home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 416 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Kort og godt |Nyköpings|
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Kort og godt |Nyköpings|  (Læst 2226 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Kort og godt |Nyköpings|
« : 22 Apr 2014, 15:54 »



Velkommen til min blog 'Kort og godt', som jeg vil køre ved siden af min blog til blogkonkurrencen, og som vil omhandle min kamp for at nå til tops i trænerverden.
Jeg er startet som danskeren Mathias Tolskjær og har oprettet ham med "tidligere serie 6 spiller" som erfaring. Som jeg skriver ovenover, er mit mål at blive manager for en af verdens bedste fodboldklubber - hvilken en det bliver er sådan set underordnet. Derfor vil jeg også acceptere ethvert job, jeg bliver tilbudt med det forbehold, at klubben er større en min nuværende klub.
Stilen bliver ekstrem enkel, og bloggen kommer sandsynligvis til at minde om 'Medinas eventyr - Kan man dø af jalousi?,' mens der hvert halve år i spillet vil komme en update, som har samme layout som dette indlæg.

FM 2014 version 14.3.0
Alle ligaer i følgende lande er spilbare:
Centraleuropa: Belgien, England, Frankrig, Holland og Tyskland
Østeuropa: Rusland, Ukraine
Sydeuropa: Grækenland, Italien, Portugal og Spanien
Skandinavien: Danmark, Norge og Sverige

2013-2013: Skellefteå FF
2013-?: Nyköpings BIS

Awards:

Trofæer:
« Seneste Redigering: 04 Maj 2014, 19:44 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kort og godt
« Svar #1: 24 Apr 2014, 15:07 »

Så fandt jeg mit første job. Det bliver hos Skellefteå, som spiller i den svenske 2. division Norrland.

« Seneste Redigering: 27 Apr 2014, 10:12 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kort og godt |Skellefteå|
« Svar #2: 27 Apr 2014, 10:12 »

Ikke ligefrem den optimale start...

Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kort og godt |Skellefteå|
« Svar #3: 01 Maj 2014, 18:15 »

Jeg er gået shopamok inden kampen mod Alviks IK, hvor jeg satser stærkt på at få mit første point som manager!

Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kort og godt |Skellefteå|
« Svar #4: 03 Maj 2014, 08:04 »

Nyindkøbet Vukovic kom i den grad i fokus, da jeg sikrede mig mit første point som manager.


Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kort og godt |Skellefteå|
« Svar #5: 03 Maj 2014, 17:45 »

Nå, jeg ændrer det til halvårlige updates. Det er en smule irriterende at skulle skrive et nyt indlæg om hver kamp, når motivationen til spillet er så stor, som den er.

I får derfor en halvårlig update inden længe.
« Seneste Redigering: 03 Maj 2014, 17:52 af Roche » Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kort og godt |Skellefteå|
« Svar #6: 03 Maj 2014, 17:51 »

Vukovic kan du være rigtig glad for i starten. Jeg havde ham da jeg spillede i Piteå, han faldt en smule i sæsonerne efter, men det kan godt være jeg bare var uheldig.
Logged

FC Barcelona

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kort og godt |Skellefteå|
« Svar #7: 03 Maj 2014, 18:44 »



 

Skellefteå FF
2. Division N
Status: Semi-Professionel
Omdømme: National
Estimeret værdi: 700K DKK
Økonomi: Okay

Klubben:
Skellefteå FF spiller i den svenske Divsion 1 Norra, den tredjebedste række, i virkeligheden, men i FM huserer klubben, som sagt, fortsat i Division 2 Norrland, hvor man dog selvfølgelig er en af favoritterne til at rykke op. Jeg blev ansat i den svenske klub, da man besatte rækkens fjerdeplads, og man blot havde 3-4 point op til førstepladsen, som man skal slutte på for at rykke op. Økonomien er ok, men ikke noget at prale af, og truppen er også forholdsvis tynd.



Sæsonen:
Medieprognose: 2. plads (ud af 12 hold)
Bestyrelsens forventning: Oprykning


I ved allerede, hvilken start jeg fik på mit ophold hos klubben. Jeg tabte den første kamp og spillede den næste uafgjort. Desuden hentede jeg tre nye spillere til klubben, hvoraf to af dem kunne gå direkte ind i startopstillingen. Vukovic og Lundström var sådan set to ganske gode fodboldspillere, men enten har jeg bare været en dårlig manager, eller så har resten af truppen været elendige. Efter pointet mod Alviks tabte vi fem kampe i træk, og vi var simpelthen så uheldige, som man overhovedet kunne være. Modstanderne scorede næsten altid lige efter, at vi havde bragt os i front eller udlignet, og sjældent havde vi mulighed for at stille os ned og få lidt ro.

Til gengæld skal det nævnes, at en af årsagerne til det kan findes i vores forfærdelige hovedspil. Jeg vil gætte på, at lidt over halvdelen af de mål, der blev scoret mod os, blev scoret efter en dødboldssituation, og det er selvfølgelig ikke godt nok. Vi tabte først 1-2 til Strömsberg, så 2-3 til Hudiksvall, inden Mariehem besejrede os med 1-3. Piteå besejrede os med 2-3, og Härnösand tabte vi med 0-2 til. Vi måtte derfor glæde os over, at to hold var helt forfærdelige dårlige i bunden, for ellers havde vi nok ligget tid nedrykning. Stillingen så derfor således ud efter 20 runder:


Også undrer du dig sikkert over, hvordan ligaen kan være slut efter 20 runder, når der er 12 hold i rækken. Og den simple grund er, at jeg blev fyret med to kampe tilbage af sæsonen. Jeg fik denne besked og leder derfor nu efter en ny arbejdsgiver. Jeg har set at FC Roskilde står uden manager, men spørgsmålet er, om de vil have mig efter min ringe præstation her. Jeg kan desværre forestille mig, at det bliver ret svært at finde en ny klub.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kort og godt |Skellefteå|
« Svar #8: 04 Maj 2014, 19:42 »



 

Nyköping BIS
Status: Semi-Professionel
2. Division ØG
Omdømme: Regional
Estimeret værdi: 900K DKK
Økonomi: Okay

Klubben:
Der skulle ikke gå lang tid, før jeg fandt en ny klub at stå i spidsen for. Jeg fandt igen en svensk klub og igen en klub, som spiller i landets 2. division. Jeg blev ansat i Nyköpings BIS, som spiller i den svenske 2. division Øst Gotaland. Selvom klubben er at finde i 2. division, ligesom Skellefteå, vil jeg dog betegne det som et lille skridt op af rangstigen, da Nyköpings i sidste sæson spillede i 1. division. Her endte man dog andensidst, og nu er det min opgave at føre dem tilbage til landets tredjebedste række.



Sæsonen:
Medieprognose: 1. plads (ud af 14 hold)
Bestyrelsens forventning: Oprykning


Ja, jeg er sgu nok bare ikke den allerbedste manager. Vi var ret stor favorit til at tage den ene oprykningsplads inden sæsonen, men efter at have færdigspillet halvdelen af kampene, er vi blot at finde på rækkens syvendeplads. Vi har ni point op til rækkens dukse, som er FC Linköping City, og det virker umiddelbart ret som en umulig opgave at indhente dem. Der er dog en mulighed, og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at presse dem.

Spørgsmålet er dog, om jeg får lov til at fortsætte sæsonen ud. Bestyrelsen er selvfølgelig ikke tilfreds med vores præstationer, og jeg har allerede været indkaldt til et møde om min fremtid i klubben. Her sagde de, at jeg skulle vinde den næste kamp, hvis jeg ville blive i klubben. Det lykkedes mig heldigvis, og derfor sidder jeg fortsat i managersædet på Rosvalla IP.

Igen vil jeg dog mene, at jeg ikke har haft heldet med mig. Det ses mest tydeligt i kampen mod FC Linköping City, hvor vi var foran 2-0, da der var spillet 75 minutter af kampen. Her stopper mit forsvar dog fuldstændig med at spille fodbold, og vi taber 2-3. Med en sejr kunne vi ellers have spillet os op, så vi blot var tre point efter dem. I stedet ser stillingen således ud efter 13 spillerunder:


Problemerne har betydet, at jeg har skiftet min assistent manager ud, så jeg nu har en lidt mere erfaren herre til at hjælpe mig, ligesom jeg har ændret lidt på taktikken, som i øvrigt er en simpel 4-1-2-1-2, hvor der bliver brugt en defensiv og en offensiv midtbane og to kanter. Det bliver spændende at se, om det kommer til at gøre en forskel. Første test blive hjemme mod IFK Åmål, som ligger sidst i tabellen.
« Seneste Redigering: 04 Maj 2014, 19:46 af Roche » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010