home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 632 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads  (Læst 24984 gange)
Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #30: 16 Aug 2014, 18:25 »



Maj 2014


Så starter en spændende afslutning på dette års superliga. Med 4 point op til AaB og Randers lige i hælene skal vi forsøge at holde fast i vores 3 plads i ligaen. Det bliver ikke nemt da jeg synes vi har spillet alt for ustabilt hele sæsonen.

Superliga - runde 30
Sønderjyske 1-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Uzochukwu - MotM: Uzochukwu
Superliga - runde 31
Fc Midtjylland 5-1 Brøndby IF - Målscorere: Andersson, Igboun, Sisto, Poulsen, Sparv - MotM: Sisto
Superliga - runde 32
Fc Midtjylland 2-1 OB - Målscorere: Igboun, Dyrestam - MotM: Dyrestam
Pokalturneringen - finale
Randers FC 0-4 Fc Midtjylland - Målscorere: Uzochukwu, Igboun(2), Andersson - MotM: Igboun
Superliga - runde 33
Hobro 1-2 Fc Midtjylland - Målscorere: Sviatchenko, Sisto - MotM: Sisto

Spillere på månedens hold: Banggaard, Poulsen, Andersson

Det lykkedes sgu. Vi fik alligevel 2 pladsen. AaB dummer sig til sidst ved at tabe to kampe og spille en uafgjort i de sidste fire kampe. Så nu har vi chancen for CL. Det er fedt og helt uforventet.
Vi vinder også pokalturneringen med en fortjent storsejr over Randers. Så kom der en pokal i hus, men vi har plads til meget mere i skabet.

Stillingen efter sidste spillerunde



Årets topscorer i superligaen: Andreas Cornelius(27) (Sylvester Igboun endte på 2 pladsen med 17 mål)
Årets spiller i superligaen(forår): Andreas Cornelius
Spillere på årets hold i superligaen: Sisto, Andersson, Hassan

Lidt blandet nyt:

Oprykker til Superligaen: Viborg - AGF
Topscorer i 1 division: Jesper Lange(15) – AGF
Vinder af Champions League: Juventus Topscorer: Benzema(9) - Real Madrid
Vinder af Europa League: Marseille Topscorer: Soldado(13) - Tottenham
Vinder af den Gyldne Støvle i Europa: Karim Benzema(29) – Real Madrid
Årets spiller i Europa: Lionel Messi – Fc Barcelona


I næste update skal vi se på transfers og preseason. For at vippe FCK af pinden skal de rigtige transfers også i hus, og jeg kan godt afsløre at der sker lidt på den front.
Vi kigger også lidt på hvordan det er gået til VM hvor Danmark jo er med.

Stay tuned.   Peace
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #31: 17 Aug 2014, 07:24 »



Transfers og preseason 2014


Transfers ind:

Det første indkøb der kom i hus denne sommer var Ole Kristian Selnæs. Han er hentet i norske Rosenborg for 3 mio kr. I Lyngby rendte der en ungdomsspiller rundt som min scout fik øje på allerede i Marts. Han hedder Kim Johansen og render nu rundt på Fc Midtjyllands reservehold. Det tredje indkøb hedder Gabríel Ingi Agnarsson. Han er 16 år og kan begå sig både på midtbanen og i angrebet. Jeg vurderer ham dog bedst på midten. Så det er der fokus ligger på at gøre ham bedre. Han tiltræder på reserveholdet. Sidste indkøb i denne omgang, er købet af en ung højrefløj fra Fc Vestsjælland, ved navn Martin Andersen. Han er kun 15 år og købt for 200.000 kr.

Transfers ud:

Der er en del spillere der har forladt klubben i denne sommerpause. Den første er Kristian Bak Nielsen, som gik med til at få sin kontrakt ophævet da der ikke var udsigt til spilletid i den kommende sæson. Og så er en mand som tjener over 100.000 kr om ugen for dyr at have siddende på bænken. Nielsen har nu valgt at stoppe karrieren, og leder nu efter et job som talentspejder. Efter købet af Selnæs blev Femi Ajilore til overs på midten. Han fik derfor lov til at rejse til Saudi Arabien og skrive under med klubben Al-Ittihad der sendte 1,25 mio kr med flyveren den anden vej. Seks spillere forlod klubben da deres konrakter udløb. Dette var: Frank Kristensen, Francis Dickoh, Benjamin Ayuba, Emmanuel Adebayo, Mikkel Adamsen og Malte Schmücker. Den næste der blev solgt var Lasse Heinze. Jeg havde egentlig helst set ham blive i klubben, da jeg synes han et udemærket supplement på målmandsposten, men han ønskede selv at komme væk. Han blev derfor solgt til West Ham der smed 1,35 mio kr efter ham. Poul Onuachu som bombede for reserveholdet sidste sæson skal nu bombe i Portugal. Han ønskede at blive lejet ud for at få spilledetid. Af de 35 tilbud kom Beira-Mar, fra den bedste portugisiske række, med det bedste tilbud. Værdifuld spiller for førsteholdet, gode træningsforhold og de vil betale hele hans løn i perioden. Afsted med ham. Ved den næste spiller der blev lejet ud var historien næsten den samme. Han var dog ikke så populær. 2 klubber bød nemlig på Frederik Møller da han blev tilbudt dem. Den unge venstreback valgte Hønefoss fra den bedste norske række, fremfor AC Horsens fra den danske 1 division.

Efter sommerens transfers ser førsteholdstruppen således ud.

Træningskampe:

Fc Midtjylland 4-0 Vendsyssel FF - Målscorere: Igboun(2), Hassan, Onuachu - MotM: Igboun
Fc Midtjylland 9-2 Struer - Målscorere: Onuachu, Banggaard, Hassan(3), Pedersen, Andersson, Ahiru - MotM: Hassan
Fc Midtjylland 5-0 Herning KFUM - Målscorere: Okafor(2), Johansen(3) - MotM: Johansen

Gode træningskampe. Men mod de modstandere så skal man også helst vinde.




Juli 2014


Superliga - runde 1
Viborg FF 0-3 Fc Midtjylland - Målscorere: Falkesgaard(sm), E. Larsen, Igboun - MotM: Igboun
Superliga - runde 2
Fc Midtjylland 2-1 OB - Målscorere: Sisto, Igboun MotM: Igboun
Champions League - Bedst placerede kval 3. 1 kamp
Fc Midtjylland 1-1 Ajax - Målscorere: Igboun - MotM: Poulsen

Spillere på månedens hold: Rønnow, Sviatchenko, Banggaard

Fantastisk start på superligaen. 2 kampe og 6 point. Kan ikke være mere tilfreds. Kampen mod Ajax er vi uheldige med ikke at vinde. Ajax får rødt kort midt i anden halveg. Men de formår alligevel at komme op og score til sidst. Vores chancer ser ikke så store ud da vi skal ned og score i Amsterdam.




Verdensmesterskaber ne 2014


Jeg lovede lige at runde VM, hvor Danmark jo var med. Danmark var i VMs gruppe F, sammen med Honduras, Paraguay og Tyskland.

I første kamp møder Danmark Honduras. Danmark kommer både bagud, og foran. Men spiller alligevel 2-2 med Honduras. Danmark taber anden kamp 3-0 til Tyskland. Medierne kalder det heldigt og kigger man på statistik fra kampen kan man også se at Danmark faktisk hr flere chancer end tyskerne. Men det er også svært når Tyskland har verdens bedste Neuer i målet. I sidste kamp i gruppe F slå Danmark Paraguay med 2-0. De ender dermed med 4 point i gruppen. Det samme som Honduras. Honduras har scoret samme antal mål som Danmark, men har dog lukket et mål færre ind. Derfor ender Danmark på 3 pladsen med den mindst mulige margen op til videre kvalifikation.

Argentina vinder Vm-finalen, hvor de slår Ecuador med 4-2. Ukraine nupper 3 pladsen foran England. De vinder nemlig bronzekampen i straffesparkskonkur rence.

Lidt awards fra VM:


Den gyldne støvle: Edison Cavani(8) - Uruguay
Bedste spiller Jack Wilshere . England
Bedste unge spiller: Alex Oxlade-Chamberlain - England
Bedste målmand: Hugo Lloris - Frankrig





I næste update ser vi på August måned. August betyder: slutningen på transfervinduet (Kan godt afsløre at Fc Midtjylland ikke er færdig endnu), returkamp i Amsterdam, og 5 kampe i superligaen.

Møjn
« Seneste Redigering: 17 Aug 2014, 08:16 af Heckmann » Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #32: 17 Aug 2014, 21:53 »



August 2014


Superliga - runde 3
Brøndby IF 0-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Sisto - MotM: Sisto
Champions League - Bedst placerede kval 3. 2 kamp
Ajax 1-1 (5-4 på straffe) Fc Midtjylland - Målscorer: Igboun
Superliga - runde 4
Fc Midtjylland 1-1 Randers FC - Målscorer: Igboun
Superliga - runde 5
AaB 0-0 Fc Midtjylland
Europa Cup - slutspil kamp 1
Brann 1-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Andersson - MotM: Andersson
Superliga - runde 6
Fc Midtjylland 2-0 Fc København - Målscorere: Sisto, Igboun
Europa Cup - slutspil kamp 2
Fc Midtjylland 2-0 Brann - Målscorere: Igboun, Hassan - MotM: Igboun

Spillere på månedens hold: Sviatchenko

Desværre blev det et nederlag på straffe til Ajax i CL kvalifikationen. Havde vi vundet den kamp skulle vi have været oppe imod Gladbach, som endte med at slå Ajax ud. Men sådan gik det jo ikke. Vi røg videre til EL-kval, hvor vi skulle op mod Brann. En overkommelig opgave synes jeg. Men de var ikke så nemme som først antaget. De startede med at komme foran 1-0, og vi skulle faktisk helt hen til 88 minut før vi fik udlignet. I kamp 2 var de lidt mere medgørlige.
Vi kvalificerede os dermed til gruppespillet i Europa League. Her er vi endt i gruppe med Besiktas, Basel og Villareal. Medgørlige hold, og jeg mener vi har gode chancer for at gå videre.

Som sagt skete der også noget på transferfronten i denne måned. Ind er kommet den norske landsholdspiller Alexander Tettey. Han kommer på en fri transfer, og har senest spillet i engelske Norwich. Dette efterlod mig med for mange spillere på midtbanen, hvorfor jeg skulle sælge en. Valget faldt på Izunna Uzochukwu. Der tikkede et tilbud på 13 mio kr ind på faxen fra FC Twente. Jeg takkede ja og Uzochukwu er nu Twente spiller.




September 2014


Superliga - runde 7
Fc Midtjylland 0-1 Sønderjyske
Superliga - runde 8
Fc Midtjylland 3-1 Hobro - Målscorere: Andersson, Tettey, E. Larsen - MotM: Andersson
Europa League - gruppe H
Fc Midtjylland 1-4 Besiktas - Målscorer: Banggaard
Superliga - runde 9
Silkeborg IF 1-0 Fc Midtjylland
Pokalturneringen - 3 runde
Ledøje-Smørum 0-3 Fc Midtjylland - Målscorere: Andersson, Johansen(2) - MotM: Johansen
Superliga - runde 10
Fc Midtjylland 2-0 OB - Målscorere: Igboun, Poulsen - MotM: Ødegaard

Spillere på månedens hold: Knudsen

Endnu en måned er gået. Ikke en måned vi gider huske i Herning. Af en eller anden grund er det lykkedes os at ligge nr to a'point med både første, og tredjepladsen. Enten har de været ligeså ringe som os, eller også har DBU skrevet forkert på deres oficielle ligaoversigt.

Stillingen efter 10 kampe



Næste periode byder på flere udfordringer. bl.a. en tur til Spanien, hvor Villareal venter.

See you next time..  Cool
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #33: 18 Aug 2014, 11:54 »

Jeg kan se du har taget mit råd til dig ? Wink ang. de 2 centrale midt Wink
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #34: 18 Aug 2014, 17:40 »

Jeg kan se du har taget mit råd til dig ? Wink ang. de 2 centrale midt Wink

Ja det har jeg. Vi var alt alt for svingene i vores resultater. Så tænkte jeg at jeg lige ville give det et skud. Det gik ganske udemærket. Bortset fra at Uzochukwu fik en del flere kort. Men her i den nye sæson, går det noget bedre. Men mere om det i næste update.. Smiley

Så tak for det gode råd. Kom endelig med flere...  Thumbs Up
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fc Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #35: 18 Aug 2014, 21:55 »



Oktober 2014


Europa Cup - gruppe H
Villarreal 3-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Poulsen
Superliga - runde 11
Fc Midtjylland 2-0 Fc Vestsjælland - Målscorere: Ashiru, Hassan - MotM: Ashiru
Superliga - runde 12
AGF 0-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Johansen - MotM: Johansen
Europa Cup - gruppe H
Basel 4-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Ødegaard
Superliga - runde 13
Fc Midtjylland 2-2 Viborg FF - Målscorere: Tettey, Igboun - MotM: Sisto
Pokalturneringen - 4 runde
OB 0-2 Fc Midtjylland - Målscorere: E. Larsen, Banggaard - MotM: Banggaard

Spillere på månedens hold: Banggaard, Sisto

Ikke den starte på Europa League jeg havde håbet på. Har åbenbart overvurderet styrken på mit hold. Ihvertfald på udebane. forhåbentligt går det lidt bedre når vi får besøg på hjemmebane. Til gengæld er jeg meget tilfreds med hvordan det går i ligaen.

November 2014


Superliga - runde 14
Fc Midtjylland 3-1 Brøndby IF - Målscorere: Banggaard, Sisto, Igboun - MotM: Sisto
Europa Cup - gruppe H
Fc Midtjylland 2-2 Basel - Målscorer: Sisto(2) - MotM: Sisto
Superliga - runde 15
Fc Midtjylland 3-1 AaB - Målscorere: Sviatchenko, Igboun, Ashiru - MotM: Andersson
Superliga - runde 16
Fc København 2-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Sviatchenko
Europa Cup - gruppe H
Besiktas 2-2 Fc Midtjylland - Målscorere: Igboun, E. Larsen
Superliga - runde 17
Randers FC 1-1 Fc Midtjylland - Målscorer: Nattestad - MotM: Nattestad

Spillere på månedens hold: Sviatchenko, Sisto

Ikke en helt optimal måned set med superligabriller, men vi overvintrer dog alligevel på førstepladsen. 2 point foran Randers, og 3 point foran Fc København. Europa League gider jeg ikke engang snakke om. Det er nærmest pinligt så meget jeg har overvurderet  holdet. Skuffende, men vi må komme igen til næste år. Dog forhåbentlig i Champions League istedet. Smiley

December 2014


Pokalturneringen - Kvartfinale
Fc Midtjylland 2-0 Sønderjyske - Målscorere: Kanstrup(sm), Hassan - MotM: Andersson
Europa Cup - gruppe H
Fc Midtjylland 5-0 Villarreal - Målscorere: Sisto(2), Igboun, Andersson, E. Larsen - MotM: E. Larsen

Fantastisk afslutning på efteråret. Vi skal i foråret møde FCK i pokalfinalens semifinale.

Et andet sted har Danmark valgt at ansætte den tidligere manager for Valencia, Juan Antonio Pizzi, som træner. De ligefrem lo af min ansøgning, hvilket jeg jo på ingen måde kan forstå...  Rullende Øjne



Så er vi nået dertil på året hvor der skal uddeles awards:

Danske Awards:

Årets spiller i superligaen: Andreas Cornelius - Fc København

Efterårets spiller i superligaen: Andreas Cornelius - Fc København

Årets målmand i Danmark: Johan Wiland (Frederik Rønnow blev nr. 2)

Danske sportsjournalisters årets spiller i Danmark: Andreas Cornelius - Fc København

Årets spiller i Danmark: Andreas Cornelius - Fc København

Årets u-21 talent i Danmark: Andreas Cornelius - Fc København

Årets u-19 talent i Danmark: Pierre-Emile Højbjerg - Bayern München

Årets u-17 talent i Danmark: Kim Johansen - Fc Midtjylland

Årets unge spiller i Danmark: Andreas Cornelius  - Fc København

Årets manager i Danmark: Colin Todd - Randers FC

Spillere fra Fc Midtjylland på årets hold i Danmark: Pione Sisto

Andre Awards:

Guldbolden: Lionel Messi - Fc Barcelona
Årets spiller i verden: Lionel Messi - Fc Barcelona
Young Player of the Year: Nicusor Stanciu - Norwich City
Europas Gyldne Dreng: Erik Lamela - Tottenham





I næste update kigger vi på transfers og starten af forårssæsonen.

Yolo herfra...  Cool
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010