home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 290 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #15 - Hvem har brug for transfers?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: #15 - Hvem har brug for transfers?  (Læst 18573 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #05 - Hvem har brug for transfers?
« Svar #15: 10 Apr 2014, 05:37 »

Spændende.
Logged


Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #05 - Hvem har brug for transfers?
« Svar #16: 10 Apr 2014, 13:09 »

Fedt projekt! Jeg læser med Smiley

Kan godt være jeg har overset det, men hvordan bruger du Messi?

Det har jeg ikke nævnt, så du har ikke overset noget, men jeg kan da lige lave en update om hvilken taktik jeg benytter og hvordan spillerne hver især bliver brugt.

Spændende.

Thumbs Up
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem har brug for transfers?
« Svar #17: 11 Apr 2014, 03:16 »



KLAR TIL RIVALOPGØR
Nu har vi så småt nået det punkt, hvor vi først har Real Madrid hjemme på Camp Nou, og en uge efter skal have besøg af bysbørnene fra Espanyol. To kampe der bliver blandt de største udfordringer vi endnu har stået overfor i denne sæson.

Inden da har vi dog fået spillet fire kampe, hvor de to af dem har været udekampe i Champions League. Vi startede ude mod Schalke 04, hvor jeg valgte at eksperimentere lidt med opstillingen. Busquets blev brugt som libero, hvilket gav et meget forventet resultat. Defensiven ble endnu stærkere end før, men offensiven led i Busquets’ fravær på midtbanen. Busquets var ofte for langt væk fra der hvor spillet foregik, og vi kom derfor lidt for ofte i undertal på midtbanen. Til gengæld tillod vi ikke en eneste stor chance. Offensiven led dog heller ikke mere, end at vi havde 10 skud på mål. Der blev der kun scoret på et enkelt af dem, og det var sjovt nok netop Busquets der stod for den scoring, da han efter lidt tumult skubbede bolden ind over stregen efter et hjørnespark.

Herefter fik vi besøg af Real Valladolid, hvor vi spillede en noget skuffende kamp. Vi sad på alt spillet, men skabte ikke specielt mange chancer, taget modstandernes styrke i betragtning. En 3-0 sejr blev det dog til, så mere skuffende var præstation alligevel ikke. Målene stod Alexis og Bartra for. Alexis blev dobbelt målscorer, mens Bartra steg til vejrs på et af Xavi’s hjørnespark og stangede bolden i kassen.

TOP 3 ASSISTENTER
Lionel Messi - 13 assists (14 kampe)
Cesc Fàbregas - 5 assists (10 kampe)
Xavi - 5 assists (10 kampe)
Efter kampen mod Valladolid, havde vi endnu et La Liga opgør. Denne gang skulle vi til Pamplona for at forsøge at besejre Osasuna. Her spillede især Cesc og Pedro en flot kamp. Vi lukkede endelig et mål ind, efter at have holdt rent bur i 7 kampe i streg. Inden Joan Oriol blev noteret for en Osasuna-scoring, havde vi dog bragt os foran med 0-3, efter scoringerne fra Cesc og Neymar, mens Bartra fik scoret for anden kamp i træk. 20 minutter før tid blev Pedro nedlagt i feltet og Messi eksekverede fra pletten. 1-4.

I vores sidste kamp inden El Clásico opgøret, skulle vi en tur til Grækenland hvor PAOK ventede. Her blev der sparet på en del af stamspillerne, hvilket betød at der var blevet plads til Song, Sergi Roberto, Cuenca og Tello i startopstillingen. Det var en af disse spillere der påtog sig hovedrollen. Cuenca stod nemlig for kampens to scoringer, begge gange efter fornemt forarbejde af Lionel Messi. Dermed er vi allerede så godt som sikre på videre avancement fra vores Champions League gruppe, selvom det stadig er matematisk muligt for os at ryge ud. Nu venter de store rivaler fra Madrid i næste opgør, der dog, som bekendt, bliver spillet hjemme på Camp Nou.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem har brug for transfers?
« Svar #18: 11 Apr 2014, 03:47 »



EL CLÁSICO
Vi var helt klar til at byde Madrid op til dans hjemme på Camp Nou. Udover Andrés Iniesta, der stadig har en del tid tilbage af sin skade, mødte vi op med det stærkeste hold det er muligt for os at stille. I mål var Víctor Valdés naturligvis, mens Dani Alves, Marc Bartra, Gerard Piqué og Jordi Alba var at finde i backkæden. Bartra har været lidt af en åbenbaring og har spillet helt fantastisk. Derfor fik han valget over Mascherano. Udover sit stærke defensive spil, har Bartra også vist sig at være ganske målfarlig. På midtbanen stillede vi med Sergio Busquets, Xavi og Cesc Fàbregas, mens det helt i front var Alexis Sánchez, Neymar og Lionel Messi.

Vi startede stærkt. Rigtig stærk. I løbet af de første to minutter, kom vi frem til to gode afslutninger, som Iker Casillas dog begge fik reddet inde i Madrid-buret. Han kunne dog ikke forhindre os i at komme i front, da Alexis efter 5 minutters spil, steg til vejrs på et hjørnespark og headede bolden tilbage i den retning den var kommet fra. Her stod Busquets nemlig og han dirigerede bolden over i det lange hjørne med en sublimt styret hovedstødsafslutnin g.

Der skulle ikke gå mange minutter før vores situation så endnu lysere ud. Efter 12 minutter fik Busquets hældt bolden ud på venstrekanten til Jordi Alba, der stod overfor Sergio Ramos der startede på Madrid’s højreback. Med et enkelt skarp træk mod baglinjen, fik Alba sat sin spanske landsholdskollega af, hvorefter han sparkede et hårdt og fladt indlæg. Det kom Messi frem til ved forreste stolpe, og med en let berøring med ydersiden af foden, dirigerede han bolden over i det fjerne hjørne.

KAMPENS TOP SPILLER
Lionel Messi - 8,3
KAMPENS FLOP SPILLER
Luka Modrić - 6,1
Godt og vel 10 minutter efter Messi’s 2-0 scoring, blev kampen så godt som lukket da Dani Alves slog et skarpt indlæg mod forreste stolpe. Messi var helt umarkeret og steg til vejrs og forlængede bolden over mod fjerneste hjørne. Bolden tog dog indersiden af stolpen og sprang tilbage ind i feltet, ganske få meter fra mållinjen. Her kæmpede Cesc med Sergio Ramos og Pepe om returen, og i forvirringen fik Pepe sparket bolden ind på sin holdkammerat, således at Sergio Ramos endte med at blive noteret for et selvmål.

I anden halvleg faldt der ingen scoringer, men til gengæld blev vi ramt af en skade, på den eneste position vi ikke rigtigt kunne holde til det. Cesc måtte nemlig forlade banen med en knæskade da der resterede lidt mindre end et kvarter af kampen. Det forventes at knæskaden holder ham ude i tre-fire uger, så i denne periode kan Sergi Roberto og Alex Song se frem til en del flere minutter på banen.

Efter sejren over Madrid står vi nu med maksimal pointhøst efter 10 kampe, og vi har endda formået at opbygge et solidt forspring på 8 point ned til Real Madrid, der har smidt point i tre kampe af deres 10 kampe. Elche har været en stor overraskelse og oprykkerne ligger på en flot 3. plads efter de første 10 spillerunder.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #07 - Hvem har brug for transfers?
« Svar #19: 11 Apr 2014, 06:51 »

Hvilken taktik spiller du med i Barca? Smiley
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #07 - Hvem har brug for transfers?
« Svar #20: 11 Apr 2014, 07:43 »

Hvilken taktik spiller du med i Barca? Smiley

Det smider jeg en update om lidt senere i dag. Smiley
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem har brug for transfers?
« Svar #21: 11 Apr 2014, 07:46 »



KONTRAKTFORLÆNGELSE R
Kort efter kampen mod Real Madrid fik jeg en besked fra bestyrelsen. De havde frigivet ekstra midler til at købe ind for. 125 millioner og 1,1 millioner ekstra til lønbudgettet. Det havde sikkert været en rigtig glædelig nyhed, hvis man da ellers havde haft lov til at bruge nogle af pengene. Det har vi bare ikke.

De skulle dog ikke gå til spilde. Jeg havde haft lyst til at forlænge med tre spillere fra sæsonens start, da de alle sammen har kontraktudløb efter denne sæson. Derfor blev de alle tre inviteret til kontraktforhandling er efter beskeden fra bestyrelsen.

Først og fremmest skulle kontrakten med Marc Bartra forlænges. Det handlede dels om at hæve hans frikøbsklausul, som nu lyder på 405 millioner kroner, dels om at give ham en lille lønforhøjelse således at han nu tjener 500.000 om ugen i stedet for 410.000 om ugen. Den gamle kontrakt løb til 2017, så der blev kun tilføjet et ekstra år, således at vi nu har den talentfulde centerback på kontrakt indtil 2018.

Derudover ville jeg også gerne have forlænget med Montoya. Han har spillet stærkt i løbet af sæsonen og fortjente en lønforhøjelse og en ny, lang kontrakt. Derfor fik Montoya en 4-årig kontrakt, frem til 2017, samt en ny løn lydende på 495.000 om ugen. Også Montoa’s frikøbsklausul blev hævet markant, sådan at den nu er på 420 millioner kroner.

Sidst var det Pinto der skulle forlænges med. Valdés forlader som bekendt klubben efter denne sæson, så Pinto bliver formentlig førstevalget mellem stængerne i næste sæson. Det var derfor vigtigt at forlænge med ham. Pinto var dog kun interesseret i en et-årig aftale, men til gengæld var han så klar på at hæve en noget lavere løn. I stedet for 410.000 om ugen, hedder Pinto’s løn nu 360.000 om ugen. I kontrakten er der også indskrevet en klausul, der siger at Pinto automatisk for en et-årig forlængelse af kontrakten, hvis han spiller 15 kampe i næste sæson. Med Valdés væk virker det ganske utænkeligt at Pinto ikke skulle nå de 15 kampe, og der er derfor reelt set tale om en 2-årig forlængelse med den erfarne målmand, der tidligere i karrieren har vundet Zamora-trofæet.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #08 - Hvem har brug for transfers?
« Svar #22: 13 Apr 2014, 00:01 »

Jeg nåede desværre ikke lige opdateringen med fokus på taktikken inden jeg tog til Italie i fredags. Jeg regner dog med at finde lidt tid til at smide det op mens jeg er hernede.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem har brug for transfers?
« Svar #23: 21 Apr 2014, 20:38 »



FOKUS PÅ TAKTIKKEN
Jeg har lovet at sætte lidt fokus på hvilken taktik jeg bruger. Formationen er en meget klassisk Barcelona-formation. Om ikke andet så i hvert fald en moderne klassiker. Der er tale om en 4-1-2-2-1 formation, altså med en flad backkæde, en defensiv midtbane, to centrale midtbaner, to kanter og en enlig angriber.

Tager vi et kig på selve konceptet er det egentlig meget simpelt; hold bolden i egne rækker og vær tålmodig. Der spilles med et lavt tempo og korte afleveringer. På denne måde sikrer jeg mig mod dumme boldtab forårsaget af forhastede beslutninger eller dristige afleveringer frem i banen. Vi sørger for langsomt, men sikkert, at flytte bolden frem ad banen.



En af de vigtigere mekanismer, bliver sat i værk når en af de tre offensive spillere med centralt udgangspunkt, altså enten de to centrale midtbanespillere eller den enlige angriber, modtager bolden. Her er det meningen at kanterne hurtigt søger ind i banen med et diagonal-løb bag om forsvaret, mens den respektive back kommer i et overlap. Her er det vigtigt at mine backs ikke får bolden lige i fødderne, men derimod får bolden spillet i det frie rum. På denne måde skabes der let overtalssituationer på kanterne, da modstanderns egne kantspillere sjældent følger med når mine backspillere tager sine offensive løb. Herfra kan mine backspillere slå et hurtigt, hårdt og gerne fladt indlæg, som de store og langsommere centerbacks ofte har problemer med, og da kantspillerne gerne skulle have trukket ind centralt, er der ofte tre spillere at finde i modstandernes felt når disse indlæg bliver slået – nogle gange endda fire, hvis den ene centrale midtbanespiller har vovet sig med frem. Vi er ikke stærke i luften, men ved at overbefolke feltet øger vi chancen for at tilfældige situationer opstår, og med en eller to centrale midtbanespillere, og en enkelt defensiv midtbanespiller, lurende udenfor feltet, er vi oftest først på returboldene fra disse indlæg, således at vi kan bygge op igen.

Rent defensivt er det vigtigt at vi får stillet os dybt og får organiseret backkæden, hvis vi ikke vinder bolden i det første genpres. Det er dog stadig meget vigtigt at vi er aggressive i vores pres, også når vi har stillet os dybt og organiseret. Modstanderne skal have så lidt tid som muligt på bolden og hele tiden presses til at lave fejl. Det kaster nogle gule kort af sig, men det er det hele værd.



For så vidt angår hjørnesparkene, som vi har scoret mange mål på indtil videre, er taktikken ganske enkelt at hælde bolden over i det bagest område, hvor den ene centerback ligger. Han kan enten heade den tilbage ind i feltet, eller direkte på mål hvis chancen byder sig. Skulle hjørnesparket ske at være af dårlig kvalitet, har vi en mand, ganske ofte Busquets, stående ved forreste stolpe til at snitte bolden videre.

Med henblik på spillerne og deres roller, forventer jeg altid at mine centerbacks vil deltage aktivt i det opbyggende spil, hvorfor de begge spiller en rolle som boldspillende forsvarer. Mine backs skal være ligeså involverede offensivt som de er defensivt, så de bliver oftest brugt i rollen som komplette wing backs. Den defensive midtbane skal være en aggressiv og aktiv del af det første genpres, og samtidig være en del af de kreative offensive kræfter, hvorfor han bruges i rollen som regista. Foran ham har jeg en dybdeliggende playmaker, der falder tilbage i banen og søger at fordele boldene, samt en fremskudt playmaker der gerne skal kunne drible og turde lidt mere end den tilbagetrukne midtbane. Mine wings skal holde bredden indtil mine backs kommer i overlap. Helt på toppen bliver der brugt en falsk 9’er, der ikke skal være bleg for at trække dybt ned i banen og modtage bolden her, for så at holde på den i en håndfuld sekunder, mens holdkammeraterne trækker længere frem på banen.

Generelt er det vigtigt med en stor indbyrdes forståelse, da det er en taktik der kræver at spillerne kender hinandens løbemønstre og tendenser, hvorfor det primære fokus i træningen er på lige netop team cohesion.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem har brug for transfers?
« Svar #24: 23 Apr 2014, 01:14 »



EL DERBI
Inden vi fik besøg af bysbørnene skulle en svær udekamp mod Celta Vigo først lige overståes. Med den tidligere Barcelona-spiller, Luis Enrique, ved roret havde Celta fået en god start på sæsonen og havde vundet 4 af deres 5 hjemmekampe, blandt andet mod Espanyol. Jeg satsede dog alligevel lidt, i og med at jeg valgte at spare Messi så han kunne få sig et lille hvil. I stedet spillede Neymar på toppen, mens Cristian Tello fik 90 minutter på venstrekanten. Alex Song startede på den cetrale midtbane ved siden af Xavi.

Song skuffede dog fælt i løbet af de første 45 minutter, så i pausen lavede jeg en lille rokade, hvor jeg skiftede Piqué ind i stedet for Song. Mascherano blev rykket frem på den defensive midtbane, mens Busquets nu indtog rollen som den dybdeliggende playmaker. Det gav os et markant bedre flow i spillet, og selvom vi ikke havde let ved at spille os til de helt store chancer, lykkedes det os alligevel at få scoret efter lidt mere end en times tid. Det skete da Busquets og Neymar spillede et par hurtige kombinationer på kanten af feltet, inden Neymar så skubbede bolden frem til en helt fri Pedro der sendte bolden ind bag Yoel i Celta-buret. Mere blev det ikke til.

Herefter stod den på El Derbi. Puyol havde fået lidt minutter mod Celta, og gjort det rigtig godt, så jeg tog en lille chance og gav legenden og anføreren chancen fra start, mens Piqué tog sig af den anden plads i midterforsvaret. Efter Song’s skuffende præstation, gav jeg i stedet chancen til Sergi Roberto. Alexis var tilbage i startopstillingen efter et par kampes fravær. Han måtte dog forlade banen efter blot 27 minutter – og det blev endnu værre en håndfuld minutter senere, da også Xavi var nødt til at lade sig udskifte. Espanyol spillede hårdt, grænsende til decideret beskidt, og det gik ud over vores spillre. Inden udskiftningerne havde Gabriel Torje dog rettet et hårdt indlæg fra Lionel Messi af. Så meget af at den var strøget i eget net og vi kunne derfor gå til pause med en 1-0 føring.

Et minut inde i anden halvleg tog Pizzi chancen fra 35 meters afstand. Han trykkede til bolden som om det hele i øvrigt også kunne være ligegyldigt. Den fik bare én over nakken. I de fleste af sådanne tilfælde ryger bolden et par gode meter over mål, men ikke denne gang. Den tog i stedet rute 1 til fjerneste hjørne og selvom Valdés sprællede det bedste han havde lært, kunne han simpelthen ikke nå helt op i krogen og puffe til bolden.

Efter et kvarters tid af anden halvleg, fik vi dog vores et-måls føring tilbage. Busquets sendte en fræk bold i dybden til en fremadstormende Pedro, der var kommet ind i stedet for Alexis. Pedrito svigtede ikke overfor Germán Parreño, der afløste Espanyol’s førstevalg Kiko Casilla, der var skadet. Efter 2-1 målet satte vi os totalt på kampen og den blev lukket med lidt mere end 20 minutter tilbage af den ordinære spilletid. Neymar og Busquets stod og spillede bolden lidt frem og tilbage mellem hinanden, indtil Neymar slet og ret ikke gad den leg længere. Så tog han et enkelt træk ind i banen og skruede bolden helt over i det lange hjørne. Det flotte mål var det sidste højdepunkt i hele kampen og vi er dermed stadig ubesejrede i denne sæson.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #10 - Hvem har brug for transfers?
« Svar #25: 23 Apr 2014, 10:19 »

Du skriver meget velskrevet og letlæseligt. bliv ved med det, har fulgt med lige fra starten af bloggen, og finder det faktisk utrolig spændende. forsæt dit gode arbejde. og tillykke med EL Clasico - _ - Wink   
Logged

H A L A   M A D R I D!

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem har brug for transfers?
« Svar #26: 24 Apr 2014, 17:38 »



AVANCEMENT OG POINTTAB
Resten af november måned er forløbet nogenlunde planmæssigt, selvom vi endelig tabte point i La Liga. Efter kampen mod Espanyol fik vi besøg af PAOK i Champions League, hvor vi gjorde kort proces og vandt klart foran et velbesøgt Camp Nou. Alexis blev dobbelt målscorer, mens Messi sørgede for det tredje og sidste mål i kampen.

Herefter rejste vi til Sevilla for at møde Real Betis på Benito Villamarín. Også her leverede vi en stærk og fornem indsats, hvilket resulterede i endnu en 3-0 sejr til os. Alexis fortsatte sine forrygende takter ved endnu engang at score ikke bare et men to mål, mens også Marc Bartra ville lege med i offensiven, da han tog et glimrende løb frem i banen og blev fodret med et fornemt indlæg fra Xavi.

Så fik vi besøg af Granada i La Liga, hvor Adriano valgte at tage hovedrollen. Selvom vi stillede i stærkeste opstilling rent offensivt, blev det nemlig vores venstreback, der stjal al rampelyset. Adriano vikarierede for en lidt træt Jordi Alba og det gjorde han aldeles fornemt. Inden Adriano gik i gang, var vi dog kommet godt i gang. Messi gjorde det nemlig til 1-0 efter blot 10 minutter og kort tid efter fordoblede Alexis føringen med endnu en scoring. Med godt og vel et kvarter tilbage, tog Adriano så fat. Han scorede først på et fornemt langskud, hvorefter Piti dog fik reduceret få minutter efter. Adriano var dog ikke tilfreds med 3-1, så da der resterede 5 minutter spillede han en lynhurtig et-to kombination med Neymar, hvilket førte til en åben chance overfor Karnezis i Granada målet, og Adriano svigtede ikke.

Derefter skulle den næstsidste gruppekamp i Champions League spilles i Amsterdam. Her blev Messi sparet og Neymar startede i stedet på toppen, mens Tello indtog venstrekanten. Pedro var vendt tilbage fra sin skade og spillede på højrekanten. Dani Alves åbnede ballet efter et kvarters tid og få minutter efter gjorde Neymar det til 2-0. Ajax ville dog ikke give sig uden kamp og i anden halvleg fik de kæmpet sig tilbage. Først var det Viktor Fischer der vandt en hovedstødsduel over Dani Alves efter et fint kontraangreb og headede reduceringen i mål, og med lidt mere end et kvarter tilbage af den ordinære spilletid kom udligningen ved Kolbeinn SigÞórsson. 7 minutter før tid blev Neymar dog nedlagt i feltet og så kunne Cesc afgøre det hele med sin straffesparksscorin g.

TOP 3 SKARPRETTERE
Alexis Sánchez - 17 mål (19 kampe)
Lionel Messi - 16 mål (20 kampe)
Neymar - 7 mål (18 kampe)
Måneden blev lukket med en svær udekamp i Baskerlandet, hvor vi skulle møde Athletic Club på San Mamés. Det hele så ganske fornuftigt ud for ved pausen førte vi med to, efter at Alexis havde fulgt op på to halve redninger af Gorka Iraizoz og begge gange havde sendt kuglen i kassen. I løbet af kampens sidste tyve minutter fik Athletic dog bragt tingene i balance. Aritz Aduriz headede først et flot frisparksindlæg i kassen. To minutter senere fik Dani Alves marchordre efter en voldelig tackling på Mikel Rico og så blev tingene lige lidt lettere for Athletic. Udvisningen resulterede i et massivt pres og mange hjørnespark. På et af disse steg Aymeric Laporte til vejrs og stanged bolden ind bag Valdés.

Dermed havde vi lidt sæsonens første pointtab i La Liga, efter at have vundet 14 kampe. Vi er dog stadig ubesejrede og har et godt forspring på 14 point ned til Real Madrid der dog har en kamp i baghånden, men pointtab til både Rayo og Sevilla har gjort livet en anelse hårdere for Carlo Ancelotti’s tropper i den spanske hovedstad.

Med vores fine præstationer i Champions League er vi allerede sikret videre avancement og vi er sågar allerede sikre på at tage førstepladsen, da vi med en enkelt kamp tilbage har hele 7 point ned til Schalke 04 på andenpladsen. Ajax ser ud til at tage den 3. plads der vil sikre flere europæiske kampe, dog i Europa League, men netop 3. pladsen er dog på vippen i den sidste kamp hvor Ajax møder PAOK i Grækenland.


Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #11 - Hvem har brug for transfers?
« Svar #27: 25 Apr 2014, 16:55 »

ha-ha Barca har fået lov til at lave transfers Wink. Men forsæt du bare Opstemt
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #11 - Hvem har brug for transfers?
« Svar #28: 25 Apr 2014, 23:44 »

ha-ha Barca har fået lov til at lave transfers Wink. Men forsæt du bare Opstemt

Det havde jeg sådan set også forventet, men nu havde jeg jo lige en god undskyldning, for at lave en blog om Barcelona.

Du skriver meget velskrevet og letlæseligt. bliv ved med det, har fulgt med lige fra starten af bloggen, og finder det faktisk utrolig spændende. forsæt dit gode arbejde. og tillykke med EL Clasico - _ - Wink   

Jeg takker for de fine ord. Thumbs Up
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem har brug for transfers?
« Svar #29: 26 Apr 2014, 00:51 »



FØRSTE STIK I COPA DEL REY
Tiden er kommet til en række Copa del Rey kampe og vi havde fået en relativt let lodtrækning i den første runde. Den første runde for vores vedkommende vel at mærke, da vi først træder ind i turneringen i den fjerde runde. Her skulle vi altså op mod Recreativo Huelva fra den 3. bedste række. Vi startede i Huelva og her stillede jeg med en stærk opstilling, således at der ville være mulighed for at spare en masse spillere i returen. Traditionen tro var det dog reserven José Manuel Pinto der var at finde i vores bur. Messi leverede en fantastisk præstation og scorede hele fem gange. Alexis fortsatte ligeledes sit scoringstogt med en enkelt kasse, mens han også lagde op til to af Messi’s scoringer. Derudover imponerede Neymar også med to assists.

Herefter skulle sidste kamp i Champions League gruppespillet overståes. Vi fik besøg af Schalke 04 og foran 94.000 tilskuere fik vi en fortjent sejr. Sergio Busquets scorede et af sine yderst sjældne mål efter lidt mere en tyve minutters tid og kort inden pausen lukkede Messi så kampen med vores anden scoring. Mere blev det ikke til i kampen, men det var egentlig også en ligegyldig kamp, i og med at både første- og andenpladsen allerede var fordelt, mellem netop os og Schalke.

Inden returen mod Recreativo, skulle vi lige have overstået en kamp i La Liga, hvor Villarreal havde taget turen til Barcelona for at besøge os. Det blev en kamp som de formentlig meget hurtigt gerne vil glemme. Vi spillede absolut forrygende. Især Messi og Alexis var i hopla, og de fortsatte med de ekstremt imponerende takter de har lagt for dagen indtil videre i sæsonen. Alexis scorede således et fornemt hattrick, mens Messi nettede to gange. Derudover kom også Neymar og Piqué på tavlen i en helt fantastisk 7-1 sejr. Cani stod for Villarreal’s enlige scoring.

TOP 3 SKARPRETTERE
Lionel Messi - 24 mål (23 kampe)
Alexis Sánchez - 21 mål (22 kampe)
Neymar - 8 mål (21 kampe)
I returen mod Recreativo havde jeg en del reserver med. Dani Alves og Jordi Alba var dog også med fra start, da ingen af dem havde spillet mod Villarreal grundet karantæne. Førstnævnte lagde hurtigt stilen i kampen, da han allerede efter 10 minutter konverterede et straffespark begået på Tello, der var startet på venstrekanten. Tre minutter før pausen blev Dani Alves så dobbelt målscorer, da han bankede et frispark fra kanten af feltet direkte ind bag Isaac i Recreativo-målet. I stedet for Messi havde jeg valgt at benytte det 18-årige stortalent Sandro, og kort inden pausen kom han på tavlen, efter flot opspil hvor Mascherano i sidste ende skubbede bolden over til Sandro, der fra kanten af feltet krøllede bolden over i det fjerne hjørne. Med lidt over ti minutter tilbage kom også Tello på tavlen og dermed er vi videre til næste runde med en samlet 10-0 sejr over Recreativo.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010