home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Scouting - find de største talenter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Scouting - find de største talenter  (Læst 9047 gange)
Kaw89
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Scouting - find de største talenter
« : 06 Aug 2014, 08:35 »

Jeg ved ikke om dette emne allerede findes i en anden tråd...

Jeg har problemer med at finde nogle gode regens som jeg kan købe og få op igennem mit ungdomssystem og på sigt udvikle til førsteholdsspillere af egen avl. Jeg har både prøvet at sende talentspejdere på opgaver samt selv siddet og kigget diverse u-landshold igennem.

Hvad gør I for at finde de største talenter?
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #1: 06 Aug 2014, 11:21 »

Jeg ved ikke om dette emne allerede findes i en anden tråd...

Jeg har problemer med at finde nogle gode regens som jeg kan købe og få op igennem mit ungdomssystem og på sigt udvikle til førsteholdsspillere af egen avl. Jeg har både prøvet at sende talentspejdere på opgaver samt selv siddet og kigget diverse u-landshold igennem.

Hvad gør I for at finde de største talenter?

Jeg plejer selv at udvælge nøglestats til den position jeg søger, kan du gøre ved at tjekke positionen ud inde under taktikker. Derudover plejer jeg at holde mig til spillere med en høj målrettethed, da mine erfaringer siger mig at de bliver de bedste spillere. Så udvælg nøglestats som du eventuelt kan nedjustere under søgningen, men hold målrettethed oppe over 15 hvis muligt. Disse stats/evner indtaster du så i søgningen, og så finder du frem til en række spillere. Du kan eventuelt tilføje et alders filter i søgningen.
Logged

Kaw89
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #2: 06 Aug 2014, 12:06 »

Jeg plejer selv at udvælge nøglestats til den position jeg søger, kan du gøre ved at tjekke positionen ud inde under taktikker. Derudover plejer jeg at holde mig til spillere med en høj målrettethed, da mine erfaringer siger mig at de bliver de bedste spillere. Så udvælg nøglestats som du eventuelt kan nedjustere under søgningen, men hold målrettethed oppe over 15 hvis muligt. Disse stats/evner indtaster du så i søgningen, og så finder du frem til en række spillere. Du kan eventuelt tilføje et alders filter i søgningen.

Tak for svar Smiley Jeg har dog prøvet denne metode, men synes ikke jeg finder særligt mange regens som ser lovende ud. Jeg ved ikke om det kan skyldes mine talentspejderes viden?
Logged

bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #3: 06 Aug 2014, 12:10 »

også kig efter personlighed, beslutsomhed, koncentration, teknik og arbejdsstyrke
Logged

Bobby er blot mit dæknavn

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #4: 06 Aug 2014, 12:34 »

Tak for svar Smiley Jeg har dog prøvet denne metode, men synes ikke jeg finder særligt mange regens som ser lovende ud. Jeg ved ikke om det kan skyldes mine talentspejderes viden?

Jo yngre de er jo mindre stats vil de ofte også have, derfor jo yngre de er jo mindre vægter jeg deres tekniske stats så længe at målrettetheden er der, og så som Bobby skriver, så er der også andre parametre man kan inkludere for at finde frem til lige det man søger. Kan prøve at se om jeg kan finde et af mine filtre til at søge efter talenter. Når jeg li får startet spillet senere i dag, men ellers kan du prøve at kigge på nogle af de guides der er på siden her, som fx dem der ligger i dette forum: http://fmfreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=18

Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #5: 06 Aug 2014, 13:00 »

Kører oftest med et filter der hedder:
Kreativitet (>10, gerne >13)
Koncentration (>10, gerne >13)
Målrettethed (>15)
Beslutninger (>10, gerne >13)
Flair (>10, gerne >13)
Teknik (>10, gerne >13)
Alder (< 21)

Så alt efter hvilken position man søger til kan man så tilføje noget eller fjerne noget. Fx Flair er noget jeg hovedsageligt inkludere i søgninger efter offensive spillere.
Logged

Kaw89
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #6: 06 Aug 2014, 13:20 »

Kører oftest med et filter der hedder:
Kreativitet (>10, gerne >13)
Koncentration (>10, gerne >13)
Målrettethed (>15)
Beslutninger (>10, gerne >13)
Flair (>10, gerne >13)
Teknik (>10, gerne >13)
Alder (< 21)

Så alt efter hvilken position man søger til kan man så tilføje noget eller fjerne noget. Fx Flair er noget jeg hovedsageligt inkludere i søgninger efter offensive spillere.

Okay, tak. Det vil jeg forsøge og så må jeg se hvad der kommer ud af det Smiley
Logged

xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #7: 14 Aug 2014, 14:38 »

Har også haft lidt problemer med det samme, men for mit vedkommende har det hjulpet lige at vente et ekstra års tid eller 2, og så følge dem tættere. Udnyt din ønskeliste. Så kan du også sådan nogenlunde følge med i, hvorvidt de har udviklet sig eller ej. Derudover synes jeg altid mine talentspejdere (I Milan) er helt pjattede med tyske talenter, hvorfor jeg selvfølgelig investerede i en helvedes masse af dem. Kun en enkelt blev til noget, hvor han dog så er en af spillets bedste på keeper posten pt..
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #8: 20 Aug 2014, 14:35 »

Husk at tjekke spilleren personlighed .. Jo mere ambitiøs og jo mere professionel personlighed han har, jo bedre vil han træne Wink
Logged

mtuborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #9: 27 Aug 2014, 16:28 »

Vil lige nævne at den vildeste spiller som jeg overhovedet har fundet var 12 i målrettedhed..

5 stjernet potientale forsvarer(Primært)/angreb, som er god for 10 mål pr sæson(7 i 10 CL kampe denne sæson for FCK), som jeg fik tilbudt 650 mil for inden sæsonstart(købt for 8).

Så man risikerer at miste nogle guldklumper hvis man udelukkende går efter målrettedhed, synes også at have læst i en tråd at det mere er personligheded som betyder noget frem for målrettedhed.
Logged

randers-man500
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #10: 27 Aug 2014, 17:01 »

Kan man søge på deres personlighed, eller er man nød til at kigge dem en efter en?
Logged

mtuborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #11: 27 Aug 2014, 17:20 »

Jeg tror at man skal ind og kigge på dem på deres profil.

Skal dog lige siges at jeg kun har fundet mine talenter via normal scouting. Er ikke rutineret nok til at finde dem på "den hårde måde" Wink
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #12: 29 Aug 2014, 01:09 »

Jeg tror at man skal ind og kigge på dem på deres profil.

Skal dog lige siges at jeg kun har fundet mine talenter via normal scouting. Er ikke rutineret nok til at finde dem på "den hårde måde" Wink

Som du selv får indikeret så kommer det med rutinen. Man finder hen ad vejen ud af hvad man skal holde øje med, men først og fremmest skal man bar prøve sig frem. Indlæringskurven er ikke så pokkers stejl. Wink
Logged

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Scouting - find de største talenter
« Svar #13: 14 Sep 2014, 01:26 »

Kører oftest med et filter der hedder:
Kreativitet (>10, gerne >13)
Koncentration (>10, gerne >13)
Målrettethed (>15)
Beslutninger (>10, gerne >13)
Flair (>10, gerne >13)
Teknik (>10, gerne >13)
Alder (< 21)

Så alt efter hvilken position man søger til kan man så tilføje noget eller fjerne noget. Fx Flair er noget jeg hovedsageligt inkludere i søgninger efter offensive spillere.

Hvordan kan jeg gemme denne søgning til senere brug i mit save? Altså hvis jeg gerne vil have at disse stats men vil tilføje/vælge fra andre stats alt efter position? Håber du forstår hvad jeg mener Smiley

EDIT: har fundet det Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010