home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  2 Brugere, 486 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Vejle Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Vejle Boldklub  (Læst 10803 gange)
Svartovich
Gæst
 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #15: 05 Aug 2014, 23:13 »

Jeg spiller også med januar transfers. Nu er første kamp mod Marienlyst på udebane spillet, og det blev til en 3-1 sejr. Det siger selvfølgelig ikke så meget, da Marienlyst på papiret er 1. divisions dårligste hold. Men vi dominerede kampen igennem, og deres mål kom efter noget fumleri på et hjørnespark.

Rent taktisk har jeg valgt at fokusere på at have bolden så meget som muligt, og det fungerede også godt i første kamp hvor vi havde 62% på Marienlyst Stadion. Grunden til jeg har valgt dette er blandt andet fordi bestyrelsen ønsker det.

Jeg stiller op i en 3-5-2, så jeg har mange spillere til at dominere midten, og samtidig gode muligheder i angrebet. Jeg er igang med at omskole Sivebæk til wingback så han passer til taktikken, og han gør det ind til videre fint på højre wingback.

Jeg har også lavet en række transfers.

IND:
Hannes Anier (Fri) - Hurtig angriber som scorede i debutkampen

Papa Bouba Diop (Fri) - Har stor rutine, og skal hjælpe med at lede den tyndt besatte midt

Paul Onuachu (2-årig lejeaftale m/ 2 mil. klausul) - Stærk angriber med stort potentiale. Hvis pengene er til det køber jeg ham fri, men ellers har i det mindste en super targetmand de næste 2 år, uden at betale en eneste krone i løn. Han blev desuden kampens spiller i debuten med et enkelt mål.

UD:
Kaimar Saag (3 mil.) - Synes ikke han var betydeligt bedre end Anier, og det var dejligt at få 3 mil. i kassen. Derudover har jeg fået 50% videresalg, og da hans værdi straks steg til 18 mil. (ca. 10 gange så meget som hans værdi inden skiftet) da han ankom til Auxerre.

Jacob Sørensen (1,45 mil.) - Han passede simpelthen ikke til systemet, da vi bruger wingbacks, der også skal bidrage defensivt. Synes det er en god slat penge for en 30-årig spiller som ikke har nogle specielt gode stats udover hurtighed.

Derudover har jeg lejet Derrick Nissen ud til Jammerbugt, samt fristillet en del reserve- og U19-spillere.
Logged

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #16: 05 Aug 2014, 23:27 »

Det ser ud til at være nogen rigtig gode indkøb og salg du har lavet dig!

I det jeg har lavet den regel at jeg kun må hente dansk, begrænser det jo "desværre" min ageren på transfermarket Peace
Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Svartovich
Gæst
 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #17: 05 Aug 2014, 23:33 »

Tak for det, håber også mine indkøb kommer til at gøre det godt. Jeg har også tænkt mig at hente Kasper Hansen, når han ikke er skadet længere, da jeg lidt mangler en kreativ spiller på den centrale midt.

Og ja, det begrænser dig en hel del. Men en sjov udfordring bliver det helt sikkert! Kunne være fedt hvis landsholdet består af en masse Vejle spillere langt ude i fremtiden. Smiley
Logged

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #18: 05 Aug 2014, 23:39 »

Tak for det, håber også mine indkøb kommer til at gøre det godt. Jeg har også tænkt mig at hente Kasper Hansen, når han ikke er skadet længere, da jeg lidt mangler en kreativ spiller på den centrale midt.

Og ja, det begrænser dig en hel del. Men en sjov udfordring bliver det helt sikkert! Kunne være fedt hvis landsholdet består af en masse Vejle spillere langt ude i fremtiden. Smiley
Det er i hvert fald yderst fornuftige spillere du har sikret dig med tanke på at det er 1 division Smiley

ja det er lige præcis for at det bliver en større udfordring at jeg kun må købe dansk, og i håb om at savet kan holde lidt længere tid  crazy
Og som du siger kunne det være super fedt hvis landsholdet i fremtiden ville bestå af mange vejle spillere Smiley

Hvor underligt det end lyder kan jeg faktisk anbefale Vito Hammershøy-Mistrati til midtbanen
« Seneste Redigering: 06 Aug 2014, 00:09 af Angel3DG » Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #19: 06 Aug 2014, 00:20 »

Stærkt, drenge.

Jeg startede også med at sende Rasmus Hansen hjem, da han ikke var særlig god og fik alt for meget i løn. Derudover vil jeg anbefale alle at skrive kontrakt med Fran Yeste. Han er godt nok 33 år, men hans stats er vanvittige. Han blev årets spiller i 1. division og ligeledes i Superligaen næste år. Ellers var min taktik at leje gratis spillere, så det ikke påvirkede lønbudgettet, men gav bredde til truppen.

Mine handler for første sæson:


Ud:
Saag og Aafjes


Onuachu blev aldrig nogen succes for mig desværre. Kamal Issah blev derimod en vigtig spiller, som jeg skrev kontrakt med efter udlån.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #20: 06 Aug 2014, 00:23 »

Vinokourov  hvordan har de sidste sæsoner i ligaen været? er du blevet tophold? Smiley
Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #21: 06 Aug 2014, 00:28 »

Ud:
Saag og Aafjes

Hvorfor må vi ikke se, hvordan du solgte Saag og Aafjes til hhv. United og Chelsea??
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #22: 06 Aug 2014, 00:53 »

Hvor underligt det end lyder kan jeg faktisk anbefale Vito Hammershøy-Mistrati til midtbanen
Tjekker lige op på ham imorgen. Kan ikke huske hans stats, husker ham kun på grund af hans mega fede navn. Tunge

Jeg startede også med at sende Rasmus Hansen hjem, da han ikke var særlig god og fik alt for meget i løn. Derudover vil jeg anbefale alle at skrive kontrakt med Fran Yeste. Han er godt nok 33 år, men hans stats er vanvittige. Han blev årets spiller i 1. division og ligeledes i Superligaen næste år.
Havde ham faktisk til prøvetræning, men han krævede 34k om ugen, hvilket jeg på ingen måde kan tilbyde. Han ser ellers rigtig god ud, og er lige typen jeg mangler.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #23: 06 Aug 2014, 01:51 »

Havde ham faktisk til prøvetræning, men han krævede 34k om ugen, hvilket jeg på ingen måde kan tilbyde. Han ser ellers rigtig god ud, og er lige typen jeg mangler.
Ret sært. Ved mig ville han kun have 8k... Måske fordi jeg tilbød ham kontrakt som det aller første, og han derfor ikke havde tilbud fra andre klubber?

Vinokourov  hvordan har de sidste sæsoner i ligaen været? er du blevet tophold? Smiley
Jeg endte på andenpladsen a point med AaB, men endte som nr. 2 pga. målscore, her i sidste sæson. Mit hold er klart det bedste i ligaen - de skal bare lige lære at spille sammen. Og taktikken skal naturligvis også på plads.

Hvorfor må vi ikke se, hvordan du solgte Saag og Aafjes til hhv. United og Chelsea??
Tænkte, et SS for to spillere, var overflødigt. Men jeg lod Aafjes gå frit og Saag gå for 2 mio. til Rubin.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #24: 06 Aug 2014, 03:00 »

Jeg spiller også med Vejle Boldklub for tiden, og jeg er i skrivende stund halvvejs i anden sæson. Det har indtil videre været en sand fornøjelse at styre den jyske klub, selvom dens økonomi til tider har ført til nogle frustrationer, når man har været på spillerjagt.

1. sæson
I og med at klubben ingen penge kan frigive til transfers, så måtte jeg i første sæson foruden Martin Koch, Johannes Madsen, Daniel Norouzi og Rasmus Hansen, som alle var lejet i forvejen, nøjes med at leje Andrew Hjulsager, Andreas Bruhn, og Jakob Andreasen. Sidstnævnte lejede jeg, fordi der sandt for dyden ikke var andre, mit skrøblige lønbudget kunne bære, og jeg stod altså og manglede en højreback. Faktisk er han ikke engang naturlig højreback, men han gjorde det nu alligevel ganske fint i de kampe, han spillede. Derudover sendte jeg Niels Bisp Rasmussen og Derrick Nissen afsted til 2. division på nogle lejeaftaler.

Bestyrelsen krævede, at jeg skulle spille en boldbesiddende og angrebsivrig spillestil, så det måtte jeg naturligvis imødekomme. Det gik faktisk også som smurt det første halve års tid, hvor vi havde distanceret os ret markant ned til nummer tre og fire. 'Den Gule Fare' fra Horsens var stort set 1'er gennem hele sæsonen, selvom jeg i perioder bed dem i røven.

Ved vinterpausen lejede jeg Bassel Jradi fra Nordsjælland som en ekstra gardering til kanterne. Dog måtte jeg lidt modvilligt vinke farvel til Aafjes, som havde kontraktudløb. Allerede i oktober måned måtte jeg også give slip på Saag, som ellers havde præsteret glimrende ude af position på kanten som indvendig angriber. Jeg kunne dog ikke sige nej til 5,25 mio., som Qatar SC bød, med tanke på de eklatante kvaler, klubben døjede med på bundlinjen.   

Jeg troede, at vi forholdsvis gnidningsfrit kunne løbe gennem den sidste halvdel af sæsonen og se frem til Superliga-bold efter sommerferien, men så let skulle det ikke gå. Jeg havde et eller andet mærkeligt kompleks mod Silkeborg, som var nærmeste forfølger, og det betød, at jeg i de tre indbyrdes kampe mod netop dem stod tilbage som den tabende part, og det er jo ikke så smart, når det er de såkaldte 6 points-kampe mod den direkte konkurrent. Det medførte, at de kom tættere og tættere på os, jo tættere vi nærmede os sæsonafslutningen, og mit hold fik for alvor gummiben hen mod slutningen, hvor vi bl.a. mod AB smed en føring til sidst, inden vi i næste runde mod Vendyssel spillede uafgjort hjemme, efter vi var kommet foran. Marienlyst kunne vi åbenbart heller ikke slå, selvom vi gennem hele sæsonen havde høvlet kasser ind på samlebånd. Faktisk var vi det mest scorende hold i ligaen med 73 mål. Dog lukkede vi alt for mange af slagsen ind i vores egen ende. 42 af slagsen. Det hang også lidt sammen med, at jeg havde mine forsvarsproblemer, efter Aafjes var smuttet, og jeg i april måtte sige farvel til endnu en forsvarsspiller. Denne gang var det Neftali, som havde spillet en forrygende sæson. 9 millioner var dog et tilbud, jeg ikke kunne afslå. Derfor skulle jeg pludselig integrere lejesvenden fra Herning, Martin Koch, som nærmest ikke havde spillet hele sæsonen, og det gik nok lidt udover vores slutprogram.

Faktisk lignede Silkeborg den anden oprykker til Superligaen sammen med Horsens helt indtil fire minutter før tid i den allersidste spillerunde. Silkeborgenserne selv havde Vendyssel hjemme, som de vandt uden problemer med 3-0, imens jeg havde store problemer med Hobro på hjemmebane. Jeg havde primært praktiseret en 4-2-3-1-formation gennem sæsonen, men da min helt store målkonge, Agger, sad ude med en skade, så Andreas Albers sit snit til at shine. Han høvlede dem ind efter behag i den periode, så da Agger blev sin skade kvit, så jeg ingen anden udvej end at spille med dem begge i angrebet. De havde dog ikke fundet målstøvlerne frem i den afgørende og sidste kamp, der som sagt var mod Hobro, og derfor måtte jeg noget desperat flå en lidt usynlig Hjulsager ud fra venstrekanten og smide den noget mere rutinerede Jacob Sørensen ind, og den indskiftning skulle vise sig at være rigtig, rigtig mange penge værd. I det 86. minut headede han bolden i netmaskerne. Et mål, der bragte os fra den grå og triste hverdag i 1. division til det fineste selskab i dansk fodbold. FM er sgu et fantastisk spil.

2. sæson
Når jeg nu havde vist mig som en forrygende forretningsmand og skudt Neftali og Saag afsted midt på sæsonen for samlet set 14,25 millioner kroner, så tænkte jeg noget godtroende, at bestyrelsen ville frigive lidt ekstra klejner, så jeg kunne samle et slagkraftigt hold til Superligaen, når den nu stod på 'Mission overlevelse'. Det viste sig dog at være ekstremt naivt af mig, for de gav mig sølle 1,3 millioner kroner, og mit lønbudget var stadig i stort minus. Inden da havde jeg dog sikret mig Mikkel Rask for ca. 300k. Simon Nagel kom automatisk til, idet klubben i virkeligheden har hentet ham, og så signede jeg Norouzi permanent efter et lejeophold. Hans kontrakt var nemlig udløbet i Brøndby, og han havde præsteret ganske habilt i Vejle-trøjen. Herudover fik jeg tegnet nye lejeaftaler med alle mine lejesvende fra i fjor. Jeg havde dog atter et stort problem med at dække min højre back, og jeg ledte i timevis med lys og lygte efter en lejesvend eller kontraktløs spiller. Det var dog umådeligt svært, hvorfor jeg måtte bruge en kantspiller dernede i de første kampe, inden jeg fandt frem til en franskmand ved navn Marvin Esor, som gør det rigtig fornuftigt. Norske Bjørnar Holmvik kunne også hentes omkostningsfrit, så jeg havde noget mere at vælge mellem på min vestrebackposition, hvor kun Daniel Norouzi hidtil havde huseret. Jradi var sammen med Jakob Andreasen de eneste lejesvende, jeg ikke ønskede at genleje, hvorfor jeg igen måtte sondere markedet for kantspillere. Her fandt jeg frem til Tokmac Nguen, som misandten også kunne lejes. Det er lidt Vejles lod, når man ingen penge har.

På resultatsiden går det også rigtig fornuftigt her i Superligaen, selvom jeg inden sæsonstart var noget skeptisk, da jeg kiggede på mit hold. Vi har dog præsteret over al forventning, og vi skal faktisk ikke slide vores sejre hjem på resultatfodbold, hvilket er opløftende, når bestyrelsen nu så gerne vil have offensivt fodbold.

Jeg ligger nr. 8 pt. med 21 point efter 16 kampe, hvilket er ganske fornuftigt. Nedrykningsstregen er langt væk, men omvendt har jeg kun seks point op til nr. 3.

Jeg er samtidig nået til kvartfinalen i pokalturneringen, og her møder jeg upåagtede Fredericia, så det ville være dumt ikke at prøve at se, om man kan gå hen og tage fusen på dem alle og hjemføre pokaltitlen.

Andreas Albers fortsætter sit bombardement her i Superligaen, så ham vil jeg helt sikkert opfordre jer andre til at bruge. Han var mit andetvalg til at starte med, men han fylder utrolig meget i feltet qua hans størrelse og styrke. Derudover er han en stærk afslutter med fødderne også, og han timer løberne rigtig godt med en trequartista bag sig.

Rasmus Hansen er ikke en favorit hos jer andre, kan jeg se, men han gør det upåklageligt for mig, og han er også mit klare førstevalg ved siden af den selvskrevede Bødker på midten. Han er jo udlejet fra Randers, men hans kontrakt hos dem udløber til vinter, og derfor har jeg tilbudt ham en ny en af slagsen. Med længerevarende forhandlinger fik jeg ham til at gå ned i løn, så mit lønbudget kunne holde til det.

I må undskylde for 'wall of text'. Dette indlæg kunne helt sikkert være forkortet væsentligt med et par SS, men når jeg prøver at tage et, tager den bare et billede af skærmen uden FM, selvom jeg er inde i spillet, når jeg tager det.
« Seneste Redigering: 06 Aug 2014, 03:11 af Daniel Nordentoft » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #25: 06 Aug 2014, 10:34 »

Fedt at så mange er igang med Vejle, så vi kan dele erfaringerne med hinanden! Jeg har kun spillet en kamp siden sidst jeg skrev, og det var mod Vendsyssel på hjemmebane. Det var en skuffende præstation, da vi spillede med to mand i overtal næsten hele anden halveg, men stadig ikke kunne skabe nogle ordentlige chancer. Vi vandt dog på et heldigt målmanddrop i det 87. minut, så i det mindste fik vi pointene der var krævet.

I må undskylde for 'wall of text'. Dette indlæg kunne helt sikkert være forkortet væsentligt med et par SS, men når jeg prøver at tage et, tager den bare et billede af skærmen uden FM, selvom jeg er inde i spillet, når jeg tager det.
Det er fordi man ikke kan tage et normalt screenshot af FM. Du skal trykke Alt+F9, og så dukker billedet op i Sports Interactive>Football Manager 2014>Screenshots. Smiley
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #26: 06 Aug 2014, 10:38 »

Ret sært. Ved mig ville han kun have 8k... Måske fordi jeg tilbød ham kontrakt som det aller første, og han derfor ikke havde tilbud fra andre klubber?
Det er muligvis fordi du tilbød ham kontrakt med det samme så. Jeg kunne dog kun give 3,5k da jeg startede spillet op, så ville ikke kunne signe ham der. Og der er heldigvis ikke andre klubber interesseret i ham endnu, så det kan være jeg stadig kan nå at hente ham, hvis han sænker sine krav til sidst i vinduet.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #27: 06 Aug 2014, 10:55 »

Det er fordi man ikke kan tage et normalt screenshot af FM. Du skal trykke Alt+F9, og så dukker billedet op i Sports Interactive>Football Manager 2014>Screenshots. Smiley
Det er sgu da også rigtigt, ja. Jeg undrede mig også lidt, da jeg tidligere havde taget SS på denne computer.
« Seneste Redigering: 06 Aug 2014, 10:57 af Daniel Nordentoft » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #28: 06 Aug 2014, 11:13 »

Det er muligvis fordi du tilbød ham kontrakt med det samme så. Jeg kunne dog kun give 3,5k da jeg startede spillet op, så ville ikke kunne signe ham der. Og der er heldigvis ikke andre klubber interesseret i ham endnu, så det kan være jeg stadig kan nå at hente ham, hvis han sænker sine krav til sidst i vinduet.
Så fik jeg ham alligevel hentet ind. Han var stadig på prøvetræning, og tænkte jeg lige prøvede igen. Han krævede stadig over 30 k, så tænkte jeg sendte ham hjem til sin bopæl i Emiraterne, da handlen ikke så ud til at blive til noget.

Tænkte jeg lige prøvede en sidste gang, samme dag som han var rejst hjem, og af en eller anden grund vil han kun have 12k nu. Han savnede nok Vejle. Så det endte med jeg fik ham sænket til 10k, og derfor er han nu Vejle-spiller, hvilket jeg er meget tilfreds med.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vejle Boldklub
« Svar #29: 06 Aug 2014, 11:47 »

Spændende, DN. Jeg forstår ikke helt, at du sender Niels Bisp af sted på en lejeaftale. Ham har jeg brugt fast fra start af, og hans stats udvikler sig altså ret godt, synes jeg.

Sådan, Svartovich! Ham skal du nok blive glad for til trods for den fremskredne alder.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010