home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 331 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #4 Olympique Lyon - Tilbage til toppen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #4 Olympique Lyon - Tilbage til toppen  (Læst 2244 gange)
mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#4 Olympique Lyon - Tilbage til toppen
« : 12 Maj 2014, 19:11 »



#1 - Introduktion

I 2002 vandt Olympique Lyon det franske mesterskab efter en periode i 90’erne, hvor man havde jagtet to andre store giganter FC Nantes og Monaco. Det indledte en gylden æra for Lyon-mandskabet, som vandt Ligue 1-trofæet syv år i træk, og havde ingen reel udfordring nationalt. Med velkendte navne som Juninho Pernambucano, Karim Benzema, Florent Malouda og Michäel Essien nåede Lyon endda ved en lejlighed i Champions League-semifinalen, hvor man var tæt på en finaleplads, men måtte se sig slået af Bayern München.

Men efter Claude Puel tiltrådte i 2008 gik tingene galt. Presset blev for stort i den franske storklub, og man fik ikke hentet gode erstatninger til stjernerne. Lyon endte som 3’er efter Bordeaux og Marseille. Siden da har ’Les Gones’ ikke kunne erobre titlen, og har derudover fået kæmpe konkurrence fra rige oliesheiker i PSG og Monaco.

Men nu skal fransk fodbold igen styres af Olympique Lyon. Stade Gerland skal gøres til et fort, hvor selv de største europæiske giganter frygter at spille.
« Seneste Redigering: 19 Maj 2014, 23:59 af mathiasnh » Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Olympique Lyon - Tilbage til toppen
« Svar #1: 12 Maj 2014, 19:12 »

Reserveret
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Olympique Lyon - Tilbage til toppen
« Svar #2: 13 Maj 2014, 15:29 »



#2 Førstehåndsindtrykk et

I Lyon har jeg så småt dannet mig et overblik over holdet og dets nuværende situation. Det, der springer mest i øjnene, er bestyrelsens valg om at give mig hele 0 kr. i transferbudget. Det kan formentlig forsvares med, at de ønsker stor talentudvikling gennem klubbens eget akademi.  Jeg vil dog ikke lægge skjul på, at bare en lille pose penge ville have gjort mit liv i Lyon noget nemmere.

Det begrænsede transferbudget resulterer sandsynligvis i et forholdsvist stille vindue i det franske. Men hvis muligheden for et lukrativt salg skulle opstå, så er det noget, der skal overvejes. Spillere som Alexandre Lacazette , Yoann Gourcuff, Samuel Umtiti og Clément Grenier er yderst eftertragtede herrer, og derudover også nogen der ville kunne indbringe en fin portion penge. I næste update vil jeg kigge nærmere på truppen og dens styrker.
Logged

Neal Caffrey!

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #2 Olympique Lyon - Tilbage til toppen
« Svar #3: 13 Maj 2014, 17:09 »

Jeg følger med her Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 Olympique Lyon - Tilbage til toppen
« Svar #4: 13 Maj 2014, 18:56 »

Jeg følger med her Thumbs Up

Fin start på bloggen - Jeg er i hvert fald interesseret i at lase mere   Thumbs Up
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #2 Olympique Lyon - Tilbage til toppen
« Svar #5: 14 Maj 2014, 14:02 »

Jeg følger med her Thumbs Up

Fin start på bloggen - Jeg er i hvert fald interesseret i at lase mere   Thumbs Up

Mange tak, det er jeg rigtig glad for.  Smiley
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3 Olympique Lyon - Tilbage til toppen
« Svar #6: 14 Maj 2014, 14:10 »



#3 Truppen

Førsteholdstruppen består i øjeblikket af 24 mand. Der er en del unge spillere iblandt. Startelleveren er ganske habil, mens resten ikke er så stærk som man turde håbe på.

Forsvaret: Helt tilbage mellem stængerne på målmandspositionen ser det ikke ligefrem betryggende ud. Den rutinerede førsteholdskeeper Rémy Vercoutre er allerede fra start af ude med en længerevarende skade, mens de yngre reserver, Anthony Lopes og Mathieu Gorgelin ikke er noget at råbe hurra for. En ny målmand er derfor førsteprioritet, når jeg engang får lidt penge at handle for.

Rykker vi et hak længere op, og kigger på forsvarsspillerne ser det straks bedre ud. På backpladserne er Lyon ganske godt besat. Miguel Lopes og Henri Bedimo er førstevalg i henholdsvis højre og venstre side af firebackkæden. I tilfælde af skader og andre uforudsete forhindringer erstattes de på fornuftig vis af Mouhamadou Dabo og unge Mehdi Zeffane.

I det centrale forsvar råder jeg først og fremmest over kæmpetalentet Samuel Umtiti, som sammen med serbiske Milan Bisevac danner et meget fint midterforsvar. Derudover er Bakary Koné og Naby Sarr klar som reserver.

Midtbanen: På midtbanen er der som sagt et hav af muligheder især på den centrale del. Starter vi nedefra på den defensive midtbane, så finder man hele tre valgmuligheder, deriblandt Maxime Gonalons, Gueïda Fofana og Arnold Mvuemba. Her kan førstnævnte regne med mest spilletid, mens Fofana eller Mvuemba muligvis bliver afskibet til en anden klub. På den offensive – og centrale midtbaneposition er Lyon ligeledes udmærket besat. Erfarne Steed Malbranque kommer primært til at agere backup, men kan med sin store rutine være vigtig i en ellers ung trup. Som playmaker og kreatør råder jeg over to rigtig gode spillere i form af Yoann Gourcuff og den 22-årige Clément Grenier, som jeg forventer mig meget af.

Offensive kanter: Her er Alexandre Lacazette den helt store stjerne, som vil få sit udgangspunkt i venstre side. I mindre vigtige kampe erstattes han sandsynligvis af Rachid Ghezzal eller Gaël Danic. Ingen af dem er dog i samme klasse som Lacazette, og kan altså ikke forvente megen spilletid. På højreflanken er Jimmy Briand førstevalget med Farès Bahlouli som reserve.

Angrebet: Helt på toppen er det kun to muligheder. Bomstærke Bafétimbi Gomis vil få flest kampe, men han er skarpt forfulgt af kæmpetalentet Yassine Benzia, som inden længe vil være en oplagt mulighed som førstevalg. Han er dog yderst eftertragtet af Europas topklubber.
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 Olympique Lyon - Tilbage til toppen
« Svar #7: 19 Maj 2014, 23:58 »



#4 Taktik

Jeg må fra start indrømme, at jeg har været i stor tvivl om, hvordan spillestilen i Lyon skulle være. Personligt er jeg stor fan af en solid defensiv, som jeg i bund og grund tror, er den hurtigste vej til toppen. Omvendt skulle vi gerne dominere størstedelen af kampene, og det kan være svært at gøre med en defensiv tilgang til tingene. Altså må en forholdsvis pragmatisk tilgang være det, der skal bringe Lyon i spidsen af fransk fodbold igen.
En af de ting, der har været konsekvent for mig i dette års udgave af Football Manager, er at man næsten kan vinde alt på hjemmebane, men så snart man bevæger sig væk fra de trygge rammer, og spiller på udebane, så smuldrer det ellers flotte spil og de gode resultater. Jeg har haft meget held med at spille en relativ offensiv 4-2-3-1 på hjemmebane, og derimod en langt mere tilbagetrukket 4-1-4-1 på udebane. Det vil jeg holde fast i, og ellers tilpasse mig i løbet af sæsonen.

4-2-3-1: Som det kan ses på billedet, er der ikke noget specielt over taktikken. Det er en helt normal 4-2-3-1-opsætning med fokus på stor bevægelighed især langs kanterne. En Winger med attacking-rolle har været særdeles effektiv for mig i alle mine forrige spil, ligesom den fremskudte angriber altid er garant for et godkendt antal mål. Vi vil gerne spille direkte og presse højt på banen, og det gøres primært ved at ændre mentaliteten til offensiv i rigtig mange tilfælde.

4-2-3-1

4-1-4-1: Denne taktik vil komme i aktion i størstedelen af udekampene som en slags ’standbytaktik’, hvis formål er at holde modstanderen fra fadet, og forhåbentlig slå et par fornuftige kontraangreb. Hvis stillingen er 0-0 langt ind i kampen, vil taktikken formentlig skiftes ud med 4-2-3-1’eren eller nedenstående 3-5-2(all out attack)- formation.

4-1-4-1

3-5-2: Denne taktik står mit Football Manager-hjerte meget nært, da den bragte mig fuldstændig vanvittige resultater med Real Madrid. Sandheden er dog, at den næsten udelukkende duer i Liga BBVA og Serie A med et absolut tophold. Den bygger simpelthen på en mentalitet på ’kast alle frem’, og har ikke for øje andet end at score tonsvis af mål. Jeg erkender, at jeg glæder mig til at se dens effekt i Frankrig og Ligue 1.

3-5-2
Logged

Neal Caffrey!

MBO
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: #4 Olympique Lyon - Tilbage til toppen
« Svar #8: 28 Maj 2014, 20:19 »

Spændende at dine taktikker er så simple. Det er jeg stor tilhænger af. Jeg vil prøve dem i mit save med Palermo. Følger med her!
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010