home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 418 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  100 % - #The End
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint
Forfatter Emne: 100 % - #The End  (Læst 48988 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #61
« Svar #120: 17 Aug 2014, 08:26 »


#62 – Strukturen

Ja det gik ikke ligefrem skide godt for LVG i hans debut i Premier League og hans 3-4-3 system fik præcis 45. minutter før man måtte sadle om. PINLIGT! Men det skal ikke stoppe mig i at forsætte projektet med systemet, for mon ikke LVG forsætter med det system lidt endnu.

Jeg vil som tidligere have tre tilgange, en standard som holdes simpelt og danner rammen, en kontrollerende hvor jeg satser på at dominere kampen med høj boldbesiddelse og spille med stor tålmodighed og en hvor jeg i langt højere grad satser på omstillinger med mere direkte spil.

Før havde jeg en del holdinstruktioner i min standard taktik men denne gang holdes den langt mere simpelt. Jeg har fjernet den større bevægelighed og kreative frihed. Jeg vil gerne holde strukturen og mere satse på, at de er de enkelte spillerroller der leverer kreativiteten og bevægeligheden. Grunden til dette er, at defensiven skal stå sikkert mens offensiven skal være mere fri. Så denne gang har jeg kun en instruktion nemlig det store pres, som skal kendetegne holdet i alle tre tilgange.

I den kontrollerende satser jeg som sagt på boldbesiddelse og spille mere tålmodigt. Jeg tillader mere kreativitet og jeg vil gerne spille bredere og stå højere. Jeg skifter holdets mentalitet fra standard til kontrollerende men holder stadig den balancerede tilgang. Jeg har valgt disse instruktioner:


•   Shorter Passing

•   Lower Tempo

•   Work Ball Into Box

•   Play Out Of Defence

•   Push Higher Up

•   Hassle Opponents

•   Play Wider

•   Be More Expressive


I min kontrataktik spillers der mere direkte og vil satse mere på dybe bolde bag om modstanderens forsvar. Jeg vil derfor stå lidt dybere, for at lokke modstanderen frem, så de kommer rum bag dem. Når den så spilles frem, skal de offensive spillere i langt højere grad drive bolden frem. Holdet skal også gå mere til stålet og være mere disciplineret.


•   More Direct Passing

•   Higher Tempo

•   Drop Deeper

•   Get Stuck In

•   Pass Into Space

•   Run At Defence

•   Hassle Opponents

•   Be More Disciplined
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #62
« Svar #121: 17 Aug 2014, 15:44 »


#63 – Roller og løbemønstre

Den defensive struktur giver næsten sig selv. Som tidligere nævnt så falder WB ned og jeg står med en femmandskæde i forsvaret og foran dem presser midtbanen og angrebet på. Jeg har beholdt WB og de klassiske DC. Jeg har dog ændret på rollerne på MC positionerne og vil komme ind på mine tanker omkring de offensive løbemønstre.

 Der gik ikke mange kampe før jeg skiftede på MC positionerne. Først var hullet mellem forsvaret og MC for stort. For det andet manglede jeg support fra MC til de offensive spillere. Jeg har derfor valgt en DLP i defensiv indstilling som den ene, da han falder dybere ned og lukker hullet. Som makker til ham har jeg en BBM som skal arbejde hårdt begge veje og som skal give support i feltet på indlæg med sine timede løb. Jeg har før haft god succes med de to typer som makkerpar.

Jeg har valgt, at droppe den frie bevægelse i holdinstruktionerne, da jeg gerne vil have en nogenlunde struktur, hvor bevægelsesfriheden mere er tilføjet et par spillerroller. Jeg vil nemlig gerne have, at mine WB holder bredden og MC holder sig centralt. Til gengæld er der stor bevægelse, frihed og kreativitet hos de 3 offensive.

Her vil jeg spille på alle paramenter. Her vil jeg have løb på tværs af banen, hvor der ydes support til WB, og jeg vil true med fremadrettet løb til dybe bolde, jeg vil have stor bevægelighed og ned i banen og forventer fremadrettet løb fra AMC. Jeg har derfor valgt, at de to STC skal Move Into Channels, så de yder support på kanten men også giver plads til AMC. Den ene skal også true med fremadrettet løb ned bag modstanderens forsvar mens den anden skal falde ned i banen. Derudover må både AMC og angriberen i support bevæge sig frit. Her ser jeg Rooney og Mata for mig mens den med de fremadrettet løb er RvP/Welbeck.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #63
« Svar #122: 17 Aug 2014, 16:10 »

En blog man desværre alt for ofte glemmer at rose eller kommentere på..   Forlegen

Super fedt at du - som sædvanligt, holder fokus på det taktiske som er en kæmpe mangelvare på FM scenen.   Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #63
« Svar #123: 17 Aug 2014, 17:20 »

Med de mange blogs jeg laver, så ved jeg godt at der kan være lidt langt mellem kommentarerne Smiley

Men tak for de pæne ord.. 
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #63
« Svar #124: 17 Aug 2014, 21:36 »

Spændende!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #63
« Svar #125: 19 Aug 2014, 08:45 »


#64 – Velkommen tilbage til tilskuerpladserne


Det nye system betyder selvfølgelig også, at der er brug for nogle andre spillertyper og derfor har jeg ændret lidt i truppen. Jeg er kommet frem til 1. februar og jeg har hentet et par gamle kendinge tilbage til klubben i løbet af januars transfervindue. Jeg havde brug for at forstærke midterforsvaret og har derfor hentet Evans tilbage og samtidig skubbet backen Andy Keegan ind i midterforsvaret.

Slemt skuffet blev jeg, da det gik op for mig, at Evans allerede havde spillet for to klubber i Premier League denne sæson. En kamp for Southampton før han blev solgt i sommers til Tottenham. Det betyder så, at han ikke må spille for mig. DOH!!!!! Det var så penge ud af vinduet og en plads på tilskuerpladser til Evans. - Ud over manglende midtforsvarere var grunden til Keegan blev skubbet derind også, at jeg havde mulighed for at hente Rafael tilbage til klubben.

Som I kan se, så har jeg ændret lidt i spillerrollerne i angrebet, hvor jeg nu spiller med en falsk 9er og en poacher. Grunden til dette er, at jeg ville have, at den ene angriber gik langt mere ned i banen for at give plads til den mere klassiske 9er, som er poacheren. Den komplette angriber og Trequartista klumbede også for meget oveni hinanden. Den falske 9er falder mere tilbage og det giver plads til Trequartista. De skifter ofte plads og det giver en fin dynamik.

Det nye system er som I kan se uden de klassiske wings, som jeg også har haft enormt svært ved at opdrætte i mit akademi, så det er ok men det betyder også, at danske Henrik Vinther som jeg havde så store forventninger til, at han er blevet ofret. Han er en klassisk wing og hans manglende defensive evner gør, at jeg ikke kan bruge ham som WB, han har ikke styrken til MC positionerne og han evner i afslutninger er for dårlige til at spille en af de tre offensive roller.

Derudover er Cemal Mehmed vejret og fundet for let. Jeg er også blevet nød til at spille flere spillere udenfor deres naturlige positioner, så jeg er i gang med at omskole en del spillere, blandet andet Ian Kidd som ud over sin rolle som AMC også skal kunne indtage en STC rolle, da jeg er tyndt besat i angrebet.


Fortrukne 11er
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #64
« Svar #126: 19 Aug 2014, 11:24 »

Andy Keegan er kun 172 cm høj.. lidt for lav til centerforsvaret ikke?
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #64
« Svar #127: 19 Aug 2014, 18:17 »

Andy Keegan er kun 172 cm høj.. lidt for lav til centerforsvaret ikke?

Jo men har ikke andre alternativer pt. og håber hans andre stats kan kompensere for han mangler. Han har gjort ok indtil videre..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #64
« Svar #128: 19 Aug 2014, 18:18 »


#65 – Resultaterne indtil videre…

Jeg var nået et godt stykke ind i sæsonen før jeg skiftede min taktiske tilgang og begyndte på 3-4-3 systemet men hvordan er det så gået? – Det er gået over alt forventning. Jeg er pt. fremme i starten af februar og har en stime på 19 kampe ubesejret i samtlige turneringer. Hvilket betyder triumf ved VM for klubhold og jeg er videre i både CHL og FA Cuppen. I Premier League går det også ganske fornuftigt og kan erobre 1. pladsen hvis jeg vinder de tre kampe jeg har i baghånden. Det siger sig selv, at jeg er mere end tilfreds med min nye taktik.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #61
« Svar #129: 21 Aug 2014, 18:43 »

Så denne gang har jeg kun en instruktion nemlig det store pres, som skal kendetegne holdet i alle tre tilgange.

Er det hassle the opponents eller hvad, Wester? Vil nemlig prøve denne taktik af Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #65
« Svar #130: 31 Aug 2014, 09:47 »


#66 – I ren protest
Jeg løb ind i en mindre krise både hvad lyst og resultater angår. Min LVG taktik faldt fra hinanden lidt ligesom irl og FM var ikke ligefrem højst på dagordenen i en travl hverdag, så jeg valgte at holde en lille pause. Pausen trak ud og jeg havde egentlig droppet dette savegame og ventede bare på FM15.

Lørdag eftermiddag tændte jeg for tv’et og glædede mig til at se Di Maria få debut og forventede nu skulle United komme tilbage i kampen. Endnu engang blev jeg skuffet. United var lort med lort på. Den 3-5-2 formation virkede tydeligvis ikke og jeg savnede allerede de gode gamle dage med SAF og de klassiske wings.

Så i en ren protest, så tændte jeg op for FM, slettede LVG taktikken og gik i gang med savegamet igen men med min SAF tilgang. Det var for sent for Premier League titlen var tabt men jeg kunne måske nå at slutte sæsonen fornuftigt af. Og så var jeg stadig med i Champions League, hvor At. Madrid ventede i semifinalen.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #66
« Svar #131: 31 Aug 2014, 15:08 »


#67 – Den sidste FM14 sæson
Jeg sluttede sæsonen ok af med fine resultater men som nævnt, så var det for sent i Premier League. Æren blev dog reddet da Champions League trofæet blev løftet, så det var vel godkendt, selvom det er det nationale mesterskab, der tæller i denne challenge.

Jeg har valgt, at give det en sæson mere og lykkes det ikke nu, så er jeg færdig. For dette bliver min sidste sæson i FM14. Jeg vil nemlig gerne have en pause inden FM15 kommer, så jeg er 100 % tændt til nye FM-eventyr.

Jeg er som sagt gået tilbage til mine taktikker med de klassiske wings i ren protest over virkelighedens Man Utd, hvor 3-5-2 formationen er ved at give mig lange løg. Der er ikke meget nyt under solen for formationerne er stadig 4-5-1 og 4-2-3-1. Jeg er dog gået KISS, et begreb de fast læsere allerede kender. Til de nye læsere, så betyder det: Keep It Simple Stupid. Altså at man holder sine taktikker helt simple uden en masse gøgl og lir. Derfor har jeg fjernet alle mine holdinstruktioner og lader mere FM’s standard tilgang styrer tingene gang.

Jeg spiller balanceret og bruger følgende tre tilgange, Control, Standard og Counter. Spillerrollerne kan variere alt efter hvem jeg har til rådighed. Jeg kommer nok til at lytte mere efter min assistent i løbet af kampene og tilføjer instruktioner efter behov. Kan jeg se der er brug for mere pres, så kom det på. Hvis jeg ikke kan producere nok chancer og skyder for meget udenfor feltet, så sætter jeg holdet til at arbejde den ind i feltet osv.  Kort sagt: Jeg vil ikke længere fastlægge mig nogen instruktioner men mere ændre alt efter hvordan kampene forløber.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #67
« Svar #132: 31 Aug 2014, 18:34 »



#68– Big Ed


Igennem alle sæsonerne har jeg jagtet Cristiano Ronaldo og i de seneste sæsoner har det været ”tæt på”. Jeg har dog været langt fra hans lønkrav og havde egentlig opgivet alt håb om at hente ham. Jeg forsøgte igen i starten af sommerens transfervindue og selvom kontoen bugner med penge, så kunne jeg ikke give mere end 350k £ i uge, hvilket var 200 under det han forlangte, så endnu engang havde jeg opgivet.

Jeg forsøgte dog for sjov, at lade bestyrelsesformand Ed Woodward stå for forhandlingerne og så skete der magi. Han fik simpelthen forhandlet aftalen på plads og Real Madrid betaler nu CR7 200k £ i ugen de næste to år mens United står for resten. Dette lille trick kan klart anbefales, for det er sådan noget man som manager slet ikke selv kan få plads åbenbart.

Nå men nu er CR7 så tilbage i United på en 2 års kontakt og jeg har derfor valgt, at spille to sæsoner mere i United med mindre det lykkes at vinde mesterskabet allerede i denne sæson. Hvilket burde være muligt med den trup jeg har stablet på benene. Hvor jeg har 11 akademispillere ud af de 22 mand i truppen og er dermed oppe på de påkrævet 50 % akademispillere.


                A-kæden                     B-kæden
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #68
« Svar #133: 13 Sep 2014, 18:04 »


#69– Laaaangsomt

Det er uden tvivl det langsomste savegame jeg nogensinde har gamet og det er ikke fordi lysten er helt væk eller resultaterne ikke er gode. Tiden er der bare ikke men jeg kæmper mig fremad så godt jeg kan, for jeg vil så gerne have det mesterskab inden FM15 lander.

Og indtil videre har jeg været 100 % sikker på, at det nok skulle komme i denne sæson, for efter CR7 er kommet tilbage, så har resultaterne været super fine. På trods af at hans dåbsattest siger 34 år, så har han nemlig været et monster. 11 mål i 9 kampe og han har om nogen været manden bag de fine resultater men så skete det der bare ikke måtte ske, han har brækket benet og er ude de næste 5 måneder.

Jeg frygter derfor det værste og det er, at jeg ikke napper mesterskabet i denne sæson og må i gang med endnu en. For så tror jeg sq ikke jeg når det inden FM15. Så jeg beder til FM-guderne om at mine unge talenter er klar og kan "overraske".
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #69
« Svar #134: 17 Sep 2014, 08:56 »


#70– Godt på vej

Jeg frygtede at mit hold ikke ville være klar og tabet af CR7 ville koste men de unge gutter har været sublime, resultaterne har været rigtig fine. Den eneste skuffelse har været exit i League Cuppen imod Hull men den skuffelse blev hurtigt glemt, da jeg i de efterfølgende Premier League kampe vandt mod rivalerne fra Liverpool og dernæst Man City. Jeg er rigtig godt på vej til at gennemfører challengen



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010