home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 419 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Athletic Club
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Athletic Club  (Læst 948 gange)
jcbrauner
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Athletic Club
« : 08 Apr 2014, 14:05 »

Athletic Club



Historie

Athletic blev grundlagt i 1898 efter en sammenlægning af studenterklubben ”Athletic Club” og arbejderklubben ”Bilbao Football Club” [1]. I første omgang kaldte de sig ”Bizcaya”. De har deltaget i hver eneste sæson afholdt i La Liga nogensinde, startende i 1928/1929. I ligaens første år var klubben en stor magtfaktor og sikrede sig fire titler i starten af 1930'erne. Seneste mesterskab kom i 1984. De senere år har klubben flere gange været tæt ved at rykke ud af La Liga. Det er blevet antydet, at manglen på succes er klubbens spillerpolitik, der kun tillader baskiske spillere, hvilket naturligvis giver et begrænset marked at hente spillere fra.

Athletic er med 23 titler, den næstmest vindende nogensinde i den spanske pokalturnering, Copa del Rey, kun overgået af FC Barcelona med 24. Seneste pokaltitel blev ligeledes vundet i 1984.

I 1998/1999 deltog Athletic for første og hidtil eneste gang, i Champions League. Klubben nåede dog ikke videre fra det indledende gruppespil.

Klubbens fremtid

Ander Herrera

Iker Muniain

Aymeric Laporte


Udfordringen ved Athletic Club er simpelt, kan du fører dem frem til storhed, kun ved hjælp af baskere og egen avl?
Logged

jcbrauner
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Athletic Club
« Svar #1: 08 Apr 2014, 14:35 »

Nu da jeg ikke kunne finde nogen klubtråd herinde med Athletic, måtte jeg jo selv starte en, da jeg ville høre om der var andre, som nyder denne udfordring? Smiley

Jeg har selv gennem de sidste 10-15 år af min tid med CM/FM, altid haft et spil med denne fantastisk baskerklub og elsker udfordringen ved, at skulle holde mig inden for de begrænsninger klubben har sat. Nemlig kun baskiske spillere (man kan også skrive kontrakt med spanske talenter på 16 eller under).

Så derfor er jeg selfølgelig kommet igang med et Athletic save og netop overstået 1. sæson:

Transferpengene var ikke mange og derfor blev der lavet meget lidt i vinduet;

Ind:
Antxon Muneta 2,5 mil

Ud:
Oscar De Marcos 32 mil
Inigo Perez 10 mil

..og så var det ellers igang med sæsonen!

Målet var at spille talenter op i førsteholdstruppen, da jeg ikke rigtig synes der var så mange "gode" spillere der gad til mig (og regnede da heller ikke med de gad næste sæson). Det lykkedes at give min 18 årige målmand Kepa Arrizabalaga næsten fuldtid i målet hele sæsonen og han har udviklet sig fantastisk og får 4,5 stjerne i PA, og med en samlet ratio på 7,13 for sæsonen har han ikke skuffet!
Andet talent der blev kørt ind i førsteholdstruppen var, Unai Lopez. Det skulle dog vise sig at være lidt sværere, da han spiller samme position som Ander Herrera, men det blev da til 8 kampe 2 mål og 3 ass og 7,68 - så rimelig pæn indgang til førsteholdstruppen af Unai og han pt. PA er 4,5 stjerne

Et kig på første sæson bød næste kun på positive ting, endte med en 2. plads - 82 point, en røvfuld masse mål og en topscore som hed Ander Herrera? Det skal siges og jeg roterede min offensiv meget (pånær Ander) og folk skiftedes til at sparke den i kassen. Alt i alt fantastisk 1. sæson.

Vi fik en fantastisk talentmasse ind 28. marts:
2 x 5 stjerner PA
2 x 4,5 stjerner PA
1 x 4 stjerner PA

...mere om dem i næste update.

Jeg vil lige gøre transfer 14/15 kort.

Men men men... Iraola, my capitain, er ved at være gammel slidt og laver for mange røde kort, så der skal hentes en erstatning og der er ca. kun 1 højre back jeg gider have; Azpilicueta! Får accepteret 210 mil (140 mil over 24 måneder) - men så kommer spasserne fra Paris med deres olielort og jeg kan ikke matche lønnen.. Nå, ingen højre back til mig de næste par år!

I stedet kom Mikael Arteta ind fra højre, for 30 mil og en latterlig stor løn på 650.000 i ugen, men jeg er ligeglad, han er og bliver i klubben til 2017.

Ja jeg ved godt det gik lidt hurtigt, men der var lige meget jeg skulle have med.. Anyways, feel free to ask Wink
« Seneste Redigering: 08 Apr 2014, 14:38 af jcbrauner » Logged

jcbrauner
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Athletic Club
« Svar #2: 08 Apr 2014, 15:17 »

Muniain anmoder om transfer, da oliefuckerne fra Paris vil have ham. Jeg afslår, forholdet brudt sammen. Skal Muniain allerede forlade Athletic?
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010