home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 463 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Drømmen om en libero
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Drømmen om en libero  (Læst 25810 gange)
Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #15: 02 Apr 2014, 01:05 »

Mht. til spillets valg af egenskaber, så er det jo ikke egenskaber der knytter sig til en specifik rolle, men mere til en spilfilosofi.

At lege med tanken om en libero er rigtig sjovt og man bliver lidt nostalgisk ved at tænke tilbage på koryfærer som Baresi, Beckenbauer og Morten Olsen. Men for at se det i øjnene, så har liberoen virkelig mistet sin berettigelse i moderne fodbold. Flere faktorer spiller ind, så som offside, men dybest set har man fundet mere effektiver måder at takle de problemer, som liberoen løste, på.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #16: 02 Apr 2014, 01:10 »

Enig, på samme måde som man ikke længere spiller 2-3-5 :p det er dog sjovt at prøve sig med disse klassiske roller i ny og næ, og få det til at fungere med en eller to, klassiske typer. Der er jo heller ikke en gammeldags 10'er mere, på samme måde som Rivaldo eksempelvis, nu skal de jo være med defensivt også.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #17: 03 Apr 2014, 13:04 »

Det jeg mente med at det var svært at finde en rigtig Libero, var også mere at der nok ikke er nogen i spillet på niveau med Beckenbauer, eks. Self ville Pirlo nok gøre det godt, han er bare ikke hurtig eller vildt god i defensiven. De Rossi er heller ikke særlig hurtig eller drible stærk.

Hvis man tager alle de egenskaber FM har valgt: Afl, Drib, Hoveds, (Langs), Mark, Tack, Besl, Forud, Koldb, Koncen, Kreat, Placer, Teamw, Accel, Balan & Spring - Så er det kun S. Ramos og Glen Johnson der har 13 i alle egenskaber (ifølge den nye patch). Hvorimod hvis man tager egenskaberne (ifølge FM) for en Skarpretter eller Indvendig Angriber (bare eks.), så er der langt flere spillere med min. 13-14 i alle egenskaber.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #18: 03 Apr 2014, 13:37 »

Daniele De Rossi, Sergio Busquets, Sergio Ramos, Vermaelen og til dels Andrea Pirlo er alle sammen den moderne ækvivalent til liberoen.

Et par spillere der også kunne være spændende at prøve at udvikle på specifikt til Libero-rollen, er Iñigo Martínez, Marc Bartra og Koke. De har alle sammen god mulighed for at udvikle sig, og er allerede relativt stærke i de fleste af de påkrævede egenskaber. Ellers kan Javi Martínez også nævnes som en oplagt mulighed. Især hvis han benyttes som Libero (Support) i stedet for Libero (Attack).
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #19: 03 Apr 2014, 14:17 »

Et par spillere der også kunne være spændende at prøve at udvikle på specifikt til Libero-rollen, er Iñigo Martínez, Marc Bartra og Koke. De har alle sammen god mulighed for at udvikle sig, og er allerede relativt stærke i de fleste af de påkrævede egenskaber. Ellers kan Javi Martínez også nævnes som en oplagt mulighed. Især hvis han benyttes som Libero (Support) i stedet for Libero (Attack).
Koke er bare noget lav og dårlig i luften, ved ikke om det gør en kæmpe forskel. Men de andre er da helt gode bud på en Libero Support Thumbs Up
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #20: 03 Apr 2014, 19:16 »

Her er mit bud på en Libero taktik - http://www.sendspace.com/file/i48mh6 - Der indtil videre har skaffet mig en 3. plads med Inter halvejs igennem 1. sæson. Og en 1. plads hvis Juventus ikke havde været så pisse gode ticked off

Det er en 3-5-2 taktik uden nogen ankermand/def midt eller nogen decideret angriber. Tror det er en Mourinho, Conte og J. Kloppf taktisk blanding. Mit problem er mest at få de 2 centrale forsvarer og de 2 felt-til-felt midtbanespillere til at spille godt. Og så ved jeg ikke lige med min Libero, som er D. Agger. Han har nemlig ikke spillet vildt godt, men han er også først nu, kun, blevet kompetent på pladsen som Libero.

Giv det et skud og kom med noget kritik, alle ideer er velkomne da det jo stadig er en taktik under opbygning Peace
« Seneste Redigering: 03 Apr 2014, 22:49 af hoeven » Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #21: 03 Apr 2014, 20:29 »

Tror personligt at det er en god idé hvis man vil gå libero vejen, at træne en spiller til positionen inden man går igang, da jeg skiftede til min libero i det nuværende spil var jeg også lidt inde, og min libero var allerede ved at være naturlig på pladsen, han spiller gerne til 7+ hver gang nu, ikke meget, men mit forsvar laver heller ikke det store generelt Smiley Hvis han er med i dit spil Hoeven, så prøv at kig på Gaston Silva, han minder meget om Agger i egenskaber, så han kunne være en fremtidens afløser Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #22: 03 Apr 2014, 21:13 »

BelthazorDK - Nej, han er sgu ikke med.. Ja, tror/håber også kun det bliver bedre med Agger. Har ikke rigtig oplevet at han har lavet noget specielt endnu, så det kunne da være rart hvis det skete snart.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #23: 03 Apr 2014, 21:39 »

min Libero, som dog er islænding, tager til tider nogle ret interessant dybdeløb og laver ballade ved at trække en forsvarer med sig, men det er sjældent at han faktisk scorer mål, men han skaber plads til Fischer, og det tæller også lidt Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #24: 05 Apr 2014, 11:00 »

Nogen der har mod på at prøve min taktik af og komme med noget hjælp? Spillede lige 2-2 mod FC Hiroshima i en venskabskamp og de havde alt spillet..  Græder
« Seneste Redigering: 05 Apr 2014, 11:08 af hoeven » Logged

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #25: 05 Apr 2014, 11:53 »

Så gider jeg ikke prøve den nej.
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #26: 05 Apr 2014, 13:01 »

Så gider jeg ikke prøve den nej.
Du har måske en der er bedre? Cool
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #27: 05 Apr 2014, 13:16 »

Så ringe er taktikken heller ikke. Har vundet alle mine andre venskabskampe og blev trods alt nr. 2 med Inter. Vil bare gerne have lidt hjælp til at finpudse taktikken helt. Og da der ikke er andre Libero taktikker her på tråden (indtil videre), så hvorfor ikke arbejde med den her? Smiley
Logged

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #28: 05 Apr 2014, 13:52 »

Jeg har en der fungerer nogenlunde ja. Vundet mesterskabet med Milan og nået semifinale og finalen i CL. Første gang slået ud mod Bayern og anden gang....... Atletico Madrid........
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om en libero
« Svar #29: 05 Apr 2014, 14:34 »

Jeg har en der fungerer nogenlunde ja. Vundet mesterskabet med Milan og nået semifinale og finalen i CL. Første gang slået ud mod Bayern og anden gang....... Atletico Madrid........
Nice, lyder da meget godt. Kan/vil du lægge taktikken op?  Smiley
« Seneste Redigering: 05 Apr 2014, 15:00 af hoeven » Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010