home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1384 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Total Fodbold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Total Fodbold  (Læst 29646 gange)
mfjr
Landsholdsspiller

Sv: Total Fodbold
« Svar #15: 11 Mar 2014, 17:12 »

Hvad er andres erfaringer med denne taktik? Vil sige, at jeg pt. er ret skuffet over mit Schalke-hold. Der går utrolig mange mål ind via løb bag backsene og generelt utrolig mange lette mål… Andre der har erfaringer?

cartoon
Reserveholdsspiller

« Svar #16: 11 Mar 2014, 18:00 »

lyder som om du skulle prøve at tjekke om dine wingbacks er gearet til denne formation og om din målmand kan spille sweeper.

cartoon
Reserveholdsspiller

« Svar #17: 11 Mar 2014, 18:28 »

indtil videre ser det meget fornuftigt ud i 1 sæson med Man U

ligge mærke til at de kampe der er tabte er i den periode 14/9-5/10, hvor De Gea har været ude med en skade.

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #18: 11 Mar 2014, 19:20 »

Ny patch update

Så fik jeg spillet en sæson færdig med den nye patch, og jeg er meget positiv over resultatet. Patchen har fikset de utrolige mange hjørnesparksmål, hvilket har influeret en smule på min målscore. Dog i positiv retning faktisk.

Ligaen

Jeg gik ubesejret igennem ligaen, hvor at jeg slog van Gaals gamle pointrekord med Ajax, samt rekorden for flest kampe uden at indkassere mål. 96 af 102 mulige point og en målscore på 107-14.

Champions League

Og jeg fik revanche i Champions League, hvor at jeg gik ubesejret igennem. Finalen mod United var den eneste kamp, hvor at jeg var reelt presset. 10 kampe vundet og 3 uafgjorte med en målscore på 30-5 samlet.

Overordnet er mit indtryk, at taktikken kun er blevet stærkere efter patchen. Mest på grund af, at man slipper for at indkassere tåbelige hjørnesparksmål og sene scoringer, som var en faktor i den tidligere patch.

Forsvaret har været bundsolidt og mit ønske om universalitet er samtidigt blevet opfyldt, da samtlige af mine spillere (inklusiv indskiftere) har nettet mindst en gang. Specielt højrebacken har været strålende med 13 mål.

hoffbeck
Reserveholdsspiller

« Svar #19: 11 Mar 2014, 19:21 »

Nogle ideer til hvordan man kan sikre det bagrum his man ik har en ålmand der kan være sweeper keeper ? synes godt nok det er meget udsat, selv om man beder dem om at stille sig lidt længere ned

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #20: 11 Mar 2014, 19:25 »

Hvad er andres erfaringer med denne taktik? Vil sige, at jeg pt. er ret skuffet over mit Schalke-hold. Der går utrolig mange mål ind via løb bag backsene og generelt utrolig mange lette mål… Andre der har erfaringer?

Kan du uploade et billede af dit hold?

Hvor hurtig er din bagkæde? Selv spiller jeg med en meget hurtig bagkæde, hvilket ofte er et must, når man spiller med en høj forsvarslinje (spørg Villas-Boas om det:P).

Og hvornår er du begyndt at bruge taktikken? Midt i sæsonen eller har du spillet med den fra opstart af sæsonen.

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #21: 11 Mar 2014, 19:28 »

Nogle ideer til hvordan man kan sikre det bagrum his man ik har en ålmand der kan være sweeper keeper ? synes godt nok det er meget udsat, selv om man beder dem om at stille sig lidt længere ned

En dybere forsvarslinje måske? Jeg har ikke selv spillet med en dyb linje, men hvis du ikke har en sweeper keeper og vil sikre bagrummet, så burde du sænke forsvarslinjen.

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #22: 11 Mar 2014, 19:31 »

Du skulle prøve at flytte din angriber, en tak ud til venstre. Det giver et bedre rådrum for din angriber og offensive midtbane, så de ikke falder over hinanden i op spillet, det virker for mig i det spil jeg har gang i.

Nu har jeg kigget lidt på det. Min erfaring er at den fremskudte playmaker ofte falder dybt i banen og derfor sjældent befinder sig i samme rum. Har du oplevet at de har lagt sig i samme rum?

cartoon
Reserveholdsspiller

« Svar #23: 11 Mar 2014, 20:05 »

Nu har jeg kigget lidt på det. Min erfaring er at den fremskudte playmaker ofte falder dybt i banen og derfor sjældent befinder sig i samme rum. Har du oplevet at de har lagt sig i samme rum?

Hvis trejdie mand opsnapper bolden omkring midtbanen, har feks. Persie og Mata tendsener til at klumpe sammen ved modtanderens mål. Hvor imod spiller du den et takt til venstre løber de i et Y form og splitter forsvar.

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #24: 11 Mar 2014, 22:04 »

Jeg vil prøve den af med Milan! Der er intet der har fungeret for mig indtil videre med dem, så har ikke de store forventninger.
Hvad gør du med træning? Det er vel noget attacking movement som match prep og så måske noget balanced som generel træning?

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #25: 11 Mar 2014, 22:47 »

Hvis trejdie mand opsnapper bolden omkring midtbanen, har feks. Persie og Mata tendsener til at klumpe sammen ved modtanderens mål. Hvor imod spiller du den et takt til venstre løber de i et Y form og splitter forsvar.

Det er ikke noget jeg selv oplever, men hvis det virker for dig, så er det jo som det skal være Smiley Tweaks er vejen frem.

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #26: 11 Mar 2014, 22:52 »

Jeg vil prøve den af med Milan! Der er intet der har fungeret for mig indtil videre med dem, så har ikke de store forventninger.
Hvad gør du med træning? Det er vel noget attacking movement som match prep og så måske noget balanced som generel træning?

Jeg plejer altid at have match prep på defensiv placeringsevne, da taktikken er ret offensiv som udgangspunkt, så jeg vil gerne dæmme op for eventuelle defensive mangler.

Almen træning har jeg altid på form og så medium, mest fordi at jeg roterer meget og derfor gerne vil have mine spillere i topform.

Jeg tror forresten også jeg vil anbefale at sætte mentaliteten på kontrol, hvis man oplever et for stort bagrum.

cartoon
Reserveholdsspiller

« Svar #27: 12 Mar 2014, 03:10 »

en lille update inden jeg smutter i seng  Opstemt

hoffbeck
Reserveholdsspiller

« Svar #28: 12 Mar 2014, 09:01 »

En dybere forsvarslinje måske? Jeg har ikke selv spillet med en dyb linje, men hvis du ikke har en sweeper keeper og vil sikre bagrummet, så burde du sænke forsvarslinjen.

Sådan stiller jeg op... hvor går det galt ? (udover jeg self er liverpool :p)

* Total fodbold liverpool.png (471,93 KB - hentet 170 gange.)

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #29: 12 Mar 2014, 09:15 »

Taktikken er ikke gelet ind nu, så det kan selvfølgelig være en af grundene til, at den er noget shaky. Udover det, så sørg for at spillle nogle lette hjemmekampe, som opvarmning. Dette hjælper på moralen, hvilket hjælper på spillet.

Ellers så sæt mentaliteten på kontrol og match prep på defensiv placeringsevne, som jeg også nævnte til Saviola Smiley

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010