Jeg springer let og elegant over at skrive om anden sæson selvom det var en rigtig god sæson for mig orker jeg ikke lige nu at skrive om den. Så derfor får i her en update omkring min 3 sæson i det belgiske!
Før sæson start blev der tradition tro handlet lidt i transfer vinduet, der kom både nogen spillere til klubben men der var så sandelig og nogen spillere som valgte at forlade klubben.
Hvis vi starter med dem jeg købte til holdet, det var mest talenter som jeg hentede til klubben da jeg følte at at de spillere som var i klubben var gode nok til at løfte holdet videre i den positive retning fra sæsonen før.
Den eneste af ovenstående spillere som var tiltænkt en plads i start opstilling var det belgiske midtbane monster Radja Nainggolan. Resten af ovenstående indkøb er talenter som skal have lov til at udvikle sig men lidt spille tid hist og pist. Ovenstående spillere er dem jeg har betalt en transfer sum for. Der er også kommet spillere til på fri transfer, jeg ville dog ikke lige vise spillere jeg havde fået til klubben
Jeg måtte også sande at jeg i sommerens transfer vindue ikke kunde holde på min store stjerne spiller, som valgte at skrifte til Spanien da Real Madrid kom med et stort tilbud og en stor kontakt. Så derfor blev Eder Alvares Balanta solgt til Real Madrid for 220 mio kr. og 50% af næste salg. Men på den anden side er jeg rigtig stolt over dette salg og det viser også bare at mine spillere gør det virkelig godt og bliver bemærket
Efter salget af Balanta skulle jeg ud og hente en erstatning til mit centrale forsvar og på fri transfer fandt jeg noget af et scoop synes jeg selv! Stade Rennais FC havde valgt ikke at forlænge kontrakten med Jean-Armal Kana-Biyik, så derfor var jeg rigtig hurtigt og skyndte mig foran flere topklubber at signe Biyik på fri transfer
Her under kan i se screen shorts af begge spillere.
Den belgiske liga var igen i år en walk over og den blev sikkert vundet med 14 point ned til Standard på 2 pladsen. Så der er ikke så meget mere at skrive om ligaen.
I pokalen valgte jeg at satste på alle de unge spillere så de kunne få nogen kampe i benene og udvikle sig lidt, men det gik dog ikke helt efter planen og jeg måtte derfor se mig slået af KV Kortrijk i 7 runde da de vandt kampen med 2-1
I Champions League gik det derimod meget bedre, jeg kom i en forholdsvis let pulje hvor jeg træk Real Madrid, Stuttgard og BATE. Jeg skulle i første runde en tur til Spanien og møde Real Madrid og på forhånd havde jeg ikke givet mig selv mange chancer for at få noget som helt med hjem fra Spanien, men mine spillere overraskede alt og alle og formåede at slå Real Madrid med 2-0
I det omvendte møde mod Real Madrid i Belgien var det igen mig der trak det længste stå da mine spiller viste stor fighter vilje og Real Madrid blev sendt hjem med et 3-1 nederlag.
De yderligere kampe i gruppen forløb meget plan mæssigt, dog lige med et enkelt fuck up ude mod Stuttgart hvor vi taber 5-4
I første Knockout Runde trækker jeg Chelsea og i første opgør skal jeg en tur til England og det skulle vise sig at være en meget lige kamp som jeg ender med at tabe 3-2 dog et rigtig godt resultat inden retur kampen i Belgien.
I retur kampen formår jeg stortset at holde Chelsea fra åbne chancer og jeg kommer foran 1-0 efter 11 min. Chelsea får kun til spillet sig til et enkel skud på mål, hvilket Lukaku dog også udnytter og score for Chelsea efter 63 min. Men til allersidst viser stjernen af Anderlecht sin målnæse og Mitrovic kan i det 89 min gør det til slut resultatet 2-1 og derfor går vi videre til kvartfinalen på regelen om udebane mål!!!
Kvartfinalen skal dog vise sig at blive endestationen i dette år Champions League. Vi skal endnu engang til tur til England hvor vi skal møde Man Utd. I den første kamp på hjemmebane formår vi at holde Utd fra at score, men da vi heller ikke selv kan score bliver det en kedelig 0-0 kamp.
I retur kampen i Manchester kan man tydeligt se styrke forskellen mellem de 2 hold og Utd vinder 2-1 og dermed er det farvel til Anderlecht i dette år CL.
For lige at afslutte 3 sæson vil jer her vise jer de spillere som overraskede mig mest i løbet af sæsonen.
Senne Verbiest, hentet 1 første sæson fra Genk for 12 mio. kr. Han fik 27 kampe sidste sæson og scoede 7 mål og lavede 4 oplæg.
Fede Vico, var i klubben da jeg overtog holdet, Vico var med 31 kampe, 9 mål og 8 oplæg en magt factor på min venstre kant.
Aleksander Mitrovic, STJERNEN i Anderlecht. Spillede 31 kampe lavede 28 mål og er en evig trussel hvergang han har bolden på modstanders bane halvdel. Jeg er meget spændt på hvor lang tid jeg kan holde på ham. Barcelona har budt på ham flere gang og han har da også anmodet om at blive solgt, men der er endnu ikke nogen klubber som har budt de 450 mio + 50% jeg gerne vil have for ham, og efter vi vandt mesterskabet igen sidste år er han nu glad for at være i klubben igen
Til sidste vil jeg gerne vise jer det største talent som lige nu løber rundt i Anderlecht og som jeg forventer mig rigtig meget af. Han blev hentet i sidste sæson for 31 mio. kr. i Kayserispor. Han er fremtidens mand på den centrale midtbane i Anderlecht.
Det var så lidt om min 3 sæson i Anderlecht. Håber der er nogen derude der følger med og som får lyst til at spille med Anderlecht. Skriv gerne om jeres spil her i klub tråden