home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jul 2025, 22:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Jul 2025, 22:07 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23599
  1 Bruger, 698 Gæster Online.

Nyeste Bruger: milokdmenAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Olympique de Marseille - Droit Au But
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Olympique de Marseille - Droit Au But  (Læst 6912 gange)
JaWocKa
Førsteholdsspiller

Olympique de Marseille - Droit Au But
« : 12 Nov 2013, 11:15 »

OLYMPIQUE DE MARSEILLE

Info:

Olympique de Marseille er en fransk fodboldklub som blev stiftet i 1899. Klubben har base i den sydfranske by Marseille, som ligger i Provence-Cote-d'azur. Marseille har spillet i toppen af Frankrig i størstedelen af klubbens historie, og er også den eneste franske fodboldklub, som har vundet UEFA Champions League. Dette gjorde de i 1992/1993, hvor de slog AC Milan i finalen med 1-0. Klubben fik dog taget sin Ligue 1-titel dette år, og blev tvangsnedrykket til Ligue 2, på grund af matchfixing til den sidste ligakamp, så Marseille kunne koncentrere sig om finalen mod AC Milan. Olympique de Marseille har vundet Ligue 1-titlen 9 gange og har vundet Coupe de France-titlen 10 gange, hvilket er rekorden for flest gange vundet. Siden matchfixing-skandalen, er Ligue 1 kun blevet vundet en gang, og det var i 2009/2010-sæsonen. Klubben blev i 1997 købt af den fransk-schweiziske forretningsmand Robert Louis-Dreyfus, som nu desværre er død. Det er derfor nu hans tidligere kone, Margarita Louis-Dreyfus som er ejer.

Truppen 2013/2014:

Målmænd:

01 | Gennaro Bracigliano
16 | Brice Samba
30 | Steve Mandanda

Forsvar:

02 | Kassim Abdallah
03 | Nicolai N'Koulou
04 | Lucas Mendes
15 | Jéremy Morel
21 | Souleymane Diawara
23 | Benjamin Mendy

Midtbane:

07 | Benoít Cheyrou
08 | Alexander N'Doumbou
10 | André Ayew
12 | Kevin Osei
13 | Mario Lemina
14 | Florian Thauvin
17 | Dimitri Payet
20 | Alaixys Romao
25 | Giannelli Imbula
28 | Mathieu Valbuena

Angreb:

09 | André-Pierre Gignac
11 | Jordan Ayew
29 | Saber Khalifa

Foreslået holdopstilling & taktik:

Kommer senere.

Økonomi:

Olympique de Marseille besidder en rigtig fornuftig økonomi (169 mio. dk ved start i FM14), men allligevel ligger et transferbudget på nul og niks. Det virker hårdt, men det er bestemt muligt at klare sig alligevel.

Stade Vélodrome:

Olympique de Marseille har hjemmebane på Stade Vélodrome (bygget i 1937), hvor der i skrivende stund er plads til 48.000 tilskuere. Stade Vélodrome er pt. ved at blive renoveret, så der står et helt nyt og smukt stadion klar til EM 2016. Ofte er det også Stade Vélodrome, som står til rådighed for det franske landshold i Rugby, og det var også til rådighed til VM i 2007 i Rugby.
Stade Vélodrome har sit navn af den grund, at det blev bygget som et track-stadion for cykling. I 1971 blev cykelbanen dog erstattet af
tribunerne som så smukt står i dag, og er kendt for den gode stemning på det meget stemningsfyldte stadion.
Det nye Stade Vélodrome står til at være klar i sommeren 2014, hvor der herefter vil være plads til hele 68.000 tilskuere, og designet vil blive smukkere end nogensinde.

Personlige råd:

iKommer senere.

JaWocKa

champione
Reserveholdsspiller

Sv: Olympique de Marseille - Droit Au But
« Svar #1: 12 Nov 2013, 12:41 »

Fedt.. Jeg skal også have et game med Marseille på et tidspunkt.
Ayew brødrene, Valbuena og N'Koulou - så er man meget godt stillet til fremtiden og i kampen mod de store spillere i ligaen.

Husk at forlæng Andre Ayews kontrakt - da han har en frikøbsklausul på 132 mill. Og han er langt mere værd Smiley

JaWocKa
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 12 Nov 2013, 12:51 »

Jep, de har bestemt talent på det hold! også F. Thauvin har jeg set gå for næsten 200 millioner nogle år fremme!

JaWocKa

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #3: 12 Nov 2013, 13:03 »

Jep, de har bestemt talent på det hold! også F. Thauvin har jeg set gå for næsten 200 millioner nogle år fremme!

Enig! Han ser rigtig spændende ud. Har forsøgt at hente ham flere gange!

AaBFreak
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 15 Jan 2014, 19:18 »

Er der ingen som spiller med Marseille? Smiley

Angel3DG
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 15 Jan 2014, 20:05 »

Jeg har gang i et spil med Marseille Smiley er pt. i august 2018, jeg skiftede fra rangers i 2017, simpelthen for at prøve noget nyt. Jeg overtog holdet efter at de var sluttet 6'er.
Jeg vandt noget overraskende mesterskabet, så nu ser jeg frem til at skulle spille CL Smiley

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

AaBFreak
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 15 Jan 2014, 20:16 »

Jeg har gang i et spil med Marseille Smiley er pt. i august 2018, jeg skiftede fra rangers i 2017, simpelthen for at prøve noget nyt. Jeg overtog holdet efter at de var sluttet 6'er.
Jeg vandt noget overraskende mesterskabet, så nu ser jeg frem til at skulle spille CL Smiley

Det lyder godt. Lækkert du kunne bringe et trofæ frem så hurtigt, synes altid det er svært den første sæson når man laver klubskifte Smiley.

Jeg er ikke kommet så langt endnu, har spillet 2 kampe i CL og 8 kampe i ligaen, men indtil videre er det ikke blevet til andet end sejre Smiley.

Jeg var rimelig skeptisk omkring CL da gruppen består af Napoli, Benfica og Zenit. Men har lige overstået kampen mod Zenit på hjemmebane, hvor det blev til en noget overraskende 6-0 sejr med 4 mål af Payet  Thumbs Up

Holdet spiller virkelig klasse fodbold, de virker ustoppelige lige pt. men har PSG næste kamp, så der bliver det en kamp som kan vende hele deres moral desværre.
I ligaen har jeg +20 mål, har scoret 28 mål og lukket 8 ind i 8 kampe Smiley

Forventer lidt at mit hold kan holde den fantastiske stime, men nu må vi se hvordan de gør det  Smiley

Angel3DG
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 15 Jan 2014, 20:25 »

Da jeg skiftede til Marseille, fik jeg 220 millioner at handle for så det gav mig mulighed for at købe et par gode spillere til de pladser hvor jeg mente holdet skulle forstærkes Smiley plus at computeren havde gjort nogle udmærket handler til klubben inden jeg trådte til, hvilket selvfølgelig og hjalp en hel del iforhold til at jeg ku vinde mesterskabet.
Mange af de kampe som jeg vandt i sidste sæson blev typisk vundet med 2-1 eller 1-0 så det var ikke alt for overbevisende, så håber på at jeg kan få bedre gang i offensiven i denne sæson Smiley
Kan anbefale dig at bruge Florian Thauvin så meget som muligt, han kan kun blive konge Opstemt 

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

AaBFreak
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 15 Jan 2014, 20:48 »

Det giver selvfølgelig også en del til holdet, at man har mulighed for at lave de handler man gerne vil Smiley.
Ja det kan godt være du skal investere i nogle offensive kræfter Wink.

Florian Thauvin er helt genial, men han spiller ikke godt nok pt. til at være fast mand. Awey er en klasse for sig selv, han laver et hav af assist og laver også okay med mål. Payet på den anden kant er virkelig også alle overlegen, han har lavet 10 mål i 12 kampe, så han skal bare have lov at fortsætte mens han er i sådan en form Smiley.
Thauvin får selvfølgelig spille tid i stort set alle kampe, han får også et par stykker fra start. Planen er at han ryger ind i startopstillingen så snart en af mine kanter spiller to dårlige kampe i træk, men ellers får han lov at få ca. en halvleg pr. kamp indtil han kommer rigtigt igang med målene Smiley

Angel3DG
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 15 Jan 2014, 21:01 »

Ah ja havde lige glemt at man har  Awey fra start af Peace han var blevet solgt til Arsenal i mit spil, så havde kun Florian Thauvin til venstre kanten. han er jo også lige det ældre i mit spil, og har nok også udviklet sig lidt mere så nok også derfor han har gjort det super godt for mig.

Men lækkert med Awey og Payet  fra start af, de må alligevel score en del mål for dig Smiley

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

AaBFreak
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 15 Jan 2014, 21:28 »

Thauvin er også kanon god i starten, men han mangler desværre bare det sidste synes jeg Smiley.

Ja de er super sammen! Awey har lavet 6 mål og 10 assist i 15 kampe, og Payet har lavet 12 mål og 3 assist i 14 kampe Opstemt
Thauvin har lige overtaget for Payet som er ude 2 måneder desværre, men Thauvin ligger ud med 2 mål og bliver kampens spiller Smiley

AaBFreak
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 15 Jan 2014, 21:30 »

Da jeg kom til november fik jeg 132 mio. DKK af bestyrelsen i transferbudget, så der er større mulighed for indkøb i vinterpausen Smiley.
Tænker at hente en angriber, Jordan Awey er klasse og bomber uden lige, men har ingen anden angriber som kan lave mål, så hvis Jordan ryger ud med skade ser det sort ud på angriber pladsen Smiley.

Angel3DG
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 15 Jan 2014, 21:37 »

Lyder som om at du har fået godt gang i de 2 fløje Smiley
Jordan Awey var desværre også solgt da jeg kom til klubben så kender ikke det vilde til ham.

Det er altid dejligt med lidt penge til vinterpausen! håber at du finder en angriber Wink

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

AaBFreak
Reserveholdsspiller

« Svar #13: 15 Jan 2014, 22:01 »

Ja de er fremragende! Smiley.
Har også tænkt på at hente en breddespiller på midtbanen, men det afhænger af om jeg kan få skippet Gignac.
Af angribere ligger valget højest sandsynligt mellem Vincent Aboubakar, Alan fra Salzburg & Alberto Paloschi Smiley.
Aboubakar har et kæmpe potentiale og han er udemærket til Ligue 1. Alan er altid en mand med mål i støvlerne, men ved ikke om han kan følge med når jeg kommer igang med knockout runderne i CL. Og Paloschi har jeg altid haft succes med i FM, han var utrolig farlig for mig i et Verona save, så han er altid en god investering Smiley.

Angel3DG
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 15 Jan 2014, 22:11 »

Lige præcis  Vincent Aboubakar blev topscore i ligaen sidste sæson, så han burde i hvert fald kunne score en del mål Opstemt

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010