
Pokalturneringen
AC Horsens 0-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Igboun MotM: Nielsen
Superliga
Fc Midtjylland 1-5 Fc København - Målscorer: Sisto

Spillere på månedens hold: Sisto

Jeg er ret godt tilfreds med den første fulde måned af denne sæson. Pione Sisto skulle vise sig at være helt klar til at tage over for skadede Hassan. 5 kampe 3 mål, 2 assist, 2 Man of the Match og en tur på månedens hold.
Det må man kalde godkendt for den unge kantspiller.  Thumbs Up
Kampen mod Randers er den kamp der irriterer mig mest i denne periode, da vi er foran 2-0 indtil 66 minut. Men et kollektivt kollaps sørger for at vi giver dem 1 point med hjem, i stedet for 0.
Den sidste kamp i måneden, imod Fc København starter helt a h.... til da Uzochukwu bliver smidt ud med et direkte rødt kort. Dumt af Nigerianeren, som vi nu må undvære i 2 kampe. Vi kæmper heroisk og kommer foran ved Sisto i det 38 minut. Den føring holder vi til det 71 minut hvor vores kræfter slipper op. Derefter er det legestue for Cornelius.

En godt kæmpende flok ulve kunne ikke følge med til sidst da kræfterne slap op.


Næste måned byder på 4 kampe. 3 i superligaen hvor vi bl.a får besøg af Brøndby, og en i pokalturneringen hvor vi skal til Ølstykke for at besøge (og slå) SC Egedal.
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #26: 14 Aug 2014, 10:10 »



September 2013


Superliga
Sønderjyske 1-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Hassan
Superliga
Hobro 0-1 Fc Midtjylland - Målscorere: Andersson - MotM: Andersson
Pokalturneringen
SC Egedal 0-5 Fc Midtjylland - Målscorere: Sisto(3), Igboun(2) - MotM: Sisto
Superliga
Fc Midtjylland 1-2 Brøndby IF - Målscorer: Hassan

Spillere på månedens hold: Sisto

Er Fc Midtjylland ved at komme ind i en krise? - Jeg håber det ikke.
Men vi spiller ihvertfald ikke godt. Uafgjort mod Først afklapsningen af FCK på hjemmebane. Så får vi kun 1 point med hjem fra Haderslev. Dernæst vinder vi kun med et mål over Hobro. Nuvel en sejr er dejligt, men jeg ville gerne have haft at vi viste at vi trods alt var noget bedre end Hobro.
Derfor skulle førsteholdet have tanket noget selvtillid inden vi skulle møde Brøndby på hjemmebane. Hvilken bedre måde gør man det på, end at lade førsteholdet møde et 2 divisionshold? - Vi river dem rund, og især Sisto er en fornøjelse.
Så kom dagen så hvor vi skulle møde Brøndby. Vi lå nr 1 og Brøndby lå nr 12. Top mod bund. Men ak og ve... Brøndby slår os.
Det kan godt være Fc Midtjylland ikke er i krise. Men faktum er ihvertfald at vi nu har tabt 2 og spillet 1 uafgjort af 5 på hjemmebane og kun har mistet 2 point, ud af 15 mulige, på udebane i samme antal kampe. Så man kan vel snakke om en hjemmebanekrise.

Vi må komme igen i næste måned hvor vi har 3 superligakampe og en enkelt cupkamp at tage os af. Imo er det 4 kampe vi SKAL vinde.

For mister vi for mange point i de kampe, er selvtilliden væk!

Stillingen efter 10 runder i superligaen


På trods af dårligt spil ligger vi stadig nr 2
« Seneste Redigering: 14 Aug 2014, 13:42 af Heckmann » Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #27: 15 Aug 2014, 06:14 »



Oktober 2013


Superliga - runde 11
Fc Midtjylland 1-0 OB - Målscorer: Uzochukwu - MotM: Uzochukwu
Superliga - runde 12
Silkeborg IF 2-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Hassan
Superliga - runde 13
Fc Midtjylland 4-1 Fc Vestsjælland - Målscorere: Hassan, Poulsen, Andersson, Igboun
Pokalturneringen - 4 runde
Vanløse 0-3 Fc Midtjylland - Målscorere: Poulsen, Sviatchenko, Igboun - MotM: Sisto

Spillere på månedens hold: Ødegaard

Endnu et dumt nederlag imod Silkeborg, som scorer på 2 af sine 3 chancer i alt. Men men men.. Trods alt godt spil i de 3 andre kampe. Vi må se om vi kan undgå nederlag i de næste kampe.

Vi har i denne måned skrevet forhåndskontrakt med en ung svensker som vi har fulgt i et stykke tid. Mikael Dyrestam hedder han, og han kan spille alle pladser i forsvaret, men gør sig dog bedst i midterforsvaret eller på højre back. Han er tiltænkt en højre back plads hos os, hvor Ødegaard er manden han skal konkurrere med. Dyrestam kommer på en fri transfer, da hans kontrakt med IFK Göteborg udløber ved årsskiftet.

Mikael Dyrestam


Tryk for bedre opløsning


November 2013


Superliga - runde 14
Fc Midtjylland 0-1 AaB
Superliga- runde 15
Fc Nordsjælland 2-2 Fc Midtjylland - Målscorere: Hassan, Ødegaard - MotM: Hassan
Superliga- runde 16
Randers FC 0-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Ashiru MotM: Ashiru

Well... Spillernes moral er helt ude at skide. Så B.S. Christiansen er på overarbejde for tiden. Det er tydeligt at se på spillet, hvor en heldig 1-0 sejr over Randers er månedens højdepunkt. Ikke just gode takter på heden.

December 2013


Superliga - runde 17
Fc Midtjylland 3-1 Esbjerg fB - Målscorere: Sisto, Poulsen, Igboun MotM: Poulsen
Pokalturneringen - kvartfinale
Fc Midtjylland 2-1 AaB - Målscorere: Igboun, Poulsen - MotM: Igboun
Superliga - runde 18
Fc København 3-2 Fc Midtjylland - Målscorere: Sisto, Ashiru

Spillere på månedens hold: Sisto, Poulsen

Jeg hader Fc København og jeg hader Andreas Cornelius. 2 kampe 8 mål imod os, og 7 af dem har Corner smidt ind. Så rend mig da i r#ven!! Vi kommer foran 0-2. Men så starter 2 halveg, som er den halveg vi får scoret flest mål imod os. Fedt vi kun kan koncentrere os i 45 minutter pr kamp.  Thumbs Up

Stillingen ved vinterpausen


Tryk for bedre opløsning


Meget kan tyde på at vi skal gå efter at nuppe 2 pladsen fra Randers i år. Men ligaen ligger tæt, så alt kan ske.

Næste update byder på awards, et transfervindue og træningskampe.

Indtil da kan i få den her at lune jer på:

https://www.youtube.com/v/kVHE95gGJyg
« Seneste Redigering: 15 Aug 2014, 06:16 af Heckmann » Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #28: 15 Aug 2014, 11:13 »



Vinterpausen 2013/2014


Så er det tid til awards. Her er en gennemgang af de vigtigste:

Danske Awards

Årets spiller i superligaen: Andreas Cornelius - Fc København

Efterårets spiller i superligaen: Andreas Cornelius - Fc København

Årets målmand i Danmark: Johan Wiland (Frederik Rønnow blev nr 3)

Danske sportsjournalisters årets spiller i Danmark: Daniel Agger - Liverpool

Årets spiller i Danmark: Pione Sisto - Fc Midtjylland

Årets u-21 talent i Danmark: Christian Eriksen - Tottenham

Årets u-19 talent i Danmark: Pione Sisto - Fc Midtjylland

Årets u-17 talent i Danmark: Andreas Christensen - Chelsea

Årets unge spiller i Danmark: Pione Sisto - Fc Midtjylland

Spillere fra Fc Midtjylland på årets hold i Danmark: Pione Sisto

Andre Awards

Guldbolden: Lionel Messi - Fc Barcelona
Årets spiller i verden: Lionel Messi - Fc Barcelona
Young Player of the Year: Eden Hazard - Chelsea
Europas Gyldne Dreng: Erik Lamela - Tottenham


Transfers:

Mikael Dyrestam ankom som tidligere nævnt på en fri transfer fra IFK Göteborg. Det er en handel jeg er meget tilfreds med da han vil gå direkte ind og presse Ødegaard på vores højre back.
Pga købet af en ny højre back, var udsigten til spilletid lang for Santiago Villafané. Derfor blev han tilbudt til klubber i hele verden. Flere klubber var interesserede, men Newell's fra Argentina kom med det bedste bud. Villafané blev solgt for 405.000,-.
OB kom med et tilbud som jeg havde svært ved at afslå. De ville leje min unge centrale midtbanespiller Mads Pedersen. De tilbød at han kan få fast spilletid resten af sæsonen og vil tilmed betale hans løn for ulejligheden. Et tilbud der er svært at sige nej til.
Så kommer vi til transfervinduets bombe. Emil Larsen hedder det andet og sidste indkøb i denne omgang. Han er hentet i OB for 7,5 mio kr. Tror ikke han behøver nærmere introduktion.
Efter købet af Larsen havde vi 5 kantspillere i førsteholdstruppen. Derfor skulle jeg tage stilling til om en af mine unge kantspillere Sisto eller Ashiru skulle på reserveholdet. De gør det bare for godt når de får chancen, derfor valgte jeg at sælge Eyólffur Heõinsson til Ternana for 3,5 mio kr.

Førsteholdstruppen ser herefter således ud


Tryk for bedre opløsning


Træningskampe

GryKam 1-7 Fc Midtjylland - Målscorere: M. Larsen(2), Sparv(2), Hassan, Høgstad - MotM: Sparv
Vågakameratene 0-4 Fc Midtjylland - Målscorere: Andersson, Ødegaard, Onuachu, Jakonen - MotM: Dyrestam
Bossmo & Ytteren 0-4 Fc Midtjylland - Målscorere: Ashiru, Rømer, M. Larsen, Skogvold(sm) MotM: Ashiru
VfL Leverkusen 2-2 Fc Midtjylland - Målscorere: Solgaard, Ludvig
SV St. Johann/Haide 0-4 Fc Midtjylland - Målscorere: Hassan(2), Ludvig, M. Larsen - MotM: Hassan
Fc Midtjylland 5-2 IFK Göteborg - Målscorere: Schøndorf, Sisto, Igboun, Banggaard, Andersson - MotM: Andersson
Fc Midtjylland 0-3 Örgryte - Målscorere: Ludvig, Bak Nielsen, Andersson - Målscorere: Bak Nielsen

Jeg er tilfreds med vores opstart. Træningskampene er gået som forventet og indkøbene er gået over forventning. Det overraskede mig meget at jeg fik muligheden for at signe Emil Larsen, men slog selvfølgelig til så snart muligheden dukkede op. Forhåbentlig er de to indkøb med til at bringe noget talent og stabilitet ind på holdet, så vi kan spille lidt mere stabilt i foråret.

Februar 2014


Superliga - runde 19
Fc Midtjylland 5-0 Sønderjyske - Målscorere: Banggaard, Hassan, Andersson, Igboun(2) - MotM: Igboun

Lækker start på foråret. Næste måned står på 6 kampe. 5 i superligaen og en semifinale i cuppen mod Roskilde.
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #29: 15 Aug 2014, 16:58 »



Marts 2014


Superliga - runde 20
Brøndby IF 0-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Igboun - MotM: Rønnow
Superliga - runde 21
OB 2-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Igboun
Superliga - runde 22
Fc Midtjylland 1-1 Hobro - Målscorer: Igboun - MotM: Andersson
Superliga - runde 23
Fc Vestsjælland 0-3 Fc Midtjylland - Målscorere: Ashiru, Poulsen, Andersson - MotM: Andersson
Pokalturneringen - semifinale kamp 1
Roskilde 0-2 Fc Midtjylland - Målscorere: Lauridsen, Sisto - MotM: Sisto
Superliga - runde 24
Fc Midtjylland 0-0

Spillere på månedens hold: Sisto

Historien gentager sig. Vi spiller møg ustabilt og scorer ikke på vores chancer. De eneste der leverer stabilt er Andersson og Sisto, og til dels Igboun. Han spiller dårligt, men scorer trods alt mål. Vi er nu blevet indhentet bagfra af AaB, så vi nu ligger a'point med dem på 44 point. 4 point foran Randers og 12 point efter Fc København. Netop AaB skal vi møde i næste kamp, så der SKAL vi op i gear.

April 2014


Superliga - runde 25
AaB 2-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Sisto - MotM: Igboun
Pokalturneringen  - semifinale kamp 2
Fc Midtjylland 4-0 FC Roskilde- Målscorere: Sisto(2), Onuachu(2) - MotM: Sisto
Superliga - runde 26
Fc Midtjylland 2-1 Fc Nordsjælland - Målscorere: Igboun(2) - MotM: Igboun
Superliga - runde 27
Fc Midtjylland 2-0 Randers FC - Målscorere: Igboun(2) - MotM: Igboun
Superliga - runde 28
Fc Midtjylland 0-2 Fc København
Superliga - runde 29
Esbjerg fB 0-2 FcMidtjylland - Målscorere: Andersson, Hassan - MotM: Banggaard

Jeg tør godt spå allerede nu at det ikke bliver til Champions League næste sæson for vores vedkommende. Til gengæld er jeg tilfreds med vores spil. Vi taber godt nok til AaB og Fc København. Men de to hold vinder så også alt for tiden, så det er fair nok at blive nummer 3 når man kun er det tredjebedste hold i ligaen. Vi har været alt for ustabile.
Men nu må se. Vi har en måned tilbage. Dvs fire kampe i ligaen. Nu må fokus være på at holde Randers bag os, og hvis vi er rigtig heldig kan det være at AaB dummer sig.

Stillingen med 4 kampe tilbage



Næste måned byder som sagt på 4 kampe i ligaen og så en spændende pokalfinale mod vores nærmeste konkurrenter i ligaen, Randers.
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010