Efteråret 2015
Opslagstavlen 01/07-2015 Der bliver udsendt en pressemeddelelse fra Boavista's træner Andersen til klubbens tilhængere, der frygter
at klubben der pt. har en førsteholdstrup på 14 spillere
vil komme til at kæmpe hårdt for at blive oppe i Liga de Honra
- og hvor mange tror at det bliver umuligt at overgå sidste års gode slut placering som nummer 14.
Presse meddelelsen starter på en utraditionel måde, da Andersen udbryd
- "Jeg vil gerne bede alle de opmødte journalister om at komme med udenfor - for det første er der ingen
grund til at det dejlige solskin skal gå til spilde, derudover har jeg en overraskelse til jer.
Ude på trænings anlægget stod 8 unge mænd, ikke engang mænd - næh 8 drenge. de stod alle med
en meget alvorlig mine og stod standhaftig indtil Andersen klappede i hænderne 2 gange.
med et vender de 8 drenge sig og viser deres nye spillertrøjer,
præget med numre fra 15,16,17,18,19,20,22 og 23
Samtlige journalister er lidt i tvivl om hvordan de skal reagere, de journalister der har dækket klubben
tæt ved at drengene er er en blanding af U17 og U19 spillere.
João Periea fra Primeiro de Janeiro, er den først der bryder stilheden,
og i en noget røstet men dog interesseret stemme bryder spørgsmålet frem over læberne
- "Er dette ikke en måde at vise hvilke økonomiske problemer Boavista er i?"
Med et stramt ansigt svarer Andersen så koldt at det løb koldt ned at ryggen på João
- "Nej, dette viser at vi tror på konceptet - desuden finder du ikke større talenter på den iberiske halvø
måske med undtagelse af 5-7 spaniere"
João og de andre journalister vidste ikke om de skulle grine eller om Andersen måske vidste noget de
ikke vidste?. João følte dog trangen til et sidste spørgsmål
- "Du er ikke bange for komplet fiasko ved at lade stort set alle spillere over 25 år, forlade klubben og sætte
dit ry og rygte på spil for et par ungdoms spillere der aldrig har spillet en Senior kamp? det er jo stupidt"
Med et vendte stemningen Andersen begyndte at smile og grinte lidt for sig selv
- "Jeg ville lægge mit liv i hænderne på mit hold,
jeg har troen på at disse drenge sammen med de resterende
seniorer vil stabilisere Boavista i midten af rækken, jeg er så sikker at jeg vil vædde med dig.
Du får min bil hvis vi ender under 11. pladsen, ender vi over 11. pladsen rydder i forsiden og laver
personlige interviews og indslag om spilleren? har vi en aftale?
- João: "Det lyder næsten som om du tjener for meget? jeg er på"
16/09-2015 Hvad der skulle have været en festdag ændrede sig på få men lange sekunder, til en dag fyldt med fortvivlelse
i Liga de Honra kampen mod Braga B var der masser af intensitet, og i det 44. minut falder Didi i feltet
og appellere for at straffe da han mener at Campos skulle have hægtet ham, dommer Pedro Proenca
afviser og giver Didi det gule kort for film, hvorefter et håndgemæng mellem Campos og Didi opstår
og spillere fra begge hold må fjerne de to kamphaner fra hinanden.
Kampen genoptages men blot 6 minutter senere ser Didi sit snit til at tackle en Campos der lige har lavet
en fræk tunnel på Hugo Bastos, og i en fuldstændig vanvigtig tackling med begge fødder først går han efter
Campos mere end bold og et skrig der fik hårene til at rejse sig på alle på de 2.104 tilskuere på Bessa.
Dommeren når ikke engang at fløjte før den medicinske stab fra Boavista har invaderet banen og forsøger
at få Campos til at se væk fra hvad der engang hans højre fod - efter et spilstop på op med 15 minutter
køres Campos væk i en ambulance med assistenttræner Silva. Kampen ender 0-1 til Braga B
på pressemødet efterfølgende er det en tydeligt emotionelt berørt Andersen,
der skal oplyse om Campos' skade
- "Vi har endnu ikke hørt noget fra Silva eller andre fra staben der er tog med i ambulancen, men hvad vi ved
fra holdlægen er det en brækket fod, hvor mange brud og hvor svære brud det er kan jeg ikke udtale mig om
Vi håber alle det bedste for Artur!" - lød det fra Andersen med en letter grødet stemme.
Folk omkring holdet ville vide at Andersen ser flere af de unge spillere som hans egne sønner.
Senere kommer beskeden at Campos der i 7 kampe har lavet 7 mål og stået for 6 oplæg, vil være fra
banen i minimum 6 måneder, og derved ser det ud til at det ikke bliver denne sæson han for alvor skal
slå igennem - og Boavista har mistet en uundværlig del af det unge hold der nok skal kigge længere ned
i ligaen de kommende måneder.
Kampprogrammet for efteråret 2015 Sæson opstart Sæsonen startede flot for Boavista der blev spillet 3 venskabskampe som blev vundet i fornem stil
4-0, 6-0 og 7-2 var resultaterne, der bød på 6 mål og 7 oplæg af den store men unge profil Campos
det vides at flere klubber har forsøgt at hente den unge stjerne - men er blevet afvist af Mr Maio og
Andersen.
Andersens vel nok unikke 3-1DM-2-3-1 ser ud til at være på plads på holdet.
Taça de Portugal Den Portugisiske cup blev dog et kort visit for Andersen og hans unge trup, 2 runder blev det til efter en
noget usikker første kamp der blev en 2-1 sejr over Vizela som til dagligt husere i Campeonato Nacional
Andersen skulle have udtalt at han ikke ser cuppen som noget vigtigt før hans hold spiller sikkert i
Liga de Honra.
- "Hvad nytter det at vinde 5 runder i en cup, hvis man rodder rundt under nedrykningsstregen?"
Arouca fra Primeira Liga blev ende stationen med en sejr på 2-1.
Taça da Liga Ligacuppen har åben heller ikke haft den store betydning for Andersen der hovedsaglig mødte med et
hold af periferi spillere og unge spillere der ikke får nok spilletid.
alligevel formåede de at komme noget slingrende igennem gruppespils fasen med 3 sejre ud af 3 mulige
og en målscore på 8-5.
men igen måtte man se sig slået af et hold fra Primeira Liga hvor Gil Vicente var 2 niveauer over Boavista
Dette skal dog ses i lyset af manglen af Campos.
Liga de Honra Starten på Liga de Honra var ikke noget at prale af for Boavista der nærmest vadede i chance men i de
første 2 kampe lykkedes det alligevel at tabe og kun score en enkelt gang.
Andersen nævnte for en journalist
- "Det er ligesom med jagt, du kan stå lige foran dyret og alligevel ikke
ramme det, hvis sigtet er indstillet forkert.
Stopper man med jager derefter? nej man enten retter på det
gamle sigte eller skaffer et nyt våben"
Denne udtagelse skulle vise sig at være meget præcis.
for resten af efteråret 2015 var fyldt med Boavista mål
- helt præcis 53 mål i 22 kampe hvor man dog lukkede 40 mål ind, men João Lima Silva udfyldte sin fars
plads til topkarakter, specielt når knægten blot er 16 år
Boavista går vinteren i møde på en overraskende 7. plads med kun 5 points til nummer 1. Tondela.
[img =]