home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 371 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Dårlig ledelse = dårlig økonomi?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Dårlig ledelse = dårlig økonomi?  (Læst 1879 gange)
22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Dårlig ledelse = dårlig økonomi?
« : 25 Feb 2014, 19:00 »

Hej,

jeg sidder og undrer mig lidt over at jeg måned efter måned kan have underskud på ca. 1,5-2 mio. når jeg kun bruger 1,1 mio. på spillerlønninger.

Der er selvfølgelig andre udgifter, men det tyder da på helt ekstrem dårlig administration/ledelse når jeg ville have underskud hver evigt eneste måned selv hvis alle mine spillere spillede med amatørkontrakter, i en liga hvor alle andre hold er fuldtid/semi-professionelle. Min klub (Red Star) er selv semi-pro, og jeg har 6-7 ud af en førsteholdstrup på omkring de 20 spillere, som er på amatørkontrakter.

Jeg har ovenikøbet fået antallet af tilskuere til hjemmekampe til at stige med cirka 15%...

- Ville det være anderledes hvis min ledelse havde gode stats?

Jeg har endda solgt spillere for en million og bevaret den samlede lønudgift på nogenlunde samme niveau.

Det virker helt utroligt at en klub kan generere et underskud på omkring 16 mio. årligt, når indtægterne er steget....
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dårlig ledelse = dårlig økonomi?
« Svar #1: 26 Feb 2014, 11:38 »

Hvordan køber du dine spillere? Er det over måneder eller punger du direkte ud med penge?

Men ellers kan du gå ind i økonomi-fanen og se nærmere på din klubs udgifter. Du er velkommen til at tage et screenshot og poste det herinde, så skal jeg nok forsøge at hjælpe dig med hvad du kan gøre for at mindske det.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dårlig ledelse = dårlig økonomi?
« Svar #2: 26 Feb 2014, 11:48 »

22 nu kender jeg ikke så meget til Red Star irl. Men det kan være de ligger med et større underskud irl.. Vi ved det ikke, men ellers kan du jo selvstyre hvad dine udgifter går til.. Da det i basics bare er lønninger, spillerkøb og opgraderinger af stadion, træningsfaciliteter osv.

Du kan dog ikke styre hvor du låner fra.. Men du kan styre dine udgifter så du måske ikke får behov for det.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dårlig ledelse = dårlig økonomi?
« Svar #3: 26 Feb 2014, 11:53 »

På fri transfer Smiley

Min pointe er, at det ikke giver mening at vi kan starte med en positiv balance på  ~~ 8 mio. DKK og ende på -4 mio. når klubben for kun 3 år siden er rykket op i Nationale, fra CFA.

En antagelse kunne så være at de for 3 år siden havde en balance på 32 mio. men hvordan har de fået så mange penge efter 5 år i CFA, hvor mere eller mindre alle er amatører?

Det er desuden en 'folkelig' klub, og der er altså ikke rigmænd indblandet, så det giver absolut ingen mening for mig. Bestyrelsen forventede iøvrigt kun en midterplacering (jeg rykkede op) og så havde vi haft 3 mio. mindre i indtægter.....
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dårlig ledelse = dårlig økonomi?
« Svar #4: 26 Feb 2014, 11:58 »

@spardle

Ja og der er jo mange klubber IRL der har det svært rent økonomisk.

Men i det her tilfælde virker det bare som om at SEGA/SI har oprettet klubbens økonomi som den ser ud NU, i dette sekund!

På den måde at gå fra en nogenlunde balance/økonomi til at have et massivt underskud, giver jo 100% ingen mening når man ikke har flere udgifter..??

- Vi har ingen lån.
- Ejer ikke stadion, men betaler heller ikke leje.
- Spillerløn lå på det samme i starten som i slutningen af sæsonen.
- Bestyrelsen skaffede endda ca. 3-4 mio. i 'saltandsindsprøjtni nger' uden at optage løn.
- Antal tilskuere var steget med 15% efter 6 måneder, og næsten 30% i slutningen af sæsonen...

Er ikke på min egen PC, men kan lægge et SS op af økonomien lidt senere Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Dårlig ledelse = dårlig økonomi?
« Svar #5: 26 Feb 2014, 12:12 »

Det kunne være sjovt, hvis du ville uploade dit spil, så vi har mulighed for at se lidt på økonomien, eller smed et SS af indtægter og udgifter..

På den måde kan man give en bedre vurdering.





Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Dårlig ledelse = dårlig økonomi?
« Svar #6: 26 Feb 2014, 12:44 »

Nu har jeg lige åbnet et spil, for at se hvordan deres økonomi ser ud fra start af.

Det første der slår mig er at du har lønudgifter for lidt over 13 millioner kr. årligt, men har kun sponsorindtægter for 860.000kr.

Det er altså en difference på rundt regnet 12.1 millioner kr. som du skal hente igennem spillersalg, tv indtægter, præmier penge, merchendises, entre indtægter osv.. Derudover kommer der de løbende omkostninger i form af vedligeholdelse, rejseudgifter, skat osv. som også skal dækkes af dine indtægter.

Ser du på den projekterede balance, så forventer klubben jo også at underskuddet går fra 13,62 til hele 31,23 millioner kr. i løbet af bare den første sæson...


Så for at opsummere, så er klubben slet ikke gearet til at spille med hvor de gør idag. Nogle virksomheder acceptere at kører med et minus, fordi man forventer at man på sigt kan få skabt overskud. Dette kan meget vel være scenariet her, hvor man måske er villig til at tage et lån, fordi man forventer en stigning af sponsorater, samt en stigning i forhold til yderligere indtægter i form af entre indtægter, salg af spillere osv.

Men det du kan gøre, at at have et meget stram fokus på økonomien, satse på billige transferfrie spillere og sælge dem til en profit. Måske undgå at skriv for mange kontrakter med spillere, men i stedet sats på amatør kontrakter og kun skriv med de vigtigste spillere. Du bør i hvert fald overveje, om 13 millioner kr. årligt ikke er for meget i forhold til de faste indtægter kom klubben har..

Jeg er overbevist om at klubben nok på sigt skal få lavet nogle nye sponsorater end den ene de har i dag, men det kræver lidt tålmodighed... Men man må sige, at du har fået dig en spændende økonomisk udfordring..   Thumbs Up
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dårlig ledelse = dårlig økonomi?
« Svar #7: 26 Feb 2014, 15:12 »

God analyse Guldbrand, og det er også i høj grad de samme ting jeg selv har noteret, du er bare gået mere i detaljen. Thumbs Up

Min pointe med tråden er lidt uklar for mig selv, jeg tror jeg oprettede den fordi jeg er meget forarget over min ledelses måde at drive en forretning på.

- og for lige at få gjort det klart så er det ikke fordi det er et problem som sådan - da jeg jo rykkede op, og nu sagtens kan generere passende indtægter. Problemet er at hvis spillet havde været realistisk og jeg havde opnået cirka det bestyrelsen mente var tilfredsstillende - en høj midterplacering - så var vi røget ud i bundløs gæld. Hvordan kan bestyrelsen finde det acceptabelt?!?!

Red Star er desuden en klub som i det sidste mange år har roddet rundt i mellem Ligue 2 og Nationale, altså må bestyrelsen være afstemt med denne status, og dermed have fundet en måde at klubben kunne køre rundt på med de begrænsede midler der nu er. Derfor undrer det mig også at der ved spillets start er 2 spillere som tjener omkring 150.000 dkk pr. måned, når nu de slet ikke fungerer økonomisk. De blev endda hentet samme sommer som jeg kom til.

Når jeg så ovenikøbet vha. gode præstationer har hevet laaaangt flere tilskuere på stadion og tilmed solgt for en million, hentet på fri og bevaret de lønomkostninger som bestyrelsen har fundet acceptable, så må jeg altså sætte spørgsmålstegn ved deres kompetence.

Og hvordan har man kunne undgå at gå fallit da man var nede og vende i CFA? Der er indtægterne trods alt væsentlig mindre, og som sagt så selv hvis alle spillede på amatør kontrakter, så ville man stadig have underskud. Hvis det ovenikøbet var færre indtægter hvordan har det så løbet rundt??! Og hvordan har man så kunnet generere den balance man trods alt har ved spillets start??

Udover alt det, så er Red Star FC altså også en af de klubber i Frankrig med den allerstørste historie. De var med til at skabe Ligue 1, de er en af de ældste klubber i landet, de blev skabt af legenden Jules Rimet - længst siddende FIFA-præsident nogensinde - og de er det hold der har vundet den franske pokalturnering 4. flest gange.
Derfor burde man da også som minimum kunne generere bare en smule flere indtægter fx igennem sponsorater osv.

Men tag ikke fejl af min kritik, den er selvfølgelig mest af alt rettet mod selve spillet og min bestyrelse. Jeg undrer mig sådan set bare gevaldigt.

- Det er allerede et af de fedeste spil jeg har haft i FM14, det er virkelig en udfordring hvilket er rigtig lækkert, og så har jeg samtidig ENDELIG fået stor succes med en kontrataktik - min yndlings form for fodbold Opstemt

« Seneste Redigering: 26 Feb 2014, 15:16 af 22 » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010