home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 227 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Play Like Real v1.0
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Play Like Real v1.0  (Læst 1743 gange)
Maze
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Play Like Real v1.0
« : 12 Dec 2013, 13:56 »

Play like Real v1.0

Som stor fan af Real Madrid, har jeg de seneste sæsoner forsøgt mig at lave en taktik som ligger sig op af deres taktik i virkeligheden. Det har generelt været med gode afkast, og nu synes jeg også at min 2014 version af taktikken begynder at præstere (v. 14.1.4).
Der er sket nogle ændringer i Real Madrid henover sommeren 2013, Mourinho røg ud og Ancelotti kom ind. Ancelotti har været længe om at fastligge sig en fast taktik, men nu lader det til at han er ved at få lagt sig fast på en taktik.
Taktikken er som basis en 4-3-3, hvor der spilles med en kreatør/offensiv midtbane der alt efter modstander rykkes længere frem eller tilbage på banen.

 

Holdet
Forsvaret
De to centrale er begge sat til at være defensive, de skal ikke op i angrebet og lege. De skal erobre bolden også spille den kort videre til en anden spiller. Med den ene som stopper og den anden som opbakker, det synes jeg er den bedst fordeling og det fungerer rigtig godt i taktikken. Et makkerpar som Ramos og Varane komplimenterer hinanden rigtig godt!
Backs, en offensiv back og en mindre offensiv, du kan bytte om på disse to! Men jeg synes det er vigtigt at den ene er mere defensiv. Man kan forsøge sig med to offensive, giv gerne svar på hvordan det går Wink

Midtbanen
De to defensive midtbane spilleres opgaver er henholdsvis balancespiller og bolderobre. Her vil balancespilleren skærme mindre af, falde tilbage og være med til at forsvare dybt, mens bolderobreren vil prøve at få bolden tilbage.

Away: Den fremskudte playmaker er den der skal ligge afleveringerne til de 3 forreste. Hans udgangspunkt vil være på midten foran de to andre midtbanespillere. Han vil til tider også tage de dybe løb, hvis ikke han har så meget i dribling kan han sættes til ’support’.

Angreb
Angriberen som falsk 9’er vil trække ned i banen og gøre plads til de to wings, eller OMC’en hvis det er hjemme taktikken. Angriberen er også målfarlig og vil lave ca. lige mange mål som assists Wink
Indvendige angribere trækker ind og skaber noget ravage og laver nogle mål Wink

Home: Trequartista’en vil ligge og bytte med den falske 9’er, lave dybe løb og kreerer chancer til de andre! Dog er der ikke meget hjælp at hente defensivt. Det er vigtigt at han både kan ligge op og score mål selv, ISCO er født til den rolle, han mangler bare lidt mere i afslutninger Wink
 
Træning og kampforberedelser
Optakts Sæson:



Sæson:




Modstander instruktioner / Under kamp

Bruger ikke modstander instruktioner til kamp, men hvis der under kampen kommer et forslag frem om at bestemte spillere skal lukkes ned kan det gøres.

Team Talk

Den får assistenten lov til at håndtere.

Mine råd
Brug away taktikken indtil at begge taktik er 100% fluid Wink
Away taktikken kan også anvendes hjemme mod gode modstanderer.
flere kan komme.

Resultater:
Jeg har kun nået at teste den en halv sæson med Real Madrid (3. sæson):



Download link
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8116082/Football%20Manager/FM14/4-3-3%20Play%20Like%20Real.rar

Hvis i prøver den med jeres hold må i meget gerne ligge det op her i tråden, så kan jeg tilføje det forsiden. Vil også selv afprøve den med andre hold.

« Seneste Redigering: 13 Dec 2013, 21:09 af Maze » Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Play Like Real v1.0
« Svar #1: 16 Dec 2013, 10:41 »

Mener du seriøst at Real Madrid spiller med trequatista og falsk 9'er i virkeligheden?
Faldt også over du vælger at udnytte fløjene som instruktion, men med en trequatista er det jo modstridende, da han jo som udgangspunkt er den kreative, som der skal sættes i scene. 10'eren, som ALLE angreb går igennem og som regel også i lavere tempo Wink
Logged

Maze
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Play Like Real v1.0
« Svar #2: 17 Dec 2013, 09:17 »

Mener du seriøst at Real Madrid spiller med trequatista og falsk 9'er i virkeligheden?
Faldt også over du vælger at udnytte fløjene som instruktion, men med en trequatista er det jo modstridende, da han jo som udgangspunkt er den kreative, som der skal sættes i scene. 10'eren, som ALLE angreb går igennem og som regel også i lavere tempo Wink

Ved godt at det ikke er de navne du ville give spillerrollerne i virkeligheden, men det er de roller som passer bedst til FM. Eller får dem til at bevæge sig som jeg gerne vil ha' dem til.

Trequatistaen er måske lige en gang for offensiv, men spillet går fint igennem ham selv om den er sat til at udnytte fløjene. Men Jeg ser Isco som en spiller der opsøger målene mere end en Özil gjorde, derfor synes jeg også at valget som trequatista i hjemmekampene passede bedre(Igen ikke at sige han indtager den konkrete rolle i virkeligheden, men jeg synes bevægelserne passer i FM).
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Play Like Real v1.0
« Svar #3: 17 Dec 2013, 14:47 »

Ved godt at det ikke er de navne du ville give spillerrollerne i virkeligheden, men det er de roller som passer bedst til FM. Eller får dem til at bevæge sig som jeg gerne vil ha' dem til.

Trequatistaen er måske lige en gang for offensiv, men spillet går fint igennem ham selv om den er sat til at udnytte fløjene. Men Jeg ser Isco som en spiller der opsøger målene mere end en Özil gjorde, derfor synes jeg også at valget som trequatista i hjemmekampene passede bedre(Igen ikke at sige han indtager den konkrete rolle i virkeligheden, men jeg synes bevægelserne passer i FM).

Hehe, helt i orden. For dén opfattelse har jeg ikke, men kunne godt være du mente de spillede sådan. Sådan læste jeg indlægget Hævet Øjenbryn
Logged

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Play Like Real v1.0
« Svar #4: 22 Dec 2013, 15:28 »

Er der nogen der har prøvet denne taktik med nyeste update? Smiley
Logged

Maze
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Play Like Real v1.0
« Svar #5: 25 Dec 2013, 22:31 »

Fik spillet 4 kampe med den efter opdateringen, de blev alle sammen til sejr! 2x mod PSG, Alt. Madrid og Villareal (ikke sikker på dem).

Når jeg har tid, vil der komme en opdatering til den nye.. men tror umiddelbart den også fungerer med den nye patch
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010