home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 439 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FFP - Mangel på realisme?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FFP - Mangel på realisme?  (Læst 1758 gange)
HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
FFP - Mangel på realisme?
« : 08 Jan 2014, 21:44 »

Hej alle.

Jeg havde personligt glædet mig voldsomt til indførelsen af Financial Fair Play og de økonomiske udfordringer de ville medføre i vores elskede spil.

Udfordringen er dog ikke-eksisterende som jeg ser det. Jeg kender en del til de økonomiske forhold i Milan i virkeligheden og bliver lidt skuffet over at de på ingen mulig måde er pressede økonomisk i spillet. Jeg havde fx til 2. sæson et transferbudget på godt 500 mio kr.

Nogen der ved om der er tale om bugs her eller om Sigames bare ikke har integreret det rigtigt eller hvordan?
Logged

Tobias89
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FFP - Mangel på realisme?
« Svar #1: 25 Jan 2014, 16:21 »

Hej - og god post. Har ikke set nogen form for berøring af dette emne.

Jeg vil give SIgames stor ros for at tage højde for dette - og implementere det i deres spil og forhåbentligt også fremover.

MEN når det er sagt, så skal der forbedringer til. Start et save med Monaco og det er selvfølgeligt for enhver at det ikke har et gram af sandhed over sig i FM 2014.

Selv spiller jeg med Inter, som IRL har KÆMPE problemer med at overholde FFP. Ergo, syntes jeg, at det kunne være spændende at forsøge sig med denne udfordring og møder et spil, som efter en (dårlig) sæson giver mig uforholdsmæssigt mange penge til indkøb uden at have skåret i lønbudgettet. Samtidig, når man så endelig når til CL og FFP-krav - kan man se, at man nærmest skal være retarderet for ikke at kunne overholde FFP og de rammer, hvor klubben må investere i. Det er skuffende og håber at de ansætter en revisor/økonom, som kan udvikle en bedre udgave af FFP til FM2015 - for det er virkeligheden og bør derfor også realistisk være en del af FM-universet.

Skal ikke kunne sige om det er en utilsigtet fejl i denne udgave - i givet fald bør de "let" kunne løse den i forskellige patches. Jeg mistænker dem for at have undervurderet FFP-indflydelse, da det lugter af dårligt venstrehåndsarbejde i FM2014. En anden hypotese er, at man fra SIgames' side anerkender at mange spillere elsker at være en "nyrig" eller blot rig klub og spendere MANGE penge på transfere, endvidere er mange af disse "børn" og har muligvis ikke indsigt i klubbernes økonomi eller tankerne bag. EN realistisk implementering af FFP ville kunne sende disse spillere over i et andet produkt. Det er dog en dum tankegang langsigtet, hvis dette er tilfældet.   
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: FFP - Mangel på realisme?
« Svar #2: 25 Jan 2014, 16:31 »

Tror du har ret i det sidste du nævner...
Jeg startede med CM / FM da jeg var 14 år gammel, og dengang ville jeg ikke have forstået noget som helst omkring FFP, og ville højest sandsynligt blive straffet galore for det i spillet. Hvilket nok ville gøre at jeg fandt mig noget andet at spille.

Nu har jeg dog ikke spillet så mange sæsoner i FM'14 endnu. Er det virkelig så nemt at overholde FFP? Det eneste jeg har oplevet, er i mit save med Napoli, at mit transfer- og lønbudget blev mindre, uden at jeg havde købt nogen.
« Seneste Redigering: 25 Jan 2014, 18:18 af Gungner » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FFP - Mangel på realisme?
« Svar #3: 25 Jan 2014, 16:31 »

Det har vel aldrig været nogen hemmelighed, at FM økonomisk aldrig har været realistisk.. Jeg tror man fra udgivernes side, at konstateret, at det ikke er sjovt for "den almene spiller" hvis økonomien skulle stemme overens med virkeligheden..

I mit OB spil, genererede jeg et overskud på 139 millioner kr.  Det er jo også helt hen i vejret i henhold til virkeligheden, hvor de fleste klubber i Danmark har mere end svært ved overhovedet at få et overskud..

Jeg vil juble den dag spillet bliver realistisk rent økonomisk, men jeg tvivler på at det nogensinde vil ske..   Græder
Logged

miiiigo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FFP - Mangel på realisme?
« Svar #4: 04 Apr 2014, 23:20 »

Fm 14 er da godt nok blevet noget lort med ffp.

Har altid været kæmpe fan. men nu er det sku ikke så sjovt mere.

Det kan godt være at der er fedt for nogen at det er sådan. men det er et SPIL og skal være sjovt , men man kan på ingen måde lave sit eget drømmehold. Vælger du et middelmådigt hold har du på ingen måde en chance for at vinde noget som helst.
og det er sku ikk sjovt at spille med topklubberne , men i stedet de små hold hvor der er mulighed for at opbygge sit eget hold.



                                                             KÆMPE SKUFFELSE
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010